Guest Bobbel

Frisør spørgsmål

24 indlæg i dette emne

Jeg har bestilt frisør til dagen og vil lige høre hvad i synes om priser: 1800 kr

Jeg skal komme ind til hende, og det er i nordjylland i en lille by og det er incl. prøveopsætning.

Er det okay?? jeg synes måske det er lidt dyrt...

Og så tænkte jeg på, er det en fordel med en prøveopsætning?

man risikere ikke at hun laver noget der er tæske lækkert til prøvern, og man så bliver skuffet??

:)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

For mig lyder det lidt dyrt.

Jeg endte med at give 600 kr. for hår og make-up.

Det var uden prøveopsætning, som hvis jeg skulle gøre om, jeg gerne ville have haft, for på selve dagen var jeg ikke i stand til at træffe nogle som helst beslutninger og lod frisøren bestemme det hele og selvom jeg nu syntes at min hår var ok, så var det måske ikke helt det som jeg gerne ville have.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg skal give 2500 kr. (og det er MED rabat) for prøveopsætning og så kommer hun ud til mig på dagen og har afsat 3-4 timer. Hun både sætter håret og makeup. Dette er så en stylist som er en af topeliten i DK. Så umiddelbart synes jeg at det lyder dyrt den pris du skal give. Især når det er i Jylland, Her i KBH er der jo tendens til at priserne bliver skruet i vejret.....

Men hvis du føler dig tryg ved denne firsør så er det vel ikke de hundrede kroner værd at spare på den store dag...? Det er også en ting du skal vurdere.... :cheerleader3:

Held og lykke med det

Kh D

0

Del dette indlæg

Hej...

jeg tror at det er prisen for bryllupshår....

Jeg synes at det er en god ide med prøve opsætning..tænk hvis nu at du stod på selve dagen og havde gjort dig nogle tanker om hvordan du gerne vil have dit hår sat..og hun lavede det helt anderledes.. :cheerleader3:

på en prøve opsætning kan i rette til og snakke ideer igennem.... Det er vigtigst at du er tilfreds...

Men prøv evt .at spørge nogen andre steder ...så kan du tjekke prisen ud....

hilsen Camilla

0

Del dette indlæg

Jeg skal give 2500 kr. (og det er MED rabat) for prøveopsætning og så kommer hun ud til mig på dagen og har afsat 3-4 timer. Hun både sætter håret og makeup. Dette er så en stylist som er en af topeliten i DK. Så umiddelbart synes jeg at det lyder dyrt den pris du skal give. Især når det er i Jylland, Her i KBH er der jo tendens til at priserne bliver skruet i vejret.....

Men hvis du føler dig tryg ved denne firsør så er det vel ikke de hundrede kroner værd at spare på den store dag...? Det er også en ting du skal vurdere.... :)

Held og lykke med det

Kh D

Det er præcis det jeg skal give (MED rabat) og hun kommer i 3-4 timer på dagen og er en af de bedste i dk....Hmmmm det skulle vel ikke være den samme??!!! (Fru Glud) :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det lyder lidt dyrt, men det afhænger også af, hvad prøveopsætningen indebærer. Er det fuld håropsætning, der tager 1-2 timer eller er det lidt hurtigt roden rundt i håret? Og inkluderer det prøve-make-up?

Jeg giver 8-900 kr. for håropsætning og make-up på dagen - ingen prøveopsætning! Min frisør vil ikke lave prøveopsætning, da det giver mig en forventning om at det kommer til at se, sådan ud på dagen og det kan hun ikke garantere. Håret bliver jo påvirket af hormoner, stress m.m., så det opfører sig forskelligt hver dag. Det gør mit hår i hvert fald. Hun har til gengæld afsat 2,5 timer til mig og bruger gerne mere, hvis jeg ikke er tilfreds. Jeg har så været forbi hende og snakket frisure og make-up og hun har set min kjole og slør, så hun kan danne sig et helhedsindtryk.

Redigeret af Anettebh
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Ville bare lige kommentere på spørgsmålet om prøveopsætning er en god ide:

Ved du hvad du vil have (og er det relativt enkelt) tror jeg sagtens det kan spares. Men hvis du er i tvivl, tror jeg det er en rigtig god ide med en prøve. Jeg havde selv 2 frisure-ideer og var rigtig meget i tvivl. Efter 5 min prøveopsætning var nr. 1 udelukket! Det blev så en fusion af ide nr. 2 og frisørens gode ideer... Jeg var helt tryg og blev også meget tilfreds på dagen - og ville altså nødigt have undværet prøven. :cheerleader3:

Mht. det med at man måske bliver skuffet på dagen hvis prøven er bedre... så var det - i mit tilfælde i hvert fald - bare en "løs" opsætning, ikke glatfriseret eller noget men bare for at give et billede af stilen, hvor "tyngden" skal være, hvor højt en evt. opsætning skal være og sådan nogle ting, så det tror jeg ikke, man skal være nervøs for....

0

Del dette indlæg

Hej Bobbel.

Jeg tænkte at jeg hellere må gi mit råd med på vejen da jeg selv er frisør:-)

I nordjylland er den pris lidt høj synes jeg, men igen er det din egen frisør

ville jeg vælge tryghed frem for pris.

Nogen vælger at lave en prøveopsætning og andre ikke.

Jeg selv er blandt dem der ikke gør det, eller dvs jeg aftaler en tid med

bruden og vi taler om hvad det skal være (med fingrene i håret)

Det er enormt svært (stort set umuligt) for os at lave det samme stykke arbejde

2 gange, og derfor vælger mange at snakke om det og løst vise hvordan det kommer

til at se ud.

Prisen må ikke være det afgørende på din dag men hvis det ikke er din normale frisør ville

jeg undersøge om det kunne fås billigere.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har fået kontakt med en kosmetolog, der tager 1200 kr. for prøvemakeup og makeup på selve dagen. Hun tager så hjem til folk, og hun kender en super proff. frisør, jeg afventer dog hvor meget hun koster...... jeg ved ikke om det ikk er lige vel pebret, men det er ikke lykkes mig at finde nogen billigere, der også tager ud på dagen.............

0

Del dette indlæg

Det lyder lidt dyrt, men det afhænger også af, hvad prøveopsætningen indebærer. Er det fuld håropsætning, der tager 1-2 timer eller er det lidt hurtigt roden rundt i håret? Og inkluderer det prøve-make-up?

Jeg giver 8-900 kr. for håropsætning og make-up på dagen - ingen prøveopsætning! Min frisør vil ikke lave prøveopsætning, da det giver mig en forventning om at det kommer til at se, sådan ud på dagen og det kan hun ikke garantere. Håret bliver jo påvirket af hormoner, stress m.m., så det opfører sig forskelligt hver dag. Det gør mit hår i hvert fald. Hun har til gengæld afsat 2,5 timer til mig og bruger gerne mere, hvis jeg ikke er tilfreds. Jeg har så været forbi hende og snakket frisure og make-up og hun har set min kjole og slør, så hun kan danne sig et helhedsindtryk.

Det er et lignende scenarie for mig, selvom jeg ikke har en endelig pris... Jeg har fået min egen frisør til at køre ud til mig på dagen mod at betale hende kørepenge - hvilket egentlig er fair nok - der er godt 60km :thumbsupsmileyanim: Men ingen prøve - bliver jo klippet regelmæssigt uanset og med billeder, snak og en frisør, man er tryg ved, ser jeg ingen problemer i at spare prøven væk... Havde det derimod været en anden frisør, ville jeg nok vælge en prøve for at afkode om frisørens "stil" passede til mig...

0

Del dette indlæg

Jeg skal kun give 600kr ved min frisør, og det er incl. make up. Synes det lyder dyrt... Men når der så er andre, som svarer i emnet med endnu dyrere priser, så er jeg helt ved, at falde ned af stolen. Så må mit jo være ekstremt billigt, og dit meget normalt;-)

Held og lykke med det.

Hilsen Karina

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej,

Angående om du skal vælge en prøve opsætning eller ej.

Har du set andre håropsætninger hun har lavet? Jeg er hele tiden blevet rådet til at få en prøveopsætning for at sikre at man har den samme ide og hvordan det skal se ud. Det er virkelig ærgeligt ikke lige at få afstemt sine forventninger til hinanden.

Knus Julie

0

Del dette indlæg

Tilykke først med dagen

det handler om er du tryg ved hende

virker hun dygtig og tillidsfuld,du skal jo huske at laver hun verdens flotteste frisure på dig

er du jo en super reklame for hende"så hvorfor skulle hun ikke gøre sit bedste"

hvor i mod duer håret ikke vil alle i en lille by huske hende for noget dårligt..

så måske skulle du lige lave en lille rund spørg ting i området

det er en stor ære at sætte et brude hår, det handler ikke kun at kasseappratet skal ringe

men frisør kan ikke forære sin tid væk,vi bruger også tid inden i kommer og forbereder os

metalt måske følger der et glas et eller andet med

man kan godt sige 2500 kr er mange penge, men er hun godt opdateret koster hendes frisør kurser altså

også kassen..- og det kan godt være at det ligner et usselt sted, men hun kan jo være rigtig rigtig dygtig

( ja er frisør)

held og lykke med håret

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer