Guest bmhaugan

Parfumeallergi og make-up

35 indlæg i dette emne

Jeg har i løbet af de sidste par år udviklet en rigtig grim parfumeallergi :) . Jeg kan derfor ikke have "almindelig" makeup på uden at komme til at ligne et brandoffer efter et par timer! Sådan har jeg jo ikke tænkt mig at se ud på min bryllupsdag ;)

Så jeg tænkte om der var nogle kloge damer herinde, som kendte til noget rigtig LÆKKER makeup uden parfume og andet skidt. Prisen er underordnet -jeg skal bare have det godt med min makeup den dag.

Anyone :) ?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har i løbet af de sidste par år udviklet en rigtig grim parfumeallergi -HAHA- . Jeg kan derfor ikke have "almindelig" makeup på uden at komme til at ligne et brandoffer efter et par timer! Sådan har jeg jo ikke tænkt mig at se ud på min bryllupsdag ;)

Så jeg tænkte om der var nogle kloge damer herinde, som kendte til noget rigtig LÆKKER makeup uden parfume og andet skidt. Prisen er underordnet -jeg skal bare have det godt med min makeup den dag.

Jeg kender to mærker jeg ville stole på mht. til dette.

Kender selv problemet med røde øjne grundet dårlige øjenskygger

De to mærker er "Body Shop" og "Origins". Begge mærker er rigtig gode med store udvalg og til højest overkommelige priser.

Håber du kan bruge mine råd :)

0

Del dette indlæg

Jeg har i løbet af de sidste par år udviklet en rigtig grim parfumeallergi -HAHA- . Jeg kan derfor ikke have "almindelig" makeup på uden at komme til at ligne et brandoffer efter et par timer! Sådan har jeg jo ikke tænkt mig at se ud på min bryllupsdag ;)

Jeg kender to mærker jeg ville stole på mht. til dette.

Kender selv problemet med røde øjne grundet dårlige øjenskygger

De to mærker er "Body Shop" og "Origins". Begge mærker er rigtig gode med store udvalg og til højest overkommelige priser.

Håber du kan bruge mine råd :)

JEg kan desværre hverken tåle Body-shop eller Origins :thumbsupsmileyanim:

MEn ellers tak for hjælpen -HAHA-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg bruger clinique, og det virker super for mig..

Jeg er ikke super allergisk, men kan mærke det især ved mine øjne hvis der er parfume i..

Så regner med jeg selv slæber make up med, når jeg skal have det lagt ved frisøren ;)

0

Del dette indlæg

Jeg er bange for at jeg bliver rigtig besværlig, men jeg tør næsten ikke kaste mig ud i clinique heller :)

Jeg tænkte mere på de der virkelig "urte-mærker", som bare "råber" økologi og sundhed. Men bare i den mere eksklusive ende. Synes fx ikke at Dr. Hauschka make-up er særlig godt...

Hvad med mineral makeup -nogen der har erfaringer med det?

Og endnu engang -TAK fordi I gider svare :)

0

Del dette indlæg

Hej.

Jeg har selv problemet med parfume allergi. Til daglig bruger jeg gosh, men det holder jo ikke ligefrem særligt godt. I en anden tråd fandt jeg dette link: http://www.janeiredale.dk/ Jeg har ikke prøvet det endnu, men det lyder super godt. Hvis du er i København, kan jeg anbefale Pure shop i Grønnegade. Den har alt muligt økologisk og uden parabener. Jeg har ikke prøvet deres make-up, men andre produkter har jeg været glad for. Man skal dog lige huske at have fat i en af de serier helt uden duftstoffer -bare fordi de er naturlige og økologiske, kan de jo desværre godt være allergi fremkaldende.

Held og lykke med det. Vil selv følge med i tråden og se om der kommer gode tips ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej.

Jeg har selv problemet med parfume allergi. Til daglig bruger jeg gosh, men det holder jo ikke ligefrem særligt godt. I en anden tråd fandt jeg dette link: http://www.janeiredale.dk/ Jeg har ikke prøvet det endnu, men det lyder super godt. Hvis du er i København, kan jeg anbefale Pure shop i Grønnegade. Den har alt muligt økologisk og uden parabener. Jeg har ikke prøvet deres make-up, men andre produkter har jeg været glad for. Man skal dog lige huske at have fat i en af de serier helt uden duftstoffer -bare fordi de er naturlige og økologiske, kan de jo desværre godt være allergi fremkaldende.

Held og lykke med det. Vil selv følge med i tråden og se om der kommer gode tips ;)

Okay, det der Jane Iredale ser da supergodt ud :) Det skal jeg klart undersøge nærmere!

Kender godt Pure Shop -af omtale, dog. Kunne være man skulle tage derind og kigge -nu er der jo en rigtig god anledning til det.

Tak for hjælpen :)

0

Del dette indlæg

Jamen som stevnsborg også skriver skal det være HELT uden duft. Så så vidt jeg kan se ville jeg ikke kunne tåle produkterne til hudpleje, da der er æteriske olier i størstedelen.

Men det gælder vel også make-up'en; når der står at der fx er jojoba olie, kamomille ekstrakt og gulerodsolie i en øjenskygge, ville jeg gå ud fra at jeg nok kommer til at slå ud af dem, eller?

Puha -sikke en jungle det her. Men TAK fordi I gider at hjælpe mig :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

husk at æteriske olier i visse tilfælde er lige så skidt som parfume...

Lige præcis hvad jeg skulle til at sige. De er faktisk værre på mig .. Altså giver en voldsommere reaktion. Så alt skal dufte af ingenting ;)

Hvad bruger du så af make-up :) ?

Clinique .. Men turde ikke foreslå dig det ;) jvf. dit indlæg om ikke at turde.

Jeg får absolut ingen reaktioner på clinique ... Hvis jeg f.eks. 1 dag bruger en anden mascara, så er jeg helt hudløs og skaller omkring øjnene. ;)

Jeg skal lige sige jeg er super super allergisk ... :)

Redigeret af Soon2be..
0

Del dette indlæg

Lige præcis hvad jeg skulle til at sige. De er faktisk værre på mig .. Altså giver en voldsommere reaktion. Så alt skal dufte af ingenting ;)

Clinique .. Men turde ikke foreslå dig det ;) jvf. dit første indlæg.

Jeg får absolut ingen reaktioner på clinique ... Hvis jeg f.eks. 1 dag bruger en anden mascara, så er jeg helt hudløs og skaller omkring øjnene. ;)

Det er lige præcis sådan jeg også ser ud....

Hmmmm, det kunne godt være man skulle prøve clinique, når der nu er flere der anbefaler det :). Bruger du så også øjenskygge -og ja alt det andet - fra clinique også?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Clinique .. Men turde ikke foreslå dig det ;) jvf. dit første indlæg.

Det er lige præcis sådan jeg også ser ud....

Hmmmm, det kunne godt være man skulle prøve clinique, når der nu er flere der anbefaler det :) . Bruger du så også øjenskygge -og ja alt det andet - fra clinique også?

Jamen det hele ... Selv foundation ... Og den fungere også rigtigt fint uden der sker min hud noget. Jeg har brugt Dior altid ... jeg kan godt bruge nogle af deres øjenskygger stadigvæk, men skal være ret forsigtig.

0

Del dette indlæg

Jeg har haft problemer med Cliniques mascara for nogle år siden... Det er nok meget individuelt. Hvis man er lidt god til det, kan man tit få lokket prøver ud af folkene i eksempelvis magasin. Det er jo nok ikke andet at gøre end at prøve sig frem...

Det tror jeg faktisk du har helt ret i -altså at det er individuelt hvordan man reagerer. Jeg har tænkt lidt over det, og tror faktisk at jeg vil prøve Jane Iredales produkter. Skal nok komme med en update ;)

0

Del dette indlæg

Hej.

Jeg er selv stor fan af Jane Iredale og Pure Shop. Det er en rigtig god idé at SPØRGE MEGET, hvis du går i Pure Shop også selvom du synes, det er totalt dumme spørgsmål. Pigerne derinde er simpelthen så søde og deres viden er enorm! Så jo mere du selv fortæller og spørger om, jo bedre kan de rådgive dig i de forskellige produkter -HAHA-

Jeg skal selv derind i morgen og hygge-shoppe til brylluppet ;) :)

God tur, hvis du tager derind. Du skal lige være opmærksom på, at de har to butikker i Grønnegade, en på hver side af gaden og så et udstillingsvindue, der kun er udstilling ;) Jeg var temmelig forvirret første gang jeg skulle finde det :)-HAHA-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er selv stor fan af Jane Iredale og Pure Shop. Det er en rigtig god idé at SPØRGE MEGET, hvis du går i Pure Shop også selvom du synes, det er totalt dumme spørgsmål. Pigerne derinde er simpelthen så søde og deres viden er enorm! Så jo mere du selv fortæller og spørger om, jo bedre kan de rådgive dig i de forskellige produkter :thumbsupsmileyanim:

Jeg skal selv derind i morgen og hygge-shoppe til brylluppet ;) :)

God tur, hvis du tager derind. Du skal lige være opmærksom på, at de har to butikker i Grønnegade, en på hver side af gaden og så et udstillingsvindue, der kun er udstilling ;) Jeg var temmelig forvirret første gang jeg skulle finde det -HAHA--HAHA-

Hejsa...:thumbsupsmileyanim:

Kan man få Jane Iredale i Pure shop? Nu bliver jeg jo NØDT til at tage derind :carrot: ;)

Og tillykke med dit bryllup -det er jo lige om lidt :)

0

Del dette indlæg

Ja, det kan man nemlig ;) Og det er SÅ lækre produkter. Talte kosmetik med min veninde, der er kosmetolog, og fortalte at jeg brugte Jane Iredale, hendes svar var ikke til at tage fejl af: "Det er jo det reneste, der findes!" Så jeg kan jo ikke være gået helt galt i byen ;)

Og tak :) Ja det er lige om lidt. Så jeg skal forkæle mig selv med en rigtig lækker bodyscrub fra The Organic Pharmacy :)

0

Del dette indlæg

Ja, det kan man nemlig ;) Og det er SÅ lækre produkter. Talte kosmetik med min veninde, der er kosmetolog, og fortalte at jeg brugte Jane Iredale, hendes svar var ikke til at tage fejl af: "Det er jo det reneste, der findes!" Så jeg kan jo ikke være gået helt galt i byen ;)

Og tak -HAHA- Ja det er lige om lidt. Så jeg skal forkæle mig selv med en rigtig lækker bodyscrub fra The Organic Pharmacy :)

Det lyder bare godt -der vil jeg glæde mig til at komme ind.

Tak for hjælpen :)

0

Del dette indlæg

Hej

Jeg bruger også selv Jane Iredale makeup til hverdag, og jeg er bare så glad for det. Der er ingen parabener, parfume eller andre skadelige stoffer i, og makeuppen ligger superflot på huden.

Skal helt sikkert selv ind i Pure Shop og finde nyt Jane Iredale makeup til brylluppet. Og som tina skriver, så er de super flinke til at hjælpe inde i butikken, tror jeg brugte mere end en time første gang, jeg var derinde :balloons:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer