mrsmus

smokey eyes

12 indlæg i dette emne

Annonce ♥

hej piger.

er der nogen af jer som har negen billeder af en smokey eyes make up.

havde nemlig tænkt om det var sådan en jeg sku have lagt.

gerne billeder taget tæt på, som man rigtig kan studere :ilovebryllupsklar:

Vil helt klart fraråde dig smokey eyes til et bryllup... især hvis du har lys kjole på.

Det ser vildt godt ud på fotos, men når du er close up kan det godt ligne at noget af din øjenskygge er faldet ned under øjnene.

Det er bare min mening.

Men hvis du virkelig vil have det, så brug en brun i stedet for den sorte/grå som normalt indgår i smokey eyes-makeup

0

Del dette indlæg

Vil helt klart fraråde dig smokey eyes til et bryllup... især hvis du har lys kjole på.

Det ser vildt godt ud på fotos, men når du er close up kan det godt ligne at noget af din øjenskygge er faldet ned under øjnene.

Det er bare min mening.

Men hvis du virkelig vil have det, så brug en brun i stedet for den sorte/grå som normalt indgår i smokey eyes-makeup

Det er jeg ikke nødvendigvis helt enig i ()()

Det kan faktisk se virkelig smukt ud og give en smuk og elegant kontrast til alt det hvide og "brude-agtige" Men jeg er enig i at man skal være MEGET varsom, for man kan nemt "kamme over" og i stedet komme hen i retningen af noget "heroine-chick" (altså ligne lidt en afdanket narkoman, fo at sige det groft), hvilket ikke lige stemmer overens med bryllupstemaet efter min mening :cheerleader3:

Men sådan som f.eks denne make-up på billederne synes jeg sagtens man kan bære til en brudekjole. Hvis man synes det bliver for meget med en sort øjenskygge, kan man sagtens bruge en brun, grå eller endda anden farve i stedet for :ilovebryllupsklar:

post-23556-1182881844.jpg

post-23556-1182881866.jpg

post-23556-1182881880.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fandt lige en vejledning

eller

Sådan laver du Smokey Eyes

Step 1

Læg en cremet, blød eyeliner på hele det bevægelige låg som base, hvorefter farven tones ud med en pensel.

Step 2

Læg en mørk øjenskygge oven på eyelineren og ton opad med en pensel. Idéen er at skabe et blødt, sexet look.

Step 3

Som afslutning bruges en gylden highligher (lys øjenskygge med perlemor), som lægges under brynet for at skabe den maksimale afslutning. For at fuldende udtrykket lægges en khol-streg på den våde kant rundt om øjet.

0

Del dette indlæg

Det var bare lige min mening :

Lad være med at påføre den sorte kohl streg på den våde kant, hvis ikke du har meget store "dukke øjne". Ellers mindsker du øjet, og det er jo de færreste som har brug for det (y) Du kan evt. istedet ligge kohlen på den våde kant foroven i øjet - giver super meget effekt. :thumbsupsmileyanim:

- Prøv det inden selve dagen, da det er en lidt pudsig oplevelse, men ellers nemt nok at styre. :thumbsupsmileyanim:

Og så læg gerne mest mørkt på den yderste 3-del af øjet, som det også ses ovenfor på billederne :thumbsupsmileyanim:

Og sidst men ikke mindst, så læg en "alm" øjnskygge/skygger under de smokey-eyes. (måske nogle brune el rødlig nuancer som til hverdag) Så du på den måde, selvom at det mørke omkring øjnene skulle fade lidt i løbet af dagen stadig har en naturlig og flot makeup ;) :carrot:

Ellers er det generelt et godt råd at påføre en ordentlig masse pudder under begge øjne inden øjenskyggen påføres. Det kan nemt fjernes med en pudder/rough kvast når man er færdig. Og så undgår man de sorte stride plamager under øjnene;) :griner:-

Venligst Kirstine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Med min uddannelse i make up, vil jeg fraråde smokey eyes til bruden, fordi at smokeys eyes er ja en fest make up/ gå i byen make up, men den vil fjerne opmærksomheden fra brudens kjole, hvilket er det gæsterne helst skulle ligge mærke til.

Jeg personligt mener at bruden skal være yndig, smuk og uskyldig, med en smoke eyes bliver man forførende. :thumbsupsmileyanim:

Jeg selv ville lægge en øjenskygge i gyldne/lyse grønne toner og også ligge en lys læbestift, og husk den skal være holdbar så du ikke skal påføre den så tit. Håber du kan bruge det til noget, skal du selv lægge det eller skal du have det lagt af en profesionelt?

0

Del dette indlæg

Jeg er overhovedet ikke til naturlig makeup, så jeg valgte altså smokey eyes til mit bryllup - det passede bare bedst til mig, og jeg ville ikke havde følt mig ligeså veltilpas uden.

Makeup artisten valgte så bare at lægge det i gyldne/brune farver i stedet for grå/sort, hvilket ville havde været for voldsomt til den lyse kjole.

Redigeret af Frøken Smil
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer