Guest ánnie86

Anja og David 16.08.2008

114 indlæg i dette emne

Så er det vist min tur til at få mig en bryllups tråd, har kigget med på sidelinjen i lang tid og lappet en masse gode ideer til mig.. Så synes det er på tide jeg giver lidt igen.. Ved I elsker billeder så tråden skal nok blive spækket med billeder af alting.. (bær over med mig hvis der sker nogle missere, skal lige lære at bruge BK :denmarkflag: )

Hvem er vi?

Mit navn er Anja jeg er 22 år og læser til erhvervsøkonomi på 5 semester, forventer at være færdig med min bachelorgrad her til sommer. Min kæreste og kommende mand (hvor er det bare dejligt at kunne sige det) hedder David og han er 31 år, er uddannet tjener og elektriker og er lige nu ved at læse til stærkstrømsinstallatør, hvilke han gerne skulle være færdig med til næste sommer. Vi er bosat i Nordjylland hvor jeg stammer fra, David er dog tilflytter, han kommer oprindelig fra Sjælland/ Lolland Falser. Vi har ingen børn, men derimod er vi ejer af en smæk fed men utrolig dejlig kat ved navn Moses som vist er ved at være omkring de 3 år.

Her er han kun 12 uger gammel.. (skal nok finde nogle billeder der er lidt nyere, men har lige fået ny com. så mine billeder blev desværre slettet)

post-25665-1192900906.jpg

Hvordan mødes vi?

Hmm.. for at gøre en meget lang historie kort.. Efter at have været i et meget turbulent forhold i nogle år, som jeg desperat forsøgte at komme ud af (detaljerne er knap så pæne) mødte jeg David. Jeg havde i noget til søgt efter en lejlighed, hvilke min mor og far hjalp mig med. Efter nogen tid ringede min far og sagde at en af hans medarbejder havde en ven der prøvede at sælge sin andelslejlighed og om jeg ikke vil op og se den. Selvfølge ville jeg da det. Dagen tager jeg op for at se lejligheden og der står han… en solbrun københavner gut der prøver at skjule sin sjællandske dialekt med noget gebrokken nordjysk jargon.. Og der stod jeg helt solgt… For igen at gøre en lang historie kort, så tog jeg i byen med David og hans ven, blev en smule fuld og endte hjemme i hans lejlighed igen, ups.. Vi har været sammen lige siden, hvilket er ved at være lidt over tre år siden.. lige for at slå det fast, købte ikke lejligheden, men fik noget det var meget, meget bedre… :denmarkflag:

Frieriet:

David og jeg havde i noget tid gået og snakket om, om vi skulle tage vores forhold op til en ny plan, nemlig at blive gift. Jeg har altid ønsket mig et sommerbryllup og der har været en intern spøg mellem os og mine forældre, nemlig at vi vil gifte os på deres bryllupsdato nemlig den 16. august. Jo mere vi snakkede om det jo mere syntes det som en god ide, og sjovt nok faldt den 16. august i året 2008 på en lørdag.

David er af den ”gamle skole”, hvilket betyder, at man ikke bare bliver forlovet for at være forlovet, men for at blive gift, så når man bliver forlovet skal bryllupsdatoen gerne sættes inden for et år. Så da datoen begyndte at nærme sig den 16. august i år begyndte jeg at få kriller i maven, nu er det nu, men der skete intet.. hmm…

Vi havde aftalt med et vennepar at skulle ud og spise på Sohngaardsholm slot den 24. august i anledningen af at vi var to der havde fødselsdag dagen efter nemlig den 25., derudover var det, det sted David og jeg havde besluttet, var stedet hvor vores bryllup skulle holdes, så vi skulle lige snuse lidt rund for at tjekke stedet ud. Mig i det fineste tøj og tankerne rettede mod en mulig forlovelse.. hmm.. Vi havde en utrolig vidunderlig aften med lækkert mad og dejligt selskab, men da aften var ved at være omme, var der endnu intet var sket. :) . okay tænkte jeg.. det bliver nok en anden gang.. Næste morgen slog jeg øjnene op og der lå den.. den sødeste ring med en besked hvor der stod >> vil du gifte dig med mig<< og svaret var selvfølgelig JA. :bearhug:

Jeg er bare glad for at jeg skal dele livet med så dejlig en mand… :biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Planlægning

Nu er vi heldige at der er en rum tid til at brylluppet skal holdes, så føler at der er massere af tid til at gå og glæde sig til det, samt få en masse inspiration. Men noget har vi dog planlagt..

Ting vi har styr på

Stedet: Bliver Sohnegaardsholm slot som planlagt, dejlige omgivelser, lækkert mad og god betjening, hvad mere kan man bede om. Så dette bliver stedet der danner rammen for den store dag.

Kirken: Vores sognekirke er blevet reserveret, det eneste tidspunkt der var ledigt denne dag var kl. 15.30 så det bliver tidspunktet for vores vielse. Vi skal giftes i Ansgar kirken på Vesterbro i Aalborg.

Musik: Nogen fra vores omgangskreds har for nyligt holdt et bryllup hvor de havde den bedste musik, de var tilpas dæmpet under middagen og sang søde viser og efter madden kunne de sætte gang de den bedste fest, så dem måtte vi jo også have. Valget er derfor faldet på Stardust duo.

Forlover: David har valgt en to af hans meget gode venner Søren og Flemming til at være hans forlovere.

Toastmaster: det bliver Flemming der skal stå for denne opgave, Flemming er inden for restaurationsverden så han skal nok kunne klare denne opgave med glans.

Transport: Dette har Flemming ordnet for os, så nemmere kunne det ikke være, jeg hat ingen anelse om hvad det er for en men stoler blindt på Flemming og billederne ser de gode ud..

Bryllupskage: Davids ældste ven Martin har lovet at lave en bryllupskage, mangler bare at finde ud af hvordan jeg gerne vil have den skal smage.

En foreløbig gæsteliste: Stedet hvor vi holder det sætter en grænse for hvor mange der er plads til, så det er forholdsvist nemt at lave en gæsteliste, min familie Udgør vist halvdelen af dem

Budget: er nu ikke helt sikker på jeg skal sætte netop dette punkt her, fordi hvornår har man nogensinde styr på sit budget? Men indtil videre har vi sat max beløb osv. Og har også hold os inden for det (indtil videre)

Måske

Farvetema: Jeg vil helt vildt gerne at farvetemaet bliver sort/hvid men det endelige farvetema er ikke afgjort endnu.. Det kommer lidt an på kjole (er faldet pladask for ideen om en hvis kjole og et sort bånd omkring) og hvilke muligheder feststedet har at tilbyde

Mangler

Tøj og tilbehør til David:

Kjole og tilbehør: Jeg har gået brudemodel i snart tre år, og har prøvet lidt af hvert mht. brudekjoler, slør og tilbehør. Er blevet bange for at jeg bliver helt umulig at finde en kjole til.. Håber virkelig ikke er blevet for kræsen

Blomster: Regner med at skal have fat i vores lokale blomsterhandel Fr. Hedegaard, hun er bare rigtig god til sådan noget. Brudebuketten er egentlig Davids område, men håber de lidt jeg kan influere ham, har fundet nogle rigtig flotte billeder her inde på siden.

Valg af mad: Vi ved godt hvad vi gerne vil spise men har endnu ikke haft et møde med Sohngaardsholm slot.

Invitationer: Har set nogle invitationer her inde der er inden for temaet sort og hvid, men kan ikke lige finde dem igen. Kan huske at der er brugt gavepapir i mønsteret sort og hvid. Hvis der er nogen der har den mindste anelse om hvad jeg snakker om må i hellere end gerne lige give mig en bib.

Fotografen: Vi ønsker kun nogle få billeder af os og gerne inden i et studie, så hvis nogen kender nogle billige og gode fotografer i området må i gerne sige til

Frisør og make-up artist: Har en i tankerne skal bare have spurgt

Brudesuite:

Menukort samt ”bordforklaring”: David vil gerne have at der med menukortene også er en forklaring for hvem de forskellige er samt hvilke relation de har til os.

Prøvelses-attest

Ris poser: Regner med at min mor og jeg skal lave disse da vi også gjorde det sammen til min mor og fars bryllup (de blev gift efter at have kendt hinanden i 25 år)

Noget lånt, noget nyt, noget blåt

Gæstebog: Har set dem vi skal have i Salling, så skal bare have købt den

Bordplan: Vi skal sidde ved runde borde med plads til 10 personer og et langbord også til 10 personer (ellers kan vi ikke være der, hvis alle altså kommer)

Ringe: Vi har besluttet os for – tros vores budget - at købe nye ringe til os begge skønt jeg lige har fået en.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej - og velkommen til!!

Tillykke med det kommende bryllup - mon ikke vi kommer til at følges lidt ad, jeg (vi) skal giftes en månedstid efter jer!

Pas på med at være for meget herinde - men bliver hurtig afhængig af det :denmarkflag:

- Husk vi elsker billeder!!! :denmarkflag:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej - og velkommen til!!

Tillykke med det kommende bryllup - mon ikke vi kommer til at følges lidt ad, jeg (vi) skal giftes en månedstid efter jer!

Pas på med at være for meget herinde - men bliver hurtig afhængig af det :denmarkflag:

- Husk vi elsker billeder!!! :denmarkflag:

Mange tak :bearhug: .. Det skal jeg nok...

0

Del dette indlæg

Velkommen til!!! Jeg glæder mig til at følge jeres tråd og vi kan følges næsten hele vejen. Vi skal giftes weekenden før jeg.

Synes det er en sød tanke at i har valgt den dag!

Du kan følge min tråd her: http://bryllupsklar.dk/forum/index.php?...2015&st=220

Knus Nathasia

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen til!!! Jeg glæder mig til at følge jeres tråd og vi kan følges næsten hele vejen. Vi skal giftes weekenden før jeg.

Synes det er en sød tanke at i har valgt den dag!

Du kan følge min tråd her: http://bryllupsklar.dk/forum/index.php?...2015&st=220

Knus Nathasia

Hej Nathasia..

Der er godtnok mange der skla giftes i august.. glæder mig til at fælge jer alle sammen.. Og hvor er det godt der er nogle man kan snakke med om alt det her forberedelses halløj... :denmarkflag: Ellers tror jeg godt jeg kunne være på herrens mark engang imellem

Skal nok kigge forbi :denmarkflag:

0

Del dette indlæg

Kirken

Dette billede er af Ansgar Kirken I Aalborg. Har desværre ikke kunne skaffe billeder indefra, så i må nøjes med dette indtil videre

post-25665-1192903204.jpg

Det er en stor og flot kirke.. David og jeg var lige der inde og smukigge i Lørdags for at se hvordan der så ud indenfor og synes det var rigtig flot, der var pyntet op til bryllup (snakkede godtnok om, om vi lige skulle blive der, bare af nysgerrighed, men kunne ikke få os til det)... Ville et eller andet sted gerne at det blev i min dåbs kirke, men det bliver alt for besværligt.. Det er nemmere når det hele er her i Aalborg...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

HOV HOV HOV

Nu fandt jeg invitationen.. den er tyvstjålet fra en her inde (husker desværre ikke lige hvem) men synes bare den er så sød.. Hvis der er nogen der ved hvor man får gavepapiret fra, må i gerne sige til...

Invitation

post-25665-1192904488.jpg

Hvis der er nogen der ligger inde med ligende må i også gerne sige til.. der er altid plads til gode ideer :denmarkflag:

0

Del dette indlæg

Endnu en august-brud - hvor hyggeligt! Velkommen til :)

Jeg skal giftes ugen før dig, så vi kan følges ad næsten hele vejen :)

Vildt lækkert sted I skal holde festen :blink:

Glæder mig til at se hvad du finder ud af mht kjole - har du ikke en idé om hvad stil det skal være?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen til!!! Dejligt med en endnu en august-brud man kan følges med..... :)

Lækkert sted I har fundet jer. Gid vi havde det på vores kanter.

Kram Lotte

Hej Lotte..

Tak skal du have... endnu en augustbrud.. uhh.. det er helt overvældende det her... :blink: Ja, vi er urtolig heldig at have det i nærheden.. men synes der er mange dejlige stedder i Danmark gennerelt.. det er bare ikke altid man ser dem...

0

Del dette indlæg

Endnu en august-brud - hvor hyggeligt! Velkommen til :)

Jeg skal giftes ugen før dig, så vi kan følges ad næsten hele vejen :)

Vildt lækkert sted I skal holde festen :blink:

Glæder mig til at se hvad du finder ud af mht kjole - har du ikke en idé om hvad stil det skal være?

Det lyder lækkert... endnu en kommende brud at følges med.. det er dejligt.. Sikke en masse inspiration... Har allerede sat to kjoler ind som inspiration.. men der skal nok komme flere :-)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer