sisse79

Børn med til bryllup igen igen ...

20 indlæg i dette emne

Jeg allesammen

Vi skal giftes til foråret næste år og så er det evindelige problem dukket op. Min kærestes nevør og niecer (6 ialt)er henholdsvis en på 6 år, 2 på 8 en på 10 en på 14 og en på 15 år ligeledes har jeg en kusine på 14 og en på 18 og en fætter på 22 år

Problemet er at vi helst ikke vil have de små børn med og har over vejet at sige at børn på over 14 år må komme med ... men kan man skille søskende ad ???? har luftet tanken for bedsteforældrene til børnene og den ene mor og reaktionen var at børnene ville blive enprmt kede af det og slet ikek ville kunne forstå det :cheerleader3:

og det sidste jeg vil er at gøre folk kede af det ... og hvis det virkelig skal spillitte familien kommer de med... men så da helst at der intet problem var i det ... hvad gør man ?????

HÅBER NOGLE HAR GODE RÅD... :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Synes du sagtens kan skille søskende ad - jeg har været til et bryllup da jeg var mindre hvor jeg kom afsted sammen med min mor mens min lillebror blev passet. Så du kan roligt gøre det :cheerleader3:

'

og din bror var ikke helt vil ked af ikke at skulle med ?

altså alle børn skal med i kirke og til bryllupskage og kaffe inden spisningen og så skal de hentes havde vi tænkt os...

er bare så bange for at de piger på 6, 8 og 10 år vil blive vildt kede af det ... for det blev det jo fremlagt at de ville... men helt ærligt har det ikke også noget at gøre med hvordan førældrene fremlægger det for dem.....????

0

Del dette indlæg

Jeg synes den er lidt svær. Vi har to store piger her hjemme og den yngste vil helt sikkert føle sig sat ud på et sidespor. Hun er 7.

På den anden side, så er de jo med i kirke og til reception.

Meeen, det må være lidt underligt for dem, at se at festen fortsætter uden dem?

Jeg aner virkelig ikke hvad jeg ville gøre?

Held og lykke med beslutningen :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes den er lidt svær. Vi har to store piger her hjemme og den yngste vil helt sikkert føle sig sat ud på et sidespor. Hun er 7.

ja syntes også den er vild svær... har du børn med til dit bryllup?

man kunne også sige at alle børn ikke måtte komme med, men så er problemet min fætter på 22 og kusiner på 18 og 14 for så kan hende på 14 jo heller ikek komme med og der bliver søskendene jo også delt... Hmmmm og man kan jo ikek sige at en på 18 og 22 er børn.....!!!!!! ÅHHHHHHH :wacko:

0

Del dette indlæg

uhh...kan godt se det ikke er en nem beslutning.... Vi har valg at holde et bryllup uden børn.....hvis de SKAL med er det KUN til reseptionen men der er de ikke rigtig inviteret så....men ved nogen tar dem med der....og det er da oz ok..... men om aften blir de eneste børn Kaspers lillebror på 13 og hans "fætter" på 11 (den sidste mest for at lillebroderen har en at "lege" med )

Ikke meget hjælp her fra men sådan gør vi :cheerleader3:

ps synes det ville være synd at skille søskende....den er svær at foklare for forældrene ?? Bare min mening !!

Men held og lykke med det :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Jeg ville personligt ikke skille søskende på den måde... Men det er lige så meget fordi, jeg tror, at piger i den alder ville ELSKE at få lov til at være med til et bryllup...

Vi har til gengæld valgt, at vi ikke inviterer mine 3 "voksne" kusiner og fætter, fordi jeg aldrig har haft noget med dem at gøre (og har heller ikke været inviteret til deres bryllupper), men alligevel inviteret deres 2 mindre søskende, som stadig er hjemmeboende...

Så jeg vil sige, at I kan gøre, som I ønsker, og som virker naturligt for jer... Men er der en grund til, at I gerne vil have nogle af "børnene" med, og ikke andre? Altså, tænker på, om I har meget kontakt til nogen af dem, og ikke til andre?

0

Del dette indlæg

Jeg ville personligt ikke skille søskende på den måde... Men det er lige så meget fordi, jeg tror, at piger i den alder ville ELSKE at få lov til at være med til et bryllup...

Vi har til gengæld valgt, at vi ikke inviterer mine 3 "voksne" kusiner og fætter, fordi jeg aldrig har haft noget med dem at gøre (og har heller ikke været inviteret til deres bryllupper), men alligevel inviteret deres 2 mindre søskende, som stadig er hjemmeboende...

Så jeg vil sige, at I kan gøre, som I ønsker, og som virker naturligt for jer... Men er der en grund til, at I gerne vil have nogle af "børnene" med, og ikke andre? Altså, tænker på, om I har meget kontakt til nogen af dem, og ikke til andre?

altså det er pga af alderen vi vil have nogle børn med... syntes godt at børn over 14 kunne deltage og at det ville være mærkeligt at sende dem hjem efter reseptionen med begrundelsen det kun er for voksne når de er 14 og 15 år.... og hvis vi siger at ingen børn skal med har vi problemet med mine kusiner og fætrer (som er søskende) da den ene jo er 14 år og derfor ikke kan komme med og de to andre 18 og 22 år og derved ikke er børn , så deler vi jo søskende der .....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

ja syntes også den er vild svær... har du børn med til dit bryllup?

man kunne også sige at alle børn ikke måtte komme med, men så er problemet min fætter på 22 og kusiner på 18 og 14 for så kan hende på 14 jo heller ikek komme med og der bliver søskendene jo også delt... Hmmmm og man kan jo ikek sige at en på 18 og 22 er børn.....!!!!!! ÅHHHHHHH :wacko:

Ja, vi har inviteret børn med.

Jeg har en gang været til et bryllup, hvor det kun var familiens børn der var med, altså i manden og konens familie.

Det fungerede fint.

Dem på 18 og 22 er ikke børn. Jo de er nogens børn, men ikke som gæster :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Hejsa...

Her kommer alle børn med og der går alderen fra 1 år og op til 17 år... Forældrene ville blive meget skuffet / kede af det hvis deres børn ikke måtte komme med. Men familien har også altid været vandt til at børnene var med og for vores vedkomne blev vi spurgt her i søndags om børn måtte komme med og jeg svarede at selvfølgelig måtte de det og de er ligeså meget en del af familien som alle andre...

Men kan godt se dit dilemma. Jeg mener godt du kan lave en aldersgrænse og sige fx børn fra 14 år og opefter er inviteret men ikke de mindre.

Mon ikke nogen i familien også bagefter vil sige at det egentlig var rigtig dejligt ikke at have de små børn med, de er lidt mere frie.

0

Del dette indlæg

Vi har valgt ikke at invitere børn med, dog skal vores egen store pige på 5,5 og min halvsøster på 12 med, og så er der et spædbarn der i min verden er en selvfølge følger med moderen. Men min kommende mands nevø og niecer på 10, 12 og 13 skal ikke med.

Ved ikke om jeg ville skille søskende ad når den yngste er 6 år, for hvis der bare er sørget for lidt underholdning til dem, så tror jeg ikke de sidste gør fra eller til, men er det det I gerne vil så gør det, for det er jeres dag, resten er op til de inviterede, og er der nogen der bliver stødt over det er det deres problem. Og dem på 18 og 22 vil heller ikke her blive betragtet som børn, men voksne på lige fod med alle de andre voksne. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Ja den er lidt svær...

Men udover alderen, hvorfor er det så at i ikke vil have børn med??

Ér det fordi i er bange for at det vil spolere festen??

I mine øjne er de jo med til at sætte lidt gang i tingene, men nu har vi selvfølgelig

også 2 små børn selv, og kunne da ikke forestille mig at blive inviteret til bryllup i

familien uden de skulle med...

men håber i finder en løsning.. :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

vi har valgt at gransen går ved konfirmations alderen... da jeg rigtig gerne ville have mine fætre og kusiner med og den yngste er lige blevet konfirmeret,men vi ville ikke have vores søskende små børn med... min kærestes søster har 7 børn hvor de 4 af dem er under konfirmations alderen og hun var helt indforstået med at de små ikke kunne komme med...

så hos os der bliver de skilt ad...

0

Del dette indlæg

Tja, svært at sige, hvad I skal gøre, men kan fortælle, hvad vi har tænkt os.

Vi vil gerne have en voksenfest og synes egentlig også vi får det, selvom vi inviterer min mands niecer og nevøer - der er 8 i alt, hvor 2 er under konfirmationsalderen. For os ville det være underligt, at de 2 ikke skulle med, mens storesøsteren skulle. Når det ikke drejer sig om flere, tænker jeg ikke, det kommer til at præge festen. (Venners børn bliver ikke inviteret med.)

Til gengæld vil vi gerne have passet vores tvillingedrenge på (til den tid) 2½ år, når vi tager til middag - Er dog i vildrede med,hvem det skal være, når de normale babysittere jo fester med os...??!

Jeg forstår godt det er svært for jer at beslutte, fordi man ikke vil såre nogle... På den ene side er det bare så stort at få lov som barn at være med i sådan en begivenhed (måske specielt som pige) På den anden side skal I vælge de løsninger som I føler er rigtige... Måske skulle I sætte jer og skrive fordele og ulemper ned på et papir, så har tingene det ofte med at blive så dejligt indlysende :)

0

Del dette indlæg

Tusinde tak for alle jeres svar...

Grundet til at vi helst ikke vil have små børn med, er fordi vi syntes at det er en voksen fest, og jeg gerne vil feste ( for første gang) med mine svigerinder og svogere uden børn der hænger på dem... og så også fordi jeg ved det vil give noget uro ved selve middagen med 4 små børn der løber rundt ( måske) . og stedet indbyder ikke rigtig til børn, snakkede med indehaveren og han opfordrede til ikke at have børn med under 10 år, det avr hans erfaring.

Nu er vi kommet til denne løsning, vi vil sige at de små piger under 14 år (4 ialt) skal være brude piger, være med i kirken og til reseptionen bagefter med bryllupskage og det hele og så kan blive hentet kl 17.00 de vil få deres egen helt private invitation og vi køber fine ens brudepige kjoler til dem.

dem der så ikke skal være brudepiger (2) får i stedet lov til at være med til det hele da de er 14 og 15 og konfirmeret.

Hvad siger i til den løsning ???

0

Del dette indlæg

Tusinde tak for alle jeres svar...

Grundet til at vi helst ikke vil have små børn med, er fordi vi syntes at det er en voksen fest, og jeg gerne vil feste ( for første gang) med mine svigerinder og svogere uden børn der hænger på dem... og så også fordi jeg ved det vil give noget uro ved selve middagen med 4 små børn der løber rundt ( måske) . og stedet indbyder ikke rigtig til børn, snakkede med indehaveren og han opfordrede til ikke at have børn med under 10 år, det avr hans erfaring.

Nu er vi kommet til denne løsning, vi vil sige at de små piger under 14 år (4 ialt) skal være brude piger, være med i kirken og til reseptionen bagefter med bryllupskage og det hele og så kan blive hentet kl 17.00 de vil få deres egen helt private invitation og vi køber fine ens brudepige kjoler til dem.

dem der så ikke skal være brudepiger (2) får i stedet lov til at være med til det hele da de er 14 og 15 og konfirmeret.

Hvad siger i til den løsning ???

Jeg synes det er en perfekt løsning! Rigtig godt udtænkt! På den måde tilgodeses alle... Forstår godt det med de helt små, "vores to" som er under konfirmationsalderen er til den tid 10 og 12 år. Tror også jeres løsning skal glide fint ned hos familen... :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes det er en flot løsning du har valgt - det viser da i hvert fald en flot velvilje og omsorg for kusinerne.

Det er simpelthen sådan et svært emne det her.. Vi har valgt at være lidt hårde og sige, at grænsen for at være med til vores bryllup er 14 år. Vi synes det er en voksenfest, og forældrene skal ikke bruge en masse tid på at rende efter trætte og støjende børn. Men vi har heller ikke børn selv - og det er sjovt nok altid børnefamilierne, der mener noget andet (nogle af dem i hvert fald..)

Jeg vil ikke starte en lang diskussion, blot sige at jeg forstår, at overvejelserne er svære og mange. Man må nu engang gøre hvad man kan, for at lave en fest, som man selv vil være glad for. Så må alle andre jo træffe de valg, som de bedst kan leve med.

Held og lykke :)

ja tror også det er en god løsning for håber at de vil syntes at det er en god ide og vi får det præcis som vi vil have det .. ( havde godt nok ikek regnet med at jeg skulel have brude piger) men bare alle er glade...

kommer i til at skilel søskende ad ved at sige kun over 14 år må deltage ?

0

Del dette indlæg

Til gengæld vil vi gerne have passet vores tvillingedrenge på (til den tid) 2½ år, når vi tager til middag - Er dog i vildrede med,hvem det skal være, når de normale babysittere jo fester med os...??!

Hvad med at spørge dem der passer drengene til hverdag? En pædagog/dagplejemor, så er det også en som kender jeres drenge i forvejen.

0

Del dette indlæg

Nå den gik så desværre ikke. den ene søster vil have sine børn med uanset :thumbsupsmileyanim: og vil slet ikke dele drengen på 15 og datteren på 8 selvom hun bliver brudepige og får en stor oplevelse via det ... :cheerleader3: så vi må desværre have alle børn med til brylluppet .. for at undgå familie fejde :blush: desuden er hun dybt skuffet over at vi overhovedet kunne foreslå det og ked af at vi ikke vil have hendes børn til at fejre os på vores bryllupsdag... ( syntes jo lige det er det vi lader dem gøre, ved at gøre pige til brudepige og lade dem være med til det meste af brylluppet ihvert falde den del de vil syntes var sjov) nå undskyld skulle lige have luft ...... :angry1:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer