buffe81

KRIIIIIIISE!!!!!

8 indlæg i dette emne

Jeg er igang med at arrangere polterabend for min veninde, sammen med en anden veninde, og det er nu her d.04 august, så der er kun 2½ uge til nu! Men men men men... Dem vi så har inviteret, som faktisk allerede har sagt JA, melder nu pludselig fra! Ja, den er god nok... Vi har inviteret 13 (inkl. os selv) og det er jo stort set det antal vi har gået efter, da alle svarede ja (undtagen lige 2) da vi sms'ede det for lææænge siden!

Så gik vi igang med at planlægge, og havde bestilt Human Football, salsa undervisning og en skønhedstime (en af mine kollegaer/veninder er uddannet kosmetolog, så hun og hendes veninde ville komme forbi og give os noget ansigts-massage og sådan.). Vi havde lagt budgettet efter 600 kr.

Men nu er der så 3 der helt sikkert er faldet fra, og måske yderligere tre der ikke kan... Og derfor er der krise lige nu, da både Human football og salsa er et helt beløb der skal betales, og ikke pr. person. Derfor går det hen og bli'r meget meget dyrt, når vi i værste tilfælde kun bliver 7!

Giver det overhovedet mening? Det håber jeg...

Men det jeg vil høre er: Er der nogen der har nogle gode (læs: Billige) forslag, istedet for vores salsa undervisning (det koster altså 2400 kr. for 45 min. :thumbsupsmileyanim::cheerleader3: )???

Hilsen Maj

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Maj

Altså kvinder ææælsker at søbe kaffe og snakke. Hvad med at I lavede en quiz til bruden. Satte jer på en café. Eller privat. Quizzen skulle indeholde paratviden om ægteskabet, den kommende gom, dennes familie, om brudens viden om bryllupstraditioner i Damark, Afrika, Australien, etc. Hendes viden om det vigtigste; nemlig diamanter og ædelstene. - og alle mulige andre spørgsmål, der passer til bruden. Og hver gang hun svarer forkert - så er der kontant afregning i form af en lille skarp - ikke alt for stærk.

Det er mere personligt end en salsatime, selv om det nu også er sjovt. og det viser, at i har taget jer tid til at lave noget, der er 'hendes' og ikke noget 'man plejer'...

Tjah, det er ærgerligt for bruden og for jer der arrangerer, at folk melder fra en polterabend.

Håber på den bedste dag/aften for jer alle - og et dejlig bryllup.

Knus Kamabru

0

Del dette indlæg

Til mit polter lavede tøserne sådan en quiz, og det var faktisk rigtig skægt! Nogle af dem havde så taget ting med, som associerede til en eller anden oplevelse vi havde haft sammen. Jeg skulle så gætte, hvem der havde haft det med, og derefter fortælle historien. Det var vildt sjovt!

Nu har jeg været med til at arrangere to polterabender, hvor der er blevet danset salsa, og jeg må nok sige, at den pris du har fået lyder voldsom! Godt nok har jeg 'brugt' venner eller venners bekendte som instruktører, men vi har da aldrig giver så meget! Første gang - hvor det var en ven af en veninde - gv vi vist 1000 kroner, og vi var vel 20-25 M/K til at danse. Han fik så også liiige til toget hjem :thumbsupsmileyanim: Anden gang var til Josefins polter, hvor min veninde instruerede for et par flasker rødvin. Hun er måske ikke prof, men hun har lært at danse i Mellemamerika og har ret godt styr på tingene. MEn det kommer jo an på, hvad man er ude efter...

Hvor I landet skal seances foregå? For hvis I gerne vil danse salsa, kan jeg måske hjælpe jer til en instruktør... Eller hvis I er i Kbh kan I tage på Club Mambohvor der er gratis salsa/merengue undervisninge hver weekend (lørdag kl 22-23). Det er altså et ret fedt sted!

0

Del dette indlæg

Nu ved jeg jo ikke, hvor polterabenden skal foregå, men hvis det er i Københavnsområdet, kan jeg foreslå Fredie Pedersens danseskole på Amager, hvor jeg engang var med til en polterabend, hvor vi dansede diskodans.

Ifølge deres hjemmeside kan man få undervisning i alle de danse, de underviser i på danseskolen, og de underviser også i salsa.

Det koster 1.400 kr. for en time uanset deltagerantal inkl. fri adgang til bad, 1.000 kr. hvis man er maks. 7.

:griner:-

Maja

Redigeret af FrøkenMaja
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis du går ind på polterabend.dk ligger der et væld af arrangementer... det ser næsten ud til, at der er en standardpris på 1200 kr :griner:- ... så jeg synes også de 2400 kr lyder lidt voldsomt. Arrangerede polterabend for min veninde i foråret og der dansede vi bollywood-dans på Nina Holbechs danseskole (igen i Kbh, Nørrebro). Her blev den kommende brud klædt ud med bindi og sari, inden vi gik i gang med at danse.

Man kan gøre det samme med almindelig mavedans. Personlig synes jeg, at det faktisk er lidt sjovere end salsa til PA, fordi det ikke er pardans og der ikke er nogen, der skal danse mand.

Et andet hit var tebord med en masse små fine kager (vi var på teatime i birkegade, men det kunne man jo også arrangere selv), hvilket jo sagtens kan kombineres med quizz og sladder som foreslået ovenfor.

Held og lykke :biggrin: - håber det økonomiske puslespil går op.

mange hilsen Nina

0

Del dette indlæg

Hvad med at I lavede en quiz til bruden. Satte jer på en café. Eller privat. Quizzen skulle indeholde paratviden om ægteskabet, den kommende gom, dennes familie, om brudens viden om bryllupstraditioner i Damark, Afrika, Australien, etc. Hendes viden om det vigtigste; nemlig diamanter og ædelstene. - og alle mulige andre spørgsmål, der passer til bruden. Det er mere personligt end en salsatime, selv om det nu også er sjovt. og det viser, at i har taget jer tid til at lave noget, der er 'hendes' og ikke noget 'man plejer'...

Tjah, det er ærgerligt for bruden og for jer der arrangerer, at folk melder fra en polterabend.

Hej Kamabru...

Tusind tak for den rigtig gode ide... Det er helt klart værd at tage med i betragtning!! Og ja, jeg synes det er ret fesent at melde fra så sent... Men sådan er det jo desværre tit, har jeg fundet ud af!

Til mit polter lavede tøserne sådan en quiz, og det var faktisk rigtig skægt! Nogle af dem havde så taget ting med, som associerede til en eller anden oplevelse vi havde haft sammen. Jeg skulle så gætte, hvem der havde haft det med, og derefter fortælle historien. Det var vildt sjovt!

Hvor I landet skal seances foregå? For hvis I gerne vil danse salsa, kan jeg måske hjælpe jer til en instruktør... Eller hvis I er i Kbh kan I tage på Club Mambohvor der er gratis salsa/merengue undervisninge hver weekend (lørdag kl 22-23). Det er altså et ret fedt sted!

Åhhh det lyder skægt det der, det kommer jo til at passe fint i tråd med det Kamabru skriver... Vi havde faktisk arrangeret det sådan, at alle skulle have en lille tinge med til hende, og at gaven skulle ha' en betydning. Men den måde I har gjort det på, det lyder meget meget sjovere!!!

Vi skal holde polterabend i Odense, men jeg tror måske jeg har fundet en anden, som er meget meget billigere!!! Men jeg ved jo hvor du er, hvis jeg skulle få brug for en instruktør... :griner:-:biggrin:

0

Del dette indlæg

Hvis du går ind på polterabend.dk ligger der et væld af arrangementer... det ser næsten ud til, at der er en standardpris på 1200 kr :biggrin: ... så jeg synes også de 2400 kr lyder lidt voldsomt. Arrangerede polterabend for min veninde i foråret og der dansede vi bollywood-dans på Nina Holbechs danseskole (igen i Kbh, Nørrebro). Her blev den kommende brud klædt ud med bindi og sari, inden vi gik i gang med at danse.

Man kan gøre det samme med almindelig mavedans. Personlig synes jeg, at det faktisk er lidt sjovere end salsa til PA, fordi det ikke er pardans og der ikke er nogen, der skal danse mand.

Et andet hit var tebord med en masse små fine kager (vi var på teatime i birkegade, men det kunne man jo også arrangere selv), hvilket jo sagtens kan kombineres med quizz og sladder som foreslået ovenfor.

Held og lykke :sm: - håber det økonomiske puslespil går op.

mange hilsen Nina

Hej Nina...

Ja, vi er alle bosat i Odense, så det er her festen skal foregå... Men jeg har været inde på polterabend.dk og der er heldigvis rigtig mange andre danse aktiviteter, som ikke koster de fordømte 2500 kr!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Og tusind tak for dit svar... :griner:-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer