rasha1

min tale

10 indlæg i dette emne

Kære Rasmus

Når jeg tænker på dig dukker tre ord op. Venskab og forelskelse og kærlighed. Jeg har slået disse tre ord op, og starter med venskab.Venskab er kendetegnet ved at man betror sig til hinanden om tanker, følelser og ønsker, og socialt er venskb en gensidig forsikring om at hvis man kommer I vanskeligheder, kan man regne med den andens støtte og hjælp. En ven trøster og stiller op når man har brug for det. Og sådan startede det vel med os. Da jeg havde brug for en ven var du der. Du hjalp mig gennem en svær beslutning, ved at være virkelig åben omkring et lignende problem du havde haft. Du var ikke fordømmende og du pressede ikke på, men støttede mig og guidede mig i den rette retning, og det endte med at jeg blev enormt forelsket i dig.

På engelsk er der ikke to forskellige ord for forelskelse og kærlighed, men jeg synes at det er vigtigt med to forskellige ord. Forelskelse er stormende og en form for sindsyge. Man bliver utilregnelig og tillader sig selv en vis form for ansvarsfrihed. Man gør mærkværdige og tåbelige handlinger, og på en eller anden made, får den forelskede det til at virke charmerende. Da jeg endelig kom med dig hjem, var jeg enormt forelsket I dig, men samtidig enormt usikker. Du var gammel,,,, (mindst 30) Havde nok kysset på omkring 1000 piger (jeg tog fejl) og du kunne helt sikkert ikke være tilfreds med en “lille” pige på kun 20 år. Hvordan skulle jeg dog kunne være god nok. Det resulterede i at hver gang du forsøgte at kysse mig, skulle jeg lige høre en anden sang og rendte over for at skifte cd, men til sidst lykkedes dog og et kort sekund var jeg I himlen. Som nævnt I sangen sagde at jeg at mit sidste tog var kørt og at jeg umuligt kunne komme hjem, men du kunne bare følge mig ned til hotellet og så sov jeg der. Heldigvis nævnte du ikke at din god even og daværende kollega kom fra Slagelse og at du godt vidste at der ihvertfald kørte 4 toge til den nat. Er ikke helt overbevist om at vi havde stået her idag, hvis du havde gjort mig opmærksom på det…..

Sidan dag var vi sammen stort set hver dag, og det udviklede sig til at være kærlighed. Og det er netop det der er forskellen på forelskelse og kærlighed. Slår man kærlighed op i en ordbog star der at kærlighed er et forhold af gensidig anderkendelse, hvor begge parter er villige til at give sig hen til hinanden og fidner sig selv på ny. Kærlighed kræver mod til at overskride egne grænser og finde sig selv på ny. Når forelskelsen ikke er så ny mere ser man hinandens fejl og enten går man fra hinanden eller også bliver det til kærlighed. Heldigvis blev det til kærlighed I vores tilfælde. Nu kunne jeg så vælge at snake en masse om følelser og hvor fantastisk due r, men jeg ved at hvis jeg gør det hører du bare at jeg star og siger BLA bla Bla bla, og derfor har jeg, med lidt hjælp fra Thomas, oversat mine følelser til et sprog du forstår.

Du er ikke smuk som en Porshe 911, man vender sig om efter på gaden, men kigger man dig I øjnene er du smuk og gennemført som en klassisk BMW 5og charmerene som en vw type 1 (til alle andre end Rasmus og Thomas er det den originale boble). Du er sikker som en volve 240. Før hver beslutning tager du livrem, seler og bælte på, og det giver mig en tryghed, selv om jeg af og til ville ønske du kunne være mere som en Nissan Skyline GTR og hutigt tage en beslutning. Romantisk er du ikke. Du prøver at lære det, men med nogenlunde same fart som en citroen 2cv, så jeg mærker ikke de store forandringer. Lægger dog mærke til at du prøver. Jeg tror også at din interesse I at lære det kan måles med en citroën zx 1, 4 bordeaux. Du prøver men ikke rigtig helhjertet.

Du er rummelig som en Toyota Hiace. Ligemeget hvem eller hvad (så længe det ikke er dyr) jeg har med hjem, og hvor meget du har til fælles med personen gør du virkelig en indsats for at lære personen at kende og hjælpe hvis der er brug for det. På samme made som en BMW v 10 med motor fra en M5 har en god motor, er dit hjerte det helt rigtige sted, og du er villig til at gore alt for dem der har en plads I din “motor” Dog kræver det en del brændstof, med en motor der skal nå så mange ting, og hvad dit brændsto forbrug angår er det godt nok heldigt at jeg ikke skal betale grøn ejerafgift af dig da en Hummer koster 23.780 kroner om året.

Jeg elsker dig og glæder mig til at dele livet med dig.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Rigtig god tale - meget personlig! Havde slet ikke tænkt i de baner (mht bilreferencerne), men idéen er nu hapset, da min kæreste er mekaniker og totalt bilnørd, vil det være helt vildt cool!!! Tak for inspirationen - og held og lykke med talen!!!

Mvh, Schlene

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer