Guest HannahChr

Er lidt i vildrede omkring bordplan

9 indlæg i dette emne

Hej allesammen.

Så kom vi endelig forbi S.U. datoen og det lykkedes alle at svare til tiden og dejligt nok har alle takket ja :)

Men så står jeg over for den næste grumme opgave: Bordplanen.

Min forlovedes og min familie har to vidt forskellige baggrunde og det gør det virkelig svært at sætte folk sammen. Også rent interesse-mæssigt. Plus vi har en lille håndfuld venner med som også er lidt i en kategori i sig selv (på den gode måde).

Vi skal sidde ved et langbord og os som brudepar skal sidde i midten på den ene side. I første omgang prøver vi at sætte os efter den traditionelle bordplan med vores forældre og søskende nærmest og så resten fordelt rundt omkring. Og det er så her jeg kører fuldstændig fast. Har overvejet at lave en "olde-ende", hvor den ældre generation skal sidde og så placere de "yngre" i den anden ende. Eller bare blande folk godt og grundigt, dog så de stadig sidder som par enten ved siden af hinanden eller overfor hinanden, da jeg personligt ikke synes det er super rart at blive inviteret til fest og så sidde laaaangt væk fra sin partner.

Har endda overvejet at lægge folks navne i en hat og trække dem op og placere dem i den rækkefølge :grin2:

Hvad gør I andre/har gjort?

Har I nogle fikse forslag?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi sidder traditionelt lige omring os selv, men resten bliver blandet godt og grundigt. Altså skiftevis unge, gamle, venner familie. Selvfølgelig prøver vi at placere folk så der er nogen der kan finde noget at snakke om sammen. Og alle siider med deres partner (også dem der er gift).

Efter maden skal folk nok finde sammen på andre måder og hænge ud med dem de plajer.

0

Del dette indlæg

Hvor er det bare dejligt for Jer, at alle har takket ja til at deltage, det betyder meget at alle man har tænkt skulle være med, også er det :)

Bordplan er noget jeg personligt glæder mig meget til at lave, idet jeg synes det sjovt at tænke over den "perfekte" menneske sammensætníng. Synes du skal overveje folks interesser og sætte dem ved siden af/overfor hinanden som har noget til fælles. Du skal tænke i, hvad der vil fungere og ikke så meget på traditioner (efter min mening). Skriv evt. nogle stikord ned om Jeres gæster og "par" dem efter dette. Hvis de gamle vil have det hyggeligst med at sidde sammen (og de unge ligeså), så er det sådan det skal være. Held og lykke med det - se det som et sjovt puslespil, der i sidste ende skal gå op og danne rammerne for den gode stemning :)

0

Del dette indlæg

Ja, det er super dejligt alle kommer :)

Det er blevet lidt nemmere efter jeg fik sat alles navne på planen i lidt tilfældig rækkefølge. Så nu kan jeg begynde at rykke rundt på dem og det gør det lidt sjovere :)

Problemet er bare at stort set alle har forskellige interesser. Der er vist kun to der har foden i det samme fag og resten er sådan lidt over det hele.. Både fagmæssigt og interessemæssigt. Havde også overvejet at lave en "olde-ende" og en "ungdoms-ende", men synes det er svært at få det fair fordelt når vi skal sidde i midten og vi vil begge gerne have vores forældre på samme side som os og nogle venner overfor os. Men det bliver heldigvis nemmere jo flere kombinationer jeg finder på :)

Så nu er jeg begyndt at hygge mig med det en times tid +/- hver dag :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa,

Vi har valgt at sætte folk sammen med dem de kender, for alle rykker alligevel rundt efter middagen, og de fleste kommer aldrig til at se "den andens" gæster mere end den ene aften.

Vi har selv oplevet adskillige bryllupper, hvor man sidder sammen med folk man overhovedet ikke kender, og det synes vi tager utrolig meget af hyggen af middagen. Den bliver ligesom noget der bare skal overstås, så man kan hygge sig med dem man kender... og det vil vi ikke have til vores bryllup. Hele arrangementet fra start til slut skal være hyggeligt for alle gæster...der skal ikke være nogen, som sidder og venter på at noget skal overstås, så de endelig kan komme til at hygge sig...

Anyways... det er vores indgangsvinkel til bordplanen.. :)

Held og lykke med det..

Hilsen

Ginnie

0

Del dette indlæg

Jeg gjorde det, at jeg skrev alle fra min familie på lyserødt papir, fra min mands på blå, naboer på grøn venner på gult. Så var det meget nemmere at overskue hvordan de sad fordelt. Vi satte min. 2 par sammen der kendte hinanden, placeret overfor hinanden. Og dem som vi vidste ikke ville have et problem med at snakke med fremmede satte vi ved siden af nogen de ikke kendte. Stemningen var rigtig fed hele aftenen og natten.

Vores 3 bedsteforældre der var med sad sammen, de unge naboer sammen, de lidt ældre omkring de 50 sad sammen, unge sad sammen med min 2-4 andre unge. Hmmm svært at forklare, eller går det fint med at forstå??

Det tog mig en halv time efter jeg havde skrevet på parvet papir., men vi sad også ved 5 borde, var 53 ialt til brylluppet.

0

Del dette indlæg

Nu skal vi godt nok ikke sidde ved langbord, men flere små borde.

Vi gør det ikke traditionelt :) . Vi sætter os ved et bord sammen med vores forlovere og partnere. "Den gamle generation" sætter vi så ved et bord sammen. Alle vores venner sætter vi sammen så de kender hinanden mere eller mindre. Jeg har det sådan lidt, at folk skal hygge sig under middagen med gode venner og ikke nødvendigvis sidde og small-talke/get-to-know-you-agtigt.

Det synes vi er den bedste løsning for os ;).

Held og lykke med det -det er en kunst at lave en god bordplan :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:) Tillykke med jeres kommende bryllup. Vi gjorde det at vi lavede store firkantede borde med plads til 16 pers ved hvert bord, det gjorde det lidt nemmere at blande de meget forskellige gæster. Så lavede vi et "ældrebord" som vi så startede med at sidde ved for bordenden, på den måde kom vi til at sidde ved vores forældre men hang ikke på dem under hele middagen. Efter forretten skiftede vi så videre til bord 2 s bordende og spiste hovedret, og derefter videre til bord 4 til dessert og bord 5 til kaffen. Det var superfedt at komme rundt til alle gæsterne, så havde vi dækket op ved de forskellige borde så det passede til det måltid vi nu skulle indtage. Håber at du kan bruge ideén alle gæsterne syntes også at det var super at vi ikke sad til højbords hele aftenen. Du kan se billeder på vores hjemmeside www.123hjemmeside.dk/Familien_Marker
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer