Guest Elmo

Taletidspunkter

6 indlæg i dette emne

Til vores kommende bryllup skal der selvfølgelig holdes taler, men hvornår?

Rækkefølgen har vi styr på, altså hvilken rækkefølge de forskellige holder tale.

Men hvornår gør man det? Primært gommens og bruden taler.

Skal de holdes før forretten, mens man spiser, før hovedretten eller hvornår?

Kom med jeres bud og erfæringer for vi er helt blanke.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Til min venindes bryllup holdt Gom, Brud, Gommens forældre og Brudens forældre tale mellem forret og hovedret ( i nævnt rækkefølge). Efter hovedretten holdt venner og andet familie så deres taler.

Det var dog en temmelig lang affære at vente på hovedretten når fire ret så lange taler skulle overståes, især da begge hold forældre også havde en LAAAAANg sang.... Men ved ikke hvordan man ellers skal gøre, da der så var ca 10 taler og lidt forskellig underholdning efter hovedretten også.... Meget lang aften.... Meget der bliver sagt er jo det samme, synes jeg :cheerleader3:

- Tina

0

Del dette indlæg

Her er talerækkefølgen:

1. Værterne (i "gamle dage" oftest brudens far, men idag er brud og gom som regel selv værter) Der bydes velkommen, og toastmasteren præsenteres

2. Brudens far (eller mor)

3. Brudgommen

4. Forloveren

5. Brudgommens far

6. Bruden (hvis bruden har indslag)

"Herefter er ordet frit - normalt vælges tale-rækkefølgen efter, hvor tæt tilknytning taleren har til brudeparret. En tommelfingerregel siger "familien først", dernæst venner og bekendte. Ofte vil nogle af talerne være erstattet af sange eller andre indslag, og så gælder de samme "regler"."

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Til vores kommende bryllup skal der selvfølgelig holdes taler, men hvornår?

Rækkefølgen har vi styr på, altså hvilken rækkefølge de forskellige holder tale.

Men hvornår gør man det? Primært gommens og bruden taler.

Skal de holdes før forretten, mens man spiser, før hovedretten eller hvornår?

Kom med jeres bud og erfæringer for vi er helt blanke.

Altså som gamle serveringspige med den traditionelle rækkefølge vil jeg sige

Velkomst og præsentation af toastmaster

Forret

Brudens far

Forret (servering rydder af)

Brudgommen

Forloveren

Hovedret 1. gang (hvis det er fadservering er det meget normalt at der kommer 1-3 gange til et bryllup)

Brudgommens far

Hovedret 2. gang (servering rydder af)

Bruden

Venner

Dessert

Det er vigtigt for serveringspersonalet at de får lov til at rydde af inden bruden holder sin tale fordi så har de masser at lave mens I holder taler.

Vi har dog valgt en anden rækkefølge

Velkomst og præsentation af toastmaster

Forret

Brudgommen

Forret (servering rydder af)

Bruden

Mellemret

Brudgommens forældre eller far, som også er forlover

Mellemret (servering rydder af)

Brudens forældre

Hovedret 1. gang (hvis det er fadservering er det meget normalt at der kommer 1-3 gange til et bryllup)

Søskende til brudeparret

Hovedret 2. gang (servering rydder af)

Brudens moster/onkel

Dessert

Venner

Dessert (servering rydder af)

Håber det gav en ide???

Ellers plejer serveringspersonalet at være gode til at koordinere det med toastmaster. Men det kommer an på om I har sådan et???

Stine

0

Del dette indlæg

Se det her har jeg overhovedet ingen løsning på da jeg har fået at vide af min toastmaster at det skal han nok styre hvem der taler hvornår! :cheerleader3: som han sagde....jeg skal loosen lidt op :bearhug: så det gør jeg så.

Men vi har valgt at byde velkommen og præsentere toastmaster før vi spiser kagen om eftermiddagen. På den måde, kan folk der ikke lige har fået meldt deres tale gøre det imnes vi får taget billeder, så toastmasteren kan koordinere med køkkenet. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer