Guest seadancer

Min tale til min kommende mand....

15 indlæg i dette emne

Her er talen jeg har skrevet til min kæreste, hvad synes i om den? I skal være ærlige :ilovebryllupsklar:

----------------------

Nu gør jeg noget som ingen ville ha troet jeg ville gøre. Men lidt overraskende kan jeg godt være. Egentlig ville jeg have fået en sangerinde til at komme og synge en sang for (kommende mand), men da jeg så det blive gjort i fjernsynet syntes jeg det var en tam måde at få det sagt på, og ikke det rigtige valg for mig.

Først vil jeg gerne sige tak til mine svigerforældre, (svoger) og (svoger) , i har taget så pænt imod mig og har fra første møde fået mig til at føle mig velkommen og som en del af jeres familie.

Mor og far tak fordi i har været der 100% for mig altid, i har altid været der til at støtte mig både i de gode og dårlige tider. Tak for jeres måde at invitere Stig ind i familien på, og fordi i også altid er der for ham. Selvom jeres lille pige nu er blevet gift, betyder det ikke at jeg ikke er jeres pige mere

Det vil jeg altid være. Man bliver aldrig for stor til mor og far.

Og nu til dig skat, da vi i tidernes morgen mødtes tilfældigt, var du bare mit Tigerdyr – jeg drev alle tossede med min snak om min Tiger. Dengang gjorde du et meget stort nummer ud af at du i hvert fald ingen kæreste skulle have. Det skulle jeg jo heller ikke, så vi var jo helt enige om kun venskab. Alligevel kunne jeg mærke at noget var anderledes end det havde været før. Trods jeg for dig kun var et sted mellem platonisk venskab og forelskelse de første timer, var jeg så lettet da du gik til bekendelse og afslørede at du stik mod din vilje også var blevet forelsket.

Jeg husker stadig den dag jeg skulle hente dig første gang på banegården, da jeg nærmede mig enormt genert og lige ved at vende om og rende væk igen. Men jeg trodsede mit mod, og mødte den mest fantastiske fyr. Hvis man skal tro på kærlighed ved første hik, så hikkede jeg meget højt den dag. Husker tydeligt at jeg var sikker på jeg skulle dø da jeg skulle undvære dig den uge jeg var på skiferie, glædede mig hele ugen til at komme hjem for du havde lovet at hente mig ved bussen. Siden den dag var du faktisk ikke hjemme på djursland mere, det har jeg hørt mange sjove kommentarer til siden.

Vi var ikke andet end store unger da vi mødtes, sammen er vi vokset op, sammen har vi oplevet en masse ting. Og sammen er vi stadig de store unger der tumler og leger samtidig er vi også voksne når det kræves.

Dengang ville jeg ikke ha troet at jeg i dag 7½år senere stod her og holdt tale for min mand, min bedste ven og min store kærlighed.

Jeg elsker når du får mig til at grine, jeg elsker når du vækker mig blidt om morgnen med et kys i panden, jeg elsker når du nusser om mig og passer på mig, jeg elsker vores hverdag sammen, og alt hvad du giver mig, jeg elsker den legesyge drengerøv du stadig er og altid vil være.

Tak for den støtte du altid er for mig, den støtte der altid er der, den jeg kan læne mig op af, både når det går godt og når det går skidt. Jeg kan altid regne med dig.

Vi 2 har sammen skulle bestige mange høje og besværlige bjerge, vi har længe stået ved foden af endnu et bjerg som vi sammen skal bestige, et bjerg der giver skrammer hele vejen op. Men når jeg nu skal op af det bjerg, er der ingen jeg hellere vil tage i hånden og følges med end dig.

Vi er klædt på til det, vores vilje og kærlighed til hinanden kan få os igennem alt.

Man siger man skal gifte sig med en man kan leve med hele sit liv, jeg har valgt anderledes end det – jeg har valgt og gifte mig med den jeg ikke kan leve uden.

Jeg har lagt mit hjerte i dine hænder, pas godt på det, jeg vil passe godt på dit og det vi har sammen det lover jeg dig.

Tak for de fantastiske år vi har haft sammen indtil nu, kom lad os følges ud i fremtiden sammen og være hinandens og lykkens bedste venner.

(Kommende mand), Jeg elsker dig, du får mit hjerte til at smile hver dag, tak fordi du vil være min mand.

Så vil jeg gerne bede jer alle om at rejse jer op og skåle med mig.

Seadancer (Der håber at modet ikke svigter den dag, er så genert og nervøs i større forsamlinger)

Redigeret af seadancer
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Ihhh tak, har slet ikke de store skrive talenter som mange andre har. Men har skrevet hvad jeg har på hjertet og for hver gang jeg læser den bliver jeg overbevist om at den er fin...for man er ikke i tvivl om at jeg har skrevet den :ilovebryllupsklar:

Men flere kommentarer er da velkomne :ilovebryllupsklar:

En lettet Seadancer der håber talen kan trække lidt tårer ;)

0

Del dette indlæg

Det må jeg sige, jeg sidder tilbage kun med tårer, man kan virkeligt høre det kommer fra dit hjerte.

Bare et spørgsmål, hvorfor slutte en sådan tale af med at skåle, hvorfor ikke slutte talen der hvor den slutter. der er nok en anden der siger skål alligevel, det lover jeg.......... Det vil få din tale til at fulde mere i din mands tanker, det bliver hurtigt sløret at huske din tale hvis den slutter med en skål. Lad dig være det sidste ord, han husker ved din tale.

Kun et forslag

Hilsen Katja

0

Del dette indlæg

super god tale - jeg er også helt rørt. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af om jeg skal holde en tale - hvilket jeg ikke har de store talenter i... eller lave en fotomontage! Måske kombinere det.

Jeg synes nu også det er et godt forslag med at droppe skålen - men måske ville jeg i stedet for give ham et kæmpe kys :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes det er en dejlig tale!! Super smuk og meget dig, virker det til.. Det kan jeg rigtig godt lide.

Jeg er lidt i tvivl om det bjerg I skal til at bestige... Er det livet? -brylluppet eller nogte helt andet som er for indforståede. Jeg synes ikke det er helt tydeligt, men det er måske bar mig..

Ellers er det bare :thumbsupsmileyanim: hele vejen igennem. Godt du har skrevet det ordret, for så kan du bare "læse op", hvis du går helt i spåner af generthed.. Du vil alligevel ikke kunne lade være med at kigge op på ham ind i mellem.

:bearhug: og held og Lykke med det

KH Rikke

0

Del dette indlæg

Jeg synes det er en dejlig tale!! Super smuk og meget dig, virker det til.. Det kan jeg rigtig godt lide.

Jeg er lidt i tvivl om det bjerg I skal til at bestige... Er det livet? -brylluppet eller nogte helt andet som er for indforståede. Jeg synes ikke det er helt tydeligt, men det er måske bar mig..

Ellers er det bare :thumbsupsmileyanim: hele vejen igennem. Godt du har skrevet det ordret, for så kan du bare "læse op", hvis du går helt i spåner af generthed.. Du vil alligevel ikke kunne lade være med at kigge op på ham ind i mellem.

:bearhug: og held og Lykke med det

KH Rikke

Bjergene er er alle de hårde ting vi har været igennem, og der har været en del. Vi har nu været barnløse i 5år og skal videre i behandlig til efteråret, så det er det bjerg vi står ved foden af nu :thanks:

Ved med 100% sikkerhed at han ved hvad jeg mener :cheerleader3:

Seadancer

0

Del dette indlæg

Super fin tale - den kan du godt være stolt af!!!

Måske jeg også kigger lidt ind over din skulder - sidder selv i fuld gang med min tale til min skat -

Jeg havde egentlig tænkt mig jeg ville skrive noget nemt læseligt, digt agtigt - men det føltes ikke rigtigt - så som du selv siger - Det er nok bare noget

der skal komme fra hjertet.

Faktisk syntes jeg det er en super idé som et par af de andre skriver - istedet for at slutte med skål - hvilket også var en selvfølge for mig - så bar give ham en ordenligt smæk kys - og så kigge ind i hinandens, sikkert helt forgrædte øjne :-)

Held og lykke med jers dag på lørdag - NYD DET!!!! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Hejsa

Modsat de andre der har skrevet, så synes jeg det er en meget smuk gestus at hylde din mand med at skåle til sidst.

Det er jo den hyldest der er meningen med en skål - og efter du har været med til at sige 3 gange hurra - så uanset om gæsterne synger videre eller sætter sig - så er det efter de 3 hurra'er du kysser ham for at sætte trumf på tale og hyldest.

Alternativt: Bed toastmasteren være opmærksom på dit slut-ord og aftale med ham at han rejser sig og udbringer en skål.

Jeg synes bare, at skal der udbringes en skål - så er det dig der udbringer den til din mand, for at understrege at hele denne seance var fra dig til ham. Gæsterne udbringer jo skåler for jer resten af aftenen, men lige i dette øjeblik er det dig der stik mod forventning rejser dig og tager teten og så tænker jeg bruden også skal afslutte det.

KH Dorthe

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer