trine123

Papir til invitationerne !

8 indlæg i dette emne

Hejsa

Hvad er jeres erfaring med selv at lave invitationer......og bordhæfter

Hvor kraftig papir bruger I ?

Kan man printe på begge sider ?evt hvor kraftigt skal det så være.....(det man kalder 100 er det for tyndt ?)

Kan man "nemt" printe på papir med lidt struktur i ?

Trine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har brugt 100gr. papir til mine... og det må ikke være tyndere hvis man vil printe på begge sider (siger min erfaring)

Hej Mette

Kan godt huske dine MEGET, MEGET SMUKKE invitationer.

Men det papir du brugte der, var der lidt struktur i, eller helt glat....?

I Bog&Ide mente de nemlig, at det kunne være et problem at printe på noget papir som ikke er helt glat.

Ved du noget om dette ?

Mange hilsner

Trine

0

Del dette indlæg

Jeg har brugt 100gr. papir til mine... og det må ikke være tyndere hvis man vil printe på begge sider (siger min erfaring)

Hej Mette

Kan godt huske dine MEGET, MEGET SMUKKE invitationer.

Men det papir du brugte der, var der lidt struktur i, eller helt glat....?

I Bog&Ide mente de nemlig, at det kunne være et problem at printe på noget papir som ikke er helt glat.

Ved du noget om dette ?

Mange hilsner

Trine

Jeg startede med at printe på noget helt glat, men på vores lille hjemme-printer gav det en del problemer. Så jeg købte noget ganske almindeligt 100 gr. papir og prøvede det, men det var også et problem på vores printer... Indtil jeg fandt ud af at jeg kunne printe i høj kvalitet (under indstillinger når man printer) så blev det bare super godt.

Jeg ved fra panduro, at på deres pakker med papir med struktur står der om det kan komme i printeren og i hvilken slags...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej.

I panduro kan du købe al slags specialpapir, og der står på pakken om det egner sig til at printe på. Jeg har selv lavet mine indbydelser, og det inderste blev printet på noget kraftigt perlemorspapir. Det gav en flot effekt.

Skal lige se om jeg kan finde et billed.

Det er måske lidt svært at se........

post-28907-1208934135.jpg

post-28907-1208934278.jpg

0

Del dette indlæg

Min erfaring er, at det kommer meget an på printeren hvad man kan printe på...

Vi er selv i gang med invitationer på 100 g. papir (med lidt struktur/"glimmer-effekt") og inder bruger vi tyndt meget papir med struktur. Jeg var meget skeptisk mht til det tynde papir, men min kommende har en super printer til alle sine fotos, så det var slet ikke noget problem :rolleyes:

Vi havde også overvejet et lidt tykkere papir til ydersiden, men det vi havde fundet ville blive ALT for tykt - nærmest som karton!

Pøj pøj med det kreative!

0

Del dette indlæg

Tak for jeres råd..........

mmmhhh tænker lige på om jeg skulle prøve med 100gr. papir,

da jeg også er lidt bange for at det ellers bliver for kraftigt.

Håber så, at jeg kan finde noget 120 gr. papir som er magen til, så jeg kan lave gaveæsker der passer til invitationerne og bordhæftet.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer