Guest heto

Apropo ringe (titanium)

21 indlæg i dette emne

Vi blev gift i maj mdr. Vi har titanium/guld ringe.

Jeg har efterhånden tabt mig en del. Så nu er min vielses ring ved at blive for stor. :denmarkflag: Det er jeg ked af.

Ringene er købt ved all4love, oOg vi er meget glade for ringene og vi fik en god service.

Desuden er graveringen næsten allerede væk. Hvad kan man gøre??

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Heto

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi blev gift i maj mdr. Vi har titanium/guld ringe.

Jeg har efterhånden tabt mig en del. Så nu er min vielses ring ved at blive for stor. :denmarkflag: Det er jeg ked af.

Ringene er købt ved all4love, oOg vi er meget glade for ringene og vi fik en god service.

Desuden er graveringen næsten allerede væk. Hvad kan man gøre??

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Heto

Hej Heto.

Det eneste du kan gøre mht. gravering er at få den graveret om igen....

Det er desværre en af ulemperne med titanium...

En anden ulempe ved titanium at størrelse kan ikke ændres... desværre søde... Vi har også valgt titanium, på trods af disse ulemper, men det var de eneste ringe som var pæne til begge vores hænder og så er de jo bare vidunderlige at have på.. smil

Knuz maria

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi kender også til ulemperne, men overvejer stadig titanium.

Hvorfor forsvinder graveringen?

Er den ikke lavet dybt nok?

~

Graveringen forsvinder fordi titanium er et ekstremt hård og hårdfør metal, derfor kan man ikke gravere så dybt i titanium som man kan i f.eks guld og hvidguld som er et meget blødere metal...

Det har sine ulemper det kære titanium men bestemt også sine fordele !! Fordi det er så hårdt bliver det ikke så nemt ridset, det mister heller ikke formen og klæder os bedre en guld og hvisguld...

0

Del dette indlæg

Hej

Jeg arbejder i en guldsmed, og det er desværre rigtigt at man ikke kan ændre titaniumsringe, men til gengæld har mange af de firmaer, der laver disse en ombytningspris. Så det kan altså lade sig gøre at henvende sig der hvor de er købt, og så kan de sende dem til firmaet der har lavet dem og få en ombytningspris. Det er så godt nok ikke den samme ring der bliver lavet om, men hellere det end ikke at kunne passe ringen og derved risikere at tabe den (snakker af bitter erfaring)

Håber du finder ud af det..

Knus Eva77

0

Del dette indlæg

Hej

Jeg arbejder i en guldsmed, og det er desværre rigtigt at man ikke kan ændre titaniumsringe, men til gengæld har mange af de firmaer, der laver disse en ombytningspris. Så det kan altså lade sig gøre at henvende sig der hvor de er købt, og så kan de sende dem til firmaet der har lavet dem og få en ombytningspris. Det er så godt nok ikke den samme ring der bliver lavet om, men hellere det end ikke at kunne passe ringen og derved risikere at tabe den (snakker af bitter erfaring)

Håber du finder ud af det..

Knus Eva77

Hej Eva77

Ved du hvor meget ombytningsprisen står i ?

De er jo købt ved all4love. Er der forskel på et "post-ordre" firma frem for en alm. guldsmed?

Mvh Heto

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Heto

Undskyld jeg først svarer nu, men har ikke været her så meget... Jeg kender jo ikke til reglerne med handel over nettet, men synes bestemt du skal prøve at kontakte dem.. Prisen plejer at være ca. det halve, men der er også forskel, da ringe jo er meget forskellige - Håber du finder ud af noget :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Hej igen -HAHA-

Jeg gik lige ind på All4love´s hjemmeside og så at det var Tilux ringe der blev solgt - Hvis det er fra det firma dine er, så burde der ikke være noget problem, for det firma handler vi også med der hvor jeg arbejder, og der er det ok. Så se om ikke det er Tilux ringe du/I har købt (Det kan du se inde i ringen - der skulle meget derne være et stempel) Håber det hjalp lidt mere.. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Hej igen :bearhug:

Jeg gik lige ind på All4love´s hjemmeside og så at det var Tilux ringe der blev solgt - Hvis det er fra det firma dine er, så burde der ikke være noget problem, for det firma handler vi også med der hvor jeg arbejder, og der er det ok. Så se om ikke det er Tilux ringe du/I har købt (Det kan du se inde i ringen - der skulle meget derne være et stempel) Håber det hjalp lidt mere.. :cheerleader3:

Hej Eva77

Det er tilux ringe vi har. Nr: T10636.

Hvad mener du vi/jeg kan gøre ved dem????

Vh Heto

0

Del dette indlæg

hej nu ved jeg jo ikke om der er forskel på titan ringe men vi fik vores på i april og der er graveringen så god som ny, det er da sjovt at den forsvinder på nogle men er som urørt på andre er det en af lunerne ved titanium? hvis der skal graveres om var det da så ikke en idé at få graveret i guldstykket hvis det er muligt da det jo måske ikke forsvinder så hurtigt det var bare lige en tanke herfra.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Heto

Ja endnu engang har jeg ikke været så aktiv herinde... Har en lille søn på 1/2 år, og han tager meget af min tid. Hvor i landet bor du?? Måske jeg kan få nogle til at hjælpe dig?? Men det kommer lige lidt an på, hvor du bor?? Så skriv lige, og så kigger jeg herind igen i aften..

0

Del dette indlæg

Hej igen

Der var jeg vist lige lidt hurtig... Peder Pedersen (det hedder ham der laver tilux ringe) har en hjemmeside... Skriv til ham, og så er jeg sikker på at han vil hjælpe dig den vej... Du kan sikkert aftale med ham at du sender ringene til ham og han så ordner det... Han plejer at være MEGET sød til at hjælpe.. Og når du nu er igang, så ville jeg lige nævne det med graveringen, for det burde altså ikke bare lige sådan forsvinde... Men hvis han mod forventning ikke skulle hjælpe dig, så lad mig høre fra dig... www. tilux.dk

0

Del dette indlæg

Hej Eva.

Jeg vil fluks søge på manden der laver ringene.

Ellers bor vi i Horsens. Hvis jeg ikke finder ud af noget, smider jeg dig lige en PM, hvis det er okay.

Ja, det er noget være noget med de små. Kan godt huske hvordan det var. Marcus er nu 5½ år, men jeg glemmer aldrig, da han var lille bitte.

Heto

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Heto

Troede jeg havde svaret, men jeg har åbenbart ikke gjort det rigtigt... Hvis jeg var dig ville jeg kontakte Peder Pedersen (det er guldsmedens navn) via hans hjemmeside, www.tillux.dk og spørge om han kan hjælpe dig den vej. Han plejer at være rigtig sød. Ellers kan han sikkert fortælle dig, hvilken vej du skal gå... Men prøv ham lige for jeg ville blive meget overrasket hvis ikke han vil hjælpe dig.

0

Del dette indlæg

Hejsa,

Lige en kommentar fra én med titaniumring. Godt nok er metallet hårdt, men det bliver stadig ridset - det gør vores ringe i hvert fald.

Og nej, de kan ikke laves mindre - så lad være med at købe jeres ringe en varm dag i maj, hvis I ved, at I har kolde fingre resten af året. Jeg går nu med min ring på 3. finger (langefingeren), da den er for stor til ringefingeren... Men jeg synes den er super fed alligevel!

Vores indgraveringer fejler heller ikke noget - har dog også kun båret ringen godt 3 uger...

:griner:- WannaBe

0

Del dette indlæg

Jeg melder mig lige her med lidt erfaringer om min titaniumring som jeg har haft i et år nu....

Vi købte disse ringe fra Erik Graugaard:

post-30259-1194523869.gif

De er lige så flotte som den dag vi hentede dem og man skal virkelig kigge nøje efter hvis man skal ane de få ridser der måtte være.

Graveringen står stadig skarpt.

Vi blev i forbindelse med købet advaret om, at der selvfølgelig er en risiko idet størrelsen ikke kan ændres, men der kom Lisen (en anden bruger herinde) med et helt genialt tip.

De har nemlig de samme ringe og har fået lavet guldringen mindre samt fået sat en tilsvarende guldring på den anden side af ringen.

Vupti, en ring der passer og affektionsværdien i at det stadig er samme ring er intakt.

:griner:- fra Marianne

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har også titanium ringe. Vores ingravering fra forlovelsen for 5 år siden er stadig som den skal være. Til gengæld synes jeg at der er mange små ridser i ringene. Lidt ærgeligt. Bortset fra det er jeg super glad for min ring.

God ide med at få sat en guld ring på for at gøre ringen mindre...

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer