La_Passionata

Formiddagsbryllup

12 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Morning Suit må bæres til 'formiddags'-arrangementer - tror den 'officielle' grænse er events der ligger indtil kl. 14...

Kjole og hvidt er der vist ingen regler for. Smoking må man først bære efter kl. 18.

Men alle disse regler er jo blot 'Emma Gad' og gamle traditioner - det er jo op til en selv :)

Jeg håber min kommende har kjole og hvidt eller morning suit på; jeg synes det er vildt flot og når han nu har jakkesæt på til hverdag, så skal det næsten været noget anderledes :heart:

Redigeret af Susanne33
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Man må ikke bære smoking i kirken og først efter kl 17. Men vi har nu valgt at være ligeglade med det. Husband to Be har tænkt sig at få skræddersyet en smoking og selv om det selvfølgelig koster noget mere, kan han jo regne med at have den resten af livet i modsætning til brudekjolen, der jo ikke rigtig kan bruges igen.

Så rådet må være tag det på I har lyst til alle de gamle regler for påklædning er jo alligevel gået i opløsning i dagens DK.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nå, spøg til side.. Jeg TROR det er noget med at til formisdagbryllup skal man ikke danse brudevals, og det skal man til eftermiddagsbryllup??? Råd modtages gerne!!

post-39651-1267185330.jpg

Det slipper man vist ikke afsted med i dagens Danmark :( Der er ihvertfald spillet brudevals til alle de "formiddagsbryllupsfester" jeg har spillet til. Det har bare ikke været kl. 24 men betydeligt før. De fester jeg har oplevet har typisk startet kl. 14 og ofte har det været havefester eller meget uformelle fester med let buffet. Det er lyst udenfor og der er ikke nogle der går hjem før tid. Vi havde faktisk sådan et bryllup der startede kl. 14 og sluttede kl. 8 om morgenen. Der var det så at begrebet ubegrænset spilletid blev modificeret til 12 timer i vores regi, for tænk hvis der ikke havde været fuld fart på til slut og der havde siddet 6 personer og krampagtigt holdt på dj'en.

0

Del dette indlæg

Min søster og svoger dansede ikke brudevals og det var et eftermiddagsbryllup med reception for 100 mennesker og så var vi 12 fra den nærmeste familie ude at spise om aftenen. Gommen havde simpelthen frabedt sig det og det lod min søster så lige så stille sive. Så det vil jeg mene I også kan gøre, hvis I gerne vil slippe.

KH Frk R

0

Del dette indlæg

Jo man kan da frabede sig brudevals hvad enten det er et formiddags- eftermiddags- eller aftenbryllup men det er normalt ikke noget man gør uden større sværdslag. De fleste par vil da også gerne danse brudevals.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer