Guest Brpeder

Hvornår skal man egentligt købe sin brudekjole ???

6 indlæg i dette emne

Hej

Jeg sidder nærmest og bliver helt stresset........

Jeg har lige læst en tråd om, hvordan forskellige piger beskriver hvordan det gik til, da de købte deres brudekjole. Flere af pigerne skal først giftes i sommeren eller sensommeren næste år (2010). Så jeg må ærlig talt sige, at jeg blev noget overrasket over at de ALLEREDE har købt deres kjole eller været ud at prøve brudekjoler.

Jeg skal også giftes næste år - den 15. maj - og jeg har slet ikke overvejet at kigge på kjoler endnu....... hm.... Er det mig der er noget i vejen med eller SKAL man være i ekstremt god tid ????

Altså jeg havde først tænkt mig at kigge på kjoler engang fra i midten af februar måned, kort efter at indbydelserne er blevet sendt ud. Jeg vil gerne have min mor eller søster med ud at kigge på brudekjoler, men det er stadig en statshemmelighed at vi skal giftes, og da det først bliver offentliggjort når de modtager indbydelsen, er det jo lidt svært allerede nu at bede dem om at tage med ud og kigge på kjolerne ..... :-)

Så hvad mener I ? Er det alt for sent at gå i gang 3 mdr før bryllupet ??? (Ved ikke om det gør nogen forskel, men jeg havde tænkt på at leje min bryllupskjole istedet for at købe den)

Mvh

Brpeder

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmm.... 3 måneder er måske lige sent nok, eller???

Jeg skal, som du kan se giftes, den 7. august 2010, og tænkte at jeg var ude i RIGTIG god tid, fordi jeg gerne ville benytte mig af udsalget, lige som mange andre herinde.... Faldt så TILFÆLDIGVIS pladask for en 2010 model som kostede den nette sum af 8500 - MANGE PENGE, men pengene værd!!!! Jeg fik at vide at min kjole allerede skal bestilles hjem i februar - det er et halvt år i forvejen, men man skal så lige regne med at butikken, hvor jeg har købt kjolen, holder lukket det meste af Juli, og derfor skal jeg allerede passe kjolen til i Juni, men så lad os sige 5 måneder før!

Ved at der er mange andre der også må vente 4-6 måneder på deres kjole.....

Vh

Anita

0

Del dette indlæg

Hej

Jeg sidder nærmest og bliver helt stresset........

Jeg har lige læst en tråd om, hvordan forskellige piger beskriver hvordan det gik til, da de købte deres brudekjole. Flere af pigerne skal først giftes i sommeren eller sensommeren næste år (2010). Så jeg må ærlig talt sige, at jeg blev noget overrasket over at de ALLEREDE har købt deres kjole eller været ud at prøve brudekjoler.

Jeg skal også giftes næste år - den 15. maj - og jeg har slet ikke overvejet at kigge på kjoler endnu....... hm.... Er det mig der er noget i vejen med eller SKAL man være i ekstremt god tid ????

Altså jeg havde først tænkt mig at kigge på kjoler engang fra i midten af februar måned, kort efter at indbydelserne er blevet sendt ud. Jeg vil gerne have min mor eller søster med ud at kigge på brudekjoler, men det er stadig en statshemmelighed at vi skal giftes, og da det først bliver offentliggjort når de modtager indbydelsen, er det jo lidt svært allerede nu at bede dem om at tage med ud og kigge på kjolerne ..... :-)

Så hvad mener I ? Er det alt for sent at gå i gang 3 mdr før bryllupet ??? (Ved ikke om det gør nogen forskel, men jeg havde tænkt på at leje min bryllupskjole istedet for at købe den)

Mvh

Brpeder

Jeg tror, jeg er en af de piger, du refererer til... Mine begrundelser står også i samme indlæg :) Nu véd jeg ikke, hvordan det ser ud med lejekjoler, der er der måske et større udvalg i størrelser? Hvis jeg var dig ville jeg ringe til et par butikker og høre, hvad de siger er en god tid at komme på ift. et maj-bryllup.

Jeg kan jo kun sige, at hvis jeg havde ventet til tre mdr. før, kunne jeg ikke have nået at få min kjole! Jeg forestiller mig, lejeprisen ligger stabilt hele året (eller hvad? Har altså end ikke overvejet det) det betyder i så fald, at du ikke behøver at medtænke udsalg o.lign som mange af os ekstremt tidlige ude har gjort...

Men jeg ville altså ringe til nogle forskellige butikker og høre.

0

Del dette indlæg

Hej

Jeg skal giftes samme dag som dig, og jeg har heller ikke kigget på brudekjoler endnu.

Jeg havde egentlig tænkt mig at vente til slutningen af januar eller starten af februar, men fandt ud af, at der kan være nogle måneders leveringstid på bestemte kjoler. Derfor har jeg besluttet at starte lidt tidligere end først planlagt, så jeg skal ud og prøve kjoler hos Bentes Brudedesign på lørdag :) Derudover skal jeg hos Lilly, House of Brides og Nicolai i starten af januar. Det ville jo være ret så ærgerligt at finde sin drømmekjole og derefter finde ud af, at de ikke kan nå at få den hjem i tide.

Når det så er sagt, så synes jeg, at det er MEGET tidligt at købe sin kjole et helt år eller mere inden brylluppet. Det ville jeg i hvert fald ikke turde, for hvad nu hvis man skifter mening under vejs. Det har jeg gjort med en del andre ting allerede (f.eks. invitationer, bordpynt osv.).

Håber, at du kunne bruge mit svar til noget.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa,

Jeg skal også giftes til maj og købte min kjole i slutningen af oktober. Jeg troede på ingen måde jeg havde travlt, men min veninde (der netop lige havde været til sin bedste venindes bryllup) havde stress på mine vegne. Så jeg besluttede, at jeg da godt kunne tage ud og prøve kjoler, hvis hun mente jeg havde travlt. Damen i House of Brides kunne da så bekræfte, at jeg måske ikke havde stress, men at der nemt kunne være 5 mdr. leveringstid på kjolerne, så jeg var da heller ikke i mega god tid. At jeg så fandt min kjole i 1. forsøg var jo ikke givet på forhånd... Og jeg kunne godt have ventet en måneds tid. Men hvis du vil være sikker på, ikke at falde for en kjole det ikke kan lade sig gøre at få hjem i tide, så ville jeg nok ikke vente helt til februar med at prøve kjoler...

Det må være mit råd... Held og lykke med det!

0

Del dette indlæg

Hej piger!

Jeg får næsten stress på jeres vegne...

Jeg skal også giftes den 15. maj 2010, og jeg har købt min brudekjole for snart 3 måneder siden. Jeg fik det råd både fra gifte veninder og ved at læse i bryllupsmagasiner, at gå i gang i god tid. Som flere af de andre også har kommenteret på i denne tråd, så kan der for nogle være flere måneders leveringstid. Ofte har brudebutikkerne kun en bestemt kjole hjemme i få størrelser, og det kan tage op til 4 måneder at få den hjem i rette størrelse. Så skal den sys til mv. - det kan vist hurtigt tage et par måneder, da man jo ikke er den eneste brud de har. Desuden er maj-august jo højsæson for bryllupper, så der er virkelig tryk på i butikker og hos skræddere. Jeg har købt min kjole hos Bentes Brudedesign og vi begynder tilpasningen i januar.

Så et godt råd, piger, se at komme ud og kigge! Der kan også hurtigt gå nogle uger (måneder?) med at finde den rigtige.

Det er muligvis anderledes med leje-kjoler, men undersøg det snart, så der ikke kommer kedelige overraskelser på den front.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer