Metju

Blomsten KALA

15 indlæg i dette emne

Blomsten KALA - ved ikke med alle farver, men den hvide i hvert til fald

er det er begravelse blomst... nogle siger den er og andre ikke....

Nu er jeg helt forvirret...

for jeg er vild med den blomst, vil gerne have den i min buket sammen med bordeaux farvede roser...

Håber nogle kan hjælpe...

Redigeret af Metju
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har nu også kigget rundt, på buketter og andres... mange har denne blomst (calla) i deres buketter

også dem man bare finder på nettet ved at søge brudebuketter...

Syntes det er så flot en blomst.....

Forresten, nogen som ved om denne calla kan tørres..... ???

Nogle siger den kan og andre ikke....

Redigeret af Metju
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er 99% sikker på at den godt kan tørres, mener i hvert fald Josfin tørre sin buket og den er KUN med callaer.

Er ret sikker på der ikke er meget begravelsesblomst over callaer. Jeg skal have hvide liljer og det er en begravelsesblomst (eller en døds blomst nærmere bestemt) og mange har spurgt om jeg af den grund ikke hellere ville hvae callaer....

0

Del dette indlæg

for jeg er vild med den blomst, vil gerne have den i min buket sammen med bordeaux farvede roser...

Min buket bestod kun af callaer og jeg samlignede den på ingen måder med en begravelses blomst... tvært imod... Heller ikke nogen der kommenterede det til brylluppet... Men tror det kommer an på hvad man har af erfaringer... Jeg kan f-eks slet ikke lide nelliker da de for mig er forbundet med død, sorg og begravelse

Men sætter da lige et billede ind af min buket så kan du jo selv bedømme om den virker begravelses agtig i stil farver og blomst *SS*

post-16460-1184800572.jpg

Har nu også kigget rundt, på buketter og andres... mange har denne blomst (calla) i deres buketter

Jeg fik at vide at en calla er mere vanskelig at tørre og det er svært at bevare de flotte farver, men mon ikke den kan tørres alligevel

knuz Trine

0

Del dette indlæg

Callablomster kan desværre ike tørres, de rådner. Man skal have dem bhandlet med noget for at få dem til at holde og det er faktisk næsten allerede forsent dagen efter. Men de er så smukke og kan uden tvivl bruges som brudebuket.

i gamle dage brugte man dem meget til bårebuketter, men det er faktisk ikke så meget mere.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min buket bestod kun af callaer og jeg samlignede den på ingen måder med en begravelses blomst... tvært imod... Heller ikke nogen der kommenterede det til brylluppet... Men tror det kommer an på hvad man har af erfaringer... Jeg kan f-eks slet ikke lide nelliker da de for mig er forbundet med død, sorg og begravelse

Men sætter da lige et billede ind af min buket så kan du jo selv bedømme om den virker begravelses agtig i stil farver og blomst *SS*

post-16460-1184800572.jpg

Jeg fik at vide at en calla er mere vanskelig at tørre og det er svært at bevare de flotte farver, men mon ikke den kan tørres alligevel

knuz Trine

Det syntes jeg ikke den ligner overhovedet... men nu er det mest hvide calla'er, jeg skal have... ikke de farvede, men de er GODT nok flotte de farver man kan få... men det passer ikke ind i min kjole. og mit tema... jo måske røde calla'er kan også bruges...

0

Del dette indlæg

Jeg synes, Callaer er vildt flotte, men ville aldrig selv vælge dem til min buket - netop fordi de i mine øjne minder mig om begravelser. På samme måde har jeg det med liljer og orkideer, men det er jo individuelt. der er ikke nogen 'regler' for det.

Jeg havde roser, fordi jeg elsker den blomst! Og jeg må da nok sige, at jeg har set mange (fx. Josefins og Mamatuxs) buketter med callaer, som var rigtig flotte. Jeg ville bare ikke selv vælge det...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min buket selv jeg selv ligge på min fars grasted, som også ligger på ukendt, men ville bare høre om den kunne tørres...

dog har jeg bestilt min buket, og spurgte samtidig om den kunne tørres...

Hun sagde ja, men den hvide farve forsvinder og bliver meget brun... og det er det der er grimt

og bliver grimt ved den...

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer