merete.dam

Merete & Sørens uforglemmelige dag

57 indlæg i dette emne

Velkommen til min bryllupsberetning

Kære alle, der har lyst til at læse min beretning :thumbsupsmileyanim:

Først vil jeg sige tak, fordi I tager jer tid til at læse den :) Som overskriften siger så havde vi en rigtig dejlig dag sammen med familie og venner.

Forberedelserne til dagen startede faktisk allerede om onsdagen, hvor vi fik nøglen til Bælum Skovpavillon. Søren og jeg var dernede alene og havde pakket bilen, så vi fik slæbt vores ting ind og begyndte at stille borde op. Vi skulle stille 24 borde op og da vi var færdige med det, var vi meget trætte. Klokken var også omkring 22 og vi besluttede os for at køre hjem.

Om torsdagen ville vi derud igen og min lillesøster, som også skulle være min brudepige, kom også om aftenen. Vi fik lagt duge på bordene og min lillesøster fik sat vinglaspynt på 90 vinglas! :)

Her kommer der nogle billeder af oppyntningen

Billede inde fra baren med en del af vores pynteting

post-27398-1260995071.jpg

Så er der lagt duge på bordene - det er min lillesøster, der står ved bordet på billedet

post-27398-1260995198.jpg

Redigeret af merete.dam
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Om fredagen havde vi allieret os med mine forældre, min lillesøster, Sørens mor og Sørens far og bonusmor. Vi kørte afsted om morgenen og var derude ca. kl. 8.30. Vejret var dejligt og vi var klar til en dags arbejde. Det var lidt mærkeligt at køre afsted om morgenen, for det ville være sidste gang som kærester - næste gang vi skulle køre sammen, ville vi være ægtefolk :)

Billede af en af kaffesalene, før de kom under kærlig behandling :)

post-27398-1260995861.jpg

Så er der kommet guldløbere på bordene

post-27398-1260995867.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Billede fra køkkenet med en meget afslappet kommende brud. Min mor i baggrunden.

post-27398-1260996855.jpg

Brudesløret i spanden er fra min mormors have. Dem har min morfar plantet i sin tid, så det var en stor glæde at kunne bruge dem til kirkepynten.

Velfortjent pause :)

post-27398-1260996860.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Billede af de færdige borde

post-27398-1260997022.jpg

Billedet af bordene har Søren taget. Jeg var nemlig kørt til Aalborg for at hente de blomster, vi havde bestilt. Jeg havde selv bestilt 5 bdt. á 10 stk. hvid løvemund og da jeg så kom op til butikken, fandt jeg ud af, at Søren havde mit dankort i sin pung. Derfor kunne jeg jo ikke købe noget. Så fik jeg min lillesøster til at køre til Aalborg med mit dankort, så vi kunne spare lidt tid. Hun var lige kommet ud til feststedet, fordi hun havde fået lavet negle om formiddagen.

Så fik jeg endelig hentet blomsterne og skyndte mig at køre ud til Bælum igen. Da jeg så kom derud, fandt jeg ud af, at jeg havde fået 5 bdt. á 5 stk. hvid løvemund...! :) Der var jeg godt nok ikke glad og jeg vidste, at de ikke havde andre end dem, jeg havde bestilt, så jeg kunne ikke hente flere. Så i stedet for at have 3 vaser stående på hvert bord, så blev det bare 2 vaser på hvert bord og så gik det også fint nok. Derudover havde jeg også købt cremefarvede roser til kirkepynten.

Her er jeg og Sørens mor ved at lave kirkepynt

post-27398-1260997027.jpg

Kort tid efter dette billede er taget kørte jeg afsted, da jeg havde en aftale med en negledame, som skulle lave mine negle til vores store dag. Jeg sagde farvel til Søren, da han skulle med sin far og bonusmor hjem og sove til næste dag. Det var sidste kys som kærester :)

Redigeret af merete.dam
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nærbillede af vinglaspynten

post-27398-1260997776.jpg

Jeg var færdig med at få lavet negle ca. kl. 19.30 og min lillesøster og jeg havde planer om at hygge om aftenen og spise chokoladefondue. Vi bestilte mad og da vi var færdige med at spise den, var vi begge to meget mætte og egentlig også lidt trætte og vi skulle også have mit skørt rettet til, så vi sprang over chokoladefonduen. Desuden skulle jeg have barberet ben osv., så der var sådan set nok at give sig til :)

Vi gik i seng omkring kl. 23 og jeg kunne til min store overraskelse sagtens sove, men det havde også været en hård og lidt hektisk dag :)

Redigeret af merete.dam
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så oprandt dagen

Susanne og jeg stod op om formiddagen og jeg gik i bad. Så spiste vi morgenmad og min lillesøster, Susanne, kørte mig hen til frisøren.

Jeg fik sat mit hår og Susanne hentede mig igen. Det regnede, da jeg kom ud fra frisøren, så det var godt, at jeg ikke skulle gå hjem.

Da vi kom hjem, kom mine forældre med nogle sandwiches og så gik de ellers i gang med at pynte min og Sørens bil, som min far skulle køre hen til kirken og som Søren og jeg efterfølgende skulle køre til feststedet i. Jeg gik i gang med at krølle min søsters hår.

Her er jeg ved at krølle Susannes hår

post-27398-1260998539.jpg

Billede af vores flot pyntede bil

post-27398-1260998673.jpg

Redigeret af merete.dam
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er jeg i gang med at ordne Susannes hår. Samtidig er det også et billede af mit hår forfra

post-27398-1260998829.jpg

Mor og far blev færdige med bilen og derefter kørte de til kirken og satte kirkepynten op ved hver bænk. Samtidig satte de kurvene med bryllupsbobler og hjerteris, men de fandt ud af, at bryllupsboblerne var helt indtørrede, så dem tog de med hjem igen :thumbsupsmileyanim:

Da de kom hjem til os igen, ville vi lige stryge min kjole, efter den var kommet ud af dragtposen. Den var jo strøget hjemme hos min mor og far, så den skulle bare lige have på slæbet. Så kom der sådan noget brunt skidt ud af strygejernet, da mor og far begyndte på det, så det blev de beordret til at holde op med! Så hellere et lidt krøllet slæb, som nok ikke kunne ses alligevel, end brune striber på en hvid brudekjole! :)

Derefter skulle min mor klæde om og før vi fik set os om, så var vi faktisk ved at have lidt halvtravlt... Min lillesøster kom i sin kjole og min far kom i sit jakkesæt. Samtidig kom jeg i mit undertøj og min kjole og den skulle jo snøres i ryggen. Min lillesøster var meget stresset og på et tidspunkt var jeg alvorligt bange for, at hun ville rykke kjolen i stykker, for den snøreryg drillede hende rigtig meget :)

Nå, vi kom afsted 14.53, så det var fint nok.

Her ankommer bilen til kirken

post-27398-1261001612.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer