Guest Annika1974

Forlovelse

10 indlæg i dette emne

Hej.

Jeg har et spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe mig med. Hvordan foregår det rent praktisk, når man skal forloves? Jeg mener, min opfattelse er at hvis man bliver forlovet, siger man samtidig ja til at blive gift. Er det rigtigt? Hvis det er tilfældet, skal den der frier ned på knæ (iflg. traditionen), men hvad så med ringen? Får man så ringen HER, eller går man ned og vælger een bagefter? Det første er mest romantisk, men hvis man vælger ringen sammen, får man een begge parter synes om....

Det er meget forvirrende synes jeg. Og det skal jo helst være rigtigt første gang, da jeg satser på at beholde min dejlige kæreste resten af livet.

Annika

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Annika!

Ja, jeg kan godt forstå din forvirring, for efterhånden er det vel blevet meget forskelligt, hvad folk gør. Nu ved jeg ikke om der er en helt rigtig måde at gøre det på, men i tidernes morgen var det vel sådan, at når manden friede til sin kvinde, så sagde hun "ja" til ægteskab, som vel egentligt helt skulle indgås inden for et års tid. Det med ringen tror jeg måske er en amerikansk tradition, som vi langsomt har taget til os... Hvor jeg skriver! Der må være nogen herinde, der ved det bedre end mig...!?

Summer :):):)

0

Del dette indlæg

Når man forlover sig siger traditionen at man skal giftes inden for 1 år. Dette har vi ikke selv overholdt, og ved at der er mange der ikke gør det i dag.

Det vi gjorde var at vi havde snakket om at blive forlovet og havde fundet ringe som blev graveret med navne og dato. Da vi var ude at spise fik jeg ringen af kæresten. Der gik ca. 2½ år inden han faldt ned på knæ og friede, her havde han roser i hånden, men ingen ring. Det kom lidt som en overraskelse for mig.

Min veninde og hendes (nuværende) mand blev forlovet lang tid før deres bryllup (4-5 år). Selve frieriet overraskede hende, da han faldt på knæ for hende hjemme. Han havde udvalgt en ring, men havde ikke fået graveret eller ændret i den, så den kunne leveres retur, hvis det ikke var den rigtige størrelse, udseende eller hun sagde nej.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Jeg fik et gavekort til diamantpusheren i fødselsdagsgave med bud om, at jeg "da kunne købe, hvad jeg lystede", men han syntes, vi skulle købe ringe for pengene.

Som sagt, så gjort.

Min gemal betegner forlovelsesringene og selve forlovelsen som "leje med forkøbsret" http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/laugh.gif - hvilket det jo også er.

Selve forlovelsen fejrede vi af tre omgange:

1 - vores helt private tur ned til guldsmeden, - jeg skal hilse og sige, det er fedt at være med til at vælge!

2 - forældre/svigerforældre til et lille glas om eftermiddagen og middag hos den lokale "kineser".

3 - hele familien den efterfølgende weekend til mad og behørig beundring af ring.

Det var ret okay.

Vi havde ikke planlagt en dyt, og det var hyggeligt, festligt og dejligt!

:hjerte: KarenV

0

Del dette indlæg

Det helt utrolige skete for mig, min kæreste havde planlagt det hele med fakler og et flammende hjerte, som han selv havde smedet - til stor fornøjelse for hans smedekolleger :lol: . Alt dette foregik foran den kirke, som vi skal giftes i. Han havde selv lavet en ring til mig, men da han ikke var sikker på størrelsen, havde han faktisk lavet 3 http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/iloveyou.gif .

Efterfølgende gik vi sammen ud for at vælge ringe... :specool:

KH

Mette

0

Del dette indlæg

Hej Annika.

Det er svært at fortælle hvordan traditionerne er i dag, da der, som jeg ser det, ikke rigtig er nogen traditioner...men snarere lige så mange forskellige måder at gøre det på, som der er forlovede par i DK http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

Da min kæreste friede til mig, faldt han på knæ og vi var derefter inde for at vælge ringe sammen. Vi valgte dengang at vi ville genbruge ringen til brylluppet og fik derfor ikke sat nogen dato i. Ringene er istedet for indgraveret: En begyndelse, og så datoen for den dag vi blev kærester.

Nu 3 år efter frieriet, har vi fundet pengene til at holde bryllup for. For at lave et lille nummer ud af det hele, surprisede jeg ham med en overnatning på herregård, hvor jeg friede til ham og vi satte en dato for brylluppet :hjerte:

Så hvis du pønser på at fri til kærsten, så gør som du lyster og følg dit hjerte.

Go for it!

KH Rikke

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:song: Tror at det er meget individuelt hvad folk gør.. Traditionen siger at manden skal fri (på knæ) og man skal giftes inden for at år, men idag er der vist ingen regler. Min kæreste friede til mig på knæ uden ring. Jeg sagde ja også gik vi ned til guld smeden og valgte nogle forlovelses ringe.

Vi blev forlovede den 14/03/03 men skal først giftes den 19/06/04 så vi over holder altså heller ikke det med det ene år, det syntes vi blev for presset.

Med hensyn til ringen ved jeg ikke hvad alle andre gør, men vi valgte en billing løsning på forlovelses ringe, og nu har vi så lige valgt de DYRE ringe vi skal have på resten af vores dage :specool:

Skal lige indskyde at jeg før har været forlovet, men der var vi enige om det var en forlovelse og ikke giftemål. Et potieltal gifte mål om nogle år hvis det nu holdte... det gjorde det ikke!! Så det var da godt jeg kun sagde ja til forlovelse og ikke gifte mål med ham http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/laugh.gif

0

Del dette indlæg

Hejsa:-)

Her hos os, gik min skønne kæreste :hjerte: direkte til frieriet http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif på vores 44 mdrs. dag. Og vi gifter os d. 15. maj 2004, 3 dage før vores 4 års kærestedag:)

så ingen lange forlovelser her :lol::o:lol:

Vi har sammen været ude for, at vælge vores vielsesringe.

Hilsen

Rikke

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer