Guest AnjaKaS

Hvorfor efeu på kurven med risposerne?

8 indlæg i dette emne

Ja jeg har siddet og lavet risposer der skal op til kirken (sørger min mor for), da jeg ved at der ikke er nogen andre i familien der gør sådanne ting *S*... Min mor skal dekorere kurven poserne skal være . Hun (min mor) sidder så og snakker med en kollega ude på arbejdet der så siger "husk nu det skal være efeu der skal være på kurven med risposerne" min mor når desværre ikke at få svaret på hvorfor da der i det samme er en af beboerne der kalder på hende og da hun kommer tilbage er hendes kollega smuttet for idag...

Nu har jeg så sagt hele tiden at det skulle være efeu der skulle på kurven, men det er kun fordi vi kører det "tema" hele vejen igennem på indbydelse, bordkort og menukortene, har ikke tænkt over at der lå nogen tradition bag????

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

De fleste blomster og planter tillægges en eller anden symbolsk betydning, og efeu (og vedbend) står for troskab.

Så mon ikke det er derfor ;)

Med den betydning er det da også et ret passende tema, I har valgt :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej med jer

Så vil jeg da tillade mig et lille tillægsspørgsmål: Hvor får i efeu fra? henter i det i naturen eller bestiller i hos blomsterhandleren?

/Freja

Min mor pyntede kurven og hun fik bladene fra haven af. Til vores bordkort og menukort har jeg dog siddet og lavet nogen i karton ;)

0

Del dette indlæg

ej hvor sjovt,. vi skal også bruge efeu. Min mor har en masse i haven så dem hapser vi lige derfra hehe :)

Men jeg var heller ikke klar over det havde en betydning... Men SKAL man absolut bruge en kurv til poserne, vi laver nemlig også kirke hæfter og der skal jo være en til hver gæst og dem regner vi med at lægge på bænken og "angive" hvor mange der kan sidde på hver bænk. Så vi havde regnet med at sætte den sammen med der.

Eller skal man lave en lille kurv til hver bænk???

Hvad gør i`???

0

Del dette indlæg

ej hvor sjovt,. vi skal også bruge efeu. Min mor har en masse i haven så dem hapser vi lige derfra hehe :balloons:

Men jeg var heller ikke klar over det havde en betydning... Men SKAL man absolut bruge en kurv til poserne, vi laver nemlig også kirke hæfter og der skal jo være en til hver gæst og dem regner vi med at lægge på bænken og "angive" hvor mange der kan sidde på hver bænk. Så vi havde regnet med at sætte den sammen med der.

Eller skal man lave en lille kurv til hver bænk???

Hvad gør i`???

Jeg regner med at stille en større kurv med risposer og kirkehæfter i våbenhuset, så folk kan tage det inden de går ind.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer