Dorthe A

Jul i udlandet

9 indlæg i dette emne

Hej

Vi har besluttet os for at stikke af i julen - Vi tager til Tenerife fra d. 23/12 til d. 30/12.

Vi har brug for at re-definere hvordan vi fejrer jul - ihvertfald hvert andet år hvor vi kan ende med at sidde kun min mand og jeg juleaften, medmindre vi her efter min mors død begynder at holde jul sammen med nogle helt andre. Det synes vi ikke helt vi har lyst til, så nu vil vi afprøve hvad synes synes om at gøre vores jul hvert andet år til en ekstra-ferie - en rejseferie.

Valget stod mellem Tenerife og Egypten, men der var i alt 8 timers bustransfer til vores foretrukne sted i Egypten - det gad vi bare ikke lige i denne omgang. Derfor blev det Tenerife!

så ville jeg gerne hør: Har I andre prøvet sådan et tage væk i julen? Hvad sagde jeres familier til det? Hvor var I henne? Og fejrede I på jeres egen måde julen, det sted hvor I så var rejst hen?

Redigeret af Dorthe A
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det synes jeg lyder som en god idé! Vi glæder os da allerede til at se billeder :thumbsupsmileyanim:

Tja, jeg synes jo selv jeg fejrer hvertandet år i "udlandet" - men det er jo i Danmark. Jeg har det sådan at i hverdagen så er Danmark jo hjemme, men lige til jul bliver det nok ligeså anderledes for mig som hvis vi tog et helt andet sted hen. Men ja, vi er også ved at forsøge at gøre som jer. Vi forsøger at lave vores egne traditioner når vi er i DK, for der er det jo ligesom kun selve juleaften vi skal være med familien, resten har vi for os selv. De år vi rejser hjem til mine forældre, bliver det hele jo som i gamle dage, fordi vi er der hele døgnet.

Men ja, det var jo nok ikke helt det du mente.. Et af vores vennepar rejste til Thailand hver jul (indtil de sidste november blev forældre for første gang). De blev mødt med forståelse i deres familier, og besøgte dem bagefter med masser af feriebilleder. Vi har også selv snakket om at rejse væk, da der er nogle gode muligheder for os ved juletid (specielt fra lige efter juleaften til ud i det nye år hvor der sker spændende ting indenfor vores hobby), men det må desværre vente, da min svigerfar bliver 60 år 1.nytårsdag.

0

Del dette indlæg

Nu her jeg ikke selv prøvet at rejse væk i julen uden mor og far.

Men da jeg var yngere og boede hjemme var mine forældere og jeg et par gange væk i julen...det var dog på skiferie..men super hyggeligt.

Ingen stres over alt det der skal nås...vi hyggede os bare. Nogen gange havde vi nogen af de der stimler med til at folde stjerne af..så hang vi dem op på en græn vi havde taget ind...så hyggede vi bare med god mad!!

Det lyder da rigtig hyggeligt at I sådan vil prøve julen med sol på maven!!

Så gør det da endelig...hvem hved måske får vi om nogen år lov til at holde trope jul her hjemme i dk...DRØMME DRØMME!!!

0

Del dette indlæg

Jeg har aldrig prøvet at holde jul andre steder end i Danmark og jeg tror heller ikke at jeg ville kunne lide at holde jul syd på. Jeg ville savne hele juleaftensdag præcis som den er her.

Men jeg kunne godt tænke mig at holde jul med min svigerfamilie på Færøerne engang. Men så er hyggen der stadig og alt det jeg gerne vil have en juleaften.

Men til jer som tager et sted hen, så rigtig god tur. Jeg misunder jer ikke.. Men I har uden tvivl jeres grunde til at tage afsted og det skal I da også bare gøre.

Nu har vi så også børn og mine unger ville nok blive lidt skuffet hvis de ikke kunne se Dineys juleshow (hvilket jeg også gerne vil se)

Så julen skal holdes herhjemme for vores vedkommende.

:thumbsupsmileyanim:

P.S. Om 2 år fejrer vi måske jul på Grønland, da vi måske skal flytte derop i en 2-årig periode.. Krydser stadig fingre for, at det kan lade sig gøre.. Det ville være SÅ fedt..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

For mogle år siden inviterede min mormor hele familien til Tenerife på juleferie (hun havde været meget syg og troede det var sidste gang hun kunne holde jul med os, så den skulle ikke have for lidt! :thumbsupsmileyanim: - Og ja, hun lever endnu)

Vi var afsted mig, min mor og far, mine tre søskende, min onkel og tante og deres søn og selvfølgelig mormor.

Vi tog afsted lillejuleaftensdag og kom hjem nytårsaften, og det var den mærkeligste jul nogensinde!

Julemiddagen blev indtaget på en restaurant, og var bare helt almindelig restaurant-mad. Ikke noget julet overhovedet (bortset fra at det indeholdt gris). Gaver var der stort set ingen af, for vi gad ikke at slæbe dem frem og tilbage. Så alle fik én lille pakke, resten lå og ventede derhjemme. Der var ingen juletræ, kun en lille smule pynt (men det var alligevel malplaceret, for det var i en ferielejlighed i strålende solskin og 28 graders varme).

Kort sagt; alt "overfladejul" manglede!

Min mor ELSKEDE det, det var den bedste jul nogensinde for hende, tror jeg. For vi kom "tilbage" til det julen handler om; At være sammen med dem man elsker.

Jeg er nok desværre for afhængig af noget af "overfladen", for jeg synes det var mystisk og slet ikke jul. Det var hyggeligt og dejligt at være sammen med familien, ja. Men ikke jul.

0

Del dette indlæg

Hej

Det er rart at høre jeres historier, selvom I skriver det ikke føles som en rigtig jul at være væk, alm. restaurant-mad som flad fornemmelse og ingen gaver.

Her må jeg komme med et lille selvmedlidende hjertesuk. Som I måske kan læse mellem linierne var der udsigt til at holde "de efterladtes jul" herhjemme i to-somhed hos min mand og jeg. Min mor døde 5 dage efter vores bryllup og lige netop i år er det "hverandet år" hvor min familie holder jul hver for sig med svigerfamilierne. Da jeg ikke har anden svigerfamilie end en gammel svigerfar som ikke interesserer sig stort for julen, kunne min mand og jeg sidde sammen alene de fleste af juledagene. Vi er gode til at hygge os sammen, men for faaaaa'en - det gør vi jo resten af året i hinandens selskab - Jeg gider simpelthen ikke sidde og have ondt af mig selv herhjemme i julen - vi besluttede vi hellere ville pille navle i sydens sol :thumbsupsmileyanim: ihvertfald i år. Dejligt at høre I havde 28 grader på tenerife JUHUUU!

Er der ikke nogen af jer der har en lille positiv "jul i udlandet historie" I kan muntre mig lidt op med, når nu alternativet til vores julerejse ikke er en en hvid jul i selskab med 20 familiemedlemmer og en overdådighed af gaver?? Der er da ikke nogen tvivl om, at vi selv synes vi i DEN GRAD er ude at prøve noget nyt og vi går ikke i afbestillingstanker, men mangler sådan liiiiige den positive historie så vi kan kigge på hinanden og nikke og sige - "Nøj, det kan blive rigtig rigtig godt at holde jul sådan i år". :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Jeg vil meget gerne komme med en munter udenlands jule historie.... Pga skilsmisser og andet familie fnidder fnadder hader jeg d. 24. december - altså ikke julen, kun juleaften.

Julen efter mine forældres skilsmisse tog jeg simpelthen min mor under armen og tog 1 uge til Gran Canaria for at holde jule med hende der. Min far havde ny kone og holdte jule med hende, min søster holdte jule med ungdoms kæresten og resten af min familie orkede jeg virkelig ikke at holde jul sammen med. Min mor derimod har ingen familie(udover min søs og jeg) og da jeg ikke synes hun skulle holde sin første jule alene tog jeg hende med syd på.

En meget anderledes jul, men noget jeg gerne gjorde igen.... Dagene op til juleaften var ligesom bade ferie og afslappende, personligt var jeg glad for at slippe for juleræset. Hotellet vi boede på (et SUNVING resort hotel) var med skandinaviske gæster og juleaften blev der serveret alt fra sild m. rugbrød til and. Altså julemad som vi kender det fra DK, måske en anelse mere svensk. Senere på aftenen var der juleshow på scene ved poolen for børn og voksne. Senere pakkede vi de små gaver vi havde med til hinanden op.

-Det var bare så hyggeligt. Hotellet var pyntet op, medarbejderne bar nissehue og inden i byen var der et KÆMPE juletræ, samt pyntet op.

Så jul fik vi altså i høj grad, bare i 25 graders varm og høj solskin.

Og jeg gør det gerne igen :thumbsupsmileyanim:

Håber min lille julefortælling kan muntre dig lidt op :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Det er rart at høre jeres historier, selvom I skriver det ikke føles som en rigtig jul at være væk, alm. restaurant-mad som flad fornemmelse og ingen gaver.

Her må jeg komme med et lille selvmedlidende hjertesuk. Som I måske kan læse mellem linierne var der udsigt til at holde "de efterladtes jul" herhjemme i to-somhed hos min mand og jeg. Min mor døde 5 dage efter vores bryllup og lige netop i år er det "hverandet år" hvor min familie holder jul hver for sig med svigerfamilierne. Da jeg ikke har anden svigerfamilie end en gammel svigerfar som ikke interesserer sig stort for julen, kunne min mand og jeg sidde sammen alene de fleste af juledagene. Vi er gode til at hygge os sammen, men for faaaaa'en - det gør vi jo resten af året i hinandens selskab - Jeg gider simpelthen ikke sidde og have ondt af mig selv herhjemme i julen - vi besluttede vi hellere ville pille navle i sydens sol :thumbsupsmileyanim: ihvertfald i år. Dejligt at høre I havde 28 grader på tenerife JUHUUU!

Er der ikke nogen af jer der har en lille positiv "jul i udlandet historie" I kan muntre mig lidt op med, når nu alternativet til vores julerejse ikke er en en hvid jul i selskab med 20 familiemedlemmer og en overdådighed af gaver?? Der er da ikke nogen tvivl om, at vi selv synes vi i DEN GRAD er ude at prøve noget nyt og vi går ikke i afbestillingstanker, men mangler sådan liiiiige den positive historie så vi kan kigge på hinanden og nikke og sige - "Nøj, det kan blive rigtig rigtig godt at holde jul sådan i år". :bearhug:

Som du selv skriver, så er I "bare" din mand og dig til jul og netop derfor synes jeg også bare, at I skal tage afsted og nyde det og hinanden ikke mindst..

Havde det bare været min mand og jeg her hjemme, så havde jeg bestilt et minicruise til Norge med al den julehygge de nu tilbyder.. For det tror jeg bare, kunne være enormt fedt at opleve en jul ude på vandet med en masse mennesker man ikke kender. Men jeg ville helst et sted hen hvor der er sne.. Så kan man altid selv tage et par nisser med på ferie..

:cowsleep:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer