Guest piggalop

Hvilken vandfast mascara

19 indlæg i dette emne

Hej

Jeg har købt min allerførste vandfaste mascara. Det er en Estee Lauder til 185 kroner. Og den er bare IKKE særlig god. Man kan overhovedet ikke se, at man har taget mascara på. Selve børsten efterlader mere mascara på mine øjenlåg end på vipperne. Øv hvor er jeg træt af at have brugt 185 kroner på en dyr og ubrugelig mascara. Normalt bruger jeg Max Factors mascara, som ikke er vandfast, men jeg tænkte, at jeg hellere måtte købe en vandfast til brylluppet.

Er der nogen af jer, der kan anbefale en god vandfast mascara, der også giver flotte, lange vipper?

Bettina

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes også, at det er svært at finde en god mascara.

Min favorit er L'Oreals Panoramic Curl, da den buer mine vipper mere end almindelige mascara. Den fås i både vandfast og ikke-vandfast.

Jeg har lige fået en fra Lancome, der hedder L'extreme. Den er også god, men den fra L'Oreal er stadig favoritten.

Dem på billederne er de ikke-vandfaste, men så kender du/I formen på flagonerne

Lancome

post-23625-1204288621.jpg

L'Oreal den ikke-vandfaste

post-23625-1204288628.jpg

L'Oreal den vandfaste

post-23625-1204288856.jpg

Redigeret af Pernille §:)
0

Del dette indlæg

Jeg måtte lige styrte ud og afprøve den, jeg har indkøbt, for ikke og sidde med samme problem på lørdag - at mascaraen viser sig at være elendig.

Jeg har købt en mascara fra MAC - splashproof lash - til 105 kr

Det er nu ikke den bedste jeg har prøvet, og jeg vil ikke anbefale den hvis man seriøst har brug for bue og fylde, men den klumper og klatter ikke, heller ikke i andet lag.

Jeg fik den anbefalet, men vælger den nok ikke igen! Kunne bedre li min gamle, fra GOSH, hvor jeg købte tre for 99 i en taxfreeshop under en ferie...

mvh maria

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Som total ZILLA-tøz.... Favoritter er Lash Queen fra HR og Dior Show fra Christian Dior. De begge fås i vandfaste....

Som materilaist vil jeg give lidt gode råd, i kan tage dem til jer eller lade være... Men har af erfaring oplevet at de fleste tager i mod dem fordi det var noget de ikke vidste før...

1. Vandfast mascare er lidt mere våde i konsistenten, husk at de skal fjernes med øjen-makeup-fjerner der indeholder olier. På grund af den våde konsistent kan den som nogen har oplevet klatte.

2. Alle andre mascare er 99,9 % tårrefaste, det vil sige man sagtens kan græde lidt, gå ude i let regnvejr, det vigtigste er at man ikke begynder at tvære øjnene ud i hele ansigtet. (Jeg er selv bedst favorit af dem, og skal også have sådan en på til mit bryllup).

3. Man anbefaler mascare fra mund til mund, fra veninde til veninde, men vi er hver i sær os egen, og det er mascarene også, altså skal vi ikke regne med den du kan lide også er den din veninde kan lide. Meget vigtigt man vudere selv hvad man har brug for, a.tså er det længde, fylde, buede...ect...

Desuden behøver en dyr mascare ikke at være bedre end en billig mascare, igen vi er hver vores egen.

4. En mascare der bliver brugt hver dag holder ca. 2-3 mdr. Derefter siger man den er for gammel, og det er på grund af bakterierne, og udtørring fra luft der kommer i hylsteret når vi åbner og lukker. Man oplever tit at man kommer ind og synes lige man har købt denne mascare og nu er den allerede tørret ud, men det er meget ormalt efter 2-3 mdr hvis man bruger den hver dag. Og husk derfor heller ikke at pumpe mascare, den vil bare ud tørre hurtigere. Lige så snart man dypper mascare, er der et nyt lag på, der kommer ikke mere på fordi man dypper den flere gange!!!

Håber ikke at man ser dette som kritik, men tværtigmod som en hjælp.... ;) :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

jeg sværger til ysl volume effect faux cils.... den koster vidst 215 kr... når man først har prøvet den går man ikke tilbage :thumbsupsmileyanim: jeg har prøvet alt fra diorshow, helena osv. til netto´s men intet overgår denne (indtil videre) lige et tip yderligere så lad være med at gå med mascara et par dage før brylluppet (jeg ligner noget der er løgn uden men man må vel ofre lidt for sit bryllup;0) ) det gør dine vipper mere bløde og bøjelige og gør det lettere at ligge en pæn mascara... vendt mellem 20 til 30 sekunder med at ligge næste lag på (jo flere lag jo mere dybde og længde får du) og ugen inden få farvet dine vipper for uanset hvor god en mascara du har får du den aldrig helt ind til vippekanten og farven giver lige det sidste i længden... bare et godt råd herfra :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Jeg bruger ALTID vandfast mascara, da sveden i min hud opløser alm. mascara - med sorte rande under og over øjnene til følge.

Min erfaring er, at det ikke kan betale sig at investere i de dyreste mascaraer, da de ikke er bedre end de billigere mærker.

L'Oréal laver en super forlængende og meget, meget holdbar vandfast mascara: "Double Extension" til 135 kr.

Der er børste i "begge ender", og man kommer først lidt af det hvide mascara på vipperne og straks efter (det hvide behøver ikke tørre først) det almindelige sorte mascara ovenpå. Det virker fantastisk!

Knus, Dinah

0

Del dette indlæg

Hej Piger.

Jeg bruger altid Guerlain Maxi Lash. Jeg synes mascaraen giver flotte vipper og en god sort farve.

Og bruger den altid når jeg er ude og lægge makeup.

Men hvis du gerne vil have lange vipper, hvorfor får du så ikke sat kunstige vipper på.

Det gør vi inde hvor jeg arbejder, du kan læse om det på hjemmesiden.

www.miragespa.dk

Ser ret flot ud og man kan ikke se at vipperne er kunstige.

MVH

Maria

Redigeret af MariaE
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har også forsøgt mig med en masse af de dyre, den sidste var en fra elizabeth arden som jeg brugte to gange og så fik den ellers lov bare at tørre ud - slet slet ikke pengene værd.

Jeg stod en dag og skulle bare have en i farten da jeg var på ferie og der havde de maybeline xxl på bud til 50kr hvilket jo er til at overkomme og må sige at det er den bedste jeg nogensinde har prøvet, den har jeg nu brugt det sidste par år.

Men har lige idag købt den der doble fra l'oreal for at prøve den for den var nemlig også på bud til 60kr

0

Del dette indlæg

fortvivl ikke søde

måske behøver din dyre indkøbte mascara ikke at gå tabt.

Min mascara betyer meget for mig i min dagligdag, og jeg bruger en del tid på at ligge den perfekt så det er rigtig markant. Det er bare ikke muligt at gøre på samme måde med en vandfast da den er mere "våd" i det. Så det jeg gjorde den dag ( i samråd med min makeup artist) var at ligge den alm ikke vanfaste først som jeg plejede, lade den tørre nogenlunde for så at runde af med den vandfaste hvor jeg var obs på at dække godt. Kan fortælle at efter brudevalsen holdt jeg tale for min mand og jeg tudede hele vejen igennem, og bagefter var der intet mascara overhovedet på min kind trods det sene tidspunkt og de mange tårer så det virker :cheerleader3:

med venlig hilsen

Hanne

0

Del dette indlæg

Hej Bettina

Min veninde blev gift sidste år og havde samme problem med at en vandfast mascara ikke giver det bedste resultat.

Hun fik anbefalet en Fix' Mascara fra Clarins, som du kommer oven på din foretrukne mascara. Så bliver den nemlig vandfast.

Jeg har selv købt den, og jeg synes den er rigtig god. Den kan også bruges til at fixere øjenbryn med.

Den koster 150 kr, men det er pengene værd.

Håber det kan hjælpe!

Venlig hilsen

Brud27

Hej

Jeg har købt min allerførste vandfaste mascara. Det er en Estee Lauder til 185 kroner. Og den er bare IKKE særlig god. Man kan overhovedet ikke se, at man har taget mascara på. Selve børsten efterlader mere mascara på mine øjenlåg end på vipperne. Øv hvor er jeg træt af at have brugt 185 kroner på en dyr og ubrugelig mascara. Normalt bruger jeg Max Factors mascara, som ikke er vandfast, men jeg tænkte, at jeg hellere måtte købe en vandfast til brylluppet.

Er der nogen af jer, der kan anbefale en god vandfast mascara, der også giver flotte, lange vipper?

Bettina

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg sværger til ysl volume effect faux cils.... den koster vidst 215 kr... når man først har prøvet den går man ikke tilbage :cheerleader3: jeg har prøvet alt fra diorshow, helena osv. til netto´s men intet overgår denne (indtil videre) lige et tip yderligere så lad være med at gå med mascara et par dage før brylluppet (jeg ligner noget der er løgn uden men man må vel ofre lidt for sit bryllup;0) ) det gør dine vipper mere bløde og bøjelige og gør det lettere at ligge en pæn mascara... vendt mellem 20 til 30 sekunder med at ligge næste lag på (jo flere lag jo mere dybde og længde får du) og ugen inden få farvet dine vipper for uanset hvor god en mascara du har får du den aldrig helt ind til vippekanten og farven giver lige det sidste i længden... bare et godt råd herfra :cheerleader3:

Her må jeg holde med frøkenlækkerrøv.. jeg elsker min mascara fra YSL, jeg fik den i gave, og har ikke brugt andet siden.

Har også en concealer fra samme mærke som også er fantastisk at have i tasken på dagen.

0

Del dette indlæg

For mig virker L'oreals Voluminous x 4 helt i top. På mig bliver den markant, men den skal lige igang først - dvs. efter ca. 1 uges brug begynder den at give mere, og så bruger jeg alligevel på til 4 lag.

Men den SIDDER, og det er vigtigt, hvis jeg pludselig skal ud at svømme med ungerne :thumbsupsmileyanim:

Og hey, den er temmelig billig, normalt kr. 120,- og på bud kr. 69,-

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer