Guest Fia1979

Vil du med jeg skal afsted

8 indlæg i dette emne

Jeg skal torsdag kl 12 til søndag kl ca 14, passe en masse dejlige nydenostiseret damp børn mellem 1 og 12 år samt deres søskende, mens deres forældre får undervisning.

Det er frivilligt arbejde, så jeg får ingen løn. Men kost, losi og transportudgifterne dækket, samt en masse fantastiske oplevelser med en masse skønne unger (ink. min ejen).

Det er hvad jeg skal bruge min ferie på og jeg er meget forventingsfuld. Og jeg glæder mig sådan til at se glæden i min datters ansigt når hun skal have afvide at vi skal afsted igen.

Jeg har selv været frivillig leder siden jeg var 16 år. Min datter har været med som lederbarn siden hun var 1½ år (hvilket jeg dog vil sige er for lille, der er lettere når de er lidt ældre). Og hun er derfor opfostret med at det er okay at være anderledes og at vi hjælper hinanden.

Det har for os også været vores måde at holde ferie på, da vi ikke havde så mange penge. For så havde vi alligevel noget at se frem til i weekender og ferier, samt noget at fortælle om i skolen når vi kom hjem.

Nu skal vi afsted igen om 2 dage (den 1-4 maj), men vi mangler 5 medledere. Så er det noget for dig, så skriv lige en pm.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

lidt mere om stedet:

Det ligger på næsen af danmark og er et centr for integration af handicappedebørn. det lyder så fint og det er det også Det hele er båret af frivilligehænder og støtte fonde.

Vi har et fint center med 3 bohuse hvor familierne bor med deres børn. I hvert hus er der et fællesrum med lille the køkken og en stor legemadras til børnene.

I hovdebygningen er der en hygge pejsestuge, en fordragssal (det er der forældrene leger sammen) og spisesal med tilhørende kokke.

Tilsidst er der et kæmpe udearial med skov og 2 legepladser. Samt en indensdørs svømmehal.

Her går det så ud på at forældre og børnene møder nogle der er i samme sitiration og der ved for et nætværk der ved hvordan de har det (lidt lige som sm).

Forældrene bliver undervist i fx at takle det at have et barn med adhd eller hvordan slipper man den skyldføgelse der let følger med det at have en handicappetbarn.

Målet for de handicappede børn er at de skal ud og møde nogle rigtige mennesker, muren, sælgeren, bankdamen m.m. Så de bliver set som de børn de er og derved møder en ikke så pædagogisk verden.

På den måde bliver det også mere almindeligt for bankdammen og slagteren at møde et handicappet menneske. og der ved kan det være at næste gang de ser en i en kørestol eller et barn der smider sig ned på gulvet i en butik, kan se bag sitirationen og der ved reagerer mere hensigtmæssigt. Der ved bedre integration.

Til sidst er der søskende som ofte er det overseet led. De har det ofte vildt svært ved at være en del af en familie der altid skal tages hensyn til. Og de bliver tit lidt tilsidesag pga. den handicappede søskende ofte tager eller får alt opmærksomhedden.

Disse børn blomster ofte så meget der oppe, ved af møde andre søskende der står i samme sitiration og ved at være et sted hvor det nærmest er "normalt" at man har et familiemedlem der har et handicap.

Nogle gange laver vi lejre for kun denne gruppe, hvor det er legalt at sige jeg er træt af min søster eller bror og det er hårdt for mig. Der er til med nogle der bruger H ordet, og er så glade for det endeligt er noget der lytter til dem.

Teapidelen er jeg ikke ret tit inde over, vil hellere bare lege med børnene mens deres forældre om formiddagen og om eftermiddagen er til undervisning. Og det er også den del vi mangler hjælp til. Det andet er der 2 ansvarligeledere der tager sig af.

Så man skal bare komme som man er, med en tandbørste under armen og hjælpe med at passe børn. På denne lejer er det børn med adhd så vi deler os nok op i mindre grupper. Man vil aldrig komme til at stå med noget man ikke magter, og plejedelen er minimal.

Man skal mere være frisk til at cykle en tur på tandemen eller lege politi på monncar. Dette er børn med gang i så løbesko er en god ting.

Vi har en værkstedsgård vi bruger en del til de små da der er et legerum og til de støre er der et værksted til fx at lave perler eller bjolser.

0

Del dette indlæg

Desværre har jeg ikke mulighed for at deltage.

Men jeg synes, det er flot, at du tager afsted og samtidig har overskud til at søge efter flere frivillige.

Danmark er heldigvis et land for frivilligt arbejde trives - og som man siger "arbejdet bærer lønnen i sig selv". Det er i rigtig mange sammenhænge rigtigt. Som regel får man mere retur end man giver.

Hav en rigtig god "ferie".

goodbyehansen

0

Del dette indlæg

Jeg kan desværre ikke deltage denne gang...

Men med et lidt længere varsel næste gang, så synes jeg det lyder enormt spændende, og vil rigtig gerne med på et tidspunkt :thumbsupsmileyanim:

Ved du allerede nu om der kommer andre forlængede weekender/ferier hvor det bliver arrangeret i?

Lige præcis i sommerferien har jeg jo så lige et bryllup der skal afholdes, men ellers... ;)

Jeg ved ikke hvor meget I har med indvandrere-børn og gøre i et projekt som dette. Jeg taler egyptisk, og forstår også andre dialekter hvis de taler langsomt, og jeg ville selvfølgelig gerne stille mine tolke-evner til rådighed over sådan en weekend, hvis det er noget der kunne være brug for :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Desværre har jeg ikke mulighed for at deltage.

Men jeg synes, det er flot, at du tager afsted og samtidig har overskud til at søge efter flere frivillige.

Danmark er heldigvis et land for frivilligt arbejde trives - og som man siger "arbejdet bærer lønnen i sig selv". Det er i rigtig mange sammenhænge rigtigt. Som regel får man mere retur end man giver.

Hav en rigtig god "ferie".

goodbyehansen

Du har ret det er faktisk af lidt igoistiske grunde jeg tager af sted gang på gang.

Jeg får selv så meget ud af at give de her familier tid til at være familier. Børnene er skønne og forældrene er så over taknemmelige at man lige frem kan se det gør en forskel for dem.

Min ejen datter som er enebarn har også lært en masse ved at være med der nede fx. vise hensyn, være tulerant og at hjælpe andre. Det er super gave hun nu får med i begasen.

0

Del dette indlæg

Men med et lidt længere varsel næste gang, så synes jeg det lyder enormt spændende, og vil rigtig gerne med på et tidspunkt :cheerleader3:

Ved du allerede nu om der kommer andre forlængede weekender/ferier hvor det bliver arrangeret i?

Lige præcis i sommerferien har jeg jo så lige et bryllup der skal afholdes, men ellers... ;)

Jeg ved ikke hvor meget I har med indvandrere-børn og gøre i et projekt som dette. Jeg taler egyptisk, og forstår også andre dialekter hvis de taler langsomt, og jeg ville selvfølgelig gerne stille mine tolke-evner til rådighed over sådan en weekend, hvis det er noget der kunne være brug for :blink:

Vi mangler tit ledere til weekender eller sommerlejer.

Du kan se kallenderen her: http://pcleder.org/menu2.aspx

Ellers kan du læse mere om hvad det indebære Her:

http://pcleder.org/default.aspx?id=page1

Med hensyn til sprog, er alle velkomne. Så er der nogen der slet ikke taler dansk har de som regl tolk med. Den største kvalifikation man kan have er løsten, og den lyder det til du har :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af Fia1979
0

Del dette indlæg

Men med et lidt længere varsel næste gang, så synes jeg det lyder enormt spændende, og vil rigtig gerne med på et tidspunkt :cheerleader3:

Jeg ved ikke hvor meget I har med indvandrere-børn og gøre i et projekt som dette. Jeg taler egyptisk, og forstår også andre dialekter hvis de taler langsomt, og jeg ville selvfølgelig gerne stille mine tolke-evner til rådighed over sådan en weekend, hvis det er noget der kunne være brug for :blink:

Vi mangler tit ledere til weekender eller sommerlejer.

Du kan se kallenderen her: http://pcleder.org/menu2.aspx

Ellers kan du læse mere om hvad det indebære Her:

http://pcleder.org/default.aspx?id=page1

Med hensyn til sprog, er alle velkomne. Så er der nogen der slet ikke taler dansk har de som regl tolk med. Den største kvalifikation man kan have er løsten, og den lyder det til du har :thumbsupsmileyanim:

Jeg vil helt sikkert læse lidt mere om det og se nærmere på det :bestwishes:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer