Guest katenka

Hjælp! Kommer til at tude hele tiden!

16 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Hej piger. Som overskriften siger, jeg tuder hele tiden og kommer til at tude løs på vores dag den 12. oktober. Jeg er bange for at skrive tale til vores bryllup for jeg kommer til at være en hysterisk grædende brud. Hvad kan i anbefale? Kan vi bare nøjes uden taler?

Traditionelt set så skal bruden slet ikke holde en tale, så det skal du ikke bekymre dig om... Nu er jeg en af den slags der gerne taler og skrev da også en tale, men havde samtidig lavet en sang der skulle synges for hvis talen nu ikke kunne blive til noget... Kom den da lidt grådkvalt igennem, men talt fik jeg...

Nåh men min pointe er... Hvad med at få lavet en sang til ham??? Det kan være mindst lige så stort og følelsesmæssigt... Jeg kunne f.eks ikke komme igenne mit fjerde vers lige meget hvor mange gange jeg prøvede uden at stor tude *SS*

Sætter den lige en så du kan få lidt inspiration...

Knuz Trine

Til min Mand

(melodi: Jens vejmand)

Jeg vil nu her fortælle, et dejligt eventyr,

Der handler om en pige og så en dejlig fyr,

Og vi nu ej må glemme, en dreng – en dejlig en

Med hanekam i håret og skrammer på sit ben

Historien begynder en juli sommerdag

Hvor Thomas så på Trine og tænkte, ”Jeg vil ha’”

Men Trine, ja hun tænkte, at tudsen han dur ej

Men kysset prinsen frelste, nu går de samme vej

I eventyr man finder en masse godt og ondt,

Men kærligheden vinder og modgang det er sundt

Og trods lidt bump på vejen, så vil de sammen stå

Så kærligheden sejrer og de til mål ka’ nå

Min Kære elsked’ tudse, min prins og nu min Mand,

Jeg vil med dig i livet, gå gennem ild og vand

Jeg elsker dig så meget, at jeg ej blot med ord

Vil kunne dig fortælle, min kærlighed er stor

Til sidst jeg nu vil bede Jer alle, hver især

Om I nu vil Jer rejse og hylde prinsen her

For sangen nu må slutte, ja Trine fik sin fyr

Og prinsen fik prinsessen, et rigtigt eventyr

0

Del dette indlæg

Heldigvis behøver du slet ikke holde tale for din mand, men hvis du virkelig gerne vil, så har jeg kun én ting at sige: Tud! :blush:

Det kan sagtens gøres uden det bliver hysterisk, da du jo hverken er gal eller ked af det men glad og rørt. Lav evt. lidt sjov med det, det regner jeg med at gøre, for jeg ved, at jeg kommer til at tude mig igennem den tale jeg bare holde for min tilkommende.

Held og lykke med det :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Hejsa

Min mand og jeg er begge tudetøser. Jeg ville ikke byde min mand at skulle holde en tale for mig, for det ville være SÅ hårdt ved ham, da han er meget følsom. Da han skulle fri, nåede han ikke at sige noget, før han begyndte at græde. Vi gjorde så således:

- Vi holdte en tale sammen hvor han talte til mine forældre og familie og jeg til hans forældre og familie.

- Vi sad så til bords med vores tætteste venner, og dem talte vi til på skift.

- Jeg fortalte så til resten af gæsterne at vi jo ikke kunne blive ved, derfor havde vi skrevet en personlig hilsen til hver enkelt gæst i deres velkomsthæfter. Der var noget fællestekst på dem alle, men også en personlig hilsen - og det blev bare godt modtaget. De syntes det var en kanon måde at gøre det hele på.

Vi har så også holdt talen i en sjov tone, og alle grinede og det var jo også formålet.

Jeg ved jo hvad Jan føler for mig - det er jo derfor vi skal giftes, samt han siger det tit i hverdagen, så for at vi begge fik en god og sjov dag, gjorde vi det på den måde - og vi fik takket vores familie og venner på en god måde.

Talen tog kun ca. 10 minutter

Held og lykke med hvad du nu vælger - husk der er mange måder at gøre det på.

Joan

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa.

Ej Joan07 hvor var det godt at læse det du har skrevet. Jeg tror heller ikke, at jeg holder en tale men er helt vildt med de personlige hilsner du beskriver. Jeg kan vel ikke få dig til, at komme med et billede eller eksempel på hvad I skrev. Overvejer at lave noget i den stil men vil gerne lige spores lidt mere ind på hvordan :-)

Hilsen

Himmel :-)

0

Del dette indlæg

Jeg kan også kun sige - PYT TUD!!!

Jeg troede ikke jegville have problemer med det - men ork jeg tudede.. men det var af glæde! Så jeg synes nu ikke det gør nu.. Det er en del af dig!

Min svigermor sagde til min mand at hvis man er nervøs eller græder, er følelser ægte!

0

Del dette indlæg

Hej piger. Som overskriften siger, jeg tuder hele tiden og kommer til at tude løs på vores dag den 12. oktober. Jeg er bange for at skrive tale til vores bryllup for jeg kommer til at være en hysterisk grædende brud. Hvad kan i anbefale? Kan vi bare nøjes uden taler?

Jeg er en blød person, jeg tuder til alle mulige og umulige ting og da vi havde samtalen med præsten 1 uge før brylluppet fik jeg også vand i øjnene. Men som andre herinde har skrevet så lige netop igår kunne jeg holde mig fattet. Jeg fik vand i øjnene da Martin holdte sin perfekte tale for mig, da min mor holdt sin for os og sa mine veninder holdt for os. Men jeg tuede ikke. Og jeg klarede mig igennem den tale jeg havde lavet til min mand.

Jeg havde sørget for at holde den på et meget humoristisk plan for så vidste jeg at jeg ville kunne komme igennem den. Og det gik. Martin som ellers er en hård mand fik våde øjne, min veninde hylede men jeg kom med lidt skælven i stemmen igennem uden gråd. Kirkegulvet ligeså. Det var meget langt og jeg havde god tid til at se alle gæsterne og smilede bare når jeg så alle de mennesker jeg holder af.

Jeg havde lavet en aftale med vores toastmaster. Jeg havde lavet talen og han ville få tegn hvis jeg ikke kunne holde den. I så fald have Martin fået den. Men det gik og jeg er så glad for at have gjort det.

Held og lykke med det :bearhug:

0

Del dette indlæg

Jeg ved altså heller ikke hvordan jeg skal komme igennem dagen... Ka slet ikke tänke på den uden at få tårer i öjnene. Og jeg ved at når mine gäster begynder at ankomme i ugen op til brylluppet så begynder jeg nok at tude når jeg ser dem, for de er kört så langt for min skyld...

Jeg ka slet ikke overskue det fölelsesmässige i det her,,

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa.

Ej Joan07 hvor var det godt at læse det du har skrevet. Jeg tror heller ikke, at jeg holder en tale men er helt vildt med de personlige hilsner du beskriver. Jeg kan vel ikke få dig til, at komme med et billede eller eksempel på hvad I skrev. Overvejer at lave noget i den stil men vil gerne lige spores lidt mere ind på hvordan :-)

Hilsen

Himmel :-)

Hej Himmel,

Vi skrev fælles for alle: Tusind tak fordi du er her idag til at gøre vores dag komplet. Det betyder meget for os at venner og familie er samlet til at gøre denne dag uforglemmelig.

Det var vist noget i den dur - kan ikke huske det helt ordret, da jeg sluttede af med at lave min og Jans, og der står der bare Tillykke Hr. Walter og omvendt ved mig.

Jeg skrev så f.eks til min veninde gennem snart 20 år, hvor meget hun betød for os, og at hun og hendes datter altid var velkommen. Til nogle af vores venner skrev vi, at vi glædede os til at se dem noget oftere (ser dem ikke helt så tit) samt stort tillykke med familieforøgelsen.

Altså sådan nogle personlige hilsener til hver enkelt person.

F.eks skrev jeg til Jans søster (hun er sygeplejeske på neonetal afdeling - for for tidligt fødte børn) at vi takkede fordi hun altid var i nærheden til at besvare spørgsmål ang. Jasmin -vores datter og at hun havde gjort vores hverdag som forældre meget lettere.

Det blev hun glad for at læse

Til vores tanter og onkler osv. som vi ikke ser så tit og har så meget med at gøre, skrev jeg kun den første fælles tekst, da det jo er svært at skrive en personlig hilsen, når man ikke har så meget med dem at gøre.

Så dem der er tæt på, får en mere personlig hilsen, end dem længere ude.

Håber du kan bruge det, ellers skriv igen og jeg skal se om jeg kan hjælpe igen.

De gjorde forresten meget lykke - der var mange henne og komplimentere hilsenerne.

Joan

0

Del dette indlæg

Hej... og tillykke med det forestående bryllup.

Vi blev gift d. 2. juni, og jeg ville også utroligt gerne fortælle min mand (og alle andre) hvad jeg føler for ham... men er ikke ret god til lange følelsesladede taler.

Jeg valgte istedet at at starte min tale med at sige lidt, både noget sjovt og noget rørende, og sluttede så min tale med en lille film/diasshow jeg havde lavet i windows moviemaker. Det var ikke ret svært, men blev rigtig godt synes jeg selv. Hvis du har lyst kan du se det på vores hjemmeside www.123hjemmeside.dk/sterupbuus, og hvis du har brug for hjælp kan du bare sige til.

Bare et forslag!

Håber du finder den løsning som passer lige præcis til dig (og din mand).

Mange hilsner

Maria

0

Del dette indlæg

En tåre eller to (eller flere) betyder ingenting, da det jo bare vil vise dine følelser.

Jeg holdt også tale for min mand. Jeg havde tårer i øjnene, da jeg skrev den og når jeg øvede, men jeg valgte så ikke at øve så meget og derved lære den udenad. Det gjorde så, at jeg koncentrerede mig meget ved selve bryllupet om at få den læst klart og tydeligt og samtidig få det til at lyde som om, at jeg ikke læste den op :bestwishes: Derfor kunne jeg faktisk holde den gående uden at bryde helt sammen :thumbsupsmileyanim:

Bare mit tip, måske noget helt andet virker for dig.

0

Del dette indlæg

HEJ KATENKA! DA VI SKULLE GIFTES VAR DEN OGSÅ HELT GAL MED MIG, MIN MAND MÅTTE HENTE MIG PÅ ARBEJDET, JEG MÅTTE HAVE BEROLIGENDE PILLER,SELV NATTEN OP TIL BRYLLUPPET VAR JEG VILDT DÅRLIG OG MÅTTE RINGE TIL MIN NABO FOR JEG VAR JO ALENE HJEMME MED VORES DATTER, ( DET SKAL SÅ LIGE SIGES AT JEG IKKE HAVDE TAGET NOGEN PILLE INDEN JEG GIK I SENG FOR JEG FØLTE AT JEG KUNNE KLARE HELE VERDEN, MEN DET KUNNE JEG ALTSÅ IKKE). SÅ JEG GIK UD OG TOG EN PILLE OG EN MASSE OG DRIKKE OG SNAKKEDE LIDT MED MIN NABO,OGSÅ KRØB JEG ELLERS TIL KØJS IGEN OG SOV SOM EN DRØM TIL 6.30 NÆSTE MORGEN HVOR VORES DEJLIGE DATTER VÆKKEDE MIG DET VAR BARE SKØNT. DET JEG VIL SIGE MED DET HER ER AT DET HELE SKAL NOK GÅ DET BLIVER SÅ SUPER SOM DU SLET IKKE DRØMMER OM DET, DET SKAL OPLEVES :thumbsupsmileyanim: .

KNUS FINESMOR.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Når man skal skrive en tale skal man starte med at afdække sit motiv med talen. For dit vedkommende vil det nok være at holde en tale til din mand og fortælle hvor meget du elsker ham. Men hvis du tænker over det - så er dit motiv pludselig blevet:"Jeg vil ikke tude."

Og så vil dit fokus og din engeri være på dette frem på, hvad du egentlig gerne vil med din tale. Mit budskab er - fokuser på hvad du vil sige istedet for at fokusere på at du ikke vil tude. Om du græder er ikke det vigtige. Det gør ikke noget. Det hører sig jo næsten til. Men du må ikke fokusere alt din energi på det. Så vigtigt er det ikke om du kniber en tåre. Det vigtige er at få sagt det du vil.

Jeg selv skal også holde tale for min mand. Jeg ved jeg begynder at hyle - men har valgt at sige: PYT og fokusere min energi på mit egentlige budskab med talen. Derudover har det hjulpet mig meget at starte tale ud med lidt sjov så jeg lige kan komme igang inden jeg kommer til det mere alvorlige.

Håber du kan bruge det til noget

0

Del dette indlæg

Hej... og tillykke med det forestående bryllup.

Vi blev gift d. 2. juni, og jeg ville også utroligt gerne fortælle min mand (og alle andre) hvad jeg føler for ham... men er ikke ret god til lange følelsesladede taler.

Jeg valgte istedet at at starte min tale med at sige lidt, både noget sjovt og noget rørende, og sluttede så min tale med en lille film/diasshow jeg havde lavet i windows moviemaker. Det var ikke ret svært, men blev rigtig godt synes jeg selv. Hvis du har lyst kan du se det på vores hjemmeside www.123hjemmeside.dk/sterupbuus, og hvis du har brug for hjælp kan du bare sige til.

Bare et forslag!

Håber du finder den løsning som passer lige præcis til dig (og din mand).

Mange hilsner

Maria

Hvor er det simpelthen en fantasisk ide!!! og en fantastisk video!!! men hvordan kan man lave sådan en? Jeg er helt vild med begyndelsen og musikken, Tommy, han elsker Star Wars og jeg tror det vil være en perfekt gave til ham:)

Kan du være sød og forklare hvordan man laver sådan en video?

kh

katenka

0

Del dette indlæg

Når man skal skrive en tale skal man starte med at afdække sit motiv med talen. For dit vedkommende vil det nok være at holde en tale til din mand og fortælle hvor meget du elsker ham. Men hvis du tænker over det - så er dit motiv pludselig blevet:"Jeg vil ikke tude."

Og så vil dit fokus og din engeri være på dette frem på, hvad du egentlig gerne vil med din tale. Mit budskab er - fokuser på hvad du vil sige istedet for at fokusere på at du ikke vil tude. Om du græder er ikke det vigtige. Det gør ikke noget. Det hører sig jo næsten til. Men du må ikke fokusere alt din energi på det. Så vigtigt er det ikke om du kniber en tåre. Det vigtige er at få sagt det du vil.

Jeg selv skal også holde tale for min mand. Jeg ved jeg begynder at hyle - men har valgt at sige: PYT og fokusere min energi på mit egentlige budskab med talen. Derudover har det hjulpet mig meget at starte tale ud med lidt sjov så jeg lige kan komme igang inden jeg kommer til det mere alvorlige.

Håber du kan bruge det til noget

lyder meget fornuftigt :faktisk har jeg fået det bedre ikke ved at tude hele tiden når jeg tænker på vores dag:) jeg håber jeg ligesom vokser ud af det, og vil bruge en smule af din selv-training:)

tusind tak for hjælpen

knus

0

Del dette indlæg

HEJ KATENKA! DA VI SKULLE GIFTES VAR DEN OGSÅ HELT GAL MED MIG, MIN MAND MÅTTE HENTE MIG PÅ ARBEJDET, JEG MÅTTE HAVE BEROLIGENDE PILLER,SELV NATTEN OP TIL BRYLLUPPET VAR JEG VILDT DÅRLIG OG MÅTTE RINGE TIL MIN NABO FOR JEG VAR JO ALENE HJEMME MED VORES DATTER, ( DET SKAL SÅ LIGE SIGES AT JEG IKKE HAVDE TAGET NOGEN PILLE INDEN JEG GIK I SENG FOR JEG FØLTE AT JEG KUNNE KLARE HELE VERDEN, MEN DET KUNNE JEG ALTSÅ IKKE). SÅ JEG GIK UD OG TOG EN PILLE OG EN MASSE OG DRIKKE OG SNAKKEDE LIDT MED MIN NABO,OGSÅ KRØB JEG ELLERS TIL KØJS IGEN OG SOV SOM EN DRØM TIL 6.30 NÆSTE MORGEN HVOR VORES DEJLIGE DATTER VÆKKEDE MIG DET VAR BARE SKØNT. DET JEG VIL SIGE MED DET HER ER AT DET HELE SKAL NOK GÅ DET BLIVER SÅ SUPER SOM DU SLET IKKE DRØMMER OM DET, DET SKAL OPLEVES :thumbsupsmileyanim: .

KNUS FINESMOR.

Hvor er I alesammen søde herinde!!!! Tusind tak for jeres posiive og søde svar!!!

Jeg føler mig så heldig, jeg fik så mange svar fra Jer:)

Jeg håber det ville gå, nu er der lidt mere end 2 uger tilbage, og det hele er vist ved at falde på plads...

Jeg føler nu jeg kan klare det....ellers så må jeg bruge en supervandfast maskara:)

Knus til Jer alle:)

Katenka

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer