Guest PiaW

Leder efter slankekur

51 indlæg i dette emne

Hej Allesammen,

Jeg leder efter Rigshospitales æggekur, det er en 14 dageskur, har været på den for mange år siden, men har forlagt den. Håber at nogen kan hjælpe.

Mangler desværre stadig 8 kg. efter vores datters fødsel og vil gerne se lidt pæn ud til brylluppet d. 21.08.04.

På forhånd http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/tak.gif

Herlige hilsner fra Pia

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Minsem,

Det er som sagt en 14 dages kur og der indgår mange æg, jeg mener ca. 5 om dagen, og selvfølgelig også grønsager og frugt. Jeg var på kuren for ca. 10 år siden og tabte 12 kg. på 14 dage, jeg ved det er usundt på den måde, men vil gerne smide nogle hurtige kg. inden mit bryllup.

Velkommen til, jeg har heller ikke været med så længe her, men har fundet meget inspiration herfra.

Herlige hilsner fra Pia http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif ()():)

0

Del dette indlæg

Hej Minsem,

Det er som sagt en 14 dages kur og der indgår mange æg, jeg mener ca. 5 om dagen, og selvfølgelig også grønsager og frugt. Jeg var på kuren for ca. 10 år siden og tabte 12 kg. på 14 dage, jeg ved det er usundt på den måde, men vil gerne smide nogle hurtige kg. inden mit bryllup.

Velkommen til, jeg har heller ikke været med så længe her, men har fundet meget inspiration herfra.

Herlige hilsner fra Pia http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif ()():)

Hej Pia

Den har jeg også været på - Virkelig effektiv, men som du siger ikke særlig sund. Jegh ar ledt i alle mine papirer men kan desværre ikke finde den, så hvis du hører noget vil jeg meget gerne have kuren også

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej med jer

Sad og ledte efter kur opskriften, kunne ikke finde den.

Men fandt dette her istedet:

Per Brændgaard Mikkelsen, cand.scient. i human ernæring og leder af Suhr's Videncenter og diætist Cecilia Arendal, næstformand i foreningen for kliniske diætister vurderer en række slankekure. Rigshospitalets stofskifte diæt/æggekur og Arne Astrup-kuren: Disse diættyper stammer hverken fra Arne Astrup eller Rigshospitalet, de har ingen virkning på stofskiftet men øger derimod risikoen for sygdom og fejlernæring da de ikke dækker kroppens behov for vitaminer og mineraler.

Så ved jeg ikke, om I vil bruge denne info til noget, men synes lige, at I skulle have den, så kan I selv tage stilling til indholdet.

0

Del dette indlæg

Hej

En lille advarsel !!

Jeg har en veninde, der prøvede ægge-kuren. Det resulterede i et grimt, kløende udslæt pga. et stof, der findes i æggene. Ifølge hendes læge skyldtes det, at der skulle spises mange (RIGTIG MANGE) æg, og derved indtog hun store mængder af dette stof. Jeg kan desværre ikke huske hvad det hedder, men hun stoppede i hvert fald omgående kuren.

Hilsen Redhead

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej PiaW

Jeg er da også meget nysgerrig efter indholdet af æggekuren. :lol:

Som jeg tidligere har skrevet herinde mangler jeg at tabe ca. 20 kg. til d. 1/8 2004, så jeg har lidt travlt ( Har tabt ca. 30 kg. ) Jeg følger lige nu stewardesse kuren også kaldet 4.dags kuren, hvor man kan tabe helt op til 5 kg på kun 4 dg. Jeg har tit brugt den hvis jeg eks. lige skulle noget i weekenden eller lign. den er helt genial og man er ikke sulten. (Sult er selvfølgelig altid relativ)

Jeg har væddet mig frem til at få 15.000 kr. som klart skal gå til bryllupsrejse, hvis jeg vinder. Men som ses har jeg efterhånden meget travlt og det ville da være dejligt, med en lynkur i ærmet til at smide de sidste kg. i juli :heppe:

Jeg vil også gerne lige efterlyse Uffekuren også kaldet Suppekuren. Den er på 7 dg. og Uffes kone skrev engang i et af sladderbladene at Uffe Ellerman tit brugte den, hvis der lige havde sat sig nogle ekstra kr. Er der nogle af jer der har den ?? (Suppen smager tilmed godt selvom man godt nok bliver træt af den på de sidste dage)

Håber I kan hjælpe

Hilsen Camilla P :balloon:

0

Del dette indlæg

jobbar

Hej til alle der vil have æggekuren, her er den så. Jeg startede i morges og skal nok lade jer vide hvordan det kommer til at gå.

Diæten følges stregnt for at give det ønskede resultat. Det er ikke den mængde der spises, der er vigtig, men at det anførte spises. Hvis diæten afbrydes er det nødvendigt at begynde forfra. Diæten holdes i to uger i træk og man vil tabe ca. 10 kg. Efter den tid vil appetitten være reduceret, men man bør holde sig fra meget stivelseholdige spiser. Må kun holdes i 2 uger i træk, derefter mindst 1 måneds pause.

Morgenmad hver dag: Grapefrugt, 1 eller 2 æg. kaffe el. the undtagen mandag hvor man skal spise 3 æg. (æggene skal være kogte)

Mandag frokost 3 æg, tomater, kaffe, the.

middag 3 æg, råkost f.eks. gulerødder, agurk og bladselleri, asier,

kaffe el. the, 1 stk. ristet brød, grapefrugt.

Tirsdag frokost 1 eller 3 æg, grapefrugt, kaffe, the.

middag Oksekød, tomater, bladselleri, asier, kaffe eller the.

Onsdag frokost 1 eller 3 æg, rejer, kaffe eller the.

middag 2 lammekoteletter, bladselleri, tomater asier, kaffe eller the.

Torsdag frokost Råkost, grapefrugt, kaffe eller the.

middag Æg, kærnemælksost, spinat, 1 stk. ristet brød, kaffe eller the.

Fredag frokost Æg, spinat, kaffe eller the.

middag Fisk, råkost, 1 stk ristet brød, kaffe eller the.

Lørdag frokost Frugtsalat (intet andet)

middag Masser af oksekød, bladselleri, tomater, asier, kaffe eller the.

Søndag frokost Kold kylling, tomater, grapefrugt.

middag Grøntsagssuppe, kylling, tomater, kogt kål, bladselleri,

grapefrugt, kaffe eller the.

Det er en selvfølge, at der ikke anvendes olie i råkosten eller sukker og mælk i kaffe el. the. Kødet skal tørsteges eller koges. Anvend så lidt salt som muligt.

God fornøjelse.

Så er det bare at gå igang, men HUSK at det ikke er den sundeste kur, jeg råder til at man kun tager den en enkelt gang om året. Så skal lige nævnes at den bliver kaldt "DEN ONDE".

Herlige slanke hilsner fra PiaW ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Den ser godt nok vild ud. Man spiser jo stort set ikke noget i 14 dage - og får næsten intet af det nødvendige fedt for at holde sig igang.

Kunne forestille mig, at den blev lidt mere varieret og dermed sundere og lige så effektiv, hvis man skiftede nogle af de mange æg ud med magert kød eller fisk.

Hvad bagefter kuren? Tager man det ikke på lige så hurtigt, som det er kommet af?

Redigeret af Ruth
0

Del dette indlæg

Hej Fanny og I andre

Jeg fulgte som sagt 4 dags kuren i sidste uge jeg tabte godt nok kun ca. 3 kg. denne gang men jeg har jo efterhånden også tabt mig meget så mon ikke det kan spille ind. ;)

Jeg skal nok finde 4. dags kuren og sende den herinde, jeg tror jeg kan den i hovedt,men det er bedre at jeg lige er helt sikker,så I må lige vente med lidt tålmodighed.

Den er bygget meget op på samme principper,der er bare knap så mange æg men mere kød.

Venlig hilsen Camilla P fool

0

Del dette indlæg

Hmm... Tænkte ikke over at æggekuren kunne indeholde kød, så den er ikke for vegetarer... :)

MEn jeg er nu heller ikke god til at være på den slags kure hvor man skal spise bestemte ting på bestemte tidspunkter...

SÅ jeg gør bare som jeg plejer tror jeg.... -HAHA-

0

Del dette indlæg

:heppe: :heppe: :heppe:

Så er jeg tilbage og jeg kan fortælle at det denne gang tabte 7 kg. Skal siges at jeg ikke har dyrket sport denne gang, så det blev ikke til mere. Kan godt anbefale andre at gøre det, det er selvfølgelig hårdt, men det er skønt at have fået (hængerøv) bukserne.

Min Kjole ser helt pæn ud på mig nu, så jeg er glad.

Herlige hilsner fra PiaW ()():):)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej piger

Jeg melder mig også under slankefanerne!

Jeg har et mål om at tabe mig 15-20 kg inden d. 28. august, hvor jeg skal giftes. Jeg har dog grebet det lidt anderledes an, idet jeg har meldt mig til De Danske Vægtkonsulenter. Jeg har været igang i to uger og har tabt mig 4 kg - og jeg har spist læssevis af god, sund og varieret mad - og masser af desserter og is - UHM! Det kan klart anbefales.

Den røde tråd er MANGE grønsager, frugt, kød, fisk. Desuden skal jeg spise en del magre mælkeprodukter og en daglig "fedtration". FX. 3 tsk god olivenolie eller 6 tsk letmayo (eller en kombination) Stivelsesholdige kulhydrater såsom brød, pasta, ris og katofler skal spises i noget begrænsede mængder, sukker er forbudt (bruger sødemiddel og vanilje istedet)

Men der skal spises meget, også mere end de fleste er vant til - det er for fedt!

Så der er altså andre alternativer.

KH Musling

0

Del dette indlæg

Er det denne suppekur der efterlyses?

Suppekur

Suppe (denne mængde rækker til en uge):

1 hvidkål

2 løg

2 grønne peberfrugter

1 bladselleri

1 dåse flåede tomater (gerne hakkede flåede tomater!)

7 grøntsagsbouillonterninger

vand

- Skær grøntsagerne i tern og kog i 10 minutter i ca. ½ liter vand.

- Skru ned for varmen og kog til grøntsagerne er møre.

Tips:

- Køb de grøntsager, som er opgivet ovenfor, og del dem i 7 portioner; derved strækker de til 1 uge.

- Gem portionerne adskilt i køleskabet sammen med bouillonterningerne, de holder fint en uge.

- En meget god ide er at købe 1 dåse med hakkede flåede tomater. Kom dåsens indhold i et rent syltetøjsglas med skruelåg, og opbevar det i køleskabet. Nu er det meget nemt at tilsætte tomaterne til suppen, ca. 2 spsk. pr. dag, således at tomaterne strækker til 1 uge.

- Reguler vandmængden, så den passer til dig. Jeg mener det ligger

omkring en ½ l. pr dag.

- Man skal altså koge suppe hver dag; der skal ikke gemmes rester til

næste dag.

- Der er nok suppe til ca. 3 portioner pr. dag. Hvis du laver suppe om

morgenen, kan du varme den op igen et par gange senere på dagen.

----------------------------

Udover suppen, som kan spises hver dag, ser kostplanen således ud:

Mandag

- Alle frugter, undtagen majs og tørre bønner

Tirsdag

- Alle grøntsager + 1 bagt kartoffel

Onsdag

- Frugt og grøntsager - majs og tørre bønner

Torsdag

- Bananer (indtil 8 stk.), 2-3 dl. skummet mælk

Fredag

- Bøf med tomater. Bøffen kan laves efter eget ønske, og du kan spise så

meget du har lyst til.

- Hvis du spiser op til 6 tomater, SKAL du drikke 3 glas vand.

Lørdag

- Bøf og grøntsager, med samme regler som Tirsdag og Fredag.

Søndag

- Brun ris og frugt + usødet frugtsaft.

- Du kan drikke så meget sukkerfri sodavand, som du har lyst til + the eller kaffe.

- Brug ikke salt til maden, og ikke sukker til drikkevarerne.

For at kuren skal virke, skal den følges til punkt og prikke.

Lige så snart man putter noget i munden, som ikke står på listen, har man brudt kuren.

Har selv brugt den med rigtig godt resultat og suppen smager faktisk rigtig godt. Tilsidst er man bare SÅ! Træt af den... *g*

Jeg har ydermere en anden kur liggende der ligeledes virker. Tabte mig 13 kg med den.

0

Del dette indlæg

Hej Lillith og jer andre tøser :mellow:

Jeg ved godt at jeg endnu skylder jer opskriften på 4 dags. kuren men jeg har simpelthen haft så travlt. Jeg skal selv giftes d. 21. august og sidder midt i at lave alle indbydelserne. ;)

Men oven i dette kom mine forældre for 1½ md. siden og sagde at de skulle giftes her d. 22 maj i år, så pludselig fik jeg meget travlt for jeg har tilbudt at lave alle menukort og bordkort til dem. ()()

Jeg har ikke glemt jer og skal nok finde kuren og skrive den ind her. :)

Tusind tak Lillith for at du har fundet suppekuren det er lige præcis den jeg eftersøgte, hvis du har tid er jeg meget interesseret i den anden kur du luftede med et vægttab på 13 kg.

Venlig hilsen Camilla P

0

Del dette indlæg

Jamen den kommer så her... *s*

Den går over 13 dage og er enormt sej, men det hele værd bagefter. jeg tabte rent faktisk 13 kg på de 13 dage og har IKKE taget dem på igen selvom ejg spiser som før igen.

Man skal bare huske at lægge kuren i 13 dage hvor man ikke har nogen aftaler, ellers er det så godt som umuligt.

13-dages Kuren

Denne diæt varer i 13 dage og er derfor hård, men effektiv. Diæten går ud på at ændre dit stofskifte, hvilket medfører, at du efter 13 dage kan spise normalt, uden du tager på.

Det er altså ikke en traditionel sultekur, men en kur, der øger kroppens stofskifte og forbrændingsevne, hvilket også virker efter kurens ophør.

Hvis kuren følges slavisk, vil man tabe meget af det overflødige kropsfedt (0-20 kg).

Kuren skal følges i 13 dage, hverken mere eller mindre. Hvis man under kuren drikker øl, vin, spiser slik eller tyggegummi, så afbryd kuren – virkningen er bortfaldet. Kuren kan derefter genoptages efter ½ år. Dog – hvis man ikke er kommet længere end til 6. dag kan kuren genoptages efter 3 måneder.

På grund af kurens længde, er den vanskelig at planlægge, hvorfor man skal sørge for at den ligger i en periode hvor man ikke er inviteret ud og spise eller lignende.

Bliver du brødflov undervejs, så drik et glas vand.

1 dag.

Morgen 1 kop sort kaffe, 1 stk. sukker

Middag 2 hårdkogte æg, spinat kogt i vand, 1 tomat

Aften 1 stor engelsk bøf, salat med olie og citron

2 dag.

Middag 1 skive skinke, 1 bæger yoghurt

Aften 1 stor engelsk bøf, salat med olie og citron, 1 stk frugt.

3 dag.

Morgen 1 kop sort kaffe, 1 stk. sukker, 1 stk. ristet brød

Middag 2 hårdkogte æg, 1 skive skinke, salat med olie og citron

Aften kogt selleri, 1 tomat, 1 stk. frisk frugt.

4 dag.

Middag 1 dl frugtsaft, 1 bæger yoghurt

Aften 1 hårdkogt æg, 1 reven gulerod, 1 bæger hytteost

5 dag.

Morgen 1 reven gulerod med citron

Middag 1 stor stk kogt torsk og en lille klat smør

Aften 1 stor engelsk bøf, salat med selleri

6 dag.

Morgen 1 kop sort kaffe, 1 stk sukker, 1 stk. ristet brød

Middag 2 hårdkogte æg, 1 stor reven gulerod

Aften 1 stk kylling, salat med olie og citron

7 dag.

Morgen 1 kop the uden sukker

Middag INTET

Aften 1 stk. grillet lammekotelet, frisk frugt

8 dag.

Middag 2 hårdkogte æg, spinat kogt i vand, 1 tomat

9 dag.

Morgen 1 kop sort kaffe, 1 stk sukker

Middag 1 skive skinke, 1 bæger yoghurt

10 dag.

Morgen 1 kop sort kaffe, 1 stk. sukker, 1 skive ristet brød

Middag 2 hårdkogte æg, 1 skive skinke, salat med olie og citron

Aften kogt selleri, 1 tomat, 1 stk frisk frugt

11 dag.

Middag 1 dl. frugtsaft, 1 bæger yoghurt

Aften 1 hårdkogt æg, 1 reven gulerod, 1 bæger hytteost

12 dag.

Morgen 1 stor reven gulerod med citron

Middag 1 stort stykke kogt torsk med citron og en lille klat smør

Aften 1 stor engelsk bøf, salat med selleri

13 dag.

Morgen 1 kop sort kaffe, 1 stk. sukker, 1 stk ristet brød

Middag 2 hårdkogte æg, 1 stor reven gulerod

Aften 1 stk kylling, salat med citron og olie

- torsk kan erstattes med pighvar eller forel

- Husk at drikke meget vand ca 2 l. pr dag

- Kaffen må ikke erstattes med the – og der skal bruges sukker som angivet.

- Kuren skal følges til punkt og prikke

Velbekomme

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg var på 13 dages kuren for et halvt år siden og tabte mig 8 kg, har taget 3 af dem på igen, men det skulle efter sigende være muskler (træner utrolig meget...)

Men den kur er helt fantasktisk... Jeg var ikke meget stor, højst lidt buttet, men kiloene raslede af, det var helt fantasktisk. Jeg var godt nok kun på den i 8 dage, da jeg ikke kunne holde til mere. Men det var også ca. 1 kg om dagen der røg.

Man skal bare lade være med at ligge kuren så den ender dagen inden at man skal til fest eller andet, for lige så snart man er færdig med den, spiser man helt vildt og uhæmmet, og fordi man ikke har spist kulhydrater så længe, kan maven ikke helt følge med. Så lidt mavekneb dagen efter...

Det skal lige siges at min kæreste var også på den og han overholdt det i 12 dage og tabte 10 eller 11 kg. (Meget flot)

Vi regner begge med at tage den igen i juli (skal giftes i august). Så kan vi jo grille kødet (uhm...)

Det er i hvert fald forsøget værd.

Line

0

Del dette indlæg

Ja den er kanon god... men enorm sej at komme igennem...

Som sagt tabte jeg 13 kg på de 13 dage for ½ år siden og jeg har ikke taget noget af det på endnu... så nu vil jeg lige nå en omgang til inden brylluppet i august... :))

Selvom jeg så stadig mangler at tabe en del for at det bliver ideelt, så er det et stort skridt i den rigtige retning. ()()

Kan desværre ikke tage kæresten med på kuren da han i forvejen er ret tynd... *g* Han skulle ikkegerne forsvinde helt for mig.

0

Del dette indlæg

Hej

jeg ved at det lige pludslig haster med at tabe nogle kilo inden bryllupet. Men jeg har ikke meget fidus til de der slankekurer hvor man taber sig så meget i løbet af ingen tid.

Jeg hælder mest til sund og varieret kost med masser af grøntsager, Protein (piger spiser ofte for lidt) og ikke for mange kulhydrater. Et lille tip: prøv at undgå kulhydrater om aftnen. Kroppen har på det tidspunkt ikke brug for så meget energi. Og spis 5 små måltider om dagen, så holder stofskifet sig i gang.

Drik masser af vand (3 l. om dagen) og skær ned på kaffen. Det kan faktisk gøre en forskel på et par kilo i løbet af en uge.

Og sidst men ikke mindst bevægelse.

Det er bare min mening.

Hilsen

Helle

0

Del dette indlæg

Nu er det en lille uges tid siden jeg afsluttede 13 dages kuren. Jeg tabte mig 7 kg og det er jeg ganske tilfreds med.

Må dog tilstå, at jeg snød lidt. Kan smipelthen ikke få selleri og hytteost ned. Forsøgte, men endte med at kaste op, så det undlod jeg bare. Hvad gør i andre der har prøvet kuren? - eller kan i bare lide alt?

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer