zpitzen

Kok og Menu..

9 indlæg i dette emne

Så har vi modtaget menu-forslag fra vores kok..

Udover at vi aftalte 250-300 pr. Couv. og han så har sat det til 350, er en ting.. Men vi kan faktisk ikke helt finde ud af hvad vi synes om menuen..

Vi har valgt buffet, hele vejen igennem..

Hvad siger I?

Smørstegt Toast med Rejer og urter

-

Fennikel rimet laks med dild, agurk og sprød rugbrød

-

Vitello Tonato ( tunmousse med kalve kød, kommer som små ruller)

-

courgetter Rullet med lime og parmasan

-

Cæsar salat

-

Kartofler vendt i grov pesto

-

Pimetos marineret Oksefilet(varm)

-

Satay spyd med masser af Dip (varm)

-

Tallegio med chili honning

-

Rabarber Tarte Tatin med rørt cremefraiche

-

Syrlig lime/hvid chokolade panna cotta

Med jordbær salat og frugt sirup

Godt med brød og smør

Pris pr. cov. 350kr.

1 stk. kok koster 1500kr.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åhh det er også svært :loveboard::iloveyou:

Men vi skal også ha grill buffe og så anrettet forret og dessert.

Vores menu ser såen ud det skal lige siges at det er en bekendt der skal lave den og han er virkelig dygtig og kreativ hvad smag og sammen sætning angår så jeg ved ikke hatl hvad og hvordan de forskellige ting blive helt.

forret:

tapas talllerken med røgetlaks rulle- store rejer i marinade- røget unghane bryst- spansk skinke og så puntes det af med trøffel osv. brød.

Grill buffen:

Bøffer af kalvefile- unghanebryst- 3 slags salater den en bliver eksotisk inspiret ved ik med de andre men anderledes - 2 slags kartofler nogle nye vendt i noget halløj - 2 slag dressinger - sauce - 2 slag hjemmebagt brød med smør.

Dessert:

Fransk chokoladekage med 2 slags hjemmelavet is og masser af forskellige friske bær.

Natmad:

Sandwich med 3 slags pålæg

Ved ikke om det evt kan hjælpe jer med jeres menu :):)

Vores kommer til at koste c 320 PR. PERS. incl. kok og en hjælper ved godt det er en vi kender men han gør det ikke gratis af den grund men billigere.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes umiddelbart også det ser ret godt ud, og jeg har spist hans mad til 2 arrangementer før.. Og han er super dygtig og laver lækker mad.. Men min kommende er ikke imponeret, han har heller ikke smagt..

Men jeg har brugt 1 time i telefon, hvor vi netop har gennemgået hvad vi kan li, og hvad prisleje det skulle være. Og da jeg talte med ham aller første gang, sagde han at når det var til så mange, så ville der ikke komme ekstra pris på kokken.. :loveboard:

Det er nok også derfor jeg sidder med sådan en ØV-følelse nu..

Tror jeg skriver en mail til ham senere, med vores ??-punkter..

0

Del dette indlæg

Kære zpitzen

Dette er jeres store dag. I betaler en masse penge, bruger oceaner af tid og ressourcer, og gør alt hvad I kan for at gøre denne dag til en helt fantastisk oplevelse...

Jeg synes kun der er en ting at gøre. Stille den "søde pige" ind i skabet, og sørge for at I får det præcis som I ønsker det. Der er mange måder at gøre det på, men alt kan siges med et glimt i øjet, og det vigtigste er at I får en fantastisk dag. Jeg forstår godt at det er skuffende, når I har brugt lang tid på at tilkendegive jeres ønsker og smag, og at menuen så ikke sidder lige i øjet. -og ja, menuen er med til at danne et helhedsindtryk for jeres dag. Hvis menuen ikke er helt perfekt, så vil I irritere jer over det og næsten stensikkert huske og ærgre jer efterfølgende... det kan IKKE laves om, når først dagen er omme!!

Men så må I på den igen. Kom med lidt mere specifikke ønsker. Undersøg hvad det er I godt kunne tænke jer, og vær ærlige omkring hvad der passer til jeres arrangement og smagsløg. Hvis han er en god kok, så ønsker han også at det skal være helt perfekt til jeres store dag... og den eneste måde han kan gøre det på, det er hvis I er ærlige.

Nåh ja, dette passede ikke lige, men så er forsøg nr. 2 nok bedre... Og hvis det ikke går den vej (altså at han kommer tættere på 2. gang...), så er det bare med at spæne -i den modsatte retning, og finde jer en anden kok ;)

Held og lykke,

Mia

0

Del dette indlæg

Taget i betragtning af de råvarer der indgår, sammenholdt med det vi skal have (der også er buffet til hovedret og dessert) og vores pris er 280 kr/kuvert, så synes jeg altså også det lyder lidt pebret :lol:

Men vigtigst af alt, så har han ikke overholdt det prisleje i aftalte og det er IKKE i orden. Og da slet ikke, når I ikke engang er ved at falde i svime over maden på den. Jeg ville helt sikkert give udtryk for min utilfredshed. I må ikke gå på kompromis med Jeres mavefornemmelse og da slet ikke om noget så vigtigt som maden! Det er min ydmyge mening...

Jeg håber I finder ud af det sammen på bedste vis :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer