Guest AnneD

Brudebuket-traditioner

10 indlæg i dette emne

Jeg har prøvet at søge lidt på traditioner vedrørende brudebuketten og har fundet dissse

• Kastes buketten bliver griberen gift næste gang
  • Det bringe held at lægge den på en grav
  • Det bringer uheld at stille den i vand
  • Det bringer uheld hvis en blomst visner
  • Gommen skal købe den

Men ikke et eneste sted står der, hvorfor det absolut er gommen, der skal købe den. Mange steder står der endda, at bruden først tager kontakt til blomsterhandleren og får inspiration gennem billeder af buketter de tidligere har lavet, og derefter tager hun hjem til gommen med billeder og siger, hvilken buket hun vil have. Og da buketten skal passe til farvetemaet (hvis man har valgt sådan et), så giver det jo også sig selv, hvilke farver gommen skal bede om.

Så er der nogen her, der kan svare på mit spørgsmål: HVORFOR ER DET GOMMEN?

-Tak

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Som talt ud af min mund!!!

Jeg bestilte selv min buket (til manges bestyrtelse). Min argumentation var:

JEG ved hvordan min kjole ser ud

JEG ved hvordan mit hår, min taske, mine smykker ser ud

JEG har bestemt hvilke farver der skulle indgå i festen

JEG ved hvordan brudepigerne skulle se ud

JEG ved hvilke blomster jeg kan lide og ikke lide

Desuden er min mand farveblind!!

Hvis han skulle have gjort det selv, ville jeg have sendt billeder af kjolen, farverne og en lang liste med ham ned til blomsterhandleren (og billederne måtte han jo ikke se..)

Bagefter ville jeg givetvis ringe derned og sikre mig, at han havde gjort og sagt det jeg bad ham om..

OG SÅ KUNNE JEG JO LIGE SÅ GODT GØRE DET SELV!! :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg prøvede først at få min mand til det, men som han selv siger: "hvorfor sætte den dårligste på opgaven, når nu du selv ved, præcis hvad du vil have?" Han ville ikke risikere at dukke op med noget forkert og derved gøre mig skuffet/ked af det på vores bryllupsdag, så jeg gik selv ned og bestilte buketten og den blev præcis, som jeg havde ønsket og håbet på. :thumbsupsmileyanim:

Mvh Pernille.

0

Del dette indlæg

Hmmm. Godt spørgsmål..

Det er det nok fordi det er romantisk at få blomster af ens elskede. Det er jo også en overraskelse hvad han vælger - hvis man altså tør overlade ham ansvaret.

Jeg har fuld tiltro til min kommende mands smag og han har bedt mig om pænt at passe mig selv når det kommer til de opgaver som HAN skal stå for, så.. :cheerleader3:

Når det kommer til stykket er det nok ikke det jeg vil fokusere mest på til dagen - men sådan er vi jo forskellige.

:thumbsupsmileyanim:

Camilla

0

Del dette indlæg

det er meget godt med alle de traditioner om hvad der sker til bryllup og hvem der skal bestille den, men jeg er mere i tvivl om hvornår jeg skal få den, og om det er en jeg selv skal hente... :angry:

tak på forhånd...

Jeg har også pænt fået at vide, at jeg ikke har noget at skulle have sagt. Jeg er ret sikker på, at Kim henter buketten, inden han tager i kirke, og så ligger den nok klar i våbenhuset, når jeg ankommer..

Måske du lige skulle snakke med gemalen??

Janne.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan ikke svare på hvorfor det er gommen der skal købe og vælge den.. Men personligt synes jeg nu det er sødt og også noget vi holder fast i.. (Min kæreste kommer fra en gartner/blomsterhandler familie, så er ikke i tvivl om at det bliver en pænt buket).

Han ved farverne, ved hvad jeg kan lide og jeg stoler fuldstændig på ham på dette punkt.. Og et eller andet sted, så synes jeg det er rart at have noget han har valgt, med mig når jeg skal gå den laaaaaaange vej op af gulvet til ham.. jeg vælger jo kjolen og alt andet jeg har på i kirken, så rart at have noget "fra ham" også... hvis i forstår :angry:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer