Guest LotteBak

bordplan

11 indlæg i dette emne

HJÆLP HJÆLP......

Min forlovede og mig har lige været til bryllup hos min forlovedes bror. Det var en rigtig god fest, men jeg kom til at overveje bordplanen der. For brudeparet sad ikke til bords med deres forældre, som traditionen jo ellers er. Jeg kan godt se hvor hyggeligt det ville være at side sammen med sine bedste venner i stedet for, men kan man godt det???

Jeg vil rigtig gerne hører hvad i har af planer ang. bordplan. :cheerleader3:

Redigeret af LotteBak
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes det er helt op til jer hvordan i vælger at sætte gæsterne til jeres bryllup. Jeg ville nok selv vælge at sætte vores forældre ved siden af os.

Men der er ikke jo ikke nogen regler for hvordan det skal være, så hvis i hellere vil sidde sammen med jeres venner, så synes jeg i skal gøre det

0

Del dette indlæg

Vi har også valgt den (næsten) klassiske bordplan, blot sidder brudens forældre på brudens side og gommens forældre på gommens side i stedet for at blande dem...

Men det kommer jo også meget an på jeres forestilling om bordopstilling, hvordan bordplanen kan blive... Om I vil have firkantede, aflange eller runde borde, om de skal være enkeltstående eller i E- eller U-form, eller anden opstilling...

Og så kommer det jo rigtig meget an på jeres forhold til jeres forældre... Om I helst er fri for at sidde sammen med dem, eller om I faktisk sagtens kan more jer med dem...

0

Del dette indlæg

Vi har også valgt den (næsten) klassiske bordplan, blot sidder brudens forældre på brudens side og gommens forældre på gommens side i stedet for at blande dem...

Men det kommer jo også meget an på jeres forestilling om bordopstilling, hvordan bordplanen kan blive... Om I vil have firkantede, aflange eller runde borde, om de skal være enkeltstående eller i E- eller U-form, eller anden opstilling...

Og så kommer det jo rigtig meget an på jeres forhold til jeres forældre... Om I helst er fri for at sidde sammen med dem, eller om I faktisk sagtens kan more jer med dem...

Vi valgte samme model. Jeg synes det ville være for mærkeligt at sætte vores forældre ved et tilfældigt bord, bare fordi det måske ville være sjovere at sidde sammen med vennerne. Nu sad vi ved et stort E og på den måde havde vi mulighed for at se stor set alle vores gæster (faktisk lidt svært at se forældrene da de jo sad ved siden af os :shooter: ) og så havde vi sat alle børnene ved midterbordet, så de kunne se mest muligt. Da der var mange indslag mellem retterne, ja så var der alligevel ikke så meget tid til at tale da vi sad ved bordet, men tog så revanche til kaffen.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

min far døde i april måned, og jeg har slet ikke lyst til at sidde sammen med vores forældre hvor min far kommer til at mangle.. og da vi har runde borde har vi lavet vores bord med min bror som følger mig op, og brudepiger + kærester og forlover/toastmaster + kæreste, og så har vi lavet et bord hvor forældre og anden meget tt familie sidder sammen, det er den eneste løsning jeg sådan lige kan overskue.... men ellers havde vi nok valgt foræældre hos os :)

men altså jeg synes ikke man skal tage efter traditioner, men efter hvad jeres mave siger er rigtigt

:shooter:

0

Del dette indlæg

Vi har valgt ikke at sidde sammen med vores forældre, det er der flere årsager til

* jeg orker ikke at sidde sammen med min svigermor i flere timer (kæresten gør heller ikke)

* jeg har mistet min far og har ikke lyst til at sidde traditionel når han ikke er der

* Det er min søn på knap 2 der fører mig op og da han ikke skal med til festen om aftenen er han heller ikke en mulighed som erstatning for far.

Ikke alle er enige i vores valg, men vi har vagt hvordan vi helst vil sidde og såen bliver det!!!!! Det er VORES dag.

Vi skal sidde ved runde borde.

0

Del dette indlæg

Vi valgte ikke at sidde traditionelt... Vi sad ved aflange gruppe borde, hvor der sad 12 mennesker (mere eller mindre) ved hvert bord.

Vi sad sammen med nogle venner, og veninder og en enkelt af mine søskende.

Vi gjorde det da vi ikke har det aller bedste forhold til min svigermor, og så fordi mine forældre ikke villle bryde sig specielt om at sidde og "trone" ved siden af os - de er ikke så meget til masser af opmærksomhed i store forsamlinger. Og normalt kan vi altså godt have vanvittigt sjove og hyggelige aftener sammen med mine forældre, så det er altså ikke derfor ;)

Desuden ville vi gerne lave festen afslappet og hyggelig, og ikke så formel, og det her synes vi var med til at "bryde" det formelle lidt.

Vi hørte intet dårligt for det, tværtimod var der mange der synes det var en rigtig god idé, så det var jo fedt :shooter:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Der var faktisk kun en ting jeg godt kunne tænke mig at gøre om fra vores bryllupsdag, og det var at skifte vores forældre ud med nogle gode vennepar, jeg havde stort set været i kontakt med min min 48 timer op til brylluppet og vi havde ligesom snakket om alt imellem himmel og jord og tro mig det er altså begrænset hvor meget fra selve dagen man beretter om for alle har jo ligesom været med til det hele og har oplevet det samme. Min mands forældre havde vi ikke haft lige så meget snak med op til, men fester og stasen ud er heller ikke lige deres måde at have det sjovt på så de var ikke så udbredt interesseret (misforstå mig ikke de er skam glade for at vi skulle giftes og det hele) men deres liv er deres virksomhed, og fint nok, men kedeligt;o)

Så et par gode venner som man senere hen også kunne snakke med om dagen og begivheden, det vil vi begge gerne ha haft.

Men sæt da dine/jeres forældre i nærheden hvor de kan se jer og omvendt, for om ikke andet der vil jo komme nogen taler fra jer alle 3 par til hinanden og det er da rart at man for det første kan høre det hele og at man kan se hinanden i øjende.

Knus fra Hanne og god fest

0

Del dette indlæg

HJÆLP HJÆLP......

Min forlovede og mig har lige været til bryllup hos min forlovedes bror. Det var en rigtig god fest, men jeg kom til at overveje bordplanen der. For brudeparet sad ikke til bords med deres forældre, som traditionen jo ellers er. Jeg kan godt se hvor hyggeligt det ville være at side sammen med sine bedste venner i stedet for, men kan man godt det???

Jeg vil rigtig gerne hører hvad i har af planer ang. bordplan. :cheerleader3:

Hejsa.. Jeg er i den situration at både min mor os "kommende" sviger mor ikke længere er her iblandt os.. Og vi har også meget overvejet hvad vi skulle gøre.. Er dog kommet til den plan at vi bruger vores søkende, og det tror jeg nu nok skal blive rigtig hyggeligt... Jeg er selv meget traditions bundene og det har krævet mange overvejelser. Men der skal jo også nytænkning til... Håber I finder ud af det. God fest.. ;-)

0

Del dette indlæg

Jeg tror vi vælger tæt på traditionen. Men som en anden tidligere har skrevet, har jeg ikke lyst til at sidde ved siden af min svigermor hele dage.

Så brudens forældre ved siden af bruden og gommens mor (hans far er død) ved siden af gommen.

Men I skal gøre som I har lyst til. Det er JERES dag.

Held og lykke med den endelige plan

:bearhug:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer