Guest Oiekel

Sy-selv-brudekjole

18 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Den er godt nok sød den kjole :cheerleader3:

Jeg har fået min veninde til at sy min, så hun er i fuld gang....skal ud til hende på lørdag og prøve igen. Jeg får syet en top med halterneck og en nederdel, begge dele i en cappusino thaisilke. Udover nederdelen kommer der så nogle ekstra lag, i noget gennemsigtigt blonde med broderi. Jeg tror at stoffet i alt kostede ca. 1000 kr. Så skal jeg have købt/lejet et skørt til at have indenunder. Og så skal hun selvfølgelig have noget for arbejdet :)

0

Del dette indlæg

Hej piger

Er der nogen af jer, der har syet jeres kjoler selv?

Jeg har fået hjælp af en kollega - hvis det altså ender med at den skal hjemmelaves.

Men hvad har I givet for stof? - Hvor lang tid, brugte I, og hvordan blev resultatet?

Hit med billederne!!!! :cheerleader3:

Jeg har fundet denne Kjole

Jeg syede ikke selv min kjole, men overvejede det, mente dog at stresskvoten nok skulle blive brugt..

Hvis du ikke skal betale syløn kan du spare en del penge, især i forhold til brudekjolepriserne i butikkerne herhjemme, jeg endte dog med en kjole fra Kina og har derfor også sparet.

Hvad du skal give for stof er ikke til at sige, da det kommer meget an på hvad du vil have. Råsilke, silketaft, polyestertaft, thaisilke osv osv. F.eks lige der i København en forretning som forhandler de lækreste stoffer, men de kan godt løbe op i 1000 kr meteren.. :)

Det er svært at se hvor stor din kjole egentlig er, men jeg vil tro at du nok skal bruge 2-3 højder. Dertil kommer foer og et skørt hvis du vil have det.

Tiden afhænger af hvordan I arbejder og hvor erfarne I er og ikke mindst hvor travlt I har i hverdagen. Husk at sy modellen op i stout først, for medmindre du er en ren størrelse, vil den helt sikkert skulle tilrettes.

Ved ikke om det var nogen hjælp, men har du spørgsmål må du sige til.

0

Del dette indlæg

Den er godt nok sød den kjole :)

Jeg har fået min veninde til at sy min, så hun er i fuld gang....skal ud til hende på lørdag og prøve igen. Jeg får syet en top med halterneck og en nederdel, begge dele i en cappusino thaisilke. Udover nederdelen kommer der så nogle ekstra lag, i noget gennemsigtigt blonde med broderi. Jeg tror at stoffet i alt kostede ca. 1000 kr. Så skal jeg have købt/lejet et skørt til at have indenunder. Og så skal hun selvfølgelig have noget for arbejdet :)

Hvor har du købt stoffet? Jeg styrer uden om det hvide, men synes det er svært at finde....

Hej piger

Er der nogen af jer, der har syet jeres kjoler selv?

Jeg har fået hjælp af en kollega - hvis det altså ender med at den skal hjemmelaves.

Men hvad har I givet for stof? - Hvor lang tid, brugte I, og hvordan blev resultatet?

Hit med billederne!!!! :cheerleader3:

Jeg har fundet denne Kjole

Jeg syede ikke selv min kjole, men overvejede det, mente dog at stresskvoten nok skulle blive brugt..

Hvis du ikke skal betale syløn kan du spare en del penge, især i forhold til brudekjolepriserne i butikkerne herhjemme, jeg endte dog med en kjole fra Kina og har derfor også sparet.

Hvad du skal give for stof er ikke til at sige, da det kommer meget an på hvad du vil have. Råsilke, silketaft, polyestertaft, thaisilke osv osv. F.eks lige der i København en forretning som forhandler de lækreste stoffer, men de kan godt løbe op i 1000 kr meteren.. :)

Det er svært at se hvor stor din kjole egentlig er, men jeg vil tro at du nok skal bruge 2-3 højder. Dertil kommer foer og et skørt hvis du vil have det.

Tiden afhænger af hvordan I arbejder og hvor erfarne I er og ikke mindst hvor travlt I har i hverdagen. Husk at sy modellen op i stout først, for medmindre du er en ren størrelse, vil den helt sikkert skulle tilrettes.

Ved ikke om det var nogen hjælp, men har du spørgsmål må du sige til.

Jeg skal ikke betale hende for det - God veninde!!!! :kiss:

Jeg har været gift før, så jeg er ikke indstillet på at bruge så meget på det denne gang, som sidste gang.

Hvad koster det ca at få syet i Kina?

Mette

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg overvejede at sy selv men så købte vi hus - og tiden forsvandt, så kjolen blev købt på udsalg i stedet. Den kjole jeg havde kig på var relativt enkelt og stof kunne fås fra ca. 400,- hvis det var i brudesatin og omkring 1000,. hvis jeg havde valgt silke. Kig på Stof og Stil´s hjemmeside, de er nogle af de billigste jeg kender og har flere fysiske butikker rundt i landet ( det er meget rart at have set stoffet i virkeligheden da et billede godt kan snyde med farven mm.). Jeg har selv syet mit slør af materialer derfra og det blev 100,- for et kort slør med perlebroderier.

Held og lykke med sygningen.

0

Del dette indlæg

Hvad koster det ca at få syet i Kina?

Mette

Det er lidt forskelligt fra firma til firma, men ca. 2.500,- inkl told, moms og forsendelse.

Du kan kigge ind i vores tråd om kjoler fra Østen :cheerleader3:

Redigeret af Miss-Lena
0

Del dette indlæg

Den er godt nok sød den kjole :cheerleader3:

Hvor har du købt stoffet? Jeg styrer uden om det hvide, men synes det er svært at finde....

Har og fravalgt den hvide kjole, synes ikke helt det passer sig til vores fest.

Blonden har jeg købt i Skanderborg Stof og Sy - har nu fundet ud af at "blonden" er en blød tyl med broderi.

Thaisilken købte vi i Låsby, men kan ikke lige huske hvad butikken hedder. Kan undersøge det...(den hedder lager og fabriksudsalg).

Vi var også i stof og stil / Århus, de har også rigtig meget. Men ikke lige det vi kikkede efter. Men rigtig mange fede mønstre, og til ret billige penge også. Der er også en netbutik (som vist også har en fysisk butik) der hedder Ingelise Der er også nogle fine mønstre og stoffer.

Redigeret af Winston
0

Del dette indlæg

jeg er ved at sy min egen kjole, er dog kun i gang med at lave en prøve kjole i lærred for at finde frem til den rigtige pas form mm. so far har jeg givet 50 kr for mønstret og 48 kr. for det lærrede jeg er ved at sy i. jeg har set mig omkring for at finde det stof jeg gerne vil sy den i og kan ikke helt bestemme mig, men priserne varriere meget. jeg kan anbefale at købe stof mm i stof of stil, fordi de næsten har alt og jeg har kun oplevet at det er billigere end alle andre steder jeg har været.

jeg syntes det er meget sjovt selv at sy den, men knokler for at den netop ikke kommer til at se hjemme syet ud, men der gælder det jo om hele tiden at presse sømmene, så ungå man meget af det.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej.

Min mor og svigermor skal højst sandsynligt sy min kjole.

Jeg har sjusset mig frem til at det ca vil koste 1000 kr at sy den. Det er med stof og mønster fra Stof og Stil. Jeg regner med at det bliver en corsage og en nederdel med et lille slæb.

0

Del dette indlæg

Åhhh, altså... - Glæder mig allerede.

Min veninde (som arbejder samme sted som mig) havde en lille stofprøve med i går. - Den sad lige i øjet!!! SÅ fedt.

Hvis det bliver det, så kommer kjolen også til at koste omkring 800-1000 kr.

Hun siger, at hun ikke vil have noget for det, men til jer der syr, ville det så være fair at købe et kroophold eller noget for hende og hendes mand som tak for hjælpen, eller er det for nærigt??

Mette (der glæder sig vildt meget mere lige pludselig)

0

Del dette indlæg

Min veninde (som arbejder samme sted som mig) havde en lille stofprøve med i går. - Den sad lige i øjet!!! SÅ fedt.

Hun siger, at hun ikke vil have noget for det, men til jer der syr, ville det så være fair at købe et kroophold eller noget for hende og hendes mand som tak for hjælpen, eller er det for nærigt??

Hvis jeg havde sagt ja til at sy en kjole for en gratis, ville jeg blive rigtig glad for at blive overrasket med et kroophold til mig og min mand, - og måske manden så ville syntes at det var iorden at dinveninde skulle bruge så mange sytimer :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Helt sikkert det er da en god ide. Min veninder viger også udenom når jeg spørger hvad hun skal have for det - så hvis ikke hun selv kan sige noget, havde jeg tænkt på en kurv med en masse lækre ting, bl.a et gavekort til massage osv. Men krophold....måske jeg stjæler idéen ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Jeg syede også selv min kjole. - Meeen det gav nu næsten sig selv, jeg er nemlig skrædder ;) Jeg ville sikkert have drevet min veninde/kollega til vanvid, hvis hun skulle sy den som hun ellers tilbød...

Mht. materialer, så er det jo lidt snyd, da jeg kan få det billigt gennem mit arbejde - skulle jeg have betalt alm. butikspris var det nok løbet op i 5-6.000,- Men jeg er så også totalt stof-nørd og ikke så vild med kunststoffer :cheerleader3:

Jeg brugte ca. 1 uge på at sy den - ventede til sidste øjeblik, da jeg havde født 4 mdr. før og liiiige skulle af med maven, men det er ikke noget jeg vil anbefale...

Jeg skal snart igang med at sy til min fætters kæreste. Hun skal betale for materialerne, men ellers forventer jeg ikke at få noget for det - de er også lidt på budget, så det er helt ok - og jeg vil gerne hjælpe. Men synes det er en vildt god ide at give en gave, hvis man har muligheden. Og et kroophold er ikke

fedtet, men lige i øjet - super ide!

Det ER et stort arbejde at sy en brudekjole, så det er vigtigt at gøre det af lyst, ellers kan det hurtigt blive en dårlig oplevelse.

Men rigtig god fornøjelse med projektet :) - sig bare til, hvis der er tekniske spørgsmål. ;)

0

Del dette indlæg

Er der ikke nogen af jeg kreative, der kan fortælle mig hvordan jeg måske kan få lavet et overskirt til min tylkjole - det er kun måske jeg skal have det.

Jeg har 4 x 1,5 meter fed, flot silke. Som altså måske skal omdannes til noget i denne stil.

post-36326-1241421988.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Miss-Lena

Det letteste er, at lave en stor cirkel, og klippe hul svarende til din taljevidde. Hvis "overskørtet" skal være længst bagpå, placeres hullet ikke i midten men lidt længere fremme. Så er det ellers bare at lege og drapere løs, til du finder det rigtige udtryk :thumbsupsmileyanim: Du kan jo få en veninde til at hppe i nederdelen, mens du draperer, hvis du ikke har en gine....

Det er nok en go´ ide at lave en prøve af 2 gamle lagener eller noget billigt lærred, inden du sætter saksen i det lækre stof. - Så kan du også se, hvor du skal placere skaringerne, så de bliver mindst synlige...

Hvis du gerne vil have et mønster, så har Butterick et godt afsnit om kostumer, hvor jeg tror du kan finde noget der ligner det første billede. Du kan købe dem på nettet eller hos STOF 2000.

Lyder som et spændende projekt :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Victoria: Flasher du ikke din brudekjole - kan ikke finde billeder af den nogen steder herinde :cheerleader3:

Hov, havde ikke lige set det sidste - jo, jeg flasher gerne, men er ikke god til det med billder :thumbsupsmileyanim:

Har fået nogle fra fotografen i "råt" format, ved ikke om de kan ses, men jeg kan da lige prøve...

Hm fumle, fumle... kan kun finde billedernes numre - det må jeg lige se på senere - blir helt stædig nu - hvor svært kan det være?!!

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer