tReaX

Hvidchokoladecreme

9 indlæg i dette emne

Fik lavet min første prøvekage der blev serveret i går...

Og ved ikke om det kun er temperaturen der var imod mig, eller om det skyldes andet...

Men efter det første stykke var skåret af kagen flød den cremen med hvid chokolade ud...

Jeg har nogle ideer til hvor den har været gået galt...

- For lidt fløde? 2½ dl til 200 gr chokolade

- Ikke pisket stift nok?

- eller?

Men ellers var det en god kage...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fik lavet min første prøvekage der blev serveret i går...

Og ved ikke om det kun er temperaturen der var imod mig, eller om det skyldes andet...

Men efter det første stykke var skåret af kagen flød den cremen med hvid chokolade ud...

Jeg har nogle ideer til hvor den har været gået galt...

- For lidt fløde? 2½ dl til 200 gr chokolade

- Ikke pisket stift nok?

- eller?

Men ellers var det en god kage...

Mit bedste bud ville være at den ikke var pisket stift nok for så bliver den nemlig for blød så at sige....du skal piske så meget at det næsten bliver til smør..

0

Del dette indlæg

Mit bedste bud ville være at den ikke var pisket stift nok for så bliver den nemlig for blød så at sige....du skal piske så meget at det næsten bliver til smør..

Det må være det, synes bare jeg piskede den så meget som når jeg laver almindelig lagkager med sådan noget fyld, emn der kan den også stå i køleskab lige til servering... Den får noget længere tid med piskeren næste gang.

0

Del dette indlæg

ja det kan der være mange bud på - et af dem kan også være at fløden ikke har været frisk. En fløde der er på vej til at overveje at blive sur, kan godt reagere ved ikke at ville lade sig blive stiv. Når man så pisker den (eller forsøger det) ja, så ødelægges det sidste brugbare i fløde, og den løber ud.

Har været der selv. Og nej den viste ingen tegn på sur-hed førend jeg forsøgte at piske den.

Så om igen.

Knirke

PS. Nogle gange opbevares kagen forkert fra den bliver sat af ved supermarkedet til den sættes på køl - og der har du nogen gange forklaringen på mælkeprodukter der ikke "lever op til" holdbarhedsdatoen.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

ja det kan der være mange bud på - et af dem kan også være at fløden ikke har været frisk. En fløde der er på vej til at overveje at blive sur, kan godt reagere ved ikke at ville lade sig blive stiv. Når man så pisker den (eller forsøger det) ja, så ødelægges det sidste brugbare i fløde, og den løber ud.

Har været der selv. Og nej den viste ingen tegn på sur-hed førend jeg forsøgte at piske den.

Så om igen.

Knirke

PS. Nogle gange opbevares kagen forkert fra den bliver sat af ved supermarkedet til den sættes på køl - og der har du nogen gange forklaringen på mælkeprodukter der ikke "lever op til" holdbarhedsdatoen.

Det markederede: Fløden/mælkeprodukterne vel? :shopping:

Jeg prøver igen... :D Familien er jo glad for at jeg er nød til at lave flere forsøg....

0

Del dette indlæg

Hej, det kan også sagtens skylde varmen. Min kæreste, som er kok, skulle lave en stor kage forleden netop også med hvid chokocreme, flødeskum mv. - og pga. varmen var det simpelthen umuligt at få det stift (og han kender jo alle tricks).

Men hvis det er kan jeg prøve at høre ham om han har nogle tips der kan hjælpe dig :shopping:

0

Del dette indlæg

Hej, det kan også sagtens skylde varmen. Min kæreste, som er kok, skulle lave en stor kage forleden netop også med hvid chokocreme, flødeskum mv. - og pga. varmen var det simpelthen umuligt at få det stift (og han kender jo alle tricks).

Men hvis det er kan jeg prøve at høre ham om han har nogle tips der kan hjælpe dig :shopping:

Det må du meget gerne...

Evt. et trick så en kage med marcipan på kan komme i køleskab - tænker på måske et klæde over?!

0

Del dette indlæg

Hvis du skal have kagen på køl så er det bedste faktisk at lægge et viskestykke/klæde henover. Sølvpapir vil ætse og efterlade store sølvflager på kagen og film vil også skade kagen.

Den dag han lavede kagen havde han held til at jolde "styr" på den hvide choko-creme ved at kagen var betrukket med marcipan. På en eller anden måde fik det crmen til at sætte sig lidt og det var først da der var skåret en del stykker af den og den havde stået i varmen igen at det begyndte at smelte/løbe.

:shopping:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis du skal have kagen på køl så er det bedste faktisk at lægge et viskestykke/klæde henover. Sølvpapir vil ætse og efterlade store sølvflager på kagen og film vil også skade kagen.

Den dag han lavede kagen havde han held til at jolde "styr" på den hvide choko-creme ved at kagen var betrukket med marcipan. På en eller anden måde fik det crmen til at sætte sig lidt og det var først da der var skåret en del stykker af den og den havde stået i varmen igen at det begyndte at smelte/løbe.

:shopping:

Og med klæder så bliver marcipanen ikke klæbrig? Jeg har nemlig sådan nogle lagkagefade med låg til, så lagde ikke andet over kagen, men kom så heller ikke kagen på køl efter jeg lagde marcipan på.

Så der er håb for min kage, hvis jeg får den på køl op til den skal spises...

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer