Guest wannabedarthwader

Bryllupskagen

40 indlæg i dette emne

Hej piger,

Jeg synes slet ikke jeg kan finde nogle tråde om kager! - BRYLLUPSKAGER!!!

Den største og lækreste kage man nogensinde får!!!!

Hvad gør I?

Priser, billeder... fortæl, fortæl! :thumbsupsmileyanim:

Og så har jeg hørt, at bruden skal have den første bid - og det glæder jeg mig til... MUMS!

- jeg har store forventninger til min bryllupskage. Min kæreste blev en smule bleg, da jeg fortalte at de kuvertpriser jeg har set ligger på 50 kr +... men det er jo KAGE!!! :thumbsupsmileyanim:

:biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

min mor og gudmor lavede selv vores og holdte derfor udgifterne nede på et minimum... men lækker det var den.

Lyse bunde og så skiftevis et lag chokolademouse eller lime mousse.... suveræn lækker kage!!! smider lige et billeder. Den var pyntet med sugarpaste og rigtige roser og tyl - og så nogle små sølvkugler (jeg kan ikke lide marcipan - derfor faldt valget på sugarpaste!!!)

post-14757-1182197837.jpg

0

Del dette indlæg

Jeg vil til enhver tid vise vores flotte kage frem. Den er fra Kreative Kager i Valby.

Vi har valgt at der skal forskellig smag i hver kage.

Vores topfigur bliver lavet udfra billeder af os, så de kommer til at ligne os (i en slankere udgave :thumbsupsmileyanim:) og det er meg halskæder, hår, diadem og kjoler :thumbsupsmileyanim:

Til den nette sum af 13.060 kroner (kuvertprisen er 125 og topfiguren alene koster 2000 kr.)......

Her er den - undskyld den dårlige billedkvalitet, men det er taget af en computerskærm :biggrin:

post-21592-1182199372.jpg

-Lisette

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har bestilt vores bryllupskage hos vores bager. Jeg kom med et billede hvordan jeg gerne ville have den skulle se ud og hvad jeg ville have i.. deres priser lå på 33 - 45 kr pr kuvert.. jeg skulle give 40 kr pr kuvert.. og skal ha en kage til 50 personer.. så vi skal af med 2000kr for vores kage.

0

Del dette indlæg

Jeg er også på den store "kagejagt". ;) Hos diverse konditorer og bagere kan man jo få skønne kager til omkring 3500,-

Det synes vi er lige dyrt nok så vores plan er at bestille den i Føtex :thumbsupsmileyanim: ¨Føtex i en Viby har en stående fremme der er SUPER flot. Jeg snakkede med konditoren og man kan selv få lov at bestemme hvordan den skal se ud og prisen for os (70 personer) bliver omkring 2500,- :carrot:

Hilsen Joan

0

Del dette indlæg

Vi er så heldige, at mine forældre betaler bryllupskagen, som bliver lavet af en konditor.

Den kommer til at minde om den her:

post-20360-1182249263.jpg

Den kommer dog til at stå på et anderledes stativ - ikke dette, men effekten bliver ca den samme...

post-20360-1182249594.jpg

Og i stedet for chokoladeroserne kommer der klynger af jordbær, dyppet i lys og mørk chokolade.

Selve kagen består af nøddebunde, jordbær og vanillecreme. mums - dejlig frisk kage...

Her er et billede af vores topfigur, som er hentet hjem fra USA...

Pris for kagen, der skal serveres efter maden til ca 85 personer: 4200 kr. eksl. topfigur, fordi jeg ikke ønskede at anvende dem kontitoren kunne tilbyde

post-20360-1182249276.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej piger,

Hvad gør I?

Priser, billeder... fortæl, fortæl! :bearhug:

Og så har jeg hørt, at bruden skal have den første bid - og det glæder jeg mig til... MUMS!

- jeg har store forventninger til min bryllupskage. Min kæreste blev en smule bleg, da jeg fortalte at de kuvertpriser jeg har set ligger på 50 kr +... men det er jo KAGE!!! :thumbsupsmileyanim:

:bearhug:

Vi fik vores kage fra Guldbageren til 30,- kr. pr. pers + levering af 5,- kr. pr. kørt km.

Kagen var super god, fik mange roser og så således ud

post-20894-1182251448.jpg post-20894-1182251456.jpg

Har desværre endnu ikke fået fotografens flotte billeder af kagen, for der ville du kunne se den tættere på :bearhug: Men håber det giver en ide.

Vores topfigur var denne

post-20894-1182251572.jpg

Håber du finder din kage......

Hilsen Solsikken :bearhug:

0

Del dette indlæg

Hej piger,

Hvad gør I?

Priser, billeder... fortæl, fortæl! :bearhug:

Vi fik vores kage fra Guldbageren til 30,- kr. pr. pers + levering af 5,- kr. pr. kørt km.

Kagen var super god, fik mange roser og så således ud

post-20894-1182251448.jpg post-20894-1182251456.jpg

Har desværre endnu ikke fået fotografens flotte billeder af kagen, for der ville du kunne se den tættere på :( Men håber det giver en ide.

Vores topfigur var denne

post-20894-1182251572.jpg

Håber du finder din kage......

Hilsen Solsikken :bearhug:

:) Ja de billeder kunne du da ikke se meget på......... Prøver lige igen

post-20894-1182251741.jpg

post-20894-1182251753.jpg

Solsikken :bearhug:

0

Del dette indlæg

TAK for jeres mange besvarelser :thumbsupsmileyanim:

Det her er bestemt ikke fordrende for min eksamensopgave :bearhug: - BK og billeder er lækre kager!!! ;)

Dejligt at høre, at der er forskellige prislag!

I må gerne sende flere billeder!!!

- og så lige et spørgsmål: Lader i Bryllupskagen udgøre dessert, eller får I den senere til f.eks. kaffen?

- og et spørgsmål mere - Er der nogen der kan anbefale en hjemmeside med utraditionelle bryllupskagefigurer?

0

Del dette indlæg

Dette var vores vildest dejlige bryllupskage.

Det var min mors kollega der lavede den for os.

Den bestod af 2 lag med jordbær og jordbærcreme. Det lag i midten var med chokolade.

Kagen kostede os ca 1300 kr. Den var beregnet til 40 personer. Men der var til 50 personer.

Det ydereste var sugarpaste og topfiguren var en sød lille en som jeg fandt tilfældigt.

post-8328-1182268441.jpg

Redigeret af nillemusen
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dette var vores vildest dejlige bryllupskage.

Det var min mors kollega der lavede den for os.

Den bestod af 2 lag med jordbæk og jordbærcreme. Det lag i midten var med chokolade.

Kagen kostede os ca 1300 kr. Den var beregnet til 40 personer. Men der var til 50 personer.

Det ydereste var sugarpaste og topfiguren var en sød lille en som jeg fandt tilfældigt.

Lige et spørgsmål..hvordan gjorde i med den nederste del af kagen? altså var den dobbelt i forhold til det øverste? Og skar i så bare tyndere skiver eller hvordan? har stenet en del over det :thumbsupsmileyanim:
0

Del dette indlæg

I det nedereste lag, var der 4 små "pinde" i plastik som holdte den plade som det midtereste lag.

Der var ingen problemer med at skære i kagen. For vi gemte den øvereste del. Så den blev taget af da vi have skåret i kagen.

Da det lag var helt væk, tog vi den plast bund af som der ligger imellem de 2 lag. På den måde kan man komme til det nedereste lag.

Håber at det gav mening.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, kage :thumbsupsmileyanim:

Det er nok noget af det bedste ved festen, hehe

Jeg har valgt et overflødighedshorn i stedet for kage, da jeg gerne vil prøve noget andet til mit bryllup, og desuden bare elsker kransekage. Svigermor står for den del, så jeg er spændt på at se det. Hun har lækket den information at det bliver med smuk pynt og brudepar.

Men der er jo mange utrolig smukke bryllupskager.... Er sådan set glad for jeg ikke skal til at vælge kage, for det ville være lige så svært som at vælge kjolen, hehe!!

Glæder mig til at se hvad du vælger :)

Maria

0

Del dette indlæg

Vores kage bliver lavet af min kærestes moster. Hun er vildt dygtig til at lave kager ! HUn har lavet nogle prøvesmagninger til os, og det var simpelthen SÅ godt !! Vi har dog ikke måtte blande os i hvordan den skal se ud... bortset fra at vi kunne sig hvisse pynte ting der absolut IKKE måtte komme på..

Så hun er stort set frie hænder ;) Vi glæder os enormt til at se og smage denne bryllupskage, som bilver SÅ god !

Lige et billed af tværsnit af kagen (fra prøve smagning) samt et af vores topfigur ;)

post-21343-1182406044.jpg

post-21343-1182406050.jpg

0

Del dette indlæg

Vi skal have vores kage fra bagerne . Vi har prøve smagt og er kommet frem til den rigtig nu.

Den er med jordbærmousse og tobleronecreme og friske jordbær . Prisen er 25 kr pr. pers. og så

bliver levert på bryllups stedet

Her er lige et billede af vores prøve kage

post-27486-1182410836.jpg

0

Del dette indlæg

Vi skal have den smukkeste kage fra Konditori Arlington:

Den bliver med jordbærmousse og tobleroncreme muuums!

Pynten bliver friske røde roser, det kommer der også på toppen. Den bliver som dette billede nedenunder bare et lag mindre. Prisen er 3500,- mener jeg, men det er også incl 34 røde roser og levering (42pers).

post-22742-1182428128.jpg

:thumbsupsmileyanim: syntes selv den er virkelig flot og glæder mig til at se den. Den bliver serveret til kaffen.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi får lavet bryllupskagen af en sindsyg god konditor (der vist nok er aktiv herinde :) )

Hun hedder: Camilla (cokjo@hotmail.com)

Hun er i vores øjne RIGTIG god, og laver de flotteste kager til rimelige penge :thumbsupsmileyanim:

Vi valgte en kombination af Chokolade mousse + hindbær, med hvide bunde og hvid marcipan.

kagen skal se sådan ud:

Postet billede

Bare med roser istedet for + capuccino-farvet border + guldblomster + monogram istedet for brudepar.

Jeg ved Camilla også laver de mest fantastiske sukker-figurer m.m., men vi valgte (da det ikke er vores stil) at undlade brudeparret.

GLÆDER mig viildt til at snage denne lækre kage (til 65 pers.)

0

Del dette indlæg

Jeg har besluttet at lave kagen selv efter vores konditor aflyste fordi hun skulle på ferie :thumbsupsmileyanim:

Det kommer til at være en kage i 5 lag.

I hvert lag kommer der til at være fire bunde. Mellem dem kommer der til at være to gange italiensk vaniliecreme, en gang sarah bernard chokolade creme og friske jordbær. Kagen bliver overtrukket med 50% sugarpaste og 50% marcipan.

Det ender med at koste 1500 kroner til 100 mennesker. Og det er inklusiv køb at stativ, udstyr, ingredienser etc.

Louie

0

Del dette indlæg

:)

Vi holder reception først, hvor vi får en moster til at lave et overflødighedshorn. Til festen om aftenen skal vi have kage. Det er valgt lidt udfra økonomiske grunde - der er foskel på at skulle have kage til 80 el. 40 mennesker...

Glæder mig til jeg skal ud at prøvesmage kager! -Når jeg læser om alle de forskellige mousser, bær og cremer der kan være i en kage, tror jeg bare det skal være en kæmpe kage med det hele i!

MUMS.

:thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Jeg tror vi slår rekorden både i pris og originalitet...om I så syntes det er smagøst eller fedt må I om.....vi syntes i hvert fald det bliver for vildt....!!!

Vi skal give 12.000,- hos Kreative kager i Valby, for vores til 70 pers.

Det bliver en tre-delt kage, hvor underdelen bliver lavet som et roulettehjul, midten bliver pyntet med alle mulige skilte, kort, jetoner + et blinkende Las Vegas-skilt, den øverste del bliver en stor terning..... :thumbsupsmileyanim:

Vores topfigur hedder "leg på kagen"... :thumbsupsmileyanim:

Vores inspiration til kagen....

post-26053-1182519488.jpg

post-26053-1182519510.jpg

Redigeret af merkur65
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer