Guest nille-pigen

Min polterabend....

15 indlæg i dette emne

Hejsa!

Sidder her med lidt af et problem. Min pap-søster er i fuld sving med at forberede min polterabend og hvad der dertil hører. Jeg har fra start af meldt helt klart ud at jeg ikke gider klædes ud, sælge kys på Strøget og sådan nogle flove ting (altså for mig er det flovt, måske ikke for andre). Jeg er mere til hygge, massage, middag, en tur i byen og sådan nogle lidt mere fredelige ting. Men hun (min pap-søster), som er lidt fandenivoldsk, har sagt at jeg ikke har noget at skulle have sagt og at jeg bare har at finde mig i de ting de nu har planlagt. Jeg håber selvfølgelig hun har lyttet til mine ønsker, men kender jeg hende ret så bliver det et eller andet flovt, og det gider jeg bare ikke. Og nu sidder jeg her og glæder mig slet ikke til min polterabend (og det burde jeg jo gøre) :bestwishes: . Hvad er jeres oplevelser i den retning og hvad skal jeg gøre ved problemet?

Håber I kan give mig nogle gode råd. Det plejer I at være så gode til.

Knus Nille-pigen

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tja,

Jeg kan kun sige, hvad JEG ville goere, hvis jeg blev udsat for kyssalg og udklaedning, men det behoever jo ikke noedvendigvis at vaere det rigtige for dig. JEG ville naegte, og saa er DEN ikke laengere. De kan bede dig om at hoppe i balletkostume nok saa mange gange, men det er kun dig, der rent faktisk kan tage det paa.

Paa min polterabend "snoed" mine veninder mig, og fik mig til at tro, at jeg skulle synge med et band paa natklub. Jeg stilede lige mod doeren. Det var heldigvis en spoeg, men hvis ikke, var jeg helt sikkert smuttet.

0

Del dette indlæg

Jeg er også selv lidt usikker på hvad veninderne finder på til min polterabend. Er heller ikke til alle de pinlige ting som du også skriver om. Mit indtryk er at hvis man får fortalt lidt for meget hvad man ikke har lyst til, så er det desværre nogle gange de ting man rent faktisk bliver kastet ud i.

Hilsen Helle :bud:

0

Del dette indlæg

Hej,

Jeg fortalte min søster, hvad jeg IKKE ville være med til, og det respekterede hun fuldt ud. Jeg ved også, at mine venner og familie aldrig kunne finde på at udsætte mig for ting, jeg ikke ville have lyst til.

Selvom du ikke skal planlægge din polterabend, så er det din dag, og du skal bestemt ikke gøre noget, du fortryder bagefter. Du skal sige fra og stå ved dig selv.

Min mening er, at man skal respektere bruden og de ønsker, hun evt. har til en polterabend. Hvad jeg synes er sjovt, er nødvendigvis ikke det, du synes er sjovt. Jeg synes, det er meget tarveligt at gøre noget, som bruden bliver ked af. Det er jo ikke meningen, at man skal gøres til grin og være ked af det på sin polterabend. Men mindre man synes, det er sjovt f.eks. at blive klædt ud og diverse.

Måske skulle du prøve at tale med din pap-søster igen, og gøre hende det klart, at du ikke har lyst til de ting. Tror du ikke, hun vil forstå det???

Knus Henriette.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Jeg synes heller ikke man skal gøre noget man ikke vil, bare fordi de andre synes det er sjovt.

Jeg håber da også at min søskende/veninder finder på noget som de ved jeg synes om. jeg har også givet udtryk for hvor min grænse går, og jeg tror at de alle kender mig godt nok til at vide hvor langt de kan gå.

Det skal jo være en dag vi kan se tilbage på som en rigtgi god dag sammen med "tøserne".

For nogle år tilbage arrangerede vi Polterabend for min Veninde og hendes mand. Vi gjorde kun ting hvor vi vidste at de ville være med og som var sjovt og hyggeligt. Den dag i dag taler de stadig om deres Polterabend fordi den var så vellykket. Sidste år i sommer, 4 år efter, mødtes alle os som havde været med til Polterabend for at feste sammen igen. Alt sammen pga en vellykket polterabend.

Altså synes jeg at du skal sige fra, hvis der er noget du absolut ikke vil gøre.

Held og lykke med det. Jeg håber at du får en rigtig god polterabend.

Knus

Helle

0

Del dette indlæg

Min veninde, der skal arrangere min polterabend, sa klart ud med det samme at hun ikke ville planlegge noget der indebar frygtelig tøj eller salg af kys på gaden. Hun er et rigtig "hygge-menneske", så jeg tror nok det kommer til at blive noget med god mad, ansigtsbehandlig ol.

Gleder mig rigtig meget- nok lidt ekstra når jeg ved at det ikke sker noget"farlig"!!

0

Del dette indlæg

Jeg kender udemærket den følelse du har... jeg er faktisk også lidt bange for, hvad de kan finde på af mærkelige og ydmygende ting, når min dag kommer - selvom der er længe til.

Jeg er jo begyndt at tøse fniddere med mine veninder om bryllup, og har klart givet udtryk for, at jeg selvfølgelig er med på nogle sjove ting, men at der helt klart også er grænser. Jeg har opfordret dem til, at også tænke på de romantiske og hyggelige ting.

Håber at din polterabend bliver god alligevel - og at man altså også godt kan sige NEJ, selvom det er polterabend.

Knus Jane :hjerte:

0

Del dette indlæg

Jeg er også af den opfattelse at man selv må afgøre hvor ens grænse går. Der er ikke noget sjovt eller hyggeligt ved en dag vhor ens grænser bliver oveerskredet gang på gang.

Jeg ved heller ikke hvad min veninde og min familie vil udsætte mig for, men jeg håber da at de kender mig godt nok til at vide at der er ting jeg ikke vil.

Edom

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej nille-pigen

Jeg kan nok ikke give dig nogle gode råd, men måske lidt opmuntring.

Jeg sad selv i den modsatte situation, da jeg fortalte at vi skulle giftes. Da min søster og mor talte om min polterabend, spurgte de: kan vi ikke tage i biografen og ud at spise, bare os tre?

Nu er jeg selv sådan en pige med gang i, og det skuffede mig ærligt talt. Jeg har altid forstillet mig noget med skønhedsbehandling, en dansetime/sang/ridning/kanalrundfart/ , en god middag med drinks. Og så synes de at det ville være for svært at arrangere, fordi de ikke kender tre af mine veninder og fordi de ikke havde prøvet at arrangere en polterabend før.

Men...heldigvis har min søster og mor nu gang i et eller andet, og stik imod al forventning, kan de godt holde tæt, uden at fortælle mig noget!!

UH, jeg glæder mig sådan, og håber at vi skal mødes med min kommende mand og hans polterabend-slæng, sidst på aftenen.

Hvis jeg sku´give dig et råd, så er det at give hentydninger til hvad du synes er sjovt, og hvad du har forestillet dig på din polterabend. Giv slip på bekymringerne, du kan jo sige fra i situationen. Og glæd dig over der er nogen der gerne vil arrangere polterabend for dig.

Hilsen balou

0

Del dette indlæg

Hejsa...

Kan helt klart følge dig i din tankegang... Jeg er selv den person som ikke vil ydmyges på strøget med klæd ud tøj og gå og sælge kys...

Har lige født en dejlig pige for 4 måneder siden, først og fremmest kan jeg ikke drikke da jeg ammer og for det andet så skal hun jo med hele dagen, og det i klæd ud tøj... neeeeeejjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj......

Så jeg meldte ud fra starten at jeg ikke ville være med til de ting... Og nu er veninderne blevet så fornærmet at de ikke holder polterabend for mig, og jeg føler mig temmelig svigtet... :birthday: Meeeeeeeeen de skal ikke ha lov til at ødelægge mit humør til brylluppet....

Knus Fanny :)

0

Del dette indlæg

Jeg tror at vi et mange som ikke er til pinelige ting såsom kyssesalg og udklædning. Det er nu min opfattelse at det ikke er så ofte man ser disse pinelige ting mere, i hvert fald ikke i kbh.

Og til Fanny. Sikken nogle kedelige veninder du har. Selvfølgelig kan man godt holde polterarbend selvom man ammer. Jeg var til et sidste år hvor bruden havde sin 4 mdr. gamle pige med noget af dagen, resten af tiden havde hendes mand pigen. Vi var afsted stort set hele dagen, med masser af aktiviter. Det kraver bare lidt planlægning og samarbejde med husbond to be. Desuden er I vel mange tøsser som kan tage over og holde barnet. Så sig du bare til dine veninder at de har bare at komme igang.

KH skousen

0

Del dette indlæg

Hej

Vi har været til et sådan polter arbend hvor hun intet ville - og søsteren gjorde det klart at hun bare ikke gad visse ting, så vi endte med at gøre noget vi var sikker på at hun gerne ville (sommerhus, god mad, sexlejetøjsdemonstratise, video, overnatning, py, ansigtsmassage) og hun var nervøs til at starte med men hun måtte da indrømme at det faktisk havde været en god dag.

Så hvis du har sagt det til din søster hvordan du vil/ikke vil have det, så du gør det klart for hende hvad din ide er, så tror/håber jeg at hun lytter lidt til dig.

Håber du får en god polter....

Meld endelig tilbage med hvad du blev udsat for,

Knuz Heidi :heppe:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Jeg er selv i den lykkelige situation, at jeg snart skal giftes, men mine venninder beklager sig til mig!! over at der ikke er nogen af de andre der tager initiativ til min polterabend, så jeg har svaret at så må de jo bare droppe den. Jeg går og håber at jeg får en rigtig hyggelig polterabend, men aner ikke om jeg overhovedet får nogen...

Hende jeg troede var min bedste venninde har svigtet totalt dvs at jeg fik næsten kun lige sagt at jeg skulle giftes så var hun væk... Vi har været veninder i 13 år så jeg føler mig lidt skuffet, men tænker bare at det er jo kærligheden til min kommende mand der er vigtigst, men skuffet det er jeg altså alligevel.

Jeg håber for dig at du får en rigtig hyggelig dag og at du er stærk nok til kun at gøre de ting du selv kan stå inde for på din polterabend. Knuzzzzz ;)

0

Del dette indlæg

Hej Nille-pigen!

Øv, for de mennesker som åbenbart ikke synes, at et polterabend skal være en dejlig dag for hovedpersonen...meen har du tænkt på at alt det din søster siger måske kan være en del af spillet? Måske siger hun det blot for at gøre dig nervøs. Men hvis det er rigtigt, at hun mener du skal hoppe i et eller andet outfit og sælge kys på gaden, så må du jo takke pænt nej til dette idiotiske påfund. Jeg ønsker bestemt heller ikke at blive udsat for sådanne løjer, når jeg skal poltes, hvilket jeg så heller ikke tror jeg bliver. Men måske du skulle ptøve at tale med din pap-søster indtil hun fatter, at du bare ikke hopper i det outfit. For det gir jo ikke mening, at de planlægger du skal klædes ud, hvis du alligevel ikke vil i det.

Håber meget du får et godt polterabend.

Summer :thanks::):)

0

Del dette indlæg

Min første tanke var den samme som Summers, at det kan jo være en del af spillet.

Jeg ville i hvet fald ikke indrømme den midste smule om hvad en polterabend jeg skulel arrangere indbar, hvis jeg blev spurgt af den kommende brud.

Jeg håber for dig at det er sådan det hænger sammen.

Ellers må jeg tilslutte mig de andre kommentarer, at du kan jo vælge at lade være, undervejs. Sørg for at flere af dinen veninder ved at det er sådan du har det, og så læn dig tilbage og vent på at alt det sjove og rare sker.

Selv er jeg glad for at man ikke slev skal arrangere, for så er der da én bekymring mindre. :thanks::) jeg er godt nok ved at være småstresset her tre uger før....

:bamsekram: Louise

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer