Sign in to follow this  
Followers 0
Guest jane-san

Bryllupskage hjemmelavet

2 posts in this topic

Jeg er temlig sikker på at jeg vil bage min egen bryllupskage, med lidt hjælp fra min mor. Dog har jeg lidt spørgsmål allerede nu, for at kunne beslutte om det er noget jeg vil give mig i kast med...

Sugarpaste !! Er det nem at arbejde med og hvordan smager det i forhold til marcipan ??

Hvad er mest praktisk ? Kagestativ eller kagerne ovenpå hinanden ? Er det ikke svært at skære dem ud, når de ligger i lag?

Vi bliver 80 personer, der skal have kagen. Er der nogen gode råd om kager til kage til så mange mennesker...?

Hvor meget skal jeg regne med til så mange mennesker? Evt. 4 lag eller ...vil helst ikke have mere en 4 kager i opsats, men evt. kunne man så lave nogle ekstra enkelte kager ved siden af???

Kagen skal ikke indeholde alt for mange ting, skal gerne holdes lidt enkel, men også smage godt.

Ja, uha, det var mange spørgsmål, men lige nu er jeg lidt fyldt med tanker for bryllupskagen.

Knus Jane :hjerte:

PS: DINNA, dine kager er bare så flotte... det er jo for vildt...har også tjekket dem ud på bryllupsnu.dk

Edited by jane-san
0

Annonce ♥

Hej Jane

Jamen tak for rosen da *SS*

Jeg vil lige se om jeg kan hjælpe med nogle af dine spørgsmål:

Sugarpaste !! Er det nem at arbejde med og hvordan smager det i forhold til marcipan ??

Sugarpaste er meget let at arbejde med - dog skal man passe på for det bliver ekstremt let fnulret. Har du fx. en farvet t-shirt på mens du arbejder med det kommer der let farvede fnuller på sugarpasten. Smagen er mere neutral end marcipan - smager nærmest lidt af sukker.

Og dul du være opmærksom på, at når du arbejder med sugarpaste skal du være forsigtig med køleskabet - sugarpaste smelter når det bliver fugtigt. Det bedste du kan gøre er at undlade at pakke kagen ind og så sætte den ved en vifte når du tager den ud af køleskabet.

Hvad er mest praktisk ? Kagestativ eller kagerne ovenpå hinanden ? Er det ikke svært at skære dem ud, når de ligger i lag?

Hvis du ikke har prøvet at lave en kage i lag før, vil jeg klart sige stativ. For at kagerne kan være i lag uden at falde sammen skal du have et stativ indeni (eller plader imellem - netop så du ikke skærer igennem alle lagene)

Hvor meget skal jeg regne med til så mange mennesker?

Det afhænger jo af opskriften - og hvor stor du laver hver af kagerne, men en kage i 4 etager burde være nok. Betty har lavet en meget velbeskrevet kageopskrift som er beregnet til 60personer. Evt. kunne du lave en ekstra kage så du er sikker på at der er nok......du kan se bettys kageopskrift her

Kagen skal ikke indeholde alt for mange ting, skal gerne holdes lidt enkel, men også smage godt.

Det afhænger jo af, hvad I kan lide. I kan jo lave en helt enkel kage med chokoladebunde og chokolademousse, eller lyse bunde og bærmousse.......eller bruge en af de lækre opskrifter som ligger her på bryllupsklar....brug dem evt. som udgangspunkt hvis der er noget af fyldet I synes lyder lækkert........

Selvom det er et stort arbejde, så kan du roligt give dig i kast med det. Dog vil jeg foreslå at du har noget hjælp, for det er et kæmpe arbejde at stå med alene (og ikke nær så sjovt som hvis man er flere ;) ). Lav så meget du kan på forhånd - bundene kan for det meste fryses, blomster og blade kan sagtens holde sig i en tætsluttet beholder osv. osv.......som du kan se under billederne af bryllupskager, så er der en del der selv laver - og med rigtig flot resultat :lol:

Så bare kom i sving - og god fornøjelse!!!

0