Palles Pige

Ferie I Thailand

35 indlæg i dette emne

Ja som overskriften til dette emne nok siger så skal vi på ferie i thailand, eller har i hvert fald planlagt at skulle dette til december, da vi begge har fri denne måned og Palle der er vendt hjem fra mission i Irak! :thumbsupsmileyanim:

Vi var der sidste somme på Koh Samui og derfor er dette lidt udelukket.. den ferie gik bare helt galt!.. Vi havde ingen rejseforsikring og jeg blev akut syg med blindtarms betændelse.. så måtte opereres straks.. :) tog på sygehuset i "håb" om at det bare var en slem mave omgang..men men.. pludselig gik alt bare ned af bakke!!:.

Alle vores udflugter blev aflyst, vi oplevede intet ud over de små ture på scooter vi nåede de første 5 dage :P

Vi svor at vi aldrig ville tilbage.. men det var nok fordi ingen rigtig gad hjælpe os da vi ingen forsikring havde, så vi havde bare stået i en frygtelig sitiuation og været magtesløse...

Men men... efter lange snakke vil vi bare så gerne dertil igen, de første dage havde jo været så skønne dernede, og vi vil gerne opleve det igen!

Har kigget meget på nettet, og alle steder ser skønne ud, vi vil helst ikke til koh samui da vi jo har været der.. men har overvejet Phuket!

Der er mange steder hvor der står at der er begrænset by liv på de forskellige øer..

Men jeg vil gerne høre fra andre herinde, der har været i thailand hvor i har været og om det var godt/skidt.. evt hvad der er værd at besøge :cheerleader3:

Håber på lidt inspiration fra jer :boohoo: Da det denne gang gerne skulle blive en skøøøøn ferie

Og jow jow.. vi husker lige forsikringen denne gang :thumbsupsmileyanim: det andet er for dyrt hehe

Klem Line

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi rejste med rygsæk i Thailand og tog hjem 1 mdr. før tsunamien.

Vi var i Bangkok, Chiang Mai, Railey Beach og Khao Lak. Sidste 2 blev hårdt ramt af tsunamien, så jeg ved ikke hvordan der ser ud nu, men rygter forlyder at de er nogenlunde ved at komme efter det.

Chiang Mai er meget anderledes end syd på. Men her får man meget historie og har mulighed for at tage på en dagstur og møde kvinderne med ringe om halsen, ride på elefanter, sejle på tømmerflåder og se mange flotte templer, som er meget anderledes end dem i syd.

Bangkok har en masse andre store og flotte turistattraktioner, men er meget storby og ret beskidt.

Railey og Khao Lak er mere strandsteder, men ikke med natteliv og gang i den, så det er nok ikke noget, hvis det er det I søger.

Phi phi, Phuket og Kho phaniang (!?) er vist lidt mere "gang i gaden" ;) men der har jeg ikke været.

Vi dykkede fra Khao Lak og det var alle tiders.

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg

Hej Anja og tak for fortællingen :ilovebryllupsklar:

Hvor må det have været mærkeligt at tænke på at hvis man havde været der en måned senere så... *S* - Men det var i ikke og heldigvis da... -

Kigger alle stederne igennem og ser hvad jeg kan finde *S* Det hele lyder spændene...

Der behøver såmænd ikke være gang i gaden som sådan.. bare der er noget by! Elsker at gå og kigge på butikker om aftenen at der er masser af gode retauranter at vælge mellem osv.. noget marked og sådan *S* :boohoo:

Vi kan også godt lide at dykke, eller har blot snorklet og haft et introdyk, sidst i thailand skulle vi have haft dykkercertifikatet, men så blev jeg jo syg.. hehe.. da vi var i egypten sidste efterår ville vi have taget det, men under en snorkeltur blev jeg brændt frygteligt af en "fire-***IKKE TILLADT***".. -HAHA- yes yes... men engag får vi det forhåbentligt ;)

Tak for Hjælpen Anja, klems Line

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Anja og tak for fortællingen :ilovebryllupsklar:

Hvor må det have været mærkeligt at tænke på at hvis man havde været der en måned senere så... *S* - Men det var i ikke og heldigvis da... -

Kigger alle stederne igennem og ser hvad jeg kan finde *S* Det hele lyder spændene...

Der behøver såmænd ikke være gang i gaden som sådan.. bare der er noget by! Elsker at gå og kigge på butikker om aftenen at der er masser af gode retauranter at vælge mellem osv.. noget marked og sådan *S* :boohoo:

Vi kan også godt lide at dykke, eller har blot snorklet og haft et introdyk, sidst i thailand skulle vi have haft dykkercertifikatet, men så blev jeg jo syg.. hehe.. da vi var i egypten sidste efterår ville vi have taget det, men under en snorkeltur blev jeg brændt frygteligt af en "fire-***IKKE TILLADT***".. -HAHA- yes yes... men engag får vi det forhåbentligt ;)

Tak for Hjælpen Anja, klems Line

Jamen det var skam så lidt.

Jo, det var meget mærkeligt at tænke på med tsunamien. Vi rejste fatisk fra Khao Lak præcis 1 måned før... videre til Railey. Vi gik mod bussen kl. 9... der hvor bølgerne ramte præcis 4 uger senere.... men heldigvis for os var vi der ikke. Men på tv viste de billeder af vores hotel, der var helt smadret... DET var underligt.

Hvis I tager til Khao Lak kan jeg anbefale "Seadragon" dykkercenter - se deres hjemmeside her. Det ejes af en gut fra Schweiz. Super sted og sikkerheden i top. Da vi i sin tid tog dykkercertifikat tog vi teori og pooldyk i Danmark og havdyk i Egypten. Det var en god måde at kombinere det på, selv om det bliver dyrere end at tage det hele i østen. Vi gjorde det sådan, da vi ikke ville bruge 5 dage af ferien på "skolebænken" med at læse teorien. Vi var afsted 1 uge med svigerfamilien.

Khao Lak og Railey har i øvrigt ikke særlig mange forretninger - et par enkelte boder. De ting vi købte købte vi i Bangkok og lidt i Chiang Mai.

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg

ja vi har været der 4 gange,.3 på phuket og en gang i JOMTIEN,.sidste nævnte kommer vi ikke igen,.for PHUKET er stedet..og JEG ville anbefale KAMALA BEACH RESORT hotel..tror det er i den rækkefølge.. det er en lille fiskerby, men der er gudeskønt ..og alligevel tæt på storbyen.. man bliver desuden fattig af alle de indkøb hihi.. min mor og stedfar har rejst derned i de sidste 17 år,.2 mdr af gangen, vinter hver gang..der bor de i et rækkehus som de betaler 1200 kr for INCL strøm..det er luxus siger jeg dig,..de elsker Thailand og har haft ja alle familie medlemmer og venner med..ret sjovt at tænke på alle de oplevelser.. nå men jeg har billeder osv hvis det skulle have interesse,.men det bliver over mail..så må du give besked.. og mht gode råd af diverse, så skriv,.for min mor og stedfar ved det HELT sikkert..

0

Del dette indlæg

Nå ja forresten - min forældre tog til Thailand med nogle venner i september 2006 - og afsted igen i april 07... de er vilde med landet. De har rejst rundt begge gange, men er sluttet af i Phuket begge gange - de er vilde med stedet.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg smider lige billeder ind,.ja vi har sgu tænkt os at tag afsted i januar næste år..igen igen..men vi må se,skal jo have fri først..nu må du ikke tag felf af billederne,.det er ikke et stort klods af et hotel,.tro mig det har virkelig charme det ligger på stranden, du sidder nærmest og spiser morgenmaden på stranden. jeg mistede desværre et memory kort til mit kamera,.så mange af billederne fra hotellet er væk,.og de andre billeder er på print..men jeg sender lidt jeg har fra vores sidste tur..deres kapel på phuket, skal i bare opleve, det er vildt flot..

post-10348-1184936271.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

http://www.hotels.dk/hotel-thailand/hotel-...h-hotel-resort/

de har deres egen hjemmeside,.men heller ikke den kan jeg huske,.det må være alderen.. men tjek lige her..og jeg fatter INTET af af de kun har 2,5 stjerne,.de hopper og springer for en og der mangler INTET på det hotel..thaierne gør alt for en,.de burde have 6 stjerne..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

ej hvor skal i hen i thailand ????

Vi skal bo på Merlin Beach Resort på Tri Trang Beach 4 km fra Patong og heller ikke så forfærdeligt langt fra Phuket By.

Vi skal bo 3 uger i 5* luksus og kan slet ikke vente :ilovebryllupsklar:

-Sophie

Redigeret af Theshe
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

på Banyan Tree var vi ude på min fødselsdag i -04 og fik den vildeste massage,.har aldrig prøvet noget så lækkert..det stod på hele eftermiddagen og kæresten betalte,jeg ved det har kostet kassen,.men det har han aldrig fortrudt..PRØØØØV DET

Redigeret af jeanette larsen
0

Del dette indlæg

Begge hoteller ser bare lækre ud! Det ene stort og rigtig luksus, men det andet lille og hyggeligt :boohoo:

Da vi var på koh samui sidste år boede vi også på et lille hotel lige på stranden, det var også rigtig skønt.. men men.. aircondition virkede ikke osv.. så det var med til at ødelægge det lidt!.. :).. altså når det bare er så varmt at man ikke kan sove og den kun kan blæse så kold luft at man bliver snot forkølet hi hi.. men men.. alt i alt var de jo bare så gæstfri, den velkomst jeg fik på hotellet efter min operation var helt vildt.. hehe.. :ilovebryllupsklar:

men altså det er svært at vælge syntes jeg.. men vi har kigget en del på dette hotel

http://www.bravotours.dk/index.php?id=71&a...amp;hotelID=222

det er også rigtig lækkert tror jeg! Men da vi var der sidst havde alt charme.. selv de der små restauranter hvor man tænker.. nej puha.. der var personalet bare sjove, imødekomende og maden var rigtig thailandsk.. og man kunne spise frokost for 10 kr inkl sodavand.. hehe.. NØJ! -HAHA-

Glæder mig rigtig meget allerede.. og som i fortæller om phuket lyder det som om det nok bliver der jeg skal genvinde min kærlighed for Thailand :D

0

Del dette indlæg

Og lige noget andet... de der vogne der kører rundt med frugt som de lige skære i stykker i en pose, det er altså grund nok til at tage derned igen... det smagte godt nok bare helt vildt fantastisk.. jeg ved man siger at frugt der er modnet i solen ogikke i en container smager bedst! Men som det smagte dernede det var dog helt imponerende... Intet under at thailændere er så tynde ;)

0

Del dette indlæg

Vi var på Phi Phi Island tur en hel dag med stop på flere øer..bla. Monkey beach, der var sjovt at være..Maya Bay hvor filmen the Beach er optaget,.VILDT flot sted,.vi snorklede og svømmede ,.fik middag på Khai Island ..vi var på,..mener det hedder Phi Phi don..ja det var en lang dag,.men tiden fløj afsted, og vi var meget trætte da vi kom hjem,.turen er i speedbåd så det tog ikke lang tid at komme rundt..DEN tur skal i bare ikke gå klip af, det er alle pengene værd..

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer