hesselbjerg

Kom på banen, Silkeborg

7 indlæg i dette emne

Hejsa

Vi skal til Silkeborg i ferien, og da det ikke lige just ser ud til at blive pool-vejr, vil jeg gerne have ideer til noget, der bare SKAL opleves når man nu er på de kanter.

Vi har været i Aqua, og taler lidt om at skal i "Giv den gas Palads".

Er der andet? Evt svømmehal.

Redigeret af hesselbjerg
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er godt nok ikke fra Silkeborg, men en hurtig søgning på Silkeborgs hjemmeside gav da allerede noget.

Vil dog personligt anbefale en kanotur i området, hvis vejret arter sig bare en lille smule. Der er utrolig smuk natur ved silkeborg-søerne, og det er dejlig afslappende at ligge og padle rundt.

Hvis I er til natur, kan vandreture også være en skøn oplevelse. Fandt adskillige tur-forslag på hjemmesiden under "ud i naturen".

Hvis I har bil, er der også en hel del attraktioner i østjylland, som er et besøg værd.

0

Del dette indlæg

Er godt nok ikke fra Silkeborg, men en hurtig søgning på Silkeborgs hjemmeside gav da allerede noget.

Vil dog personligt anbefale en kanotur i området, hvis vejret arter sig bare en lille smule. Der er utrolig smuk natur ved silkeborg-søerne, og det er dejlig afslappende at ligge og padle rundt.

Hvis I er til natur, kan vandreture også være en skøn oplevelse. Fandt adskillige tur-forslag på hjemmesiden under "ud i naturen".

Hvis I har bil, er der også en hel del attraktioner i østjylland, som er et besøg værd.

HEjsa

Vi skal være på en af campingpladserne i området, men det tyder ikke på at det bliver vejr til at ligge ved swimmingpoolen...

Jeg gik godt nok på HF i byen (1992-1994), men har ikke været der "som turist". Derfor ville det være dejligt med et par forslag til nogle aktiviteter til en børnefamilie. Vi har også snakket om Randers Regnskov.

Prøver silkeborg.dk

0

Del dette indlæg

Jamen, hvis man må udvide området til østjylland, så:

Kattegatcentret (her er I heller ikke afhængig af godt vejr)

Tivoli Friheden

Djurs Sommerland

Ree Park / Ebeltoft Zoo

Den Gamle By

Skandinavisk Dyrepark

Mønsted Kalkgruber (her er man i hvert fald under jorden, og dermed også tør)

Djursland for fuld damp

Elmuseet ved Tange sø

Moesgård Museum

Naturhistorisk Museum, Århus (indendørs)

Mariager Saltcenter (husk svømmetøj, så man kan prøve en tur i "det døde hav")

Botanisk have, Århus

...og mange, mange flere ... prøv at google attraktioner i østjylland ...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er det mig der ikke læser ordenligt efter eller er der ingen der har forslået Aqua???

Personligt er jeg helt vild med det sted :-)

He he... Det ER bare dig der ikke læser ordentligt efter - i det første indlæg skriver hun selv at de HAR været i Aqua :thumbsupsmileyanim::boohoo:

Jeg bor selv i dejlige Silkeborg, og vil anbefale følgende:

- kanotur på søerne.

- sejltur med en af Hjejlebådene, enten med afstikker til Himmelbjerget eller bare frem og tilbage. HUSK at der skal bestilles plads på Hjejlen, hvis det er den I gerne vil med - de andre Hjejlebåde kan man næsten altid komme med uden at bestille plads.

- en tur ned i "Lunden" og "Indelukket", to steder med dejlig natur midt i byen.

- Silkeborg Museum hvis I er til lokal kultur.

- KunstCentret Silkeborg Bad, hvor der er skiftende udstillinger og en fantastisk smuk park.

- Silkeborg Kunstmuseum hvor de har Asger Jorn samlingen, hvis I er til kunst.

- Silkeborg Bunker Museum, som ligger på Silkeborg Bad i udkanten af Silkeborg, hvis I gerne vil se Danmarks tyske hovedkvarter under 2. Verdenskrig (åbningstid: 13-16 hver søndag, eller evt efter aftale - min mand er museumsleder).

- Nordens største bilhus, "Bilernes Hus". Klart et besøg værd, også selvom man ikke skal købe bil. Det er IMPONERENDE stort, og der er alt hvad hjertet begærer indenfor genren BIL.

Spisesteder:

- Signesminde Kro, som ligger ca. 10 min udenfor byen. Kan VARMT anbefales hvis I er til lidt mere traditionel mad.

- China House, som ligger i midtbyen. Holder åben fra kl ca 16, og er det bedste kinesiske spisested i byen.

- Zorba, i midtbyen. Græsk restaurant som er lidt dyr, men maden smager bare himmelsk.

- Natalie, i midtbyen ved Papirfabrikken. Italiensk/mexikansk restaurant med yderst rimelige priser og lækker mad.

- La Casita, i midtbyen. Mexikansk restaurant med MEGET lækker mad.

Svømmehaller:

- Nordvestbadet (udendørs)

- Silkeborg Højskole (indendørs)

Kan varmt anbefale at I finder "Turistavisen" lige så snart I ankommer på campingpladsen. Det er en avis, hvor I kan finde alt der er værd at se i lige præcis den tid I er i Silkeborg.

Derudover vil jeg også varmt anbefale nogle ting som allerede ER nævnt:

Kattegatcentret - Djurs Sommerland - Skandinavisk Dyrepark - Elmuseet ved Tange sø - Mariager Saltcenter

0

Del dette indlæg

Hejsa

Så er vi kommet hjem efter en begivenhedsrig tur til det midtjyske højland.

Vi havde en helt forrygende uge.

Bilen ligner et vaskebræt på tag og køler på grund af én eneste lille haglbyge, og Camilla måtte vi omkring lægen med, da hun torsdag fik mellemøresbetændelse.

Men vi havde alligevel en rigtig dejlig uge, og er enige om, at det vil vi da gerne igen næste år.

Vi kom ikke rigtig ud for at se en masse, men til gengæld havde vi besøg af en masse dejlige mennesker, og i år kunne vi vikelig mærke, hvor selvstændige pigerne var blevet siden sidst. Vi skulle ikke længere med dem op i tioletbygningen eller på legepladsen. De fandt sammen med tre børn fra Skovlunde (nabo-campingvognen).

Så på en skala fra 1 - 10: 9. Camillas mellemøresbetændelse trak lidt ned, og selv om bulerne i bilen er trælse, gav det et helt andet sammenhold på pladsen, der var pludselig noget vi havde til fælles alle mand...

Da det ikke blev til meget baden, både på grund af Camillas øre, og temperaturen, har vi lovet pigerne en tur til Holstebro Badeland i næste uge.

Redigeret af hesselbjerg
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer