medCH

Lak og segl?

15 indlæg i dette emne

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at lukke vores indbydelser på den der gammeldags måde med lak og segl. Fandt lige et billede her i en af inspirationstrådene :balloons: Sådan en brun lak ville passe i den stil jeg forestiller mig, men den klassiske røde ville også være ret flot!

Er der nogen af jer der ved hvor man måske kan købe sådan noget? Nogen der har prøvet, er det svært at arbejde med?

post_13440_1126351975.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nogen der ved om man kan få "custom-lavet" et segl, så det er ens monogram man stempler i lakken? Gav det mening :cheerleader3: ?

Ja det gav da fin mening :cheerleader3: Jeg tror ikke vi skal have monogram, men hvis man har et, så ville det da være rigtig flot at få det lavet som "stempel".

Jeg ved desværre ikke om/hvor man kan få det lavet, men held og lykke :balloons:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det du leder efter hedder et signet stempel. Vi har selv tidligere givet et personligt i gave, og regner med at få lavet et til os selv også til vores bryllup.

Vi fik det lavet her

http://www.iea.dk/stempler.asp?t=5&ID=212416

Det øverste segl er ikke brunt, men i guld lak.

Redigeret af Staermose
0

Del dette indlæg

du kan købe rigtig mange forskellige segl både hos Penduro, Nogen gange kan det fås hos Bilkas havecenter. derudover er Ebay rigtig gode til det.

VI har brugt det på vores STD kort og vil også bruge det på vores invitaitoner. Som sådan var det meget nemt at arbejde med men vi havde lidt problemer med at få den til at slippe men da vi smurte lidt olie på stemplet var det smadre nemt at arbejde med. Vi har både brugt farvede limlak i staver og lak der skulle smeltes.

Så go for it det er smadre nemt.

0

Del dette indlæg

Vi har købt lak og segl i Panduro.

Har ikke prøvet det endnu, men ekspedienten sagde det ville være nemmest at arbejde med lakken, hvis man smuldrede lidt af lak-stangen i en teske og så opvarmede den. Så hælder man det ud og derpå seglet.....

Knus

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har købt lak og segl i Panduro.

Har ikke prøvet det endnu, men ekspedienten sagde det ville være nemmest at arbejde med lakken, hvis man smuldrede lidt af lak-stangen i en teske og så opvarmede den. Så hælder man det ud og derpå seglet.....

Knus

I panduro kan man også købe et sæt med en lille smelteske i, og hvor lakken allerede er i "mundrette" stykker. Det kræver dog lidt tålmodighed hvis man skal smelte til mange segl. :balloons:

post-34703-1254314096.jpg

Redigeret af Sarah77
0

Del dette indlæg

Det du leder efter hedder et signet stempel. Vi har selv tidligere givet et personligt i gave, og regner med at få lavet et til os selv også til vores bryllup.

Vi fik det lavet her

http://www.iea.dk/stempler.asp?t=5&ID=212416

Det øverste segl er ikke brunt, men i guld lak.

Må man spørger om hvor meget stemplet kom til at koste?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

VEEEEEEEEEEENT!!

Inden du lige render i Panduro, så prøv lige at rende i deres webshop!! De har nemlig tilbud på bryllups-lak-sættet til 50 kr og det indeholder 1 guld lak, 1 elfenben lak (hver stang giver ca 10 sejl) og 2 stempler med hhv 2 hjerter og 2 ringe. Vi har købt sættet og det er vildt nemt at bruge!!

Mht personlige stempler: JA det kan sagtens lade sig gøre! Intet problem - men det er ikke helt billigt..

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer