MaikenHolm

Maiken & Karstens bryllup 08.09.07

1,345 indlæg i dette emne

Kommer du så til at hedde Maiken Holm Nors eller Maiken Holm eller Maiken Nors?????

Karin... Du stiller alle de umulige spørgsmål i aften! :toot:

Vi er ikke blevet enige endnu!

Udover henholdsvis Holm og Nors, som vi hver især primært bruger, har vi begge et kedeligt -sen navn. Ingen af os er særlig begejstret for at hedde det andet. Jeg har været inde på Danmarks Statestiks hjemmeside for at flashe statistikken for at 4 gange så mange har hans efternavn, at vi lever i individualisternes tid og at jeg IKKE synes han har et fedt efternavn. Men manden er immun!!! Han ævler løs om fædrene arv...!

Holm og Nors lyder bare IKKE godt sammen, så det fungerer heller ikke. Og ingen af os er interesserede i at droppe mellemnavnet, som vi mest bruger hver især. Så foreslog jeg at vi tog min mors ung-pige navn, der er Riisager. Så ville jeg godt droppe Holm, så vi kunne hedder Nors Riisager, men det vil han heller ikke! :oops:

Når ikke jeg hedder det i forvejen, så synes han det er lidt "skabet" ikke at ville have et -sen navn. :td: :fløjt: :rolleyes:

Så vi sidder ligesom fast der og venter med at beslutte os til efter brylluppet eller når vi får børn. Jeg synes det er en skam, men på den anden side er det en stor beslutning og ingen af os kan pt finde en god løsning (ud over den jeg synes, naturligvis ;) )

Hvorfor fandt jeg ikke i stedet en Rosenørn, Løvenkranz, Wiinblad eller lignende??? Så ville jeg smide mit -sen navn ad pommeren til! :)

Redigeret af MaikenHolm
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Har vist også i kampens hede kommet til at kalde Nors for et Nåsår-navn! :toot:

:oops:

Et Nåsår-navn :) total latterkramper, du er delma for cool frøken Holm. Kodyl humor.......

Fantastisk andre end mig synes det er morsomt, for Karsten synes ikke det var udpræget morsomt! Mangler manden humor??? :td:

- Eller føler han sig bare lettere krænket? ;)

Redigeret af MaikenHolm
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:oops:

Et Nåsår-navn :) total latterkramper, du er delma for cool frøken Holm. Kodyl humor.......

Fantastisk andre end mig synes det er morsomt, for Karsten synes ikke det var udpræget morsomt! Mangler manden humor??? :fløjt:

- Eller føler han sige bare ramt? ;)

Er han total humorforladt eller hva :td:

Et godt agument du kunne bruge er at Nors er jo et by navn, og ikke et efternavn ( det ender jo ikke på -sen)

0

Del dette indlæg

:td:

Fantastisk andre end mig synes det er morsomt, for Karsten synes ikke det var udpræget morsomt! Mangler manden humor??? :rolleyes:

Er han total humorforladt eller hva :fløjt:

Et godt agument du kunne bruge er at Nors er jo et by navn, og ikke et efternavn ( det ender jo ikke på -sen)

KARIN! :oops: Det er jo ikke HAM du skal hjælpe...!

Her disker jeg selv op med lækre statistikker med hvor mange danske borgere der har de forskellige efternavne, men de argumenter falder på gold jord... :balloons:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Maiken.

Så kom jeg også ind og så dine billeder! Hvor er de bare flotte! Jeg kan godt se at et par stykkker af dem ligner mine meget, men resten er helt anderledes... Det bliver spændende hvad "mænnerne" siger til dem :)

knus fra Mona

0

Del dette indlæg

Har vist også i kampens hede kommet til at kalde Nors for et Nåsår-navn! :oops:

:fløjt:

Fantastisk andre end mig synes det er morsomt, for Karsten synes ikke det var udpræget morsomt! Mangler manden humor??? :balloons:

Er han total humorforladt eller hva :rolleyes:

KARIN! :td: Det er jo ikke HAM du skal hjælpe...!

Her disker jeg selv op med lækre statistikker med hvor mange danske borgere der har de forskellige efternavne, men de argumenter falder på gold jord... :shooter:

Sorry honny troede det var dig der ikke ville hedde Nors :toot:

0

Del dette indlæg

Super fede menu og kirkehæfter :) me likey like..... har jo også selv valgt de samme farver, så helt objektiv er jeg jo nok ikke :oops: Har dog lidt problemer med at få den røde ind i mine egne invitationer. Irriterer mig faktisk temmelig meget.

Det er ellers ikke så lidt risposer i fik lavet.... Dejlige billeder af jer allesammen. Rigtig køn bonus datter du får med i pakken og dejligt at i har det godt sammen. :fløjt: Det er bare så vigtigt når man finder sammen med en der har børn.

Har det også rigtig rigtig godt med min bonus datter på 10 år, som også er et langt hyl. 10 cm mere og hun er højere end mig :td: Hun glæder sig helt vildt til vi bliver gift og alle de ting der skal ske op til.

De er fandme dejlige selvom de kun er til låns :toot:

0

Del dette indlæg

Hej Maiken.

Så kom jeg også ind og så dine billeder! Hvor er de bare flotte! Jeg kan godt se at et par stykkker af dem ligner mine meget, men resten er helt anderledes... Det bliver spændende hvad "mænnerne" siger til dem :toot:

knus fra Mona

Hej Mona

Tak - og i lige måde! :td: Tror de bliver vildt glade! :)

Kunne ikke lige overskue at skrive inde på din tråd i aftes, da jeg var på vej i seng. Skulle op kl l*** i morges (læs: 5:45), så jeg var dødtræt da jeg læste i din tråd... Retter op på fadæsen senere i dag!

Håber I har et godt overblik og nogenlunde styr på tingene - listen er jo stadig lang! :oops:

:fløjt: Maiken

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sorry honny troede det var dig der ikke ville hedde Nors :)

Vil kun hedde Nors, hvis jeg kan få noget af mit eget navn med - enten Holm eller mors pigenavn Riisager med. Hvis jeg skal hedde Nors uden at have noget andet med, så vil det sgu være at miste noget identitet! Og vores mellemnavne lyder pr definition ikke godt sammen. Har prøvet at fiske med tanken om en bindestreg, men det forbedrer det ligesom ikke... :oops:

Sophie hedder Nors og har sin mors efternavn. Så jeg synes, at det vil være meget smart, hvis vores kommende børn også kommer til at hedde Nors, så de har et navnefællesskab. Men hvis jeg tager hans kedelige -sen efternavn og beholder Holm, så er jeg jo skrevet helt ud af historien ift fremtidige børns navne. Derfor synes jeg godt om løsningen Nors Riisager, som han blankt afviser... Mon vi nogensinde bliver enige??? :toot:

0

Del dette indlæg

Hey Maiken

Var lige inde og følge op på, hvad der sker og hold da op :toot:

Det er nogle super fine risposer, salmehæfter og ISÆR menuerne. Jeg vil give dig fuldstændig ret i, at der absolut ikke er nogen grund til at opfinde den dybetallerken -især ikke når I/du har fundet et så enkelt og holdbart desigen...Skide fedt!!!!

Knus

ML

Hej Marie Louise

Ja, det går lidt hurtigt for tiden, men der er jo heller ikke længe til! :) Hvornår er det nu du skal giftes? Det er også snart, ikke?

Tak for dit kompliment til kreationerne i øvrigt!

:oops: Maiken

0

Del dette indlæg

Sorry honny troede det var dig der ikke ville hedde Nors :)

Vil kun hedde Nors, hvis jeg kan få noget af mit eget navn med - enten Holm eller mors pigenavn Riisager med. Hvis jeg skal hedde Nors uden at have noget andet med, så vil det sgu være at miste noget identitet! Og vores mellemnavne lyder pr definition ikke godt sammen. Har prøvet at fiske med tanken om en bindestreg, men det forbedrer det ligesom ikke... :oops:

Sophie hedder Nors og har sin mors efternavn. Så jeg synes, at det vil være meget smart, hvis vores kommende børn også kommer til at hedde Nors, så de har et navnefællesskab. Men hvis jeg tager hans kedelige -sen efternavn og beholder Holm, så er jeg jo skrevet helt ud af historien ift fremtidige børns navne. Derfor synes jeg godt om løsningen Nors Riisager, som han blankt afviser... Mon vi nogensinde bliver enige??? :toot:

Tjaaah vores diskussiob forløb nogenlunde sådan her:

Katja: Hvad skal vi gøre med vores navne?

Peter: Det ved jeg ikke.

Katja: Jeg vil ikke skifte navn. Vil du?

Peter: NEJ

End of discussion. Vi beholder hvert vores navn ;)

0

Del dette indlæg

Super fede menu og kirkehæfter :) me likey like..... har jo også selv valgt de samme farver, så helt objektiv er jeg jo nok ikke :oops: Har dog lidt problemer med at få den røde ind i mine egne invitationer. Irriterer mig faktisk temmelig meget.

Det er ellers ikke så lidt risposer i fik lavet.... Dejlige billeder af jer allesammen. Rigtig køn bonus datter du får med i pakken og dejligt at i har det godt sammen. :rolleyes: Det er bare så vigtigt når man finder sammen med en der har børn.

Har det også rigtig rigtig godt med min bonus datter på 10 år, som også er et langt hyl. 10 cm mere og hun er højere end mig :td: Hun glæder sig helt vildt til vi bliver gift og alle de ting der skal ske op til.

De er fandme dejlige selvom de kun er til låns :toot:

Objektiv er man vel aldrig? Jeg kommenterer da også i højere grad på folks kreationer, når det er noget som falder i min smag og stil. Det er lidt svært at være rosende og rar, hvis man slet ikke er til den stil andre har valgt. Så jeg tror, at man "klumper" sig lidt sammen herinde, da det er nemmest at få inspiration fra nogle, som har samme smag som en selv? ;)

Jeg smutter lige omkring din tråd for at se om du har nye spændende ting + eventuelt kan komme med idéer til hvordan du kan integrere det røde i dit look.

Ja, hun er rigtig dejlig!!! Men jeg kan godt have lidt svært ved at håndtere, at hun er på vej ind i teenage alderen, hvor hun ser kronisk sløv og ugidelig ud. Tror overbærenheden er lidt større når der er et biologisk bånd? Men hva pokker - vi har jo alle været teenagere engang! :fløjt:

Hun glæder sig helt vildt til brylluppet og bliver bare SÅ flot! Hun prøvede lige tøjet igen sidste weekend, hvor hun var hos os. Hun strålede bare som en sol! Vi har også prøvet at involvere hende meget i brylluppet og sørge for at hun også bliver forkælet med lækkert tøj, håropsætning ved frisøren mv. Sophie har valgt at sove sammen med mig og en veninde den sidste nat - det bliver virkelig hyggeligt! :carrot:

:balloons: Maiken

PS: Det er min besvarelse nr 1000, hvilket er sammenfaldende med, at jeg også lige nu er overgået som SUPER AKTIVT ÆRES MEDLEM med 1000 skrevne beskeder!!!

Redigeret af MaikenHolm
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tjaaah vores diskussiob forløb nogenlunde sådan her:

Katja: Hvad skal vi gøre med vores navne?

Peter: Det ved jeg ikke.

Katja: Jeg vil ikke skifte navn. Vil du?

Peter: NEJ

End of discussion. Vi beholder hvert vores navn ;)

IH, hvor nemt! ;)

Egentlig synes jeg jo ikke, at jeg har noget fedt navn selv, men jeg kan slet slet ikke forlige mig med hans -sen efternavn, og vil ikke smide Holm for kun at hedde Nors. Karsten er lidt gammeldags indstillet og ævler om et fortidslevn med at kvinder tager mandens navn! :oops:

Problemet består egentlig i, at jeg faktisk gerne vil have vi hedder det samme - for jeg kan godt lide det symbolske i at hedde det samme...

Nå ja, jeg skal jo ikke hedde Karsten! :) Karsten har også foreslået at vores fremtidige børns navne kan være Karsten Jr. og Kirsten! :toot:

Redigeret af MaikenHolm
0

Del dette indlæg

Objektiv er man vel aldrig? Jeg kommenterer da også i højere grad på folks kreationer, når det er noget som falder i min smag og stil. Det er lidt svært at være rosende og rar, hvis man slet ikke er til den stil andre har valgt. Så jeg tror, at man "klumper" sig lidt sammen herinde, da det er nemmest at få inspiration fra nogle, som har samme smag som en selv? ;)

Jeg smutter lige omkring din tråd for at se om du har nye spændende ting + eventuelt kan komme med idéer til hvordan du kan integrere det røde i dit look. Smider proto type af min invitation ind i aften... hvis nettet ellers tillader det :bask: det ville være super hvis du have nogle gode fif.

Ja, hun er rigtig dejlig!!! Men jeg kan godt have lidt svært ved at håndtere, at hun er på vej ind i teenage alderen, hvor hun ser kronisk sløv og ugidelig ud. Tror overbærenheden er lidt større når der er et biologisk bånd? Men hva pokker - vi har jo alle været teenagere engang! :)Du har så evigt ret...Sanne lider af sammen sygdom og hun er kun 10 år. Alt går ligesom bare lidt hurtigere i dag. Er temmelig sikker på at jeg ikke var interesseret i mærketøj og make-up da jeg var 10 år og gik i 4.kl.

Hun glæder sig helt vildt til brylluppet og bliver bare SÅ flot! Hun prøvede lige tøjet igen sidste weekend, hvor hun var hos os. Hun strålede bare som en sol! Vi har også prøvet at involvere hende meget i brylluppet og sørge for at hun også bliver forkælet med lækkert tøj, håropsætning ved frisøren mv. Sophie har valgt at sove sammen med mig og en veninde den sidste nat - det bliver virkelig hyggeligt! :carrot:Hvor bliver det bare hyggeligt og man er vel lidt rørt over at de rent faktisk gider. Sanne vil også meget gerne ud og købe tøj til dagen nu. Hun har allerede fundet et par kjoler, men sådan som hun gro pt og ændre tøj smag. Så venter vi lige til maj/juni.

:toot: Maiken

0

Del dette indlæg

Smider proto type af min invitation ind i aften... hvis nettet ellers tillader det :bask: det ville være super hvis du have nogle gode fif.

Du har så evigt ret...Sanne lider af sammen sygdom og hun er kun 10 år. Alt går ligesom bare lidt hurtigere i dag. Er temmelig sikker på at jeg ikke var interesseret i mærketøj og make-up da jeg var 10 år og gik i 4.kl.

Hvor bliver det bare hyggeligt og man er vel lidt rørt over at de rent faktisk gider. Sanne vil også meget gerne ud og købe tøj til dagen nu. Hun har allerede fundet et par kjoler, men sådan som hun gro pt og ændre tøj smag. Så venter vi lige til maj/juni.

Kigger lige omkring din tråd så ;)

Ja, det er en slem slem sygdom! :) Vi har også diskuteret mobil-telefon forbrug, make-up, mærkevaretøj mv med Sophie... Var sgu heller ikke selv med på beatet da jeg var i den alder! Utroligt hvordan man som 27 årig på nogle punkter kan føle sig utrolig gammeldags set ud fra en 12årigs øjne!

Sophie fik selv valget og jeg er glad for, at hun har lyst! Hun har også hjulpet med flere klippe-klistre projekter og det har bare været SÅ hyggeligt. Sophie og jeg lavede en tøsetur, hvor det kun handlede om hende... Vi skulle finde den perfekte kjole og tilbehør - og hun NØD det! Det var en del af projekt-involver-Sophie-i-bryllup, så hun også føler sig som en hovedperson til brylluppet! Det gør vi meget ud af at italesætte. Jeg kan kun anbefale, at I venter så længe som muligt. Sophie vokser i raket-fart, så vi aftalte at købe kjolen, tilbehør & sko 2 måneder før, så vi var sikre på, at hun ikke voksede fra det!

:toot: Maiken

0

Del dette indlæg

Så blev jeg opdateret i din tråd, jeg har været lidt fraværende de sidste par dage - og man skal jo ikke være længe væk før man er langt bagefter..

Hvor er dine billeder flotte! Jeg overevejer også at få taget nogen, men nu må vi se.. de er meget elegante, og slet ikke for meget. Lige min stil :)

Og rigtig fede menukort og kirkehæfter, jeg er virkelig vild med jeres helt enkle design, det ser super fedt ud :toot:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer