Guest krebs25

Min endelige tale til Martin

15 indlæg i dette emne

Hejsa!

Jeg håber virkelig, I vil hjælpe mig. Jeg er ikke den store taler, men har besluttet mig for, at jeg vil den da, selv om jeg flæber eller falder over ordene.....Men hvad synes I om den???

Min tale til Martin

I dag sagde jeg ikke kun ja til at elske og ære dig. Jeg sagde ja til at dele mit liv med dig idag. Det giver mig tryghed at vide, at du skal være der hos mig for altid. Jeg kan betro dig alt – mine drømme, hemmeligheder, mit hjerte. Med dig kan jeg få lov at være mig selv og det siger ikke så lidt..... Jeg kan til tider være både urimelig, hysterisk og flippe ud og det får jeg lov til med mindre dit overskud ikke er til det, så begynder du bare at grine af mig...velvidende at jeg så heller ikke kan lade være med at grine:-)

Du udfordrer mig i vores hvedag. Mine pædagoiske evner bliver dagligt pudset af....Når jeg beder dig gøre noget, kan du sige ja, for derefter totalt at glemme det eller pludselig være lettere døv....hvis det passer dig......Du kan gøre mig mere vred end nogen anden, fordi du ved, hvilke knapper du skal trykke på....og jeg kan godt blive meget vred - men kun i kort tid, for jeg elsker dig så meget, at selv om der står damp ud af mine ørere, ved jeg, at du er den eneste ene for mig.....

I vores hverdag og på job er du ikke bange for at knokle. Du knokler faktisk hele tiden for, at vi kan få det hjem færdigt ,vi begyndte på for 3 år siden og for at hjælpe mig med de ting, jeg ikke selv kan....tak fordi du er der for mig. Dejligt at have sin helt egen handymand!

Tak for alle de gange du har stået ved min side. Jeg kan støtte mig til dig, når det hele ser sort ud. Tak for alle de ting, du har lært mig og for alle de ting du gør for mig. Jeg har fundet kærligheden i dig Martin og det vil jeg være dig evig taknemmelig for.

Det dejlige ved ægteskabet er kærligheden og at man aldrig er alene. Vi er to mennesker, der hver især har oplevet mange ting, før vi mødtes. Derfor ved vi også, at det betyder noget, at man kan bære på hinandens byrder, når det er nødvendigt – det er den styrke, kærlighedens bånd giver, at man kan være der for den anden. Du er den, der hjælper mig op igen, når jeg falder og giver mig styrke til at kæmpe videre, når jeg er ved at miste modet.

Jeg ved, vi sammen skal bestige mange bjerge og i øjeblikket står vi midt på et bjerg. Jeg håber, at vi i fælleskab når vores mål og at lykken tilsmiler os.

Og når nu jeg skal gå denne besværlige vej, er jeg taknemmelig for, at det er dig, jeg har ved min side. Ligemeget hvor langt vi kommer op på bjerget, føler jeg har vundet. Jeg elsker dig, for den du er, men også for den jeg bliver, når jeg er sammen med dig.

Det siges, at man skal gifte sig med en man kan leve med. I dag har jeg valgt en, jeg ikke kan leve uden..... JEG ELSKER DIG MIN SKAT

Så vil jeg gerne bede jer alle rejse jer og udbringe en skål for min dejlige MAND:-)

Redigeret af krebs25
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

skøn tale og meget personligt.. fedt at den kun er til ham og ikke til både din og hans familie... det er fedt at den primært handler om det i gør sammen og de ting der gør jers forhold til noget specielt for jer..

knus fra louise

0

Del dette indlæg

Tusind tak Louise :bestwishes: Hvor er jeg glad for, at du synes om den!

Jeg siger ikke noget til vores forældre, men jeg skriver et brev til mine forældre, som de får før eller efter brylluppet fra os begge. Min svigerfamilie har desværre ikke gjort sig fortjent til noget...

Håber der er flere, der har kommentarer!!!!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes også, det er en rigtig god tale, som er både romantisk og dyb, men også sjov og humoristisk, hvilket også er vigtigt efter min mening. Jeg har blot en lille kommentar. Jeg synes, den starter for "lige på og hårdt", det er som om, der ingen indledning er. Til min egen tale har jeg selv tyvstjålet en indledning her fra forumet, som lyder sådan: "Man siger, at en menneskehjerne begynder at fungere allerede i fosterstadiet, og risikerer at holde op igen i det øjeblik, man rejser sig for at holde en tale. Men på trods af denne risiko vil jeg nu alligevel gerne sige at par ord." Og så ellers fortsætte der fra. Det er ikke sikkert du kan lide lige den indledning, men så er der jo også masser af andre muligheder.

Men altså bortset fra denne lille kommentar, så synes jeg, det er en rigtig god tale. :bestwishes::bestwishes::bestwishes:

0

Del dette indlæg

Jeg synes også, det er en rigtig god tale, som er både romantisk og dyb, men også sjov og humoristisk, hvilket også er vigtigt efter min mening. Jeg har blot en lille kommentar. Jeg synes, den starter for "lige på og hårdt", det er som om, der ingen indledning er. Til min egen tale har jeg selv tyvstjålet en indledning her fra forumet, som lyder sådan: "Man siger, at en menneskehjerne begynder at fungere allerede i fosterstadiet, og risikerer at holde op igen i det øjeblik, man rejser sig for at holde en tale. Men på trods af denne risiko vil jeg nu alligevel gerne sige at par ord." Og så ellers fortsætte der fra. Det er ikke sikkert du kan lide lige den indledning, men så er der jo også masser af andre muligheder.

Men altså bortset fra denne lille kommentar, så synes jeg, det er en rigtig god tale. :thumbsupsmileyanim::bearhug::td:

Hej Mia, mette og Miss M

Tak fordi I har ville kommentere min tale. MissM du har ret i, den starter lidt brat måske, så det vil jeg kigge nærmere på :cheerleader3:

Tak for hjælpen!

0

Del dette indlæg

Her er min forhåbentlig endelige tale til Martin. Vil I ikke være søde at kommentere?? Hænger den sammen og forstår man den???

Kære Skat; Det går jo ikke, at jeg kalder dig Martin, for så tror du jo bare, at jeg er sur på dig:-)

Jeg ved, at i dag kunne jeg vælge at tie stille, da det er tilladt som brud, men det ligner mig jo ikke helt at tie – jeg vil altid have det sidste ord, som du så tit siger, når vi er uenige om noget.

For man kan jo ikke altid være enige, og da vi begge har temperamenter – dig selvfølgelig mest, hvis jeg skal sige det selv. Det skaber en vist dynamik i vores forhold, og så længe der er dynamik, udvikler man sig. Udvikling betyder at man bevæger sig og det er altid en positiv ting.

I dag sagde jeg ikke kun ja til at elske og ære dig. Jeg sagde ja til at dele mit liv med dig idag. Det giver mig tryghed at vide, at du skal være der hos mig for altid. Jeg kan betro dig alt – mine drømme, hemmeligheder, mit hjerte. Med dig kan jeg få lov at være mig selv og det siger ikke så lidt..... Jeg kan til tider være både urimelig, hysterisk og sur og det får jeg lov til... - med mindre jeg er ALT for urimelig....., men du bliver sjældent sur, du smiler bare til mig og begynder at grine,...Dit smil redder dig fra meget, da du jo ved, jeg så heller ikke kan lade være med at grine:-)

Du udfordrer mig i vores hverdag. Mine pædagoiske evner bliver dagligt pudset af....Når jeg beder dig gøre noget, kan du sige ja...., for derefter totalt at glemme det eller pludselig være lettere døv....hvis det passer dig......!Du kan gøre mig mere vred end nogen anden, fordi du ved, hvilke knapper du skal trykke på....og jeg ligesom dig kan godt blive meget vred - men kun i kort tid, for jeg elsker dig så meget, at selv om der står damp ud af ørerne, ved jeg, at du er den eneste ene for mig.....Vi er som sagt på nogle punkter forskelligt og vi gør ting forskelligt, men jeg er sikker på, at dét, at vi er forskellige, gør at vi er så gode sammen....

I vores hverdag og på arbejde er du ikke bange for at knokle. Du knokler faktisk hele tiden - især i dit værksted med alle dine ”gør det selv projekter” for, at vi kan få det hjem færdigt ,vi begyndte på for 3 år siden. Det er dejligt at have sin helt egen handymand og sjældent ringe efter fagfolk.....!

Tak for alle de gange du har stået ved min side. Jeg kan støtte mig til dig, når det hele ser sort ud. Tak for de ting, du har lært mig og for alle de ting, du gør for mig i det daglige – så som at nusse mine fødder – næsten uden at klage..... Jeg har fundet kærligheden i dig skat og det vil jeg være dig evig taknemmelig for.

Det dejlige ved ægteskabet er kærligheden og at man aldrig er alene. Vi er to mennesker, der hver især har oplevet mange ting, før vi mødtes. Derfor ved vi også, at det betyder noget, at man kan bære på hinandens byrder, når det er nødvendigt – det er den styrke, kærlighedens bånd giver, at man kan være der for den anden. Du er den, der hjælper mig op igen, når jeg falder og giver mig styrke til at kæmpe videre, når jeg er ved at miste modet.

Jeg ved, vi sammen skal bestige nogle bjerge og i øjeblikket står vi midt på et bjerg. Jeg håber, at vi i fælleskab når vores mål og at lykken tilsmiler os.

Og når nu jeg skal gå denne besværlige vej, er jeg taknemmelig for, at det er dig, jeg har ved min side. Ligemeget hvor langt vi kommer op på bjerget, føler jeg har vundet. Jeg elsker dig, for den du er, men også for den jeg bliver, når jeg er sammen med dig...

Det siges, at man skal gifte sig med en man kan leve med. I dag har jeg valgt en, jeg ikke kan leve uden..... JEG ELSKER DIG MIN SKAT

Så vil jeg gerne bede jer alle rejse jer og udbringe en skål for min dejlige MAND:-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa,

Sikke en dejlig tale... - den siger lige præcis dét den skal!!!

Det mest uhyggelige er dog, at den også ville kunne bruge på mig og min kommende... - Vi kan heller ikek skændes, emn begynder ofte bare at grine af hinanden istedet... - og ja så er det BESTEMT Martin (ja det hedder han faktisk også!), der er handymanden!!! OG ja vi har arbejdet med vores hjem de sidste tre år (har kendt hinanden i fire år)!

Jeg ville kunne tage din tale, og røre samtlige gæster - jeg synes den er SUPER smuk, men jeg må nok hellere holde mig til min egen "tale"! Tak fordi vi måtte få indbliv i dine ord... den der med "Jeg elsker dig ikke bare som du er, men for den jeg bliver, når du er hos mig!" er bare SÅ super smuk og sød... - måske jeg napper den!!!

Held og lykke til dig også på lørdag - må solen skinne over os!

0

Del dette indlæg

Hejsa,

Sikke en dejlig tale... - den siger lige præcis dét den skal!!!

Det mest uhyggelige er dog, at den også ville kunne bruge på mig og min kommende... - Vi kan heller ikek skændes, emn begynder ofte bare at grine af hinanden istedet... - og ja så er det BESTEMT Martin (ja det hedder han faktisk også!), der er handymanden!!! OG ja vi har arbejdet med vores hjem de sidste tre år (har kendt hinanden i fire år)!

Jeg ville kunne tage din tale, og røre samtlige gæster - jeg synes den er SUPER smuk, men jeg må nok hellere holde mig til min egen "tale"! Tak fordi vi måtte få indbliv i dine ord... den der med "Jeg elsker dig ikke bare som du er, men for den jeg bliver, når du er hos mig!" er bare SÅ super smuk og sød... - måske jeg napper den!!!

Held og lykke til dig også på lørdag - må solen skinne over os!

:cheerleader3: Tusind tak for dine søde ord. Det varmer at høre, så jeg får lyst til at holde talen selv om jeg er meget nervøs!!!!

Det er lidt pudsigt, at vi begge skal giftes med en Martin og at det er ens på så mange områder :cheerleader3: Og du napper bare :thumbsupsmileyanim:

Du ønskes også al mulig held og lykke :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Her er min forhåbentlig endelige tale til Martin. Vil I ikke være søde at kommentere?? Hænger den sammen og forstår man den???

Kære Skat; Det går jo ikke, at jeg kalder dig Martin, for så tror du jo bare, at jeg er sur på dig:-)

Jeg ved, at i dag kunne jeg vælge at tie stille, da det er tilladt som brud, men det ligner mig jo ikke helt at tie – jeg vil altid have det sidste ord, som du så tit siger, når vi er uenige om noget.

For man kan jo ikke altid være enige, og da vi begge har temperamenter – dig selvfølgelig mest, hvis jeg skal sige det selv. Det skaber en vist dynamik i vores forhold, og så længe der er dynamik, udvikler man sig. Udvikling betyder at man bevæger sig og det er altid en positiv ting.

I dag sagde jeg ikke kun ja til at elske og ære dig. Jeg sagde ja til at dele mit liv med dig idag. Det giver mig tryghed at vide, at du skal være der hos mig for altid. Jeg kan betro dig alt – mine drømme, hemmeligheder, mit hjerte. Med dig kan jeg få lov at være mig selv og det siger ikke så lidt..... Jeg kan til tider være både urimelig, hysterisk og sur og det får jeg lov til... - med mindre jeg er ALT for urimelig....., men du bliver sjældent sur, du smiler bare til mig og begynder at grine,...Dit smil redder dig fra meget, da du jo ved, jeg så heller ikke kan lade være med at grine:-)

Du udfordrer mig i vores hverdag. Mine pædagoiske evner bliver dagligt pudset af....Når jeg beder dig gøre noget, kan du sige ja...., for derefter totalt at glemme det eller pludselig være lettere døv....hvis det passer dig......!Du kan gøre mig mere vred end nogen anden, fordi du ved, hvilke knapper du skal trykke på....og jeg ligesom dig kan godt blive meget vred - men kun i kort tid, for jeg elsker dig så meget, at selv om der står damp ud af ørerne, ved jeg, at du er den eneste ene for mig.....Vi er som sagt på nogle punkter forskelligt og vi gør ting forskelligt, men jeg er sikker på, at dét, at vi er forskellige, gør at vi er så gode sammen....

I vores hverdag og på arbejde er du ikke bange for at knokle. Du knokler faktisk hele tiden - især i dit værksted med alle dine "gør det selv projekter" for, at vi kan få det hjem færdigt ,vi begyndte på for 3 år siden. Det er dejligt at have sin helt egen handymand og sjældent ringe efter fagfolk.....!

Tak for alle de gange du har stået ved min side. Jeg kan støtte mig til dig, når det hele ser sort ud. Tak for de ting, du har lært mig og for alle de ting, du gør for mig i det daglige – så som at nusse mine fødder – næsten uden at klage..... Jeg har fundet kærligheden i dig skat og det vil jeg være dig evig taknemmelig for.

Jeg ved, vi sammen skal bestige nogle bjerge og i øjeblikket står vi midt på et bjerg. Jeg håber, at vi i fælleskab når vores mål og at lykken tilsmiler os.

Og når nu jeg skal gå denne besværlige vej, er jeg taknemmelig for, at det er dig, jeg har ved min side. Ligemeget hvor langt vi kommer op på bjerget, føler jeg har vundet. Jeg elsker dig, for den du er, men også for den jeg bliver, når jeg er sammen med dig...

BRAVO :)

ej, hvor er den dyb, sjov, romantisk og mest af alt meget personlig...("sidder og vander lidt høns".. :oops: )

Den skal nok ramme plet! :oops:

0

Del dette indlæg

helt enig... synes ikke jeg normalt er så gråd-latent, men jeg var sgu lige ved at begynde at flæbe...

Er sikker på at både mand og gæster bliver imponerede og ikke mindst rørte over din smukke tale!!!!

Knus og held og lykke :heart:

Louise

Redigeret af louih02
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer