Søvnig

Hvor lang tid tager det ca. at prøve kjoler?

14 indlæg i dette emne

Jeg tænkte at jeg kunne henvende mig til nogle af jer erfarne tøser.

Der er jo efterhånden en del herinde der har fået købt deres kjoler :bestwishes:

Jeg skal afsted med min søster mandag d. 19. nov. og vi skal rundt i to-tre forskellige butikker. Hun bor i jylland, derfor tager vi hele turen på en dag så jeg ikke skal køre så meget frem og tilbage. Problemet er bare at jeg ikke helt kan finde ud af hvilke tidspunkter jeg skal sige at jeg kommer i de forskellige butikker.

Det jeg prøver at sige er:

- Hvis man skal prøve kjoler så der er nok at vælge imellem, og det ikke skal være alt for stresset, hvor lang tid tager en kjoleprøvning så??

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der er jo efterhånden en del herinde der har fået købt deres kjoler :bestwishes:

Jeg skal afsted med min søster mandag d. 19. nov. og vi skal rundt i to-tre forskellige butikker. Hun bor i jylland, derfor tager vi hele turen på en dag så jeg ikke skal køre så meget frem og tilbage. Problemet er bare at jeg ikke helt kan finde ud af hvilke tidspunkter jeg skal sige at jeg kommer i de forskellige butikker.

- Hvis man skal prøve kjoler så der er nok at vælge imellem, og det ikke skal være alt for stresset, hvor lang tid tager en kjoleprøvning så??

Du skal nok regne med en time til halvanden hvert sted, ellers spørg når du ringer til dem. Se evt. også denne tråd

kjoleprøvning

0

Del dette indlæg

Du skal nok regne med en time til halvanden hvert sted, ellers spørg når du ringer til dem. Se evt. også denne tråd

kjoleprøvning

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er MEGET forskelligt hvor lang tid folk de bruger.

Hvis du allerede ved, hvilken stil du går efter, så går de selvfølgelig hurtigere.

For mig tog det kun ca. 30 min hvert sted, men jeg vidste også helt præcis, hvad jeg IKKE ville have :bestwishes:

Men 1 - 1 1/2 time hvert sted er nok meget fint

0

Del dette indlæg

Min mor og jeg havde en aftale kl 9.30 og kl 12.10 stod vi ved kassen og var ved at betale. Så lidt over 2½ time tog det for mig at finde kjolen. Og det var ikke fordi jeg ikke vidste hvad jeg ville have, det havde jeg nemlig en meget klar ide om. Kjolerne så bare meget anderledes ud på min krop end de gjorde på bøjlen, så det endte faktisk med, at vi købte en kjole jeg i første omgang havde sagt nej til.

Så jeg vil råde dig til at regne med ca 2½-3 timer hvert sted, og til at prøve mange forskellige slags kjoler. Jeg ville gerne have en stropløs kjole, men jeg prøvede også kjoler med både smalle og brede stropper og halter neck. På den måde blev jeg bekræftet i, at det var rigtigt med en stropløs overdel.

Held og lykke med det!

0

Del dette indlæg

Tusind tak for mange hurtige besvarelser! :bestwishes:

Jeg tror jeg prøver med 1½ - 2 tímer hvert sted. Så må vi se om tidsplanen holder. Jeg skal jo trods alt køre ret meget rundt da de tre butikker jeg skal besøge ligger et stykke fra hinanden (Herning, Skanderborg, Vejle).

Jeg ringer og bestiller tid i morgen.

:rolleyes:

0

Del dette indlæg

Hej.

Tre steder på en dag kan godt virke "hårdt" for hovedet. Husk at tage kamera med, for når du kommer til det 3. sted, kan du have lidt svært med at huske de forskellige kjoler fra hinanden. Jeg er glad for at jeg fik kamera med. Så kan man, der hjemme, se på kjolerne igen og huske dem nemmere fra hinanden.

Held og lykke med jagten

Lene

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Omkring 2 timer lyder meget passende. Det var i hvert fald, hvad jeg ca brugte -og så endte jeg endda med at købe den, jeg aller-først havde fundet... :bestwishes: Men det var alligevel godt at prøve andre også, så bliver man mere sikker i sit valg!

Og ja, kamera vil være en rigtig god ide -jeg fik ikke et med, da jeg skulle købe kjole, og da jeg så efterlod kjolen med det samme på en systue for ikke at slæbe den frem og tilbage, har jeg været lidt i tvivl, da jeg skulle vælge sko osv. til den...

Så held og lykke med at finde en dejlig og smuk kjole! ;)

KH Maja

0

Del dette indlæg

Det tog en time for mig, at finde min kjole, eller dvs at ham i forretningen, lige tog og kiggede lidt på mig, og spurgte lidt ind til hvad jeg havde tænkt mig, og derefter gik han hen og hev en kjole frem, som lige præcis var alt det, jeg havde stået og fortalt, at jeg ikke ville ha :biggrin: så prøvede jeg den og var med det samme helt solgt. :bestwishes:

Så prøvede jeg 4 andre kjoler i den stil jeg havde snakket om jeg gerne ville ha, og de var bare helt forkerte, eller dvs. de var ikke HELT rigtige - prøvede så den første igen, og det var næsten lissom at "komme hjem" :rolleyes:

Så i virkeligheden tog det kun 10 min - men jeg havde da også regnet med at jeg skulle bruge mindst en to tre timer på at prøve, overveje og bestemme mig om - flere forskellige steder.

Da jeg ringede til forretningen, sagde de også at man normalt reserverer to timer til prøvning.

mvh Maria

0

Del dette indlæg

For mig gik det også rigtig stærkt. Inden for en time stod jeg ved kassen og betalte. Den allerførste jeg prøvede, var bare den, så prøvede jeg nogle flere, men endte i den første igen... så, det kan gå stærkt. Vi var også alle sammen lidt overraskede over at det gik så stærkt :bestwishes:

0

Del dette indlæg

hej Søvning

det er godt nok ca. 1 år siden jeg skulle prøve min brudekjole for første gang og den blev flot vist frem den 4 August i år til vore bryllup.

men det jeg kan huske var at tag dig GOD tid til at prøve de kjoler du / I finder frem, ta evt. billede af dig med den på ( HVIS DU MÅ FRA FORRETNINGEN) for det er ikke alle som siger ok til at man bare tager billeder af kjolerne.

men jeg brugt ca. 2 til 3 timer på et sted ( tiden går stærkt) men frygt ikke den rigtigt skal nok komme. Men DU skal være helt enig med dig selv om hvad er det du søger efter evt. tag ud klip med, hvis det er et bugdet sige det ( dumt ikke at gøre det, for man falder over nået man siger wauw til men har bare ikke pengende), hør om de giver rabat, og udnyt deres viden og kunnen. De kan og ved nået som man måske ikke selv havde tankt på eller overvejet.

knus

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har været ude og prøve kjole i dag, startede til lagersalg hvor jeg prøvede 2, skulle ikke være dem.

Så tog vi til House of brides, uden at have bestilt tid, og håbede at de kunne hjælpe os, og inden for en time stod jeg ved kassen og betalte min drømmekjole.. Så jeg tror at hvis man er klar over hvilken stil man er til, går det hurtigt. Ekspedienten er utrolig god til at finde det man ønsker, og "tvinger" en til at prøve man ikke tror er en, men ofte ender med at købe.. det skete for mig.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer