Guest Betina-Kim

Brudekjole

22 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Jeg skal giftes 5. juni og jeg har lige købt min på lagersalg i sidste uge. Jeg havde egentlig først tænkt mig at købe kjolen efter jul, men det var en udgået model og der var 50% rabat og så blev jeg jo nødt til at købe den ;)

Men det er da absolut ikke for tidligt at begynde at kigge og prøve. Det kan jo godt tage lidt tid at finde ud af, hvad man vil have. :17:

Redigeret af lyngsie
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg blev gift her i august, og var til bryllupsmesse i januar, hvor jeg fik af vide, at man gerne skulle begynde at lede efter kjolen ca. 6 mdr før brylluppet, da der kan være leveringstid på kjolen. Min kjole fandt jeg i slutningen af Januar, starten af februar

0

Del dette indlæg

Jeg har været meget tidligt ude og har faktisk allerede købt min kjole - 11 måneder før bryllupet! Det er også meget tidligt, men det var bare den det skulle være :17:

Og som de andre også skriver, kan der være leveringstid - jeg fik at vide at der ville gå minimum 4 måneder inden min kjole er hjemme :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Ligesom Tia har jeg også været ude i god tid og har kjolen i hus. I denne tid er der jo udsalg flere steder og jeg fik 20% på min kjole pga. flyttesalg - i den prisklasse brudekjoler ligger i, er det da værd at tage med. Også jeg skal vente i 4 mdr. på at min kjole kommer hjem, og så skal den tilpasses. Jeg véd godt, det stadig er i god tid, men det har været en skøn proces, jeg har været igennem og er glad for at have min kjole på plads.

Så kribler det i dig, så tag afsted, men synes du, det er for tidligt, kan du sagtens vente et par måneder.

:17:

0

Del dette indlæg

Jeg købte jo min brugt - meget kort tid efter at min kæreste havde friet til mig - ca. 6,5 måned før brylluppet.

Husk på at jo tidligere du køber den jo længere tid har du til at "fortryde" og kommer på "dummee tanker" om hvor vidt det nu er den rigtige osv. Jeg tror at langt de fleste kommer i den fase - og kommer heldigvis positivt ud på den anden side - overbeviste om at det ER den RIGTIGE de har købt. Men jo længere tid.... jo flere tanker......

KH

Connie

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg købte min kjole sidst i august, så små 9 måneder før. Jeg fandt den jeg ville have, og så var det jo om at slå til!

Før jeg fandt den, ringede jeg til forskellige steder for at komme ud og kigge.

Et af stederne sagde, at jeg var alt for tidligt på den, og hun ville faktisk ikke give mig en tid før omkring nytår.

Måske jeg var ude i god tid, men synes absolut godt du kan begynde at lure i hvert fald :17: :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Jeg købte min kjole sidst i august, så små 9 måneder før. Jeg fandt den jeg ville have, og så var det jo om at slå til!

Et af stederne sagde, at jeg var alt for tidligt på den, og hun ville faktisk ikke give mig en tid før omkring nytår.

Måske jeg var ude i god tid, men synes absolut godt du kan begynde at lure i hvert fald :17: :cheerleader3:

What?! Det bliver jeg faktisk lidt forarget over; fint nok hun mener og giver udtryk for, at du er i god tid, men at hun ikke vil give dig en tid...!!! De gange jeg har talt med brudebutikker, har jeg selv sagt, jeg er i god tid, det er først til... bla bla bla... Nogle steder har de sagt, at det er fint at være i god tid, andre steder, at det faktisk er meget passende osv. Altid har jeg følt mig mere end velkommen. Og det har da betydet at en af butikkerne har fået omsat en kjole...

Redigeret af pilgrim
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg skal giftes til maj og var inde og prøve for første gang i sidste uge. Da jeg sagde noget om at jeg var tidligt ude, sagde ekspedienten "nej da. Det tager jo 5 måneder at bestille den hjem og så skal skrædderen have god tid til at rette den til -alt efter hvor meget man vil have ændret. Så du er ikke i god tid, men heller ikke helt dårlig endnu". Fik indtyk af man aldrig kunne være i for god tid... :17:

0

Del dette indlæg

What?! Det bliver jeg faktisk lidt forarget over; fint nok hun mener og giver udtryk for, at du er i god tid, men at hun ikke vil give dig en tid...!!! De gange jeg har talt med brudebutikker, har jeg selv sagt, jeg er i god tid, det er først til... bla bla bla... Nogle steder har de sagt, at det er fint at være i god tid, andre steder, at det faktisk er meget passende osv. Altid har jeg følt mig mere end velkommen. Og det har da betydet at en af butikkerne har fået omsat en kjole...

Jeg har faktisk været ude for det samme.... Jeg aftalte med min mor om at tage ud at kigge nogle forskellige steder og da vi så kom frem, så sagde ekspedienten at fordi jeg var i så god tid, så kunne jeg ikke lige få en tid - hun ville åbenbart ikke bruge sin tid på én, der var i god tid! Dette var ca 1 år før dagen.

Jeg blev faktisk temmelig gal - og besluttede mig derfor til at jeg ikke ville sætte min ben i forretningen igen!

Jeg fik så (faktisk 1 uge efter, tror jeg) øje på en anden lille forretning (også i Odense), hvor de havde ophørsudsalg og da jeg var inde at kigge lidt i forretningen regnede jeg faktisk ikke med jeg kunne komme til at prøve noget, men de ville MEGET gerne hjælpe mig.... En uge efter var jeg inde at prøve kjoler (uha - de billeder har jeg faktisk slet ikke fået sat ind!) og jeg endte med at købe et par sko.... De var rigtig søde, men de havde desværre ikke lige så meget i min str, da det jo var restter de havde tilbage.

I starten af juli fik jeg en tid hos HOB i Taastrup - de var rigtig søde og jeg følte mig MEGET velkommen! Det endte med jeg købte min kjole - og den er jeg SUPER glad for!

Knus

0

Del dette indlæg

Jeg vil da lige give min brudekjole-købs-oplevelse med :cheerleader3:

Jeg købte min kjole i juli i år - brylluppet er d. 7/8 2010 så det er over et år før... Men jeg fortryder ikke et sekund!

Der kan være mange penge at spare ved at kigge i udsalgsperioderne - jeg sparede selv 40% på drømmekjolen. Jeg oplevede kun meget seriøs og kyndig vejledning selvom min intension faktisk ikke var at købe, men blive oplyst om hvad jeg skulle kigge efter og hvad der fandtes. Men det var en dejlig oplevelse og det betyder en stor del i sådan en situation!

Når det så er sagt så er der nok nogen overvejelser man bør gøre sig hvis man vælger at købe kjolen i så god tid. Jeg har selv min kjole hængende. Jeg har besluttet mig for ikke at kigge og prøve den i tide og utide - den skulle jo nødig miste sin særlige og helt fantastiske wow-effekt inden den store dag ;)

Og så skal man jo også overveje om der er sansynlighed for at man ændrer vægt og dermed størrelse og ikke mindst stil...

Og til sidst - man skal stoppe med at kigge efter kjoler - for der er så mange flotte. Man skulle jo nødig falde for en anden :)

Så umiddelbart kan jeg intet problem se i, at købe den et stykke tid før dagen - man skal nok bare have gjort sig nogle overvejelser..

Venligst Ann :17:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg skal også giftes den 22.05.2010 :cheerleader3:

og jeg købte min kjole i Juli måned - jeg måtte simpelthen ud og prøver kjoler...

og nr. 2 sted hvor jeg var, da var jeg bare solgt.

Og det føles bare så dejligt at vide, at jeg har fundet MIN Kjole :17:

Vh

Mona

0

Del dette indlæg

Mange tak.

Så kan jeg jo godt få fingeren ud og komme afsted.

MEN, så er det lige med dem der skal med. Min mor og svigermor var med første gang, og det regner jeg også med de skal de næste steder. Så har jeg en søster og veninde som jeg gerne vil have med, men som har fri på meget forskellige tidspunkter...................

Skal jeg bare finde en dato hvor jeg, min mor og svigermor kan, og så må de få det til at passe, eller skal jeg have en tid så de kan komme med???

0

Del dette indlæg

Jeg skal giftes 23 jan 2010 og har for 10 dage siden købt min kjole så jeg har været lidt sent uden men det skyldes også at vi har rykket brylluppet frem fra 5 juni..

Da jeg bestilte en tid, fik jeg bare en tid sidst på dagen så det ikke drejede sig om flere timer min søster og veninde skulle have fri eller kan det vist være svært at gøre alle tilfredse;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:cheerleader3:

Jeg købte min kjole for et par mdr siden, fordi det bare skulle være den

og jeg var faldet pladask for den, havde eller haft sites brude gudinde medindeoversomskalgiftesom13dage

til at skulle hjælpe mig med en kina kjole, men niksen biksen, prøvede denne kjole og den sad som syet til mig.

Jeg skal som sagt giftes 3 juli 2010.

MizzT

0

Del dette indlæg

Jeg er i fertilitetsbehandling og må derfor blive ved med at forvente at jeg bliver gravid. Derfor kan jeg ikke købe kjolen før meget tæt på.

Jeg har lige fundet en skrædder/designer som skal sy den og hun vil gerne i gang 3 mdr før, men kan lave den så hun kan rette den til 14 dage inden brylluppet - også hvis jeg er højgravid og derfor vokser støt.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer