Guest tarri

Øhm... UPS... :-)

15 indlæg i dette emne

Ja så røg jeg i fælden.. Jeg tog en test i fredags og den var altså positiv..!!! Jeg har ikke været ved lægen endnu, for min læge er på kursus og den anden læge jeg blev henvist til ville kun tage en urinprøve og ikke undersøge mig. MEN skal til lægen imorgen. :thumbsupsmileyanim:

Det er bare slet slet ikke det rette tidspunkt lige nu, men vi er SÅ meget imod aborter og det er virkelig det sidste vi ønsker. Så babyen bliver hvor den er og så må vi tage det som det kommer..

Men jeg skal bruge en del hjælp, så jeg håber at der er nogen herinde som kan hjælpe mig med at få svar på nogle spørgsmål..

Landet ligger jo sådan, at jeg er midt i min uddannelse som social og sundhedshjælper. Hvis vi gætter rigtigt, så får jeg termin omkring sidst i januar/først i februar.

Min uddannelse er først færdig den 31. marts.

MEN jeg har så snakket med skolen og de mener ikke at det er noget problem at stoppe til jul, holde barsel og så komme tilbage på skolen og følge en anden klasse og få uddannelsen færdig. Så der er ikke noget problem.

MEN der hersker en del tvivl økonomisk, så der ville jeg håbe at nogen herinde kan hjælpe mig.

Jeg får min elevløn indtil jeg går på barsel, men hvad så derefter? Jeg er medlem af en fagforening, men har desværre kun været medlem siden marts i år.. Så der er der vel ikke noget at hente? (skal snakke med dem imorgen)

Har jeg ret til barselsdagpenge fra kommunen? Eller hvordan fungerer det?

Jeg ringede til kommunen igår og hende jeg snakkede med, sagde at jeg skulle snakke med et jobcenter omkring det med om jeg kan få barselsdagpenge eller ej og det forstår jeg slet ikke hvorfor jeg skal..

Godt nok tjener min mand jo gode penge, men derfor kan vi altså alligevel ikke helt undvære min løn..

Så er der nogen som kan hjælpe med svar, så ville jeg blive evig taknemmelig..

:bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ved ikke rigtig noget om dine spørgsmål, men jeg vil da lige ønske dig tillykke med graviditen...

... :thumbsupsmileyanim:

-Sophie

Redigeret af Theshe
0

Del dette indlæg

Wauw, åh, tillykke med at du er gravid! Jeg kan ikke undsige mig fra at være en lille-bitte smule misundelig. Selvom det slet ikke er det rette tidspunkt for os heller, så ville jeg da gerne have sådan en lille hemmelighed i maven. Men okay, kan man ikke altid finde et tidspunkt der er bedre end det nuværende til at få baby?

Men hvert fald, tillykke med den lille ært i maven - og held og lykke med at finde ud af alle dine spørgsmål :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Jeg tror godt at du kan få barsels penge, fra kommunen. Du har jo været i praktik, og er ansat som elev i kommunen.

En jeg kender der også gik på social og sundheds skolen, fik barsels penge.

Det er utrolig forvirrende at tale med dem fra kommunen, men få talt med din sagsbehandlere eller jobcentret.

Jeg blev gravid, under min uddanelse, og talte med min sagsbehandler (vidste ikke at jeg havde en, men det har alle åbenbart)

Jeg fik barsels penge fra kommunen, det var ca. 8000kr udbetalt, så det er mere end din elevløn :thumbsupsmileyanim:

Tillykke med det. Det er utrolig dejlig at blive mor. Min datter er min lille øjesten :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kære Tarri

Jeg vil da bare lige sige, at vi er røget i præcis samme fælde. Fuldstændig uplanlagt graviditet, som gør at det bryllup, jeg har holdt SÅ hårdt på skulle komme FØR børn, bliver lidt anderledes. Er du gal jeg var stresset over de tre tests der skulle til at overbevise mig, og hvor det passer DÅRLIGT med mine eksaminer, og med vores bryllupsrejse på 4 uger til Bali.. Argh, og stress! Men det er jo en velsignelse, også selvom vi voksne fumler med det, prøver jeg at overbevise mit kontrol- og forfængelighedsgen om.. .. :thumbsupsmileyanim:

Knus til dig fra en, der nu er i 20. uge på sin bryllupsdag.

Skinken

0

Del dette indlæg

Stort tillykke med din gravidtet.... Jeg har lige været igennem det samme som du kommer til...

Jeg er medlem af fagforening, men har ikke været længe nok hos dem inden jeg gik af, så får man igennem kommunen, som de jo så kalder kontant hjælp med barn... det er omkring 9000 kr at få...

Men har du været længe nok hos din fagforening, skal du have fra dem, det er lidt over 10.000 kr.

0

Del dette indlæg

Tillykke med spiren....

Jeg har selv måttet afbryde og genoptage min hjælperuddannelse pga graviditet og barsel. Jeg var rigtig træt af at det faldt sammen, men det gik rigtig fint...

Så ville bare lige berolige dig med at det nok skal gå, på trods af afbrydelse...

Nu er vores dejlige system heldigvis sådan, at kan man ikke få penge fra a kassen, så kan man fra kommunen.. Ja, dvs næsten altid, men den gruppe der ikke kan hører du ikke ind under... Så det vil du også få...

Så ingen bekymring, og nyd at i igen skal opleve glæden ved at være forældre...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så selvom jeg er under uddannelse, så kan jeg godt få penge? Det er jo vores største problem, for vi vil ikke ende med at sidde så hårdt i det, at vi skal vende hver en mønt og ikke kan nyde at være nybagte forældre.

Vi har jo børn i forvejen, så der skal stadig være plads til os alle sammen uden at vi skal leve af havregrød..

Nu tænker jeg jo på, om det gør nogen forskel at vi er gift. For der er mange som siger, at vi ikke kan få noget fra kommunen fordi vi er gift og min mand tjener for meget.. Så det er mere det jeg tænker på.

Men hvis alle kan få barselsdagpenge uanset hvor meget ens mans tjener, så er der vel ikke noget problem... Eller hvad?

Hvor er det altså forvirrende..

Jeg kan iøvrigt ikke komme til lægen før på fredag, for han havde alt for tralvt... jeg er bare så nysgerrig og vil vide hvor langt henne jeg er og alt sådan noget..

:thumbsupsmileyanim:

P.S. Og tusind tak for alle jeres svar og lykønskninger.. :bearhug:

0

Del dette indlæg

Uh... Havde jo helt i mit svar glemt at i ER blevet gift... Hmm... Ja, så er jeg ikke helt sikker i mit svar..

Har forsøgt at kigge i retsinfo samt advokathjælp efter svaret, men har ikke været videre heldig..

Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke aner hvordan det forholder sig når i er gift..

Undskyld at jeg svarede inden jeg havde tænkt det godt igennem...

0

Del dette indlæg

HOV ...

Faldt lige over dette.

27. En lønmodtager har ret til barseldagpenge fra kommunen, når den pågældende 1) har været tilknyttet arbejdsmarkedet uafbrudt i de sidste 13 uger før fraværsperiodens begyndelse og i denne periode har været beskæftiget i mindst 120 timer,

2) ville have været berettiget til arbejdsløshedsdagpenge eller en ydelse, der træder i stedet herfor, jf. lov om arbejdsløshedsforsikring m.v., hvis der ikke havde været ret til dagpenge efter denne lov,

3) inden for den seneste måned har afsluttet en erhvervsmæssig uddannelse af mindst 18 måneders varighed eller

4) er elev i lønnet praktik i en uddannelse, der er reguleret ved eller i henhold til lov.

Stk. 2. I opgørelsen af 13-ugers-perioden i stk. 1, nr. 1, indgår perioder, hvor lønmodtageren har

1) arbejdet som lønmodtager,

2) arbejdet som selvstændig erhvervsdrivende umiddelbart forud for arbejdet som lønmodtager og med virksomheden har opfyldt beskæftigelseskravet efter § 28,

3) modtaget dagpenge efter lov om sygedagpenge eller dagpenge efter denne lov,

4) modtaget arbejdsløshedsdagpenge eller en ydelse, der træder i stedet herfor,

5) afholdt ferie med løn eller feriegodtgørelse,

6) modtaget godtgørelse i en opsigelsesperiode fra Lønmodtagernes Garantifond eller

7) været omfattet af en arbejdskonflikt.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Først og fremmest tillykke med graviditeten!

Vi har siddet og snakket frem og tilbage ang det med at få børn, hvornår er det bedst? - både tids- og økonomisk set. og vi er kommet frem til følgende konklusion:

Man kan altså ikke planlægge børn. Så vi har aftalt, at efter brylluppet, smider vi alt der hedder beskyttelse, og så må vi se. Det kommer når det kommer, og når det kommer tager vi en dag af gangen og beslutningerne én efter én.

Tænk på barnet som en velsignelse, og nyd hver en dag af graviditeten....

0

Del dette indlæg

TILLYKKE!! :):huh::o:thumbsupsmileyanim:

Snøft, jeg vil også være gravid :) :wacko:

Desværre får jeg STÆRK medicin for min nyresygdom, som jeg tidligst er ude af til januar 2008 og så må vi se for "min månedelige veninde" har ikke været på besøg i det sidste 18 mdr. :)

Men endnu engang TILLYKKE TIL DIG !!!

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer