MizzTulip

Æresport

12 indlæg i dette emne

Hej Allesammen :thumbsupsmileyanim:

Jeg ville spørge omkring æresport.

Er det virkelig en tradition landet over eller kun her hvor vi er bosiddende.

Hmm jeg vil sige en æresport ikke hører til på vores bryllupsdag men derimod

ved kobber- og sølvbryllup.

Er jeg helt forkert på den??

MizzE

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmmmm - der har engang været en meget lang diskussion om traditioner vedrørende æresporte.

Jeg kan ikke huske samtlige detaljer - men blot, at der vist var konsensus om, at forholdene omkring æresport varierer en del med geografien...

Jeg er personligt fra Fyn, nærmere betegnet Odense, og vil påstå, at æresport også hører til ved et bryllup. Min søster er bosiddende på Vestsjælland og hun havde også æresport til sit bryllup (og nej det var ikke kun den fynske families ide...)

Så jeg tror, at traditionen er meget forskellig afhængig af, hvor i landet du befinder dig :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

nu sidder jeg her og skal giftes i dag.. her i aftes høret jeg nogle plusle ved hovde døren vupti min sviger mor kom ind og lukke et vindu for måtte ikke se ud før i morgen... spurte om de vil ind og have noget men de takkke nej. så.. :thumbsupsmileyanim: lidt sener høret jeg et bump så sendet jeg.. min søster ud der vist noget der falde ned.. hehe!!! så forsvandet hun med en hammer og et par søm.. for et par sek.. :hug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg håber, vores familie laver en (eller to :thumbsupsmileyanim: ) til vores bryllup... Min familie lavede til min tante og farbror, både til deres hjem og til feststedet, og jeg håber, at de gør det samme til os... For mig hører en æresport lige så meget med til bryllup som til kobber- og sølvbryllup...

0

Del dette indlæg

Jeg er fra København og jeg havde aldrig mødt traditionene med æresporte ved bryllupper, eller kobberbryllupper for den sags skyld, før jeg læste om det her på BK. Jeg forventer ikke vi får en æresport til vores bryllup, men skulle det ske er det da ok :thumbsupsmileyanim: Jeg kender derimod traditionen fra sølv- og guldbryllupper. Men det viser jo bare at der er meget forskellige traditioner rundt omkring i landet.

0

Del dette indlæg

Jeg synes også det hører til ved et bryllup. Og heldigvis synes vores familie og naboer også det. Faktisk så fik vi forrige weekend hele to æresporte. En hjemme hos os selv, som vores naboer havde stået for. Og en på feststedet, som familien havde lavet. De var begge fantastisk flotte. :-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er fra København og jeg havde aldrig mødt traditionene med æresporte ved bryllupper, eller kobberbryllupper for den sags skyld, før jeg læste om det her på BK. Jeg forventer ikke vi får en æresport til vores bryllup, men skulle det ske er det da ok :thumbsupsmileyanim: Jeg kender derimod traditionen fra sølv- og guldbryllupper. Men det viser jo bare at der er meget forskellige traditioner rundt omkring i landet.

Det tilslutter jeg mig helt...

0

Del dette indlæg

Til de brylluper jeg har været til (henholdvis mors side og fars side), så har der været æresporte til bryllupper. Kender ikke til det ved kobberbryllup, men kun til bryllup, sølv og guldbryllup.

Men hvordan min svigerfamilie har det med æresporte, så ved jeg det ikke helt. Men er nu sikker på at min familie får svigerfamilien med og lavet en æresport.. Men jeg skal ikke kunne sige det....

Redigeret af Ria
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer