Guest louisecasper

Fra frk. til fru. d. 26. juni 2010

188 indlæg i dette emne

Fede sko... hvor er de fra??

Kh. Henriette (som ikke har fundet sko endnu) :thumbsupsmileyanim:

Jeg synes også bare det er vildt svært at finde brudesko. De fleste er fra brandos.dk som virker som at være en god side med super service.

De sidste par har jeg fundet i en dansesko/brudesko forretning på Amagerbrogade i Kbh. :-)

Og så er der det par der er mest brune/mørke - dem har jeg fundet på smartgirl.dk

Held og lykke med jagten på brudesko.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Bryllupskagen Den vigtigste kage i vores liv

Så kom bryllupskagen på plads. SÅ dejligt. Det bliver samme indhold som Frederik og Marys bryllupskage; en let mandelbund, lys chokolademousse, en saftig chokoladebund og derpå en fromage vendt med rabarber-jordbærkompot. Kagen bliver overtrukket med et tyndt lag marcipan og pyntet med rosehoveder lavet i en cremefarvet marcipan. En rigtig klassisk bryllupskage som vi ønsker det. Kagen inklusiv levering kommer til 60 personer til at koste 2650 kr. Det er vi rigtig godt tilfredse med.

Den kommer til at ligne denne kage (dog kun i 4 etager):

post-38629-1269263176.jpg

Redigeret af louisecasper
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Prøvesmagning af den 4 retters menu

Denne menu skal vi til prøvesmagning på d. 26. maj sammen med mine svigerforældre. Det blir super spændende. Der bliver i alt 4 retter (plus natmad som er en pølsevogn der kommer ud)

Sukker saltet østersølaks med hjemmelavede Italiensk pesto samt frilands salat.

*

Stegt helle flynder med appelsin – beurre blanc.

Med pure af nye kartofler .

*

Stegt kalve culotte med persille cremé på bred bladet persille

Nye sommer urter og nye danske kartofler

*

Jordbær fragilite med hvid chokolade creme og coulis af jordbær

Dertil en vinmenu. UHM... blir SÅ mums!

0

Del dette indlæg

Bordkort

Jeg har lige hurtigt prøvet at se hvordan en guldsprayet pære med navneskilt på m/u knap vil se ud. Og så også lige hvordan det ellers vil passe til menukortet og bordet? På billedet er der dog ikke blomster med på bordopdækningen og på menukortet er der endnu ikke skrevet noget... Ideen er selvfølgelig at skrift og farve (guld) skal være ens.

Hvad synes i??

Først en pære uden knap

post-38629-1274103440.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har lige stjålet ideen til menukortet. Det synes jeg er rigtigt flot :balloons: . Ved ikke helt med pæren...jeg ville måske være mere til æbler eller noget helt andet? Synes ikke helt de er elegante nok. Men det med knappen er flottest synes jeg.

Redigeret af Lindaloo
0

Del dette indlæg

super flot!

jeg syntes at det uden knappen mangler noget,

men jeg syntes den knap er for klodset, hvad med en finere/tyndere/mindre knap/nål med hoved? hvor den evt kan sidde midt på kortet og sætte selve kortet fast på pæren!?

hvis det skal være den knap syntes jeg stadig med knap frem for ingen knap!

jeg syntes godt den kan få lidt mere guld! måske det bare er kamearet der drikker, men det ser ud som om det er et meget fint lag!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så har vi fundet ud af hvad der skal være af chokolade til kaffen. Det bliver to slags summerbird miniflødeboller:

1. Summerbird miniflødeboller med marcipanbund, skum med polynesisk vanille og et kraftigt lag Caraque chokolade

2. Miniflødeboller Grand Cru White med citron, passion, hindbær, rålakrids overtrukket med hvid chokolade og på en marcipanbund.

post-38629-1274256540.jpg

post-38629-1274256549.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

På gæsternes værelse har vi besluttet der skal ligge et brev hvori der skal stå noget i retning af:

Kære ?

Håber i vil finde jer tilpas på værelset.

Vi har sørget for lidt at spise og drikke, hvis i på et tidspunkt skulle få brug for det. Derudover har vi lagt et frankeret postkort til jer som vil fungere som en slags gæstebog. Vi vil bede jer om at skrive os en lille hilsen på kortet og putte det i postkassen.

Der vil som det fremgår af indbydelsen være en pause fra 17-17.30, hvor i vil få mulighed for at vende tilbage til værelset for at slappe af eller nette jer.

Brunchen vil blive serveret i morgen kl. ?

Vi glæder os til at fejre dagen med jer

Casper og Louise

Det der skal være på værelserne bliver nok en mini chipspose og en vandflaske til hver.

De postkort vi beder gæster om at skrive på, vil komme til at fungere som en gæstebog. Alle kortene vil blive sat ind i en bog med en billede af den pågældende gæst. PÅ den måde kan gæsterne i ro skrive hvad de har på hjertet og der skal ikke bruges tid på det under selve festen. Jeg har købt nogle postkort hvor der er lavet striber og det på den side der skal skrives. På forsiden vil jeg så printe vores ornament.

0

Del dette indlæg

Vi har beslutte os for at det ville være ret så gennemført med balkort.

Der kommer ved hver plads til at ligge et balkort med en blyant. På kortet kommer der til at stå

1. dans

2. dans

3. dans

4. dans

5. dans

Det er så meningen at vi vil bede mændene om at finde 5 dansepartnere. Manden går hen og spørger kvinden, skriver hendes navn om i sit balkort og hun skriver hans navn op i sit.

Når bandet begynder at spille efter brudevalsen vil de i løbet af de 2 timer præsentere de 5 danse. Altså bandet annoncerer fx at nu er det 1. dans osv.

Jeg ved ikke helt hvordan de skal se ud endnu, men her er der noget inspiration

post-38629-1274257643.jpg

post-38629-1274257656.jpg

post-38629-1274257663.jpg

post-38629-1274257669.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Rigtig fint feststed... Også fin inspiration til balkortene.... :( Det skal vi også have, dog i en noget anden stil, både mht til design og indhold, men det er jo bare skønt at se flere forskellige variationer af den slags traditioner... :rolleyes: Så må vi bare håbe at det kan få folk ud på dansegulvet... :balloons:

0

Del dette indlæg

Så har jeg købt gave til mine to brudepiger, som en lille symbolsk tak for alt det de har hjulpet med. Jeg har valgt at købe bogen "Hvor lagde jeg babyen" da den er HYLDENDE morsom, og så har de begge små børn. Inde i bogen vil jeg så skrive en personlig hilsen.

post-38629-1274337972.jpg

0

Del dette indlæg

Hmmm... Jeg skal til prøveopsætning om en lille uge så er ved at finde den sidste inspiration til mit hår på den store dag! :-)

Jeg har naturligt krøl, og alle har nærmest sagt som en selvfølge, at jeg vel skal have løst hår. Men jeg kan sørme ikke finde ud af det. Jeg fandt lige to billeder hvor jeg har det løst og et hvor det er mere væk fra ansigtet. Men det skal jo også passe til kjolen og til eventuelt slør/hårpynt...

HJÆÆÆÆLP

Min brudekjole kan man se HER

post-38629-1274343353.jpg

post-38629-1274343359.jpg

0

Del dette indlæg

Når nu du skal have slør og det hele i, så synes jeg måske nok det skal sættes bare lidt op. Men du kan jo stadig godt have noget hår der hænger løst, hvis det er det du vil og så bare få det sat op så det kommer lidt tilbage fra ansigtet, men stadig hænger ned bagpå.

Det var den løsning, jeg ville have valgt, hvis jeg havde så langt hår som dig.

Du får lige et eksempel på hvad jeg mener og så kan man jo selv vælge hvor meget det skal sættes op/tilbage

post-38790-1274346145.jpg

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer