Sørensens

kan den fryses ned inden

2 indlæg i dette emne

Hejsa...

Jeg har lige et par spørgsmål. Jeg skal selv lave vores bryllupskage, men er udmærket klar over at jeg får travlt den uge... det betyder bare meget at den er hjemmelavet.

Som jeg forstår det kan man lave bundene inden og fryse ned - det samme med mousserne. Men kan man så også lave dem og samle dem - og SÅ fryse dem ned?

Jeg har kun en bagering (koster trods alt 200 kr pr stk) så regner kun med at kunne lave en kage af gangen...

Er der i øvrigt nogen med erfaring med fondant? har prøvet at købe det hos kagebutikken så venter med spænding. er det let nok at arbejde med? Og hvor længe kan det holde sig, når det er lagt på? bliver det stift eller mere som marcipan?

Pyha der er så meget jeg er i tvivl om...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Hvis du ikke har lavet disse kager før og prøvet at fryse dem ned, så vil jeg ikke anbefale dig at gøre dette inden dit bryllup..

jeg lavede selv vores, men valgte at lave al pynten i marcipan, for så kunne jeg lave det 1 uge før, og så skulle det bare sættes på kagerne, du får lige et billede af mine kager...

Med hensyn til fondant, så er det nemt at arbejde med, bare husk at du SKAL smøre kagerne op med smørcreme inden du ligger fondanten på, for ellers smelter den, når det kommer i berøring med moussen, du kan også komme et tyndt lag marcipan under fordanten, det gør jeg altid , det er nemmere for mig..

Jeg ville foreslå dig at ligge kagerne sammen Torsdag og ligge fodant på samt pynt Fredag...

Hvis du bor på Sjælland, kan du låne nogle bageringe af mig...

held og lykke med det..

Knus

Lica

post-31117-1249976294.jpg

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer