milisa

Hjælp en make-up-mongol!

25 indlæg i dette emne

Hej allesammen...

Jeg skal giftes den 16. august og vil jo gerne være smækkerlækker den dag... Jeg har ikke råd til frisør eller kosmetolog, så jeg bliver nødt til at stå få dekorationerne selv og her kommer problemet så...

Jeg er en spadde til makeup... Jeg kan sagtens lægge den (mere eller mindre i hvert fald), men jeg har INGEN forstand på, hvad man skal bruge, hvilke mærker osv osv osv.

Så er der nogle, der kan hjælpe?

Hvad skal man bruge, i hvilken rækkefølge, og vigtigst af alt: Hvordan undgår man, at det er pist forsvunden efter en time - det sker nemlig altid for mig, når jeg har makeup på... M

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil foreslå dig at smutte en tur forbi MAC i Magasin - de kan hjælpe dig med råd og vejledning. De har nogle super lækre produkter og er meget kompetente.

De kan også godt vise dig hvordan du skal lægge makeuppen. Lur mig om ikke det koster et symbolsk beløb...men det kan jo ikke skade at spørge ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var inde og snakke med dem (altså MAC i Magasin) og der fik jeg af vide at man skal bestille tid og så skal man min. købe for 500 kr produkter -så koster vejledningen og prøvemake-up'en ikke noget.

Det er nogle super gode produkter, og de holder virkelig godt men de er også forholdsvis dyre -hvis man er vant til at købe Rimmel osv.

Jeg bliver nød til at få hjælp til make-up'en, for jeg kan heller ikke finde ud af det :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej allesammen...

Jeg skal giftes den 16. august og vil jo gerne være smækkerlækker den dag... Jeg har ikke råd til frisør eller kosmetolog, så jeg bliver nødt til at stå få dekorationerne selv og her kommer problemet så...

Jeg er en spadde til makeup... Jeg kan sagtens lægge den (mere eller mindre i hvert fald), men jeg har INGEN forstand på, hvad man skal bruge, hvilke mærker osv osv osv.

Så er der nogle, der kan hjælpe?

Hvad skal man bruge, i hvilken rækkefølge, og vigtigst af alt: Hvordan undgår man, at det er pist forsvunden efter en time - det sker nemlig altid for mig, når jeg har makeup på... M

Hvor i landet bor du????

Hvis du bor i Århus eller der omkring vil jeg da gerne hjælpe dig...(jeg arbejder med makeup)..

Mvh Gitte.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hej allesammen...

Jeg skal giftes den 16. august og vil jo gerne være smækkerlækker den dag... Jeg har ikke råd til frisør eller kosmetolog, så jeg bliver nødt til at stå få dekorationerne selv og her kommer problemet så...

Jeg er en spadde til makeup... Jeg kan sagtens lægge den (mere eller mindre i hvert fald), men jeg har INGEN forstand på, hvad man skal bruge, hvilke mærker osv osv osv.

Så er der nogle, der kan hjælpe?

Hvad skal man bruge, i hvilken rækkefølge, og vigtigst af alt: Hvordan undgår man, at det er pist forsvunden efter en time - det sker nemlig altid for mig, når jeg har makeup på... M

Hvor i landet bor du????

Hvis du bor i Århus eller der omkring vil jeg da gerne hjælpe dig...(jeg arbejder med makeup)..

Mvh Gitte.

Det er godt nok sødt af dig :cheerleader3:

Jeg bor i Ålborg, så Århus ligger da på min vej engang i mellem!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du kan også bare gå i den lokale matas, der kan de helt sikkert fortælle dig, hvilken rækkefølge du skal følge.

Hvis du i forvejen ikke har råd til frisør og få en til at lægge makeuppen, synes jeg også matas er et bedre alternativ end f.eks. mac hvor man hurtigt fået lagt en ordenlig slat penge. Selvfølgelig har man makeuppen bagefter, men smuk makeup kan også klares for langt mindre.

Jeg har en foundation fra max factor som er fantastisk, den dækker alt, og man får en fin glat hud. Derefter bruger jeg sådan en "sun glow" puder på kindbenene.

og lidt gylden/brunligt øjenskygge.. det er det jeg bruger når jeg skal i byen osv, og jeg har givet under 400 kr. for det hele.

Håber du finder ud af det

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har et par dvd fra nogle ugeblade, hvor man step by step kan se forskellige måder at lægge makeup på - måske en ide ? De viser alt lige fra foundation, pudder, øjenskygge osv. indtil man har en fuld makeup og der er 3-4 forskellige forslag, så kan man bare variere farverne selv ...

Ved også at man i nogle Matasbutikker kan få en rigtig god vejledning i farver og måder at lægge makeup'en og de har jo et super godt udvalg i forskellige mærker, hvad enten man er til dyre eller billige mærker.

På Trendsales kan du også finde dyre makeup mærker til billige penge - måske en ide, når du ved hvad farver osv. du gerne vil bruge.

Knus Weasley

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du kan gå ind på youtube og så under videoer skrive Makeup gourmet.

Det er en professionel, som pensler det meget ud trin for trin, i flere afsnit, hvordan du netop lægger den helt perfekte bryllups makeup.

Her er det udførelsen det drejer sig om, og hverken farver eller mærker, og så vidt jeg forstå det er det ikke selve makeup'en du mangler, men mere hvordan du lægger den.

Håber du og evt. andre kan bruge det.

Her er linket direkte til afsnit 1 om brude make-up.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvom man lærer at lægge en pæn make up, betyder det altså også NOGET at det er produkter af en ordentlig kvalitet, der holder og ser pæne ud hele dagen - ISÆR i en af de måneder, hvor man potentielt kommer til at svede som en hest! Især er det vigtigt med en god let foundation, der ikke ser ud som en maske og som IKKE løber. Og der vil jeg vove den påstand, at man er oppe i et produkt til 150 kr + før det begynder at ligne kvalitet.

Bodyshop og matas er gode bud. Mener også man kan få lagt gratis prøvemakeup i Salling. Kan være en god ide, for at se, hvordan produkterne holder efter nogen timer, også vigtigt at man ser makeuppen i forskelligt lys, både sollys og kunstigt spot (ærgeligt at ligne en million på dagen, men så ser alle billederne taget med blitz ud som om man har maske på!)

Jeg skal selv have bestilt en tid ved MAC i magasin (Århus) til en prøve-makeup. Hende der skal ordne mit hår, har anbefalet deres foundation og mascara (hun anbefalede også Dior, men SÅ rig er jeg sQ alligevel ikke :cheerleader3: ) Men jeg stoler på hende, da hun ved noget om det, så nu vælger jeg MAC.

Jeg skal gi 350 for prøvelægning incl facecard (et tegnet ansigt på papir, hvor farver og produkter bliver skrevet ned, så jeg selv eller hende der skal lægge makeuppen på dagen, kan se, hvad der blev gjort) Men køber jeg produkter for det beløb eller mere, er det gratis.

Det gode ved MAC er, at det er uddannede kosmetologer og "makeupartister" der sælger produkterne + at deres foundations fåes i RIGTIG mange nuancer, så man slipper for at blande - hvilket ofte ellers kan være nødvendigt. Andre steder, kan de bare være parfumeri uddannede og i virkeligheden ikke ane en pind om makeup, selvom de jo gladeligt påstår det.

Og når man først har investeret i nogen gode produkter og lært at bruge dem, vil man jo også få dem brugt en anden gang :thumbsupsmileyanim:

mvh Maria

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

TUSIND TAK ALLE SAMMEN FOR ALLE JERES SVAR OG IDEER!! :thumbsupsmileyanim:

Jeg tror, jeg vil aflægge Matas et besøg. Jeg må blankt indrømme - jeg ved godt, det er noget pjat - at jeg ikke ville bryde mig om at gå i Salling eller Magasin... Synes altså de der parfumedamer virker lidt...fine på den... :) Og jeg er altså VIRKELIG uvidende, når det kommer til makeup... Matas har jeg det lidt bedre med...

Miss Knudsen foreslog at undersøge, hvad en professionel koster, men jeg har besluttet, at jeg vil benytte lejligheden til langt om længe at lære at lægge en ordentlig makeup - altså ikke bare klatte lidt mascara i fjæset og den sædvanlige lysebrune øjenskygge så'n lidt hist og her på øjenlåget. Jeg har virkelig brug for at få at vide, hvilke farver der klæder mig og hvilke produkter, der gør hvad.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej

Jeg har snuset rund herinde på sitet i mange måneder nu og fået en masse dejlige råd fra alle jer andre.

Mht. til makeup, så synes jeg også det er røverdyrt at få en professionel til at hjælpe på selve dagen - det billigeste jeg har fundet koster 800 og det kan man da få enormt mange produkter for hvis bare man så har lidt snilde til selv at ordne make-uppen på bryllupsdagen.

Lige netop i dag har jeg været en tur i BodyShop i Århus, alle Bodyshopper i landet har make-up arrangementer fra mandag-torsdag efter lukketid. Man skal selvfølgelig bestille tid og man kan være op til 3 personer på en aften. Så det de ligger op til, er at man kommer med et par veninder og får råd og tips til farver og hvordan man lægger hverdags + fest makeup. Men, det rigtige gode er, at det kun koster 75 kr. pr. mand og der er ingen købstvang.

Jeg skal have min veninde med, som også er min brudepige. Så hvis jeg selv går i make-up panik på min bryllupsdag så er hun der til at hjælpe mig med farver og pensler. Og så tror jeg i øvrigt vi får en rigtig hyggelig aften på kurset.

Rigtig godt bryllup til jer alle

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej...

Jeg blev gift i august 07, og jeg er selv en make-upmongol... Jeg bor også i Aalborg og gik ind i Body Shop og sagde det som det var... Så lagde hun en flot make-up på mig og skrev ned, hvilke produkter hun havde brugt, så jeg kunne huske det og købe lidt hen af vejen... Noget havde jeg i forvejen... Det kostede ingenting, men endte med at købe make-up for ca 1000 kroner, men var også virkelig tilfreds... Jeg tog billeder af den make-up hun havde lagt og så øvede jeg mig inden brylluppet...

Knus Sigrid

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
TUSIND TAK ALLE SAMMEN FOR ALLE JERES SVAR OG IDEER!! :thumbsupsmileyanim:

Jeg tror, jeg vil aflægge Matas et besøg. Jeg må blankt indrømme - jeg ved godt, det er noget pjat - at jeg ikke ville bryde mig om at gå i Salling eller Magasin... Synes altså de der parfumedamer virker lidt...fine på den... :) Og jeg er altså VIRKELIG uvidende, når det kommer til makeup... Matas har jeg det lidt bedre med...

Miss Knudsen foreslog at undersøge, hvad en professionel koster, men jeg har besluttet, at jeg vil benytte lejligheden til langt om længe at lære at lægge en ordentlig makeup - altså ikke bare klatte lidt mascara i fjæset og den sædvanlige lysebrune øjenskygge så'n lidt hist og her på øjenlåget. Jeg har virkelig brug for at få at vide, hvilke farver der klæder mig og hvilke produkter, der gør hvad.

Jamen det er skam da også en god ide at få det med make upen lært, hvis altså det er noget du har lyst til. Jeg ville bare aldrig turde at give mig i kast med det på min bryllupsdag, og jeg er eller rimlig ferm til det. Der jeg skal hen koster det 480 kr for make up på dagen samt en prøve make up inden. Det får man i hvertfald ikke mange holdbare produkter for. :)

Held og lykke med at finde frem til den rigtige løsning så du bare bliver super smuk som en prinsesse :griner:-

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
TUSIND TAK ALLE SAMMEN FOR ALLE JERES SVAR OG IDEER!! :thumbsupsmileyanim:

Jeg tror, jeg vil aflægge Matas et besøg. Jeg må blankt indrømme - jeg ved godt, det er noget pjat - at jeg ikke ville bryde mig om at gå i Salling eller Magasin... Synes altså de der parfumedamer virker lidt...fine på den... :biggrin: Og jeg er altså VIRKELIG uvidende, når det kommer til makeup... Matas har jeg det lidt bedre med...

Miss Knudsen foreslog at undersøge, hvad en professionel koster, men jeg har besluttet, at jeg vil benytte lejligheden til langt om længe at lære at lægge en ordentlig makeup - altså ikke bare klatte lidt mascara i fjæset og den sædvanlige lysebrune øjenskygge så'n lidt hist og her på øjenlåget. Jeg har virkelig brug for at få at vide, hvilke farver der klæder mig og hvilke produkter, der gør hvad.

Jeg skrev tidligere at jeg gerne vil hjælpe :) .... Men kan godt se at der er langt fra Ålborg til Århus men du er velkommen til at kigge forbi.. Og dem i salling er altså ikke så slemme (eller fine på den) :griner:-:huh: ... Du er da lige blevet tilbudt hjælp af en af dem :oops::) ..

Jeg håber det hele løser sig for dig :huh:

Kh. Gitte k.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg skrev tidligere at jeg gerne vil hjælpe :thumbsupsmileyanim: .... Men kan godt se at der er langt fra Ålborg til Århus men du er velkommen til at kigge forbi.. Og dem i salling er altså ikke så slemme (eller fine på den) :):griner:- ... Du er da lige blevet tilbudt hjælp af en af dem :huh::) ..

Kh. Gitte k.

Jamen, jeg er skam også udmærket klar over, at der er en LANGT større sandsynlighed for, at det er mig, der er hysterisk, end at det er salling/magasin-pigerne der er "slemme" :biggrin:

Men jeg tager GERNE imod din hjælp! Jeg sender en PM, når jeg ved, hvornår jeg kommer til Århus næste gang! Og endnu engang TUSIND TAK!!

Redigeret af milisa
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Jeg har snuset rund herinde på sitet i mange måneder nu og fået en masse dejlige råd fra alle jer andre.

Mht. til makeup, så synes jeg også det er røverdyrt at få en professionel til at hjælpe på selve dagen - det billigeste jeg har fundet koster 800 og det kan man da få enormt mange produkter for hvis bare man så har lidt snilde til selv at ordne make-uppen på bryllupsdagen.

Lige netop i dag har jeg været en tur i BodyShop i Århus, alle Bodyshopper i landet har make-up arrangementer fra mandag-torsdag efter lukketid. Man skal selvfølgelig bestille tid og man kan være op til 3 personer på en aften. Så det de ligger op til, er at man kommer med et par veninder og får råd og tips til farver og hvordan man lægger hverdags + fest makeup. Men, det rigtige gode er, at det kun koster 75 kr. pr. mand og der er ingen købstvang.

Jeg skal have min veninde med, som også er min brudepige. Så hvis jeg selv går i make-up panik på min bryllupsdag så er hun der til at hjælpe mig med farver og pensler. Og så tror jeg i øvrigt vi får en rigtig hyggelig aften på kurset.

Rigtig godt bryllup til jer alle

Så tror jeg godt nok du har kigget de forkerte steder mht til pris. Jeg skal have ordnet det hele ved mie lauritz i city vest og skal som sagt give 300 for make-up

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Også body shop i aalborg har den slags ordninger ;)

Og her arbejder jeg ;) (

Og jeg vil hellere end gerne hjælpe dig med din make-up. Både prøve og måske på dagen - vi får se hvor meget du får lært ;)

Hvordan man lige kontakter hinanden her på BK ved jeg ikke ;)

Man sender en PM :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej hej

Jeg har det lige som dig...det hele skal være perfekt..

Jeg har søgt på google.dk og har fundet ud af at matas skulle være gode og ikke så dyre, the body shop lidt mere dyr og så har jeg set på en kosmetolog her i Odense hvor jeg bor....men har ikke fået priser endnu, da jeg lige skal have overstået en eksamen først, før jeg har tid til at skrive til hende.

Håber det hjalp lidt :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg synes godt nok også det er lidt dyrt at skulle give 350 for at få lagt make-up ved mac hvis man bagefter selv skal købe produkterne. Jeg skal have lagt make-up på selve dagen af en prof og skal "kun" gi 300 og så sørger hun for al make-up
Hej

Jeg har snuset rund herinde på sitet i mange måneder nu og fået en masse dejlige råd fra alle jer andre.

Mht. til makeup, så synes jeg også det er røverdyrt at få en professionel til at hjælpe på selve dagen - det billigeste jeg har fundet koster 800 og det kan man da få enormt mange produkter for hvis bare man så har lidt snilde til selv at ordne make-uppen på bryllupsdagen.

Lige netop i dag har jeg været en tur i BodyShop i Århus, alle Bodyshopper i landet har make-up arrangementer fra mandag-torsdag efter lukketid. Man skal selvfølgelig bestille tid og man kan være op til 3 personer på en aften. Så det de ligger op til, er at man kommer med et par veninder og får råd og tips til farver og hvordan man lægger hverdags + fest makeup. Men, det rigtige gode er, at det kun koster 75 kr. pr. mand og der er ingen købstvang.

Jeg skal have min veninde med, som også er min brudepige. Så hvis jeg selv går i make-up panik på min bryllupsdag så er hun der til at hjælpe mig med farver og pensler. Og så tror jeg i øvrigt vi får en rigtig hyggelig aften på kurset.

Rigtig godt bryllup til jer alle

Så tror jeg godt nok du har kigget de forkerte steder mht til pris. Jeg skal have ordnet det hele ved mie lauritz i city vest og skal som sagt give 300 for make-up

Det er da ikke dyrt, at MAC tager 350 kr for at lægge make up og rådgive! De tvinger jo ingen til at købe noget, tager bare en pris og siger at køber man for mindst det beløb, lægger de makeuppen gratis.

(du kan sandsynligvis også bestille tid til dagen, så lægger de makeuppen og tar 350 kr for det. Så det er da ikke så meget dyrere end det, du skal have gjort. (og så kan man jo endda vælge produkter for de penge samtidig))

Hvor meget makeup får du for de 300 kr? Alle resterne fra det du har fået lagt? For så er det da godtnok et bargin, må man sige.

Man får ikke ret mange kvalitets makeupprodukter for 300 kr, desværre, er min erfaring.

Jeg synes tilbuddet fra Body Shop lyder rigtig godt! Det kunne være man skulle skynde sig at overveje...

mvh Maria

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer