Jyden

Nyt slør, nye udfordringer 1

40 indlæg i dette emne

Jeg har købt en ny kjole pga vægttab, og med jagten på en ny kjole fulgte jagten på et nyt slør. Fandt et slør, som er enkelt og passer rigtig godt til både kjolen og mig.

Selve sløret har jeg styr på at lave selv, det er bare foldningerne ved kammen har jeg luret noget på. Er der nogen, som har tip til, hvordan man laver det pænt? På købe-sløret var det foldet om kammen, så det var helt glat og fint på overfladen - altså ikke bare "rynket" sammen.

Hjæææælp, kære gør-det-selv-zillaer. :loveboard:

Redigeret af Jyden
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt en ny kjole pga vægttab, og med jagten på en ny kjole fulgte jagten på et nyt slør. Fandt et slør, som er enkelt og passer rigtig godt til både kjolen og mig.

Selve sløret har jeg styr på at lave selv, det er bare foldningerne ved kammen har jeg luret noget på. Er der nogen, som har tip til, hvordan man laver det pænt? På købe-sløret var det foldet om kammen, så det var helt glat og fint på overfladen - altså ikke bare "rynket" sammen.

Hjæææælp, kære gør-det-selv-zillaer. :loveboard:

Det er lige før det ikke kan betale sig at lave et selv, nån man kan købe et til stort set samme småpenge, med præcis den afslutning på kammen som du ønsker. kik på mit stort og billigt udvalg på www.ewas-brudetilbehor.dk og se om du finder noget lige så billigt som gør det selv udgaven.

Ewa

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg har købt en ny kjole pga vægttab, og med jagten på en ny kjole fulgte jagten på et nyt slør. Fandt et slør, som er enkelt og passer rigtig godt til både kjolen og mig.

Selve sløret har jeg styr på at lave selv, det er bare foldningerne ved kammen har jeg luret noget på. Er der nogen, som har tip til, hvordan man laver det pænt? På købe-sløret var det foldet om kammen, så det var helt glat og fint på overfladen - altså ikke bare "rynket" sammen.

Hjæææælp, kære gør-det-selv-zillaer. :loveboard:

Det er lige før det ikke kan betale sig at lave et selv, nån man kan købe et til stort set samme småpenge, med præcis den afslutning på kammen som du ønsker. kik på mit stort og billigt udvalg på www.ewas-brudetilbehor.dk og se om du finder noget lige så billigt som gør det selv udgaven.

Ewa

Ej, helt rigtig er det vist ikke, man kan jo lave et slør for under 100 kr selv alt inkl....og er altså ikke det mest besværlige...det er bare lige at lurer metoderne for det man gerne vil have...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Milla, nu kom du mig i forkøbet mht. svar på det med prisen. Jeg har nemlig også regnet mig frem til pris på max. 100,- (inkl. en pose slik til undervejs :loveboard: )

Ewa, jeg holder mig normalt til princippet om, at man ikke skal sige noget, hvis man ikke har noget godt at sige. For en sjælden gangs skyld vil jeg dog lade princip være princip og komme med min uforbeholdne, personlige mening.

Al respekt for, at du har en forretning, du skal køre, men

1) jeg efterspurgte hjælp til "gør-det-selv-slør" - ikke et sted at købe slør.

2) det ville klæde dig og din geschäft, hvis du ikke kom med reklame i samtlige af dine svar her på BK.

Ovennævnte må endelig ikke forveksles med, at din lyst til at hjælpe andre naturligvis er yderst prisværdig!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Milla, nu kom du mig i forkøbet mht. svar på det med prisen. Jeg har nemlig også regnet mig frem til pris på max. 100,- (inkl. en pose slik til undervejs :loveboard: )

Ewa, jeg holder mig normalt til princippet om, at man ikke skal sige noget, hvis man ikke har noget godt at sige. For en sjælden gangs skyld vil jeg dog lade princip være princip og komme med min uforbeholdne, personlige mening.

Al respekt for, at du har en forretning, du skal køre, men

1) jeg efterspurgte hjælp til "gør-det-selv-slør" - ikke et sted at købe slør.

2) det ville klæde dig og din geschäft, hvis du ikke kom med reklame i samtlige af dine svar her på BK.

Ovennævnte må endelig ikke forveksles med, at din lyst til at hjælpe andre naturligvis er yderst prisværdig!

He he ja det er med at være hurtig. Min mor vil meget gerne lave mit slør (uddannet brudesyerske) da vi kiggede på materialer ramte vi også nogenlunde 100 alt efter hvor langt det skal være.

Brudetyl kan købes til 40 kr/m og kammen kan man jo få til omkring 10 kr...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Milla, nu kom du mig i forkøbet mht. svar på det med prisen. Jeg har nemlig også regnet mig frem til pris på max. 100,- (inkl. en pose slik til undervejs :loveboard: )

Ewa, jeg holder mig normalt til princippet om, at man ikke skal sige noget, hvis man ikke har noget godt at sige. For en sjælden gangs skyld vil jeg dog lade princip være princip og komme med min uforbeholdne, personlige mening.

Al respekt for, at du har en forretning, du skal køre, men

1) jeg efterspurgte hjælp til "gør-det-selv-slør" - ikke et sted at købe slør.

2) det ville klæde dig og din geschäft, hvis du ikke kom med reklame i samtlige af dine svar her på BK.

Ovennævnte må endelig ikke forveksles med, at din lyst til at hjælpe andre naturligvis er yderst prisværdig!

He he ja det er med at være hurtig. Min mor vil meget gerne lave mit slør (uddannet brudesyerske) da vi kiggede på materialer ramte vi også nogenlunde 100 alt efter hvor langt det skal være.

Brudetyl kan købes til 40 kr/m og kammen kan man jo få til omkring 10 kr...

Det er da dyrt for tyll 40kr, hvor koster det så meget?

Og så er det jo lige om man så kan afslutte det lige så pænt som på købeslør. De producenter har jo sine metoder og jeg har endnu ikke set et hjæmmelavet slør der har ligeså pænt afsluttet som et købt. Og jeg har set rigtig mange hjemmelavet udgaver. Men mange går heller ikke så højt op i at det skal afsluttes pænt - bare det er billigt, det skal jo alligevel gemmes under hårt som oftest.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Milla, nu kom du mig i forkøbet mht. svar på det med prisen. Jeg har nemlig også regnet mig frem til pris på max. 100,- (inkl. en pose slik til undervejs :loveboard: )

Ewa, jeg holder mig normalt til princippet om, at man ikke skal sige noget, hvis man ikke har noget godt at sige. For en sjælden gangs skyld vil jeg dog lade princip være princip og komme med min uforbeholdne, personlige mening.

Al respekt for, at du har en forretning, du skal køre, men

1) jeg efterspurgte hjælp til "gør-det-selv-slør" - ikke et sted at købe slør.

2) det ville klæde dig og din geschäft, hvis du ikke kom med reklame i samtlige af dine svar her på BK.

Ovennævnte må endelig ikke forveksles med, at din lyst til at hjælpe andre naturligvis er yderst prisværdig!

Svar til 1 du tror vel ikke at der er en lev. der vil ud med hvordan man laver afslutningen???? Har endnu ikke set nogen private der har kunnet lave det så pænt som prof. Og jeg har set mange hjemmelavet slør. Men er afslutningen så vigtig. det bliver vel ikke at de når man har det i håret alligevel

Svar til 2 Du må åbenbart læse udelukkede de indlæg der kan have noget at gøre med tilbehør. Detr vil være rart at du ikke udtalte dig uden at der var hold i det. Korrektion, nej hvis jeg gør opmærksom på mig selv er de kun i de produktmæssigt relevante indlæg. Men har svaret på rigtig mange indlæg det overhovedet ikke har noget med mit firma at gøre og hvor det heller ikke bliver nævnt. Da jerg har mange års erfaring inden for brudebranchen både med kjoler og tilbehør, er det tit man kan hjælpe andre med sin viden.

Så venligst fremover undersøg sagebn nærmere inden du udtaler dig

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt en ny kjole pga vægttab, og med jagten på en ny kjole fulgte jagten på et nyt slør. Fandt et slør, som er enkelt og passer rigtig godt til både kjolen og mig.

Selve sløret har jeg styr på at lave selv, det er bare foldningerne ved kammen har jeg luret noget på. Er der nogen, som har tip til, hvordan man laver det pænt? På købe-sløret var det foldet om kammen, så det var helt glat og fint på overfladen - altså ikke bare "rynket" sammen.

Hjæææælp, kære gør-det-selv-zillaer. :loveboard:

Det er lige før det ikke kan betale sig at lave et selv, nån man kan købe et til stort set samme småpenge, med præcis den afslutning på kammen som du ønsker. kik på mit stort og billigt udvalg på www.ewas-brudetilbehor.dk og se om du finder noget lige så billigt som gør det selv udgaven.

Ewa

Ej, helt rigtig er det vist ikke, man kan jo lave et slør for under 100 kr selv alt inkl....og er altså ikke det mest besværlige...det er bare lige at lurer metoderne for det man gerne vil have...

Ja selve sløret, men kan man så lave samme afslutning ved kammen? Har du luret metoden? Dem jeg har set i anvisninger til gør det selv slør her på siden, bl.a. den meget udførlig og i øvrigt rigtig god som der er tråd til her, har desværre knapt så charmerende måde at sætte kammen på. Ikke fordi jeg synes at det betyder så meget hvis det bliver gemt under håreet alligevel. Og i materieller kan man sagtens lave det til ca. 100kr, afhængigt af hvad man vil have, men hvis du pålægger din timeløn så er det ikke længere billigere. Og man bruger jo tid på det..., medmindre man er så heldig at man lige har en venninde eller familiemedlem der kan gøre det for en.....for ingenting

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jamen så vil jeg da lige vise et nærbillede af mit ikke særligt charmerende hjemmelavede slør plantet solidt i mit meget korte strithår med udsyn til det hele..... :loveboard:

Det har kostet ca. 100 kr i materialer og tog ca. en halv time at lave ud fra den anvisning som Sheila Ettrup har linket til længere oppe i tråden.

Da jeg syede sløret på gjorde jeg nøjagtigt som vist på billedet så den rynkede kant blev syet fast på "bagsiden" af kammen (den side der buer indad.... lidt svært af forklare). Sløret bliver således vippet ud over ydersiden af kammen og både kam og syning/rynketråde er fint skjult ind mod hovedet.

Da jeg blev gift 1. gang var det lige præcist sådan skrædderen havde syet sløret fast på kammen.

post-30259-1209642851.jpg

:cheerleader3: fra Marianne

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Milla, nu kom du mig i forkøbet mht. svar på det med prisen. Jeg har nemlig også regnet mig frem til pris på max. 100,- (inkl. en pose slik til undervejs :loveboard: )

Ewa, jeg holder mig normalt til princippet om, at man ikke skal sige noget, hvis man ikke har noget godt at sige. For en sjælden gangs skyld vil jeg dog lade princip være princip og komme med min uforbeholdne, personlige mening.

Al respekt for, at du har en forretning, du skal køre, men

1) jeg efterspurgte hjælp til "gør-det-selv-slør" - ikke et sted at købe slør.

2) det ville klæde dig og din geschäft, hvis du ikke kom med reklame i samtlige af dine svar her på BK.

Ovennævnte må endelig ikke forveksles med, at din lyst til at hjælpe andre naturligvis er yderst prisværdig!

Svar til 1 du tror vel ikke at der er en lev. der vil ud med hvordan man laver afslutningen???? Har endnu ikke set nogen private der har kunnet lave det så pænt som prof. Og jeg har set mange hjemmelavet slør. Men er afslutningen så vigtig. det bliver vel ikke at de når man har det i håret alligevel

Svar til 2 Du må åbenbart læse udelukkede de indlæg der kan have noget at gøre med tilbehør. Detr vil være rart at du ikke udtalte dig uden at der var hold i det. Korrektion, nej hvis jeg gør opmærksom på mig selv er de kun i de produktmæssigt relevante indlæg. Men har svaret på rigtig mange indlæg det overhovedet ikke har noget med mit firma at gøre og hvor det heller ikke bliver nævnt. Da jerg har mange års erfaring inden for brudebranchen både med kjoler og tilbehør, er det tit man kan hjælpe andre med sin viden.

Så venligst fremover undersøg sagebn nærmere inden du udtaler dig

Du har da fuldstændig ret i, at jeg ikke forventer, at en leverandør vil fortælle mig, hvordan jeg skal lave det. Er du sød at henvise til, hvor jeg skriver det?

Jeg fraviger gerne ordet "samtlige" under punkt 2. Lad mig benytte "mange" i stedet. Og nej, jeg erindrer ikke at have læst et eneste svar fra dig, som ikke indeholder en forretningsrelateret kommentar. Der er, som jeg skriver, tale om en personlig mening, og en sådan er som bekendt subjektiv og bygger i mit tilfælde på utallige timers læsning af et bredt spektrum af tråde på BK. Dermed er der hold i mit udsagn om, at jeg ikke mener, at det klæder dig eller din forretning, hvilket jeg holder fast i.

Jeg betvivler ikke i mit svar, at du har erfaring på området, eller at det er en god ting, at du gerne vil hjælpe. Så det holder jeg også fast ved.

Min konklusion er altså fortsat, at jeg efterspørger andre zilla'ers hjælp til et stykke gør-det-selv-arbejde, og at jeg ikke mener, at dine - efter min mening - kraftige reklamefremstød i mange tråde klæder din forretning. Det havde jeg så heller ikke forventet, at du var enig med mig i. Om andre er enig med mig vil jeg lade tidligere svar i andre tråde samt den enkelte afgøre.

Hvis du kan se en stigning i dit salg kan du jo glæde dig ved tanken om, at jeg tager fejl. Lad min sidste kommentar være, at jeg ønske dig held og lykke med forretningen fremover.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Ja selve sløret, men kan man så lave samme afslutning ved kammen? Har du luret metoden? Dem jeg har set i anvisninger til gør det selv slør her på siden, bl.a. den meget udførlig og i øvrigt rigtig god som der er tråd til her, har desværre knapt så charmerende måde at sætte kammen på. Ikke fordi jeg synes at det betyder så meget hvis det bliver gemt under håreet alligevel. Og i materieller kan man sagtens lave det til ca. 100kr, afhængigt af hvad man vil have, men hvis du pålægger din timeløn så er det ikke længere billigere. Og man bruger jo tid på det..., medmindre man er så heldig at man lige har en venninde eller familiemedlem der kan gøre det for en.....for ingenting

Hmmm, Ewa...... her er et lille regnestykke på mit slør, som er 3m langt enkeltlags:

Materialer: 3m brudetyl + kam = 108,95 kr

Min timeløn (som jeg får på arbejde) incl. pension og sociale omkostninger: 386,81 kr.... da jeg er produktionschef i en elektronikvirksomhed og ikke proff. syerske burde den jo egentlig sættes lavere, da jeg jo så skulle aflønnes som en ufaglært, ikk'?

Tidsforbrug: 0,5 time - svarende til (hvis vi fastholder min chef-timeløn) 193,405 kr

Samlet pris for sløret : 302,36 kr

Til sammenligning koster dit 2,8 m lange 1 lagsslør 550,- + 38,- i porto!

Jeg har altså sparet 48,58% ved at lave mit slør selv..... det synes jeg faktisk er en ret god besparelse.

Min overall pointe er egentlig, at det ikke gavner din forretning at du tillægger dig den attitude overfor pigerne herinde, som du har givet udtryk for i denne tråd.

Nu er jeg godt gift og har ikke brug for dine produkter, men jeg kan ikke lade være med at tænke på at hvis jeg reelt var ude og lede efter en leverandør, ville jeg gå i en STOR bue udenom din forretning.

Det gavner ikke forholdet til mulige kunder, at man nedgør deres valg som er sket i denne tråd - og som jeg i øvrigt også erindrer at det skete i en anden tråd, hvor du mener at det ikke kan betale sig at købe på ebay i forhold til hos dig og straks reklamerer endnu engang, efter en bruger spørger til handel på ebay.

Der er masser af hjælpsomme annoncører herinde, der i stor grad giver deres besyv med i trådene. Men den helt store forskel - som jeg oplever det - er at det foregår på en meget mere afdæmpet og knapt så aggressiv facon.

Jeg synes at du skulle tage et kig rundt i trådene og lade dig inspirere af hvordan de andre annoncører agerer, så du i stedet for at komme på kant med brugerne/potentielle kunder, får et renomme herinde som en hjælpsom og vellidt annoncør, som man kan hente vejledning og inspiration hos.

Stort :loveboard: fra Marianne

Redigeret af Mus01
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen så vil jeg da lige vise et nærbillede af mit ikke særligt charmerende hjemmelavede slør plantet solidt i mit meget korte strithår med udsyn til det hele..... :cheerleader3:

Det har kostet ca. 100 kr i materialer og tog ca. en halv time at lave ud fra den anvisning som Sheila Ettrup har linket til længere oppe i tråden.

Da jeg syede sløret på gjorde jeg nøjagtigt som vist på billedet så den rynkede kant blev syet fast på "bagsiden" af kammen (den side der buer indad.... lidt svært af forklare). Sløret bliver således vippet ud over ydersiden af kammen og både kam og syning/rynketråde er fint skjult ind mod hovedet.

Da jeg blev gift 1. gang var det lige præcist sådan skrædderen havde syet sløret fast på kammen.

post-30259-1209642851.jpg

:cheerleader3: fra Marianne

WAUW, hvor er det bare flot. Ville aldrig have gættet på, at det var hjemmelavet. (Mangler en fald-på-halen smiley :blush: )

Jeg tror godt, jeg forstår din "vejledning". :cheerleader3::loveboard:

Mit forsøg på en forklaring: Man starter med at rynke og gøre fast på bagsiden, bukker derefter over kammen, så det hænger nedad på forsiden...? Havde du foldet det, før du rynkede, eller blev det bare rynket hele vejen over fra en kant af?

Da du havde vippet det over kammen, gjorde du det så ikke fast på en eller anden måde? Tænker, at det ellers vil falde "uhæmmet" ud til siderne...?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hejsa :cheerleader3:

Jeg ved ikke om du har set denne tråd: http://bryllupsklar.dk/forum/index.php?...mp;#entry601371

Men der er skabeloner og vejledninger til hvordan man selv kan lave et rigtig flot slør :cheerleader3:

Jeg håber det lykkes for dig :loveboard:

Tak!!! Det var lige præcis den tråd, der i første omgang gav mig mod på at prøve selv. :cheerleader3:

Mit slør skal netop have den bløde, runde bue i enden. Vil bare gerne have en anden afslutning end en tyk, rynket kant på kammen, for jeg har kort hår, så der er ikke noget til at skjule kanten. ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Der er masser af hjælpsomme annoncører herinde, der i stor grad giver deres besyv med i trådene. Men den helt store forskel - som jeg oplever det - er at det foregår på en meget mere afdæmpet og knapt så aggressiv facon.

Jeg synes at du skulle tage et kig rundt i trådene og lade dig inspirere af hvordan de andre annoncører agerer, så du i stedet for at komme på kant med brugerne/potentielle kunder, får et renomme herinde som en hjælpsom og vellidt annoncør, som man kan hente vejledning og inspiration hos.

Stort :loveboard: fra Marianne

Marianne, jeg vil nøjes med at kommentere ovenstående del af dit indlæg - resten taler så udmærket for sig selv!

Vil blot erklære mig enig i, at vi har en lang række yderst behagelige og dygtige annoncører herinde, som fortjener meget stor ros for deres måde at agere og hjælpe på!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
WAUW, hvor er det bare flot. Ville aldrig have gættet på, at det var hjemmelavet. (Mangler en fald-på-halen smiley :blush: )

Jeg tror godt, jeg forstår din "vejledning". :cheerleader3::loveboard:

Mit forsøg på en forklaring: Man starter med at rynke og gøre fast på bagsiden, bukker derefter over kammen, så det hænger nedad på forsiden...? Havde du foldet det, før du rynkede, eller blev det bare rynket hele vejen over fra en kant af?

Da du havde vippet det over kammen, gjorde du det så ikke fast på en eller anden måde? Tænker, at det ellers vil falde "uhæmmet" ud til siderne...?

Tusind tak for de pæne ord! :denmarkflag:

Efter at have klippet sløret til, syede jeg to rækker rynketråd i toppen med ca 3 mm afstand.

På billedet i vejledningen er der kun vist en række rynketråd, men jeg synes at de to rækker giver mere "stabilitet"..... jeg kunne se på mit første slør, at det havde skrædderen også gjort der.

Efter at jeg vippede sløret ud over kammen fugtede jeg det ganske let med en vandforstøver og rettede det til i den facon jeg gerne ville have..... det skulle netop ikke fylde i bredden og blot hænge ned ad rygge, ikke ud over skuldrerne. Derefter fik det lov til at hænge i fred og tørre en dags tid og jeg havde ingen problemer med at det bredte sig ud i siderne.

Så bare på med vanten, det skal nok blive et flot resultat du ender ud med! :cheerleader3:

Stort :cheerleader3: fra Marianne

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

WAUW, hvor er det bare flot. Ville aldrig have gættet på, at det var hjemmelavet. (Mangler en fald-på-halen smiley :denmarkflag: )

Jeg tror godt, jeg forstår din "vejledning". :cheerleader3::loveboard:

Mit forsøg på en forklaring: Man starter med at rynke og gøre fast på bagsiden, bukker derefter over kammen, så det hænger nedad på forsiden...? Havde du foldet det, før du rynkede, eller blev det bare rynket hele vejen over fra en kant af?

Da du havde vippet det over kammen, gjorde du det så ikke fast på en eller anden måde? Tænker, at det ellers vil falde "uhæmmet" ud til siderne...?

Tusind tak for de pæne ord! :cheerleader3:

Efter at have klippet sløret til, syede jeg to rækker rynketråd i toppen med ca 3 mm afstand.

På billedet i vejledningen er der kun vist en række rynketråd, men jeg synes at de to rækker giver mere "stabilitet"..... jeg kunne se på mit første slør, at det havde skrædderen også gjort der.

Efter at jeg vippede sløret ud over kammen fugtede jeg det ganske let med en vandforstøver og rettede det til i den facon jeg gerne ville have..... det skulle netop ikke fylde i bredden og blot hænge ned ad rygge, ikke ud over skuldrerne. Derefter fik det lov til at hænge i fred og tørre en dags tid og jeg havde ingen problemer med at det bredte sig ud i siderne.

Så bare på med vanten, det skal nok blive et flot resultat du ender ud med! :cheerleader3:

Stort :cheerleader3: fra Marianne

Super, det lyder jo næsten for nemt til at være sandt. Jeg kan ikke rigtig gennemskue, om blomsterne sidder fast på din kam eller sidder for sig selv...? Har du overvejet at tilføje dine erfaringer i slør-tråden? ;)

Nå, jeg må hen og skrive en vandforstøver på huskesedlen. Hvis gemalen troede, at jeg allerede havde skrevet mange (i mandeøjne) unødvendige ting på sedlen, så får han da for alvor brug for de rynkede bryn nu.

:blush::cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jamen så vil jeg da lige vise et nærbillede af mit ikke særligt charmerende hjemmelavede slør plantet solidt i mit meget korte strithår med udsyn til det hele..... :loveboard:

Det har kostet ca. 100 kr i materialer og tog ca. en halv time at lave ud fra den anvisning som Sheila Ettrup har linket til længere oppe i tråden.

Da jeg syede sløret på gjorde jeg nøjagtigt som vist på billedet så den rynkede kant blev syet fast på "bagsiden" af kammen (den side der buer indad.... lidt svært af forklare). Sløret bliver således vippet ud over ydersiden af kammen og både kam og syning/rynketråde er fint skjult ind mod hovedet.

Da jeg blev gift 1. gang var det lige præcist sådan skrædderen havde syet sløret fast på kammen.

post-30259-1209642851.jpg

:cheerleader3: fra Marianne

Ok, så har jeg misforstået metoden. Det købte slør er nemlig lavet sådan at tyllet er viklet rudt så det dækker kammens ryg. men det er god ide at dække det med f.eks. blomster nu når man ikke kan "lukke"tyllet" fast om kammen. I øvrigt synes jeg personligt det er vildt charmerende med blomster (specielt levende) som afslutning. Nu kan man ikke se helt på billedet hvor stort sløret er eller hvordan det præcis er lavet. men det med halv time er måske lige i underkanten (naturligvis afhængigt af hvor meget arb./finesser) der er på den. jeg har i flere år skræddersyet både kjoler og slør samt andet tilbehør og både mig og de andre skrædder jeg igennem tiderne har arb. sammen med kan ikke lave slør på en ½ time, mednindre det er den mest skrabet udgave. Så du må være meget dygtig. Den afslutning på sløret jeg have forstået det som ser sådan ud (det er i øvrigt også sådan mange af Lillys slør er lavet):

Billedet er ikke top kvalitet, men man kan danne sig et indtryk. Tyllet er ligeson sat mellem tænderne på kammen så ryggen er fuldstændig skjult

post-27744-1209648572.jpg

Redigeret af Ewa's Brudetilbehør
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
WAUW, hvor er det bare flot. Ville aldrig have gættet på, at det var hjemmelavet. (Mangler en fald-på-halen smiley :cheerleader3: )

Jeg tror godt, jeg forstår din "vejledning". :cheerleader3::loveboard:

Mit forsøg på en forklaring: Man starter med at rynke og gøre fast på bagsiden, bukker derefter over kammen, så det hænger nedad på forsiden...? Havde du foldet det, før du rynkede, eller blev det bare rynket hele vejen over fra en kant af?

Da du havde vippet det over kammen, gjorde du det så ikke fast på en eller anden måde? Tænker, at det ellers vil falde "uhæmmet" ud til siderne...?

Tusind tak for de pæne ord! :cheerleader3:

Efter at have klippet sløret til, syede jeg to rækker rynketråd i toppen med ca 3 mm afstand.

På billedet i vejledningen er der kun vist en række rynketråd, men jeg synes at de to rækker giver mere "stabilitet"..... jeg kunne se på mit første slør, at det havde skrædderen også gjort der.

Efter at jeg vippede sløret ud over kammen fugtede jeg det ganske let med en vandforstøver og rettede det til i den facon jeg gerne ville have..... det skulle netop ikke fylde i bredden og blot hænge ned ad rygge, ikke ud over skuldrerne. Derefter fik det lov til at hænge i fred og tørre en dags tid og jeg havde ingen problemer med at det bredte sig ud i siderne.

Så bare på med vanten, det skal nok blive et flot resultat du ender ud med! :cheerleader3:

Stort :cheerleader3: fra Marianne

Super, det lyder jo næsten for nemt til at være sandt. Jeg kan ikke rigtig gennemskue, om blomsterne sidder fast på din kam eller sidder for sig selv...? Har du overvejet at tilføje dine erfaringer i slør-tråden? ;)

Nå, jeg må hen og skrive en vandforstøver på huskesedlen. Hvis gemalen troede, at jeg allerede havde skrevet mange (i mandeøjne) unødvendige ting på sedlen, så får han da for alvor brug for de rynkede bryn nu.

:denmarkflag::cheerleader3:

Blomsterne sidder på en kam for sig selv, som blomsterbinderen satte dem fast på. Først satte jeg kammen med sløret fast i håret og så satte jeg kammen med blomsterne i bagefter.

:cheerleader3: Jeg kan lige forestille mig hvordan din gemal ser ud i hovedet når han ser vandforstøveren på huskelisten! Lad ham bare gå og gruble lidt over den inden han får forklaringen.

Stort :blush: fra Marianne

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Milla, nu kom du mig i forkøbet mht. svar på det med prisen. Jeg har nemlig også regnet mig frem til pris på max. 100,- (inkl. en pose slik til undervejs :loveboard: )

Ewa, jeg holder mig normalt til princippet om, at man ikke skal sige noget, hvis man ikke har noget godt at sige. For en sjælden gangs skyld vil jeg dog lade princip være princip og komme med min uforbeholdne, personlige mening.

Al respekt for, at du har en forretning, du skal køre, men

1) jeg efterspurgte hjælp til "gør-det-selv-slør" - ikke et sted at købe slør.

2) det ville klæde dig og din geschäft, hvis du ikke kom med reklame i samtlige af dine svar her på BK.

Ovennævnte må endelig ikke forveksles med, at din lyst til at hjælpe andre naturligvis er yderst prisværdig!

Svar til 1 du tror vel ikke at der er en lev. der vil ud med hvordan man laver afslutningen???? Har endnu ikke set nogen private der har kunnet lave det så pænt som prof. Og jeg har set mange hjemmelavet slør. Men er afslutningen så vigtig. det bliver vel ikke at de når man har det i håret alligevel

Svar til 2 Du må åbenbart læse udelukkede de indlæg der kan have noget at gøre med tilbehør. Detr vil være rart at du ikke udtalte dig uden at der var hold i det. Korrektion, nej hvis jeg gør opmærksom på mig selv er de kun i de produktmæssigt relevante indlæg. Men har svaret på rigtig mange indlæg det overhovedet ikke har noget med mit firma at gøre og hvor det heller ikke bliver nævnt. Da jerg har mange års erfaring inden for brudebranchen både med kjoler og tilbehør, er det tit man kan hjælpe andre med sin viden.

Så venligst fremover undersøg sagebn nærmere inden du udtaler dig

Du har da fuldstændig ret i, at jeg ikke forventer, at en leverandør vil fortælle mig, hvordan jeg skal lave det. Er du sød at henvise til, hvor jeg skriver det?

Jeg fraviger gerne ordet "samtlige" under punkt 2. Lad mig benytte "mange" i stedet. Og nej, jeg erindrer ikke at have læst et eneste svar fra dig, som ikke indeholder en forretningsrelateret kommentar. Der er, som jeg skriver, tale om en personlig mening, og en sådan er som bekendt subjektiv og bygger i mit tilfælde på utallige timers læsning af et bredt spektrum af tråde på BK. Dermed er der hold i mit udsagn om, at jeg ikke mener, at det klæder dig eller din forretning, hvilket jeg holder fast i.

Jeg betvivler ikke i mit svar, at du har erfaring på området, eller at det er en god ting, at du gerne vil hjælpe. Så det holder jeg også fast ved.

Min konklusion er altså fortsat, at jeg efterspørger andre zilla'ers hjælp til et stykke gør-det-selv-arbejde, og at jeg ikke mener, at dine - efter min mening - kraftige reklamefremstød i mange tråde klæder din forretning. Det havde jeg så heller ikke forventet, at du var enig med mig i. Om andre er enig med mig vil jeg lade tidligere svar i andre tråde samt den enkelte afgøre.

Hvis du kan se en stigning i dit salg kan du jo glæde dig ved tanken om, at jeg tager fejl. Lad min sidste kommentar være, at jeg ønske dig held og lykke med forretningen fremover.

Ok, kik så venligst under "omforandring af brudekjole" der har jeg faktisk skrevet ret meget ikke forretnings relateret, dog støttet til min erfaring fra skræddersyning af kjoler. Dette er dog ikke nevnt. kik også under den med længde på sløret. Er også der uden reklamefremstød for mit firma.

Faktiskl så var det nogle af mine kunder der forslog det med forumet. men man kan jo ikke gøre alle kunder/zilla´er tilfredse. Der lige så mange forskellige behov som der er konnende brude

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen så vil jeg da lige vise et nærbillede af mit ikke særligt charmerende hjemmelavede slør plantet solidt i mit meget korte strithår med udsyn til det hele..... :loveboard:

Det har kostet ca. 100 kr i materialer og tog ca. en halv time at lave ud fra den anvisning som Sheila Ettrup har linket til længere oppe i tråden.

Da jeg syede sløret på gjorde jeg nøjagtigt som vist på billedet så den rynkede kant blev syet fast på "bagsiden" af kammen (den side der buer indad.... lidt svært af forklare). Sløret bliver således vippet ud over ydersiden af kammen og både kam og syning/rynketråde er fint skjult ind mod hovedet.

Da jeg blev gift 1. gang var det lige præcist sådan skrædderen havde syet sløret fast på kammen.

post-30259-1209642851.jpg

:cheerleader3: fra Marianne

Ok, så har jeg misforstået metoden. Det købte slør er nemlig lavet sådan at tyllet er viklet rudt så det dækker kammens ryg. men det er god ide at dække det med f.eks. blomster nu når man ikke kan "lukke"tyllet" fast om kammen. I øvrigt synes jeg personligt det er vildt charmerende med blomster (specielt levende) som afslutning. Nu kan man ikke se helt på billedet hvor stort sløret er eller hvordan det præcis er lavet. men det med halv time er måske lige i underkanten (naturligvis afhængigt af hvor meget arb./finesser) der er på den. jeg har i flere år skræddersyet både kjoler og slør samt andet tilbehør og både mig og de andre skrædder jeg igennem tiderne har arb. sammen med kan ikke lave slør på en ½ time, mednindre det er den mest skrabet udgave. Så du må være meget dygtig. Den afslutning på sløret jeg have forstået det som ser sådan ud (det er i øvrigt også sådan mange af Lillys slør er lavet):

Billedet er ikke top kvalitet, men man kan danne sig et indtryk. Tyllet er ligeson sat mellem tænderne på kammen så ryggen er fuldstændig skjult

Mit er slet ikke lukket omkring kamme som vist på billedet, det er kun "vippet ud over" kammen.... lidt svært at forklare i ord.

Selvom mit hår er kort kan man kun se kammen hvis man løfter op i sløret, så sidder ryggen af kammen indenunder. Blomsterne sad ovenover sløret og dækkede det faktisk ikke ret meget.

Men der er ingen tvivl om at den viste måde med at vikle sløret om kammen er mere gennemført og afsluttet.

Selvom jeg har syet meget gennem årene betragter jeg ikke mig selv som specielt dygtig.

Der er bare ikke ret meget arbejde i at tape tyllet fast på gulvet, runde den nederste kant med en passer af snor og stofkridt, klippe til, rynke toppen og så sy det på kammen. Det er 3m langt og der er intet pynt på overhovedet - det var valgt fra fordi jeg havde købt en blondekjole med en masse diller-daller-bling-bling på - og det gør selvfølgelig også arbejdsprocessen meget kortere.

:cheerleader3: fra Marianne

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg har købt en ny kjole pga vægttab, og med jagten på en ny kjole fulgte jagten på et nyt slør. Fandt et slør, som er enkelt og passer rigtig godt til både kjolen og mig.

Selve sløret har jeg styr på at lave selv, det er bare foldningerne ved kammen har jeg luret noget på. Er der nogen, som har tip til, hvordan man laver det pænt? På købe-sløret var det foldet om kammen, så det var helt glat og fint på overfladen - altså ikke bare "rynket" sammen.

Hjæææælp, kære gør-det-selv-zillaer. :loveboard:

Det er lige før det ikke kan betale sig at lave et selv, nån man kan købe et til stort set samme småpenge, med præcis den afslutning på kammen som du ønsker. kik på mit stort og billigt udvalg på www.ewas-brudetilbehor.dk og se om du finder noget lige så billigt som gør det selv udgaven.

Ewa

Ej, helt rigtig er det vist ikke, man kan jo lave et slør for under 100 kr selv alt inkl....og er altså ikke det mest besværlige...det er bare lige at lurer metoderne for det man gerne vil have...

Ja selve sløret, men kan man så lave samme afslutning ved kammen? Har du luret metoden? Dem jeg har set i anvisninger til gør det selv slør her på siden, bl.a. den meget udførlig og i øvrigt rigtig god som der er tråd til her, har desværre knapt så charmerende måde at sætte kammen på. Ikke fordi jeg synes at det betyder så meget hvis det bliver gemt under håreet alligevel. Og i materieller kan man sagtens lave det til ca. 100kr, afhængigt af hvad man vil have, men hvis du pålægger din timeløn så er det ikke længere billigere. Og man bruger jo tid på det..., medmindre man er så heldig at man lige har en venninde eller familiemedlem der kan gøre det for en.....for ingenting

Altså er man en smule fingernem kan det SAGTENS laves pænt, de slør jeg har set herinde som var hjemmelavet var ovenikøbet langt pænere end dem man kan købe diverse steder og selv med timeløn kan det jo stadig ikke hamle op med de priser eksempelvis i kører med selvom de måske er lavere end nogle steder...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Ja selve sløret, men kan man så lave samme afslutning ved kammen? Har du luret metoden? Dem jeg har set i anvisninger til gør det selv slør her på siden, bl.a. den meget udførlig og i øvrigt rigtig god som der er tråd til her, har desværre knapt så charmerende måde at sætte kammen på. Ikke fordi jeg synes at det betyder så meget hvis det bliver gemt under håreet alligevel. Og i materieller kan man sagtens lave det til ca. 100kr, afhængigt af hvad man vil have, men hvis du pålægger din timeløn så er det ikke længere billigere. Og man bruger jo tid på det..., medmindre man er så heldig at man lige har en venninde eller familiemedlem der kan gøre det for en.....for ingenting

Hmmm, Ewa...... her er et lille regnestykke på mit slør, som er 3m langt enkeltlags:

Materialer: 3m brudetyl + kam = 108,95 kr

Min timeløn (som jeg får på arbejde) incl. pension og sociale omkostninger: 386,81 kr.... da jeg er produktionschef i en elektronikvirksomhed og ikke proff. syerske burde den jo egentlig sættes lavere, da jeg jo så skulle aflønnes som en ufaglært, ikk'?

Tidsforbrug: 0,5 time - svarende til (hvis vi fastholder min chef-timeløn) 193,405 kr

Samlet pris for sløret : 302,36 kr

Til sammenligning koster dit 2,8 m lange 1 lagsslør 550,- + 38,- i porto!

Jeg har altså sparet 48,58% ved at lave mit slør selv..... det synes jeg faktisk er en ret god besparelse.

Min overall pointe er egentlig, at det ikke gavner din forretning at du tillægger dig den attitude overfor pigerne herinde, som du har givet udtryk for i denne tråd.

Nu er jeg godt gift og har ikke brug for dine produkter, men jeg kan ikke lade være med at tænke på at hvis jeg reelt var ude og lede efter en leverandør, ville jeg gå i en STOR bue udenom din forretning.

Det gavner ikke forholdet til mulige kunder, at man nedgør deres valg som er sket i denne tråd - og som jeg i øvrigt også erindrer at det skete i en anden tråd, hvor du mener at det ikke kan betale sig at købe på ebay i forhold til hos dig og straks reklamerer endnu engang, efter en bruger spørger til handel på ebay.

Der er masser af hjælpsomme annoncører herinde, der i stor grad giver deres besyv med i trådene. Men den helt store forskel - som jeg oplever det - er at det foregår på en meget mere afdæmpet og knapt så aggressiv facon.

Jeg synes at du skulle tage et kig rundt i trådene og lade dig inspirere af hvordan de andre annoncører agerer, så du i stedet for at komme på kant med brugerne/potentielle kunder, får et renomme herinde som en hjælpsom og vellidt annoncør, som man kan hente vejledning og inspiration hos.

Stort :loveboard: fra Marianne

Ok, jeg forstår at dit slør er godt nok 3 m (som mit!), men rå i kanten. Mit har satinbånd på som selvfølgelig også koster i materieller + sytid. Så ender det deromkring. Der er så selvfølgelig porto som du ikke har.

Og nej, jeg nedgør ikke nogens valg. Jeg har i øvrigt selv (for mange år siden) valgt at lave mit slør selv på gør det selv metoden, netop pga. priserne i butikkerne som jeg personlig synes er unødvendigt høje. Desværre ikke med det bedste resultat, og det fortrød jeg så senere. Men man lærer af sine fejl. Nu når man ved noget om det vil jeg selvfølgelig have gjort det anderlades.

OG jeg har Aldrig skrevet at det ikke bataler sig at købe på ebay, for det gør det - det er vildt billigt. Men bytte muligheder om ikke andet tidsmæssigt er langt fra det samme end hvid man køber i DK, uanset hvilken butik det så er.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
WAUW, hvor er det bare flot. Ville aldrig have gættet på, at det var hjemmelavet. (Mangler en fald-på-halen smiley :blush: )

Jeg tror godt, jeg forstår din "vejledning". :cheerleader3::loveboard:

Mit forsøg på en forklaring: Man starter med at rynke og gøre fast på bagsiden, bukker derefter over kammen, så det hænger nedad på forsiden...? Havde du foldet det, før du rynkede, eller blev det bare rynket hele vejen over fra en kant af?

Da du havde vippet det over kammen, gjorde du det så ikke fast på en eller anden måde? Tænker, at det ellers vil falde "uhæmmet" ud til siderne...?

Tusind tak for de pæne ord! :denmarkflag:

Efter at have klippet sløret til, syede jeg to rækker rynketråd i toppen med ca 3 mm afstand.

På billedet i vejledningen er der kun vist en række rynketråd, men jeg synes at de to rækker giver mere "stabilitet"..... jeg kunne se på mit første slør, at det havde skrædderen også gjort der.

Efter at jeg vippede sløret ud over kammen fugtede jeg det ganske let med en vandforstøver og rettede det til i den facon jeg gerne ville have..... det skulle netop ikke fylde i bredden og blot hænge ned ad rygge, ikke ud over skuldrerne. Derefter fik det lov til at hænge i fred og tørre en dags tid og jeg havde ingen problemer med at det bredte sig ud i siderne.

Så bare på med vanten, det skal nok blive et flot resultat du ender ud med! :cheerleader3:

Stort :cheerleader3: fra Marianne

Helt enig med 2 rynketråde. Det er mere stabil og meget nemmere at sætte på kammen. Har ladet mig fortælle af flere kunder at hårlak og strygestivelse (der kan købes i supermarkeder og i øvrigt også bruges til andet tøj som kjole o.l.) skulle være godt til fromning af sløret. Har dog endnu ikke afprøvet tippet selv. Stivelse ser sådn ud (og kan sagtens spreyes på sløret uden at man skal presse det bagefter):

post-27744-1209661032.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det var faktisk en rigtig god idé med strygestivelsen!

Så bliver det i hvert fald hvor det er uden at brede sig ud til siderne hvis man gerne vil have det smalle look hvor sløret hænger lige ned ad ryggen.....

:loveboard: fra Marianne

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer