Askepot2008

Søster...lidt brok

6 indlæg i dette emne

Hej Alle

Vil lige have lov at brokke mig lidt og høre jeres vurdering af dette.

Jeg har en halvsøster i London. Hun er Hare Krishna, gift og har 4 børn. Hun er skilsmissebarn, min fars datter.

Hun har altid været jaloux på mig og har aldrig kunnet glæde sig på mine vegne.

I sommers var jeg gravid, og superlykkelig..vi prøver stadig. Da min søster var i DK på ferie med børnene fik hun det af vide, og ville stort set ikke snakke med mig resten af hendes ferie.

Så fik hun af vide at jeg skal giftes, og virker ligesom heller ikke overlykkelig over dette. Nærmest fornærmet.

Nu har hun så lige fortalt os alle at hun er gravid med nr. 5, og skal føde.....ja, ganske rigtigt, lige et par dage før mit bryllup...man skulle nærmest tro hun havde planlagt det, for at jeg ikke skulle have al opmærksomheden. Så det resulterer nok i, at folk på min side af familien ikke snakker om andet. Kan godt være det virker sådan lidt forkælet af mig, men sådan har hun altid gjort. Og helt ærlig, det er once in a lifetime at hendes søster skal giftes. Men det positive er at så må hun ikke flyve, så hun kommer nok ikke lige med til bryllup. Lyder nok lidt egoistisk...

Og hvis de endelig kommer med, er der jo det ved det at pga Hare Krishna, er de veganere. Og hun vil sikkert blive rigtig sur over at deres børn ikke bliver inviteret med til festen.

Nåh fik lige lukket lidt galde ud her....

Men hvad synes i? Skal jeg bare glæde mig over hendes 5. barn, og overhøre at folk vil snakke om det til vores bryllup? Hvad gør jeg hvis hun bliver sur på mig? Og hvad med maden, hvis de kommer. Hvor finder man en kok til at lave veganer mad til to gæster? Er det bare mig der er egoistisk og forkælet?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Brok du dig endelig så meget du oerhovedet har lyst til og behov for. Det skal der også være plads til herinde :balloons:

Jeg tror ikke, du behøver bekymre dig om opmærksomheden til dit bryllup. Ikke at jeg taler af erfaring, men der har da været lignende ting oppe at vende herinde før. Selvfølgelig vil der blive snakket en smule om den lille baby, men det er din bryllupsdag og det er et eller andet sted så meget mere interessant den dag, så jeg tror slet ikke gæsterne kan tænke på meget andet end det.

Angående veganer maden... Så er det altså heller ikke værre end man gør det til. Jeg er vegetar, og bekymrer mig da også nogen gange over, om det er besværligt for andre, og jeg spiser endda nogle animalske ting. Men for det meste er det absolut intet problem, hvis folk bare lige får forklaret hvad det er jeg spiser og ikke spiser. Jeg tror det samme vil være tilfældet for jeres kok. Hvis de kan lave menu til diabetikere og vegetarer, så kan de også til veganere. Kan slet ikke forestille mig andet. Og så må du jo være lidt præcis med hvad de præcis ikke spiser

Held og lykke med det hele :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Nej selvfølgelig har du al verdens ret til at brokke dig. Og forstår din irritation over at hun skal løbe afsted med opmærksomheden. Mht mad - jamen sørg for at der er noget salat, og så må de leve med det - DET ER DIT BRYLLUP, så det skal være som du vil ha det - den eneste der bør ha indflydelse er din forlovede

0

Del dette indlæg

Ja det er rart at få lukket lidt brok ud. Det gavner. JEg er ikke 100% enig med alle dine frustrationer. At din søster er gravid er dejligt for hende, og hvis hun kan planlægge en graviditet så nøjagtig er hun godt nok dygtig.

Hvis der bliver snakket om en lille baby til dit bryllup er det vel meget naturligt, der vil også blive snakket om andre ting den dag. Sådan er det jo nok bare, men jeg er sikker på at det største fokus vil være på dig og din mand. Hun kommer sikkert ikke fra England, når hun skal føde så tæt på. Det kan jeg så tilgengæld godt forstå at du er ked af. JEg ville også være meget ked af det, hvis ikke mine søstre kunne komme med, og mon ikke det er det det i bund og grund handler om. Det kunne du jo prøve at fortælle hende :thumbsupsmileyanim: .

M.h.t maden så giv hende noget salat.

Håber I finder ud af det og får en super dejlig dag med eller uden søster.

:balloons:

Louise

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Alle

Vil lige have lov at brokke mig lidt og høre jeres vurdering af dette.

Jeg har en halvsøster i London. Hun er Hare Krishna, gift og har 4 børn. Hun er skilsmissebarn, min fars datter.

Hun har altid været jaloux på mig og har aldrig kunnet glæde sig på mine vegne.

I sommers var jeg gravid, og superlykkelig..vi prøver stadig. Da min søster var i DK på ferie med børnene fik hun det af vide, og ville stort set ikke snakke med mig resten af hendes ferie.

Så fik hun af vide at jeg skal giftes, og virker ligesom heller ikke overlykkelig over dette. Nærmest fornærmet.

Nu har hun så lige fortalt os alle at hun er gravid med nr. 5, og skal føde.....ja, ganske rigtigt, lige et par dage før mit bryllup...man skulle nærmest tro hun havde planlagt det, for at jeg ikke skulle have al opmærksomheden. Så det resulterer nok i, at folk på min side af familien ikke snakker om andet. Kan godt være det virker sådan lidt forkælet af mig, men sådan har hun altid gjort. Og helt ærlig, det er once in a lifetime at hendes søster skal giftes. Men det positive er at så må hun ikke flyve, så hun kommer nok ikke lige med til bryllup. Lyder nok lidt egoistisk...

Og hvis de endelig kommer med, er der jo det ved det at pga Hare Krishna, er de veganere. Og hun vil sikkert blive rigtig sur over at deres børn ikke bliver inviteret med til festen.

Nåh fik lige lukket lidt galde ud her....

Men hvad synes i? Skal jeg bare glæde mig over hendes 5. barn, og overhøre at folk vil snakke om det til vores bryllup? Hvad gør jeg hvis hun bliver sur på mig? Og hvad med maden, hvis de kommer. Hvor finder man en kok til at lave veganer mad til to gæster? Er det bare mig der er egoistisk og forkælet?

Hej..

Prøv lige at se denne tråd.. Der er også en gravid søster og en masse meninger..

http://bryllupsklar.dk/forum/index.php?showtopic=44754

Og selvfølgelig er det ok at brokke sig.. Man kan jo heller ikke styre, hvad man føler, men...

Hvis du vil høre min ærlige mening, så ja.. Du er nok lidt egoistisk! Ligefrem at sige, at det positive er, at så kommer hun nok ikke.. :thumbsupsmileyanim: Var det så ikke bedre ikke at invitere hende, for så har du vist slet ikke lyst til at se hende?

Men jeg vil så også berolige dig med, at et "5. barn" med garanti ikke kommer til at tage ret meget opmærksomhed på din bryllupsdag, hvor alt drejer sig om dig og din mand! Som du kan se i den anden tråd, har jeg været til bryllup med en tre uger gammel baby uden næsten at lægge mærke til denne.. Derudover kan jeg fortælle, at vi for 3 måneder siden fik vores nr. 2, og der har allerede været meget mindre interesse end ved den første.. Så jeg tvivler på, at folk vil gå ret meget op i, at hun skal have nr. 5..

Mht. maden. Hvis I har hyret en ordentlig kok, burde det ikke være noget problem overhovedet. Der er næsten altid nogen, der skal have speciel forplejning pga. allergi eller religion eller andet..

Nå, men det var bare min mening. Prøv at vis at du er større end din søster - på den måde at du glæder dig på hendes vegne - i modsætning til, hvad hun gør på dine..

Håber ikke, min indlæg er for hårdt! :balloons:

Janne.

0

Del dette indlæg

Hvis det kan hjælpe lidt havde vi en lille gut på 8 dage med til vores bryllup og en lille pige på 4 måneder og hverken min mand eller jeg følte at de var centrum på nogen måde. Det skal også siges at forældrene selv var indstillet på at de små ikke skulle tage noget opmærksomhed fra os.

Synes ihverfald det fungerede fint.

Knus fra

ViTo

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer