Kinai

Hvide tipper

13 indlæg i dette emne

Hej piger.

Jeg vil gerne have lavet mine negle smukke på den store dag, men da jeg tidligere har benyttet mig et års tid med akryl negle og derefter 2 år med gele negle, har jeg ikke lyst til at starte op på det igen, bare for den ene dag. (det skal lige siges at jeg absolut er tilhænger af gele negle normalt, det er så flot, men det tager alt for lang tid af få alm. negle igen... der går for længe før de er pæne igen)

Jeg stoppede med at få lavet gele neglene da jeg fik min søn, men havde jeg råd til det, fik jeg det stadig lavet.

Nå men tilbage på sporet..... som sagt vil jeg gerne have flotte negle med hvide tipper malet på mine egne negle til brylluppet. Jeg tænker på noget lignende alm. neglelak, hvor man så maler tippen hvid og resten med klar lak. På den måde slipper jeg for akryllen eller gelleen.

Kan man det og hvad hedder det så? og kan man få det lavet ved en proff så det kan blive ordentligt pænt?? (jeg er jo ret kritisk, når jeg kender de perfekte gelenegle :cheerleader3: og holder det overhovedet til noget?

Jeg håber der er nogen derude som kan hjælpe :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det du eftersøger hedder fransk manicure. Det kan man få lavet ved stort set alle negleklinikker. Jeg får lavet gelenegle, dvs. jeg får ikke tipper på, jeg får forstærket mine egne negle, og det gør at hvis jeg ikke har lyst til det mere, kan de bare vokse ud, mens jeg vedligeholder med en klar lak og så er det det. Så prøv at tjek om ikke der er en negleteknikker i nærheden som laver "forstærkning af egne negle", kalder de det. Og så bed om at få fransk manicure.

Knus

0

Del dette indlæg

Det er faktisk rimelig nemt at gøre det selv med en god hvid neglelak og en klar til hele neglen.

Men er du ikke frisk på det, så kan du de fleste steder(negleklinikker/kosmetologer) få dem til at give dig en manicure eller sikkert også bare lak alene.

Som jeg kan forstå Kinai, så ønsker du ikke hverken akryl eller gele negle og det anvender de også til at forstærke negle med, generelt ihvertfald. Forskellen er bare, at ved en forstærkning, der lægger de akryl/gele direkte ovenpå din egen negl, hvorimod de ellers kan lægge tipper i forlængelse af egen negl og gøre den længere. Derefter kommer opbygning med hhv. gele eller akryl.

:thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Hej piger og tak for svar :thumbsupsmileyanim:

Jeg ønsker ingen forstærkning af mine negle, da det, som i siger, ofte er med gele. Jeg ønsker kun at få mine egne negle filet pænt, og med hvid lak på spidsen og klar på resten. Jeg har selv meget stærke og lange negle, så jeg har ikke brug for forstærkning eller forlængelse.

Jeg har dog prøvet at lakere dem selv, med sådan et fransk manicure sæt fra matas, hvor man selv maler spidsen hvid og resten med en klar lak. DET SYNES JEG SLET IKKE BLEV PÆNT!!! Nu har jeg jo også meget erfaring med gele og akryl negle, og jeg er derfor nok ret kritisk når det kommer til "gør det selv" og ønsker derfor at det skal være en proff som gør det, så jeg ved det ser ordentligt ud på bryllupsdagen.

Men hedder det så bare en fransk manicure uden forstærkning, og bliver det egentligt ordentligt pænt når det bliver lavet ved en prof?? Eller må jeg bide i det sure æble og få lavet de flotte gele negle igen??

Og nej jeg synes ikke bare man kan lade dem gro ud, ved bare at pynte neglene med klar lak i mellemtiden. Det er absolut ikke pænt :cheerleader3: Det kræver at de bliver slebet ned og plejet varsomt i 6 måneder efter. Been there... done that!! ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har selv akryl negle og har haft det i flere år, så ja, man er kritisk :thumbsupsmileyanim:

Jeg synes du skal kontakte/besøge et par negleklinikker og spørge dem hvordan holdbarheden er på manicure på dine egne negle. De ved som regel hvor hurtigt det skaller af osv. Så kan du jo sammenligne deres svar. Men som med det meste lak, så holder det jo ikke i ugevis, så dagen før eller to dage før dit bryllup, er nok meget passende.

Ellers kan du jo øve dig i selv at lægge den hvide kant, hvem ved, måske du bliver rigtig god ;)

0

Del dette indlæg

Jeg ved at de fleste steder hvor man kan få ansigtbehandlinger osv der laver de det.. ved ikke hvad der er af den slags hvor du bor.. ellers er der unge piger der laver det til rimelige penge og reklamere på den blå avis. Der kan du søge under forskellige ting som de som regl tilbyder, extensions har jeg søgt på i dag, og der var da et par stykker imellem der lavede negle.. men det er i kbh området.

0

Del dette indlæg

Det du søger hedder som andre har nævnt fransk manicure, men det kan laves "normalt" med neglelak, men der er også nogle negleteknikere der bruger airbrush, og det giver et meget flot og præcist resultat, og jeg tror også at det holder lidt bedre, men det der gør den største forskel på holdbarheden er en stærk kraftig negl, det giver en stabilitet. Eks. hvis jeg har mine egne l....negle skaller lakken efter bare en dag, har jeg gelé så kan jeg lave fransk lak der er pæn i to uger, den skaller stadig ikke men begynder at blive slidt i kanten.

Jeg ved at nailit.dk laver airbrush, de ligger i Kbh S

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Undskyld jeg lige bruger din tråd til et spørgsmål - håber jeg er okay :thumbsupsmileyanim:

De der gelenegle, hvor dyrt er det at få lavet og holdt ved lige og hvor ofte skal man få det fyldt op? Jeg kunne nemlig rigtig godt tænkte mig det (havde det et års tid, da jeg boede i USA - men det var vist akryl)... Man kan vel godt få franske negle, som er forholdsvis korte? Jeg arbejder nemlig som kiropraktor og kan derfor ikke have lange negle, men en lille tip kan jeg godt have...

0

Del dette indlæg

Undskyld jeg lige bruger din tråd til et spørgsmål - håber jeg er okay :biggrin:

De der gelenegle, hvor dyrt er det at få lavet og holdt ved lige og hvor ofte skal man få det fyldt op? Jeg kunne nemlig rigtig godt tænkte mig det (havde det et års tid, da jeg boede i USA - men det var vist akryl)... Man kan vel godt få franske negle, som er forholdsvis korte? Jeg arbejder nemlig som kiropraktor og kan derfor ikke have lange negle, men en lille tip kan jeg godt have...

Jeg har brugt akryl negle i et år og gik derefter over til gele negle. Jeg er absolut fortaler for geleneglene... de holder sig klart bedre!!

Nå men da jeg fik lavet gele negle, gav jeg første gang små 500 kr. De skal så "fyldes op" ca 1 gang om måneden, som vil koste omkring 250-300 kr. Men neglene bliver kun fyldt op 1 gang. Når man så kommer en måned efter igen, så sliber man det hele ned, og laver geleneglene igen forfra... simpelthen for at holde det pæne resultat.

Derfor vil det hver anden gang (og første gang) koste omkring 450-500 kr og hver anden gang koste 250-300 kr.

Havde jeg råd, ville jeg helt sikkert stadig få dem lavet, men efter jeg blev mor, prioriterede jeg at bruge pengene anderledes :bearhug:

Jeg håber du forstå hvad jeg mener, ellers spørger du bare igen :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Jeg har altid fået en gang manicure med fransk lak hos en kosmetolog, især ved kosmetologskoler.. Jeg har altid været super tilfreds med resultatet, for det er nærmest umuligt at gøre det selv og få det hvide på spidserne til at være pænt når man gør det med et købesæt.. De er uddannet/uddanner sig til at lave et flot resultat og jeg syntes personligt at det er flottere end gelenegle..

Og da jeg selv ret kritisk, med at det skal gøres ordenligt, kan jeg helt klart anbefale at få en omgang manicure med lak hos en kosmetolog eller kosmetologelev (de gør det næsten bedre end de udlærte ;)) ...

Jeg skal selv have lavet mine dagen før brylluppet hos beautyinstituttet i Horsens (kosmetologskole)... Glæder mig så meget..

0

Del dette indlæg

Jeg får lavet gelenegle ca hver 3. uge (mine negle vokser meget hurtigt:-) Jeg gav 575,- kr. første gang og giver nu 325, HVER gang, og de bliver slebet hver gang og dekoreret. I øjeblikket har eg sorte tipper og sølvstjerner. Lidt for voldsomt, men skulle prøves..hihi..

Jeg får lavet negle hos Trendnails i Randers og er yderst tilfreds. Hun er meget grundig og dygtig og laver nogle vildt flotte dekorationer. Og til forskel fra mange andre sliber hun IKKE min negl i stykker. Hun fjerner det gamle ag og ligger et nyt på. Meget nænsomt for neglen. Der er nogle steder hvor de nærmest sliber hele din egen negl væk før de ligger på og det ødelægger neglene så de bliver bulede og grimme.

Bor I i nærheden af Randers kan jeg ihvertfald anbefale at I går derned :thumbsupsmileyanim:

Knus

Henriette

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer