Guest MC-pigen

Brækket tå!!!

10 indlæg i dette emne

Ja så tæskede jeg tåen ind i et trappetrin i morges. Har snakket med skadestuen - de mener, den er brækket, men kan ikke gøre noget ved det, da den sidder, som den skal - den skal bare gro sammen af sig selv - og guess what: Det er den IKKE færdig med inden brylluppet!! Jeg ser for mig, hvordan jeg nok ikke kan have stiletter på (som kjolen jo er tilrettet efter), og hvordan jeg ikke vil kunne danse brudevals og resten af natten. Er bare så ked af det!! Krydser nu bare fingre for, den slet ikke er brækket, men kun forstuvet!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Av !

Øv altså og så lige op til dit bryllup.

Nedenstående er altså ikke for at skræmme dig, men blot et par velmente råd:

Det kan være en lang proces at få sådan en tå helet igen, hvis du ikke passer på - min søn brækkede en fodrodsknogle for knapt 2 år siden, her kunne man heller ikke putte gips på. Til ham sagde de: gå med træsko i den kommende måned eller mere. Træsko - fordi de er så stive, at de støtter optimalt. Det er træsko både ude og inde - hele tiden.

Det fik han jo ikke overholdt, og da han stadig havde smerter efter 2½ måned, gik han til lægen igen. Tja... sagde lægen, indtil du lader brudet få fred (altså træsko og hvile), så heler foden aldrig.

Så sørg for at holde tåen i ro og brug det fodtøj, de på skadestuen evt. anbefaler eller prøv dig frem. Træsko/sikkerhedssko med jernnæser er måske slet så dårligt, så støder du den i hvert fald ikke.

Jeg håber virkeligt, at du får helet tåen inden dit bryllup.

Mange hilsner

goodbyehansen

0

Del dette indlæg

Nu har jeg haft brækket min tå 2 gange, og kan sige, at det går ret hurtigt over igen.. :griner:-

Giv den ro og hvile i et par uger, og så begynd stille og roligt at få noget fodtøj på igen.

Der er stor forskel på at fodrodsknogle og en tå, da tæerne ikke har samme vægt på sig hele tiden, som en fodrodsknogle har..

Jeg har nemlig også haft brækket en knogle i foden (jep jeg er klodset når det kommer til mine fødder.. :cheerleader3: ) Og det tog væsentligt længere tid at hele..

Da jeg var på skadestuen med min tå, fik jeg "forbundet" tåen, hvilket de gjorde ved at sætte et stykke plaster under tåen, så trak de til og fik tåen til at stritte opad og så blev plasteret sat fast ovenpå foden... Det gjorde virkelig ondt da de gjorde det, men det betød at jeg slet ikke lagde vægt på tåen.. Måske du skulle overveje at gøre det?

God bedring! :bearhug:

Redigeret af KatrineK
0

Del dette indlæg

1000 tak for jeres gode råd :cheerleader3: jeg er bare så (mildt sagt) ked af det. Er nødt til at hoppe rundt for at få styr på det hele, men har nu lånt et par krykker. Jeg er dog stadig optimist og håber på, at hævelse og smerte fortager sig om nogle dage, som jeg tidligere har prøvet ved forstuvninger, men det gør godt nok mere ondt denne gang.

Kan slet ikke overskue ikke at kunne have mine fine sko på, ikke at kunne danse vores vilde surprise-brudevals - eller vals overhovedet, ikke at kunne gå amok til bandet sammen med mine søskende hele natten. Piv piv! Lige nu er det største problem, at jeg helelr ikke kan lave koreografi til vores brudevals - og dermed heller ikke få sendt musik afsted til ham, der skal mixe den. ÆV!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja så tæskede jeg tåen ind i et trappetrin i morges. Har snakket med skadestuen - de mener, den er brækket, men kan ikke gøre noget ved det, da den sidder, som den skal - den skal bare gro sammen af sig selv - og guess what: Det er den IKKE færdig med inden brylluppet!! Jeg ser for mig, hvordan jeg nok ikke kan have stiletter på (som kjolen jo er tilrettet efter), og hvordan jeg ikke vil kunne danse brudevals og resten af natten. Er bare så ked af det!! Krydser nu bare fingre for, den slet ikke er brækket, men kun forstuvet!

Åh åhh stakkels dig. Jeg har brækket mine tæer op til flere gange, og jeg kan virkelig anbefale dig at give den en butterfly og et par klipklapper ;)

Butterfly er når du tager forbindingstape eller langt stykke plaster og binder det rundt om tåen som en "aids-sløjfe" altså så du sætter den ene ende på oversiden af foden, så rundt nedom tåen og tilbage og lappe over den anden ende..giver det mening? Hold den højt så den ikke hæver og gå med klip klapper så den kan hele i fred. Jeg ved hvor surt det er, jeg har lige brækket min pegefinger...øv

Ps barfodet brudevals? Jeg tænker at det er sexet ;)

0

Del dette indlæg

Åh åhh stakkels dig. Jeg har brækket mine tæer op til flere gange, og jeg kan virkelig anbefale dig at give den en butterfly og et par klipklapper ;)

Butterfly er når du tager forbindingstape eller langt stykke plaster og binder det rundt om tåen som en "aids-sløjfe" altså så du sætter den ene ende på oversiden af foden, så rundt nedom tåen og tilbage og lappe over den anden ende..giver det mening? Hold den højt så den ikke hæver og gå med klip klapper så den kan hele i fred. Jeg ved hvor surt det er, jeg har lige brækket min pegefinger...øv

Ja, det kunne være ret sexet - indtil min mand træder på min tå :biggrin: eller jeg falder i min kjole, der passer i længden til mine smukke stilletter...

Tak for din omsorg - jeg vil klart prøve med en butterfly - venter måske lige lidt endnu - tør næsten ikke røre tåen...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, det kunne være ret sexet - indtil min mand træder på min tå :biggrin: eller jeg falder i min kjole, der passer i længden til mine smukke stilletter...

Tak for din omsorg - jeg vil klart prøve med en butterfly - venter måske lige lidt endnu - tør næsten ikke røre tåen...

Det er vigtigt at du bruger butterfly så hurtigt så muligt for det er nu den skal virke så tåen kan vokse ordentligt sammen (og ikke bliver skæv). De plejer også at sige det på skadestuen så det undre mig faktisk at du ikke fik det afvide.

Jeg kan godt se det ville være skidt hvis han trådte på den, men hvis du bare er god til at have butterfly på hele tiden og holde den højt (over hovedet, nemmest at lægge dig) når den hæver skal det nok gå. Faktisk så plejer jeg at gå i sko efter ca en uge, det gør ondt men det kan holdes ud.

Held og lykke!

0

Del dette indlæg

Kan trøste dig med at du ikke er den eneste der kan være lidt klodset :biggrin:

Jeg synes lige (kl 11 i dag) at jeg skulle smadre min lilletå (på venstre fod) ind i min kommode (der er ikke så meget plads i mit soveværelse, når man skal rundt om sengen)....

Min lilletå synes lige at den skulle tage en 45 graders tur ud til venstre, og tilbage igen..... AV for H......

Troede først jeg brækkede den.... For så vildt har jeg sgu ikke slået den før (eller vrikket den ud, er det vel nærmere).

Men den har normalt farve, og det gør slet ikke lige så ondt, som jeg kan høre din gør (har aldrig prøvet at brække noget.. utroligt nok, da jeg er vildt klodset :):loveboard: )....

Så regner med at den bare har fået sig en lille forstuvning.... Kan godt gå... men har det bedst med at gå, uden at træde ned på lilletåen ;)

Derudover synes jeg så også lige at jeg skulle skrabe min underarm 5 cm.... Damn det sved....

Og så lige en krammer herfra.... Håber din tå snart får det bedre ()()

Knus Frittefrej

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer