Christina&Søren

Er kommet i tvivl, hvilken side??

7 indlæg i dette emne

Efter en længere snak frem og tilbage, er min far og jeg kommet i tvivl, om han skal gå til højre eller venstre for mig???

Vi måtte ind og kigge billeder fra tidligere bryllupper, men det hjalp ikke, da der var billeder af begge dele...

Hvad er tradition???

På forhånd tak :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er vist forskelligt fra kirke til kirke...

Jeg regner med, at jeg skal gå på min fars venstre side... Og så når vi går ud igen, skal jeg gå på min mands højre side...

Men har en kollega, hvor præsten havde været meget imod denne måde, fordi det efter hans mening bare var en dum ide, som de kongelige havde fundet på... Jeg har så hørt en forklaring, at man går på den måde, for at bruden altid går i venstre side af kirken, som i gamle dage blev opfattet som kvindernes side...

Så jeg vil nok anbefale at spørge præsten eller kordegnen... Og hvis de er ligeglade, så vælg den måde, der passer jer bedst!

0

Del dette indlæg

Jeg er enig med de to andre. I lørdags gik jeg ind på min fars venstre side og efter vielsen gik jeg ud på min mands højre side. Så passer det med at man hver gang går i den side af kirken hvor brudens gæster sidder :-) Men om det er forskelligt fra kirke til kirke skal jeg ikke kunne sige.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ved ikke, hvad traditionen er. Hver gang, jeg snakker emd folk om det, har folk forskellige meninger om det. Jeg tror bare I skal gøre, som I synes er mest rigtigt for jer - evt. hør præsten, hvordan man plejer at gøre det i hans kirke. Jeg gik ind alene og ud med Michael på min venstre side (min venstre arm i hans arm), men jeg ved ikke om det er "rigtigt".

- Camilla

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer