lufferne

Aflysning af bryllup

21 indlæg i dette emne

Ja og så er det ikke engang løgn ! :mellow:

Jeg bliver så skide sur - min familie er simpelhen for meget af det gode, de er simpelhen så kritiske, enten er der det ene i vejen ellers er det det andet...

NÅ i får lige historien fra starten.... og den er lang, så er i advaret.

Det hele starter med min kæreste frir til mig kort efter vores fælles barn er kommet til vernden (på vores 11års dag)....... jeg bliver simpelhen så lykkelig, og min mor tuder også da hun hører nyheden - men far siger blot: Han har da ikke spurgt mig om lov !!! AGGGHHH, nå han mente det jo ikke så slemt!

Efterfølgende er vi jo igang med planlægningsfacen, vi undersøger slolpe op og slolpe ned, og hvergang vi synes vi har noget der måske kunne være intr. har min far altid noget der er meget bedre, altså efter hans mening.... Jeg kunne jo bare lade vær med at fortælle ham hvad vi undersøger, men som den datter jeg nu er, har jeg altså for vane at dele vigtige beslutninger med mine forældre.

Det er som om han kun synes vi skal holde vores bryllup på et slot, for der igen chance for at han skal komme til at løfte en finger... det er simpelhen ikke til at holde ud.

Vores første ide var at holde havefest - det var en meget dårlig ide da han så ville måske komme til at deltage lidt i planlægningen (min oplevelse af hvad han tænkte)

Vores næste var at leje middelgrunden, denne løsning kunne vi dog ikke selv lide aligevel da vi ikke var garanteret at være der alene, og jeg har ikke lyst til at skulle dele toiletter og udendørts faciliteter med et andet selskab (der ligger også restaurant der ovre)... min far syntes eller dette var en glimrende ide... og dog, der var nogen der skulle dele værelser, det synes han altså bare ikke vi skulle, så måtte vi hellere betale lidt ekstra for overnatningen... nå men det blev altså ikke til noget.

Det er har endt med vi har lejet selvskabslokaler, dette passer ham vist heller ikke helt så godt, men nu er bleslutnigen taget så her har han intet at sige nu !

Så har vi sendt indbydelserne ud - svigermor ringer og brokker sig over det er kl. 12 - hvordan skal hun nå det hele om morgenen, og så skal hun jo have 2 kjoler. Du bestemmer helt selv hvordan du er påklædt, om du kommer i natdragt, så er jeg helt og aderdelses ligeglad - bare du dukker op for din søns skyld! Nå men brok endnu engang - men heldigvis ikke fra min familie denne gang.

Nu er det vel 1 mdr siden vi sendte invitationer ud, og i weekenden modtog vi et brev fra min onkel om at de desværre ikke kom da deres datter ikke var inviteret med. Vi har valgt at små børn ikke er invitetert med til bryllupet, men børn over 10 må godt komme med. Hun er 4, og det skuffede ham at der var andre børn i familien der var inviteret med, når de enda havde fjernere familie relationer til mig! Jamen de er over 10.... åhhhhh hader altså det brok - nå men jeg løfter telefonen og ringer ham om - jamen de vil ikke deltage - og det vil min farmor nok heller ikke når der skal være forskelsbehandling - det ender med jeg siger at så må de jo tage hende med - men det vil skuffe mig at de ikke kan respekter vores valg - men hun er meget velkommen i kirken og til receptionen.

Dette fortæller jeg selvfølgelig til mine forældre - som så bliver lige så sure som mig, men min far kan ikke finde ud af om han skal tage mit parti eller han's mors og brors - så det ender med jeg går skrigende der fra.... og siger at nu er bryllupet aflyst....!!!!

Jeg tænker stadig meget over om vi bare skal tage afsted mig og min kæreste og blive gift!

Min familie laver altså problemer for hinanden, og der er ALTID nogen der bliver uvenner, og jeg resikerer jo også dette sker på min bryllupsdag - og det vil jeg næsten ikke ikke klare....

Hmmm har lovet mig selv at jeg tager beslutning i løbet af ugen!

Har i nogen gode råd, er det mig der er for følsom ??

Lufferne :super:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Marlene, det er jo grotesk!!! Jeg er måløs!!!!

Jeg kunne skriv lage udredninger om hvor latterligt folk har opført sig overfor jer, mmen det ved du jo alleredde godt.

Ved du hvad jeg tror jeg ville gøre??? Sige f*** jer! og bruge alle pengene på at tage 3 uger til Barabdos (eller des lige) og blive gift. Jeg ville selv græde mig i søvn om aftenen over ikke at få lov til at dele min store sag med min familie, men når folk opfører sig sådan fortjener de ikke engang at få lov til at komme i kirke! Så det er mit råd: sæt jeg ned og komponér drømmerejsen - og brug pengene på jer selv og en fantastisk oplevelse. Så kan de lære det kan de!

:bamsekram: :bamsekram: :bamsekram:

fra Nina

0

Del dette indlæg

Hej Lufferne..

Det er godt nok en trist situation du/i er havnet i, hvad siger din kommende mand til alt dtte rod??

Skal jeg være helt ærlig ville jeg tage på en drømme rejse, og glemme alt om fest og sure familie medlemmer.

Jeg har en meget jalux stedmor, jeg er bange for at hun kan finde på at drikke for meget og te sig dumt, men vi holder øje med hende og bliver der noget så bliver hun lagt i seng :super: alle til festen ved godt at hun ikke passer ind, det gør det også sværer for hende selv.

Det her skal jo altså først og fremmest være jeres dag, jeg ville nok gøre følgene:

Købe den kjole jeg har drømt om sige til folk at de er velkommen i kirke. Derefter kunne i holde en reception, hvor folk kunne komme, få nogle til at stå for betaling og oprydning. Når i så har hygget jer et par timer med dem der har lyst til at se jer blive viet, så hav en bil til at hente jer og kører jer til lufthavnen og ta det sted hend i vil fejre den største oplevelse i jeres liv :hjerte: :hjerte: :hjerte:

Det havde vi snakket meget om, men vi blev overtalt til at holde fest :drink2:

Det er ikke sikkert det er noget for jer, men det var lige min ide..

Jeg håber at ligemeget hvad der sker, at det bliver en god dag for jer..

Knus

Ahonney :hjerte:

ps. jeg ville ikke inviterer hende med på 4 år, det er altså jer der bestemmer og betaler...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Lufferne!

Hvor er det kedeligt for dig og din forlovede!

Jeg ville selv have det noejagtig lige saadan og jeg er paa nippet til at give Nina ret - selvom jeg ikke mener at familien skal have lov til at bestemme over Jer og Jeres bryllup!

Hvis jeg var dig, saa ville jeg vente til du har faaet flere svar som Ninas ind paa dette spoergsmal, saa ville jeg printe det ud og sende/vise det til dem som er involverede (Jeres foraeldre, din onkel og farmor og hvem du ellers synes) - du kan jo eventuelt slette min besvarelse!!!.

Vi har alle hoert skraekhistorier om familieballeder omkring bryllupper og det kan du vaere helt sikker paa at de ogsaa har, men de tror garanteret ikke de selv er saadan!!

Hvis de ser det sort paa hvidt er jeg sikker paa de undskylder og lader Jer arrangere selv!!

Det er bare et forslag - det er altid "farligt" at raade andre omkring den slags ting, saa overvej det meget grundigt - hvad end du beslutter dig for!!

Jeg haaber du finder ud af det!

Mange venlige hilsner, Mette...

0

Del dette indlæg

Jeg må give TEN ret. Jeg ville pakke sydfrugterne og rejse til de varme lande - blive gift på en strand med solen bagende på kroppen, og nyde kæresten 100%, og så til h... med familien.

Jeg ved godt at det er lettere sagt end gjort, men det er umiddelbart mit bud.

Hvorfor er nogle mennesker bare sådan. Tænk at de ikke bare kan glæde sig på jeres vegne taz taz taz

Stort :bamsekram: til dig fra mig

- Håber at I finder en løsning som I kan glæde jer over.

0

Del dette indlæg

Kære Malene.

Hvor er det dog synd for jer. Denne tid skulle være en fed tid hvor i planlægger jeres bryllup.

Vi havde også en masse problemer, som jeg tidligere har været inde på. taz

Tro mig, man bruger så mange tårer og det kan ikke være rigtigt.Postet billede

Du skriver at dine forældre er en del af planlægningen. Er det dem der betaler hele gildet???????

Hvis ikke, kan jeg kun sige en ting. DER ER JERES FEST. I BETALER OG DERFOR ER DET OGSÅ JERES BESLUTNING OM HVORDAN I VIL HOLDE FESTEN. :ph34r:

Bed familien at accepterer det og er de utilfredse, ja så må de holde sig væk.

Det er hårdt, men det kan da ikke være rigtigt at i skal komme så langt ud at i overvejer at aflyse, fordi det ikke lige behager familien, hvordan i vil gøre det.

FØJ............siger jeg bare. Jeg blir' squ sur på din familie.Postet billede

Mig og min mand har 3 børn tilsammen og vi besluttede at vi ikke ville have andre børn med end dem. For os var det en voksendag og vi havde ikke lyst til larmende børn under taler og sange mm. Postet billede

Det er ikke fordi vi ikke kan lide børn, ( jeg er pædagog ) men vi betaler og bestemmer derfor også!!!!!!!!

De der ikke kunne forstå det kunne bare blive væk. Alle forstod det dog.

Jeg mener at forældre godt kan undværer deres børn en enkel dag. Mon ikke der er nogle bedsteforældre der hellere end gerne ville have dem sådan en dag.

Det gør ondt at høre at du/i vil aflyse. :super: Gør ikke noget, før i to har talt det hele igennem.

Har du brug for mere luft, så skriv endelig igen.

:bamsekram: fra Majer.

0

Del dette indlæg

Hold da helt fast - jeg er mildest talt målløs!

Det værste er netop det faktum, at pludselig synes det ikke længere at handle om jeres ønsker for denne dag, men derimod en helvedes masse om alle andres forventninger til et "rigtigt" bryllup.

Jeg forstår godt at din umiddelbare reaktion er at aflyse, bl.a. fordi opbakning, støtte og fælles glæde er en stor ting.

Hos os er der også mange der gerne vil have deres forventninger indfriet, men vi har ganske enkelt valgt at vende det døve øre til. Vi har valgt at blive viet i kirke, holde receptionsfest (uden børn, dvs. alle under 18 år) og så har vi valgt at servere buffet og lukke festen kl.: 24.

Det fremkaldte også en del klagen i krogene, men det som er vigtigt for os er at det er vores dag og derfor vores ønsker for dagen.

At jeg så tilmed ikke vil stå hvid brud, er gravid i 6. måned når vi bliver gift her den 24. april og at min kommende mand absolut hverken møder op i habbit, jakkesæt, smoking eller anden form for kjole og hvidt er næsten endnu værre.

Heldigvis for os er dog - på trods af andres forventninger - at alle kommer med undtagelsen af et enkelt par.

Snak med din kommende mand, hvordan oplever han hele det her cirkus - og hvilken alternativer kunne I evt. tænke jer hvis I vælger at aflyse.

Kort af langt: Det er jeres dag!

Mange kærlige hilsner fra Frederikke, der virkelig håber at I får en god dag hvad enten I vælger et fremfor noget andet.

Redigeret af ignotus
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tusinde tak for jeres svar indtil nu - ih hvor er det dejligt at høre at det åbenbart ikke bare er mig der er skup hysterisk :-)

Min kæreste er selvfølgelig også ked af situationen men tager det mere bare som det kommer, han siger "bare": Hvis der bliver ballade, smider vi dem sku bare hjem.... ja men det ødelægger jo fandme stemningen...

Vil tænke over det hele... men føler også bare der bliver en million spørgsmål når vi nu MÅSKE begynder at aflyse.

Tænk at folk kan være så dumme, vores egen søn vil på det tidspunk være knapt 1 år, og han skal altså helller ikke være med til selve bryllupsfesten... men det skal han hvis vi vælger at rejse væk fra det hele.....

Lufferne

0

Del dette indlæg

Skriver lige igen :-)

Vi har inderst inde ikke lyst til at rejse væk - for så havde vi jo gjort det i føste omgang! Men jeg har heller ikke lyst til at ofre ca. 120.000 på et bryllup hvor jeg resikerer at et eller andet stupidt familie medlem skaber sig tosset (det er sket før).

Det er helt klart os selv der betaler for hele gildet - men det er mit eget valg at jeg har inddraget min familie i planlægningen... eller planlægningen og planlægningen har bare fortalt dem om nogle af de valg vi ville træffe, og så har de altid haft 117 andre gode ide'er - og det var jo ikke det der var meningen, men det har jeg vist fået forklaret dem ved en tidligere lejlighed.

Nå håber jeg finder ud af en løsning, vi har besluttet at der ikke bliver taget nogen beslutning før i weekenden....

Malene

0

Del dette indlæg

Hejsa

Jeg tror vi er mange der kan genkende dine kvaler.

Man vil helst ikke skuffe nogen og man vil samtidigt gerne gøre som man selv vil.

Jeg ville under ingen omstændigheder vælge at invitere børn med også hvis det betød at forældrene ikke kommer. Vi har valgt nøjagtigtigt det samme, vi kender alle det at være til fest og ungerne vil ikke spise og de er trætte.. de lamer osv. Selv vores egen datter (2 år) skal ikke med til selve festen om aftenen og grunden er at det er VORES dag...

Det er ikke særligt ofte hvor der er ÈN dag som kun tilhører parret og med de enorme summer det efterhånden koster at holde et bryllup skal ens familie tænke sig grundigt om inden de kommer med stikpiller og andet der kan ødelægge glæden.

Hvis din onkel ikke ønsker at møde op er det hans problem ikke dit. Dine ønsker betyder åbenbart ikke noget for ham.!!

For er bryllup gælder janteloven ikke. Det er DIT og det er DIG. Sådan skal det være. :horse:

Håber du finder ud af det uden at aflyse.

0

Del dette indlæg

Hej Malene !

Først et stort :bamsekram: det tror jeg du har brug for !

Jeg tror jeg selv ville enten.... som så mange andre siger.... pakke min kuffert og få en super romantisk dag sammen med kæresten !

Eller... Invitere vennerne til en fest og så give den hele armen og feste igennem.... Dem ved i trods alt hvor i har !

Eller også ville jeg melde ud at nu ku folk godt lukke rø... og så respektere jeres valg, og hvis de ik ka det, kan de bare blive væk, så de i det mindste ik ødelægger jeres fest ! Dette ville jeg nok selv ende med at vælge.... Hvis det er det man har drømt om, så er det simpelthen for surt at alle folk omkring en skal ødelægge det !

Håber du finder ud af det !

Knus Dyv

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad kan jeg sige?

Been there, done that got the scars to prove it?

Nå, men det hjælper jo ikke dig.

Til gengæld tror jeg, at du og kæresten skal finde ud, hvad I vil og så starte derfra igen. Hvis det betyder, at I aflyser nu og holder bryllup for de få og nære om et stykke tid, så er det sådan.

Det er Jeres dag og Jeres liv - og i allerhøjeste grad Jeres beslutninger.

I har foretaget Jer valg og fravalg og de gør også ondt på Jer. At folk ringer og brokker sig og laver larm, handler jo dybest set om, at de føler sig forsmåede og ikke ser længere end deres egen næsetip.

Og forsmåede mennesker hverken SKAL eller KAN man diskutere med!

Men de skal lære at leve med, at I vælger dem fra næste gang.

Du og kæresten skal stå fast - sammen!, uanset hvad, for bliver I først uenige indbyrdes, så skrider læsset.

Jeg er godt klar over, at det er lettere sagt end gjort. Vi står med samme slagsmål her og klarer det kun, fordi vi står sammen indbyrdes.

Du er udsat for et pres, som er umenneskeligt, og jeg håber fa****e for Jeres skyld, at I en dag får den undskyldning, I har krav på.

Begge sider af familien - svigermor med kjole-"problemet" og far med de "geniale" råd, ter sig som pattebørn og aflyser I nu, så gør det klart for omverdenen, hvordan landet ligger.

Jeg siger ikke, I skal bevæge Jer ned på deres plan - det er for lavt at kaste med mudder - men I skal heller ikke finde Jer i, at folks brok og krav fratager Jer en oplevelse og en glæde, som er Jeres.

Jeg er forundret over, at folk og familie tiltager sig retten til at stille spørgsmål og krav til Jeres dag. De kan deltage på de vilkår, der er stukket ud ellers kan de blive væk. Længere er den faktisk ikke.

Som min kloge og dejlige svigermams siger: Et valg skal ikke forklares - så forklejnes baggrunden for dette valg og det burde være klart, hvorfor det valg er taget.

Jeg sender mange tanker og håber I får styr på det.

Og - en lille tanke:

Når storme blæser, bygger nogle læhegn og andre vindmøller...

Byg Jer en vindmølle og vis for verden, hvem der bestemmer i Jeres liv.

KarenV

0

Del dette indlæg

Hej Lufferne

Hvor er jeg ked af at høre at det som skulle blive en dejlig tid, bliver sådan et helvede.

Jeg kan godt forstå at I ikke har lyst til at rejse væk, når man har håbet at man skal fejre sådan en dag med sin familie.

Jeg tror desværre der er alt mange der har problemer med familien når de skal giftes.

Min mor synes lidt at det med bryllupper er noget pjat. Mine forældre er ikke selv gift, så hun ved ikke helt hvor stort det er. Hun blev selvfølgelig glad da jeg fortalte det, men hun synes også at det var underligt når vi nu har været sammen i 7 år og det er jo gået fint uden. Det er næsten lige meget hvad vi beslutter, så synes hun det er dyrt eller tåbeligt. Hun gider ikke rigtig tale om det og synes jeg er alt for tidlig ude med planlægning. Min søster er sød nok til at spørge og hjælpe. Min svigerinde hader at det ikke er hende der er centrum, så da de hørte at vi skulle giftes, skyndte hun sig at blive gravid, så hun ikke bliver "overset" den næste tid.

Vi skal heller ikke have børn med, kun vores 2 niecer. Vi har sorteret meget i min familie, da den er ret stor. Vi tager ikke kusiner eller noget med fra den ene side, men fra den anden. Det kan godt være at det støder nogen, men folk er nødt til at respektere at det er sådan vi vil have det og vil de ikke komme, så bliver vi kede af det, men så er de vel bare ikke interesseret i at fejre den dag med os.

Jeg håber I finder en løsning på det, og mener da også at I måske skal vente med at tage en beslutning så stor som at aflyse det, til I har hørt fra flere. Der er da sikkert en masse andre der vil fejre den dag sammen med Jer, børn eller ej.

Jeg føler med Jer, men bare rolig I er ikke de eneste med en "spændende" familie.

:bamsekram:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej lige en stor :bamsekram:

'Jeg har selv problemet med familien.

HEr er det min mors mand han har opført sig meget uheldigt oover for mig, hvilket er grund til at jeg ikke har snakket med min mor i næsten 2år (jeg har mødt hende en gang)

Jeg har selvfølig tænkt meget over hvad jeg gør til mit bryllup, tanken om et bryllup uden min mor var ikke sjov, men hun vil ikke komme uden hendes mand og jeg vil ikke have ham med :ph34r:

Nu har jeg taget min beslutning det er MIN dag såååå, min mor får en indbydelse hvor der er et brev ved siden af hvor jeg vil forklare, at hvis han ikke møder op på min bopæl med en undskyldning, kan og vil jeg ikke inviterer ham med.

Jeg VIL have en god fest den dag og ingen ingen skal ødelægge den, om det så skal betyde at min egen mor ikke kommer så er det bare ærgeligt.

I dit tilfælde vil jeg tage en beslutning, og gøre som du vil ( og din kommende selvfølig) :hjerte:

Dejligt lige at få luft igen

Håber i finder ud af det og får en super fest.

Knus Jeanette

0

Del dette indlæg

jeg kan ikke sige noget der ikke allerede er sagt, du har fået en masse gode råd fra nogle piger herinde med "ben i næsen" som dyv udtrykker det. :bamsekram:

Jeg kom i den her forbindelse til at tænke på en episode i vores familie, der også endte med en masse ballade..

Min kusine skulle giftes, jeg kender hende ikke særlig godt da vores forældre var skilt og det blev så en del af familien jeg ikke har kendt så meget til.._ Men anyway, de skulle giftes, og inviterede dem de synes der betød noget for dem. Jeg var ikke en af dem der blev inviteret, og det havde jeg det helt fint med, kunne sagtens forstå deres bevæggrunde, men det kunne min mor altså ikke.

Hun stjernede fuldstændig ud over jeg ikke skulle med når nu en anden kusine og fætter skulle.... Jeg forklarede min mor at det altså var helt i orden med mig og at det ikke gjorde noget osv... men min mor valgte nærmest at gøre det til sit eget personlige vendetta at skabe uro og ballade i familien over det..

Enden på det hele blev at min mor nægtede at deltage i brylluppet, og den dag i dag taler hun ikke med hverken min kusine eller mine mostre, og det er så 4 år siden nu...Dette var meget tæt på at ødelægge brylluppet for min kusine som altid har været tæt på min mor...

Så mennesker der ikke kan se længere end deres egen næsetip.. tja de findes desværre overalt.....

Jeg ønsker jer begge to al mulig held og lykke med hvad I nu beslutter jer for i forbindelse med brylluppet :super:

0

Del dette indlæg

:super::) Hej.

Er kedaf at høre om din/jeres situation..

Min kæreste har lidt af den samme holdning...tager det som det kommer - og det er skide frustrende når man nu gerne vil have den PERFEKTE dag.. :)

HUSK: det er jeres dag og den kan IKKE laves om, så følg jeres/dit hjerte!!

Knus Happy

0

Del dette indlæg

Hej Malene!

Hvor er det en trist situation I er havnet i og jeg kan desværre ikke, selvom jeg gerne gjorde det, skrive noget, der kan rette op på jeres situation, men du får lige et kæmpe :bamsekram: og så håber jeg virkelig, at I finder ud af det.

Men hvor er det trist, at man ikke engang denne ene dag i sit liv kan få det som man gerne vil uden at folk skal begynde at te sig helt urimeligt og som et forkælet barn på 3 år...

Summer ()():td::lol:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej.

Sikke dog nogle tarvelige forældre og familier I har.

Kunne det tænkes at i kaldte til familieråd og fortalte Dem hvor meget af glæden de tager fra Jer. Jeg tror og håber de vil blive MEGET Flove. De skal jo huske på at det er JERES dag og ikke deres dag.

Held og Lykke.

mvh Jette

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer