Guest Englebrud84

Nu spørger jeg måske dumt men...

8 indlæg i dette emne

.... :thumbsupsmileyanim: ... Piger, jeg mangler hjælp..

Har aldrig bagt en lagkage før fra bunden. ... :respekt: ... men skal til og lave prøve på bryllupskagen (håber ikke det er for sent at gå i gang... :cheerleader3: )

Hvordan bruger man en bagering? - altså ikke en springform, men en en metalring der kan udvides i forskellige størrelser uden bund i.

:) mange tak for hjælpen fra en kage-bage-begynder

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

God dato du har valgt, der skal jeg nemlig også giftes...

Nu er jeg også nybegynder i dette fag med at bage, men jeg brugte kageringen til at udstykke bundene, dvs at jeg lavede bundene på alm kagepapir, og når jeg skulle ligge kagen sammen, brugte jeg udstikker/kageringen til at få den nøjagtige form ( Om det er den rigtige måde at gøre det på, ved jeg ikke, men det fungerede for mig ) håber du forstår hvad jeg mener.

Du får lige et billede af min nr 2 prøvekage

0

Del dette indlæg

Hej

Nu er jeg også nybegynder i dette fag med at bage, men jeg brugte kageringen til at udstykke bundene, dvs at jeg lavede bundene på alm kagepapir, og når jeg skulle ligge kagen sammen, brugte jeg udstikker/kageringen til at få den nøjagtige form ( Om det er den rigtige måde at gøre det på, ved jeg ikke, men det fungerede for mig ) håber du forstår hvad jeg mener.

Nå prøver lige igen

post-31117-1214255953.jpg

0

Del dette indlæg

Hej

Nå prøver lige igen

Dvs. man godt kan bage bunde i en bagering?? - eller hvordan?? - hvad er kagepapir?

Eller er en bagering mere til at samle kagen i?

Ej, jeg er lidt lost.. :cheerleader3: Hilfe

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Bageringen er til at samle kagerne i, så fyldet kan sætte sig, men uden at det sætter sig skævt.

Bageringen er ikke til at bage i, hvis det er den ring, jeg tænker på, som er i krom eller plastik. Dog skal jeg ikke kunne udelukke, at der findes ringe, der kan bruges til begge dele.

post-23625-1214305096.jpg

En almindelig springform kan du bage i, hvis du er bange for bundenes størrelse :cheerleader3:

Kagepapir er tyndt papir, der kan bruges som dekoration under kagen.

post-23625-1214305180.jpg

Redigeret af Pernille §:)
0

Del dette indlæg

jeg har en bagering, som er beregnet til at bage kager i.

jeg laver en bund i den ved hjælp af sølvpapir, som jeg folder op over kanterne... hvis det er lidt svært at forstå hvad jeg mener vises det bla. i denne film http://www.kager123.dk/2695295

Redigeret af Marie&Søren
0

Del dette indlæg

Hvis bageringen er lavet i metal - så kan man sagtens bage i den. man skal bare sørge for at fore siderne med bagepapir - hvis det er en meget tyktflydende kagedej - er det nok at stille bageringen plant på en bradepanden til ovnen (hvor der selvfølgelig også lægges et stk. bagepapir på - og derefter hælde dejen op i ringen og bage den - er dejen tynder er det en fordel lige at putte staniol omkring bunde og ydersiden på bageringen og fore det hele med bagepapir på indersiden. - begge dele fungere ganske glimrende.

Efterfølgende kan du så benytte bageringen til at samle kagerne i også - så de holder formen mens de slætter sig.

Sidst men ikke mindst kan man også vælge den nemme løsning - nemlig at bage bundene rigeligt store i bradepanden og derfter stikke dem ud med bageringen - men så får du en hel del spild-kage tilovers...

Venligst

Vibeke

0

Del dette indlæg

Hvis bageringen er lavet i metal - så kan man sagtens bage i den. man skal bare sørge for at fore siderne med bagepapir - hvis det er en meget tyktflydende kagedej - er det nok at stille bageringen plant på en bradepanden til ovnen (hvor der selvfølgelig også lægges et stk. bagepapir på - og derefter hælde dejen op i ringen og bage den - er dejen tynder er det en fordel lige at putte staniol omkring bunde og ydersiden på bageringen og fore det hele med bagepapir på indersiden. - begge dele fungere ganske glimrende.

Efterfølgende kan du så benytte bageringen til at samle kagerne i også - så de holder formen mens de slætter sig.

Sidst men ikke mindst kan man også vælge den nemme løsning - nemlig at bage bundene rigeligt store i bradepanden og derfter stikke dem ud med bageringen - men så får du en hel del spild-kage tilovers...

Venligst

Vibeke

TAK for alle de gode besvarelse - jeg er meget klogere nu! Jeg tror, jeg både forsøger at bage bunde i bageringen (som er i metal) og i en springform og ser hvad der virker bedst for mig. Og så samler jeg kagerne i bageringen.

Igen tak- jeg skal nok lige smide et billede ind når der er prøvekage færdig... :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer